Terapian lopettamisen vaikeus-terapeutti ei päästä lähtemään helpolla
Olen käynyt viisi vuotta terapiaryhmässä (psykoterapia). Yksi ryhmä tuli viime keväänä päätökseen ja meitä, jotka halusimme jatkaa, oli muutama. Tämän takia perustettiin uusi ryhmä, joka koostuu muutamasta vanhasta ja muutamasta uudesta. Tilanteeni muuttui uuden ryhmän alun jälkeen niin, että sain töitä uudelta paikkakunnalta. Tämä oli ollut jo pitkään ilmassa, olin elänyt kumppanini kanssa etäsuhteessa ja olimme jo vuoden verran pohtineet yhteiselle paikkakunnalle muuttoa. Pian uuden ryhmän alettua sitten näin kävikin minun saatuani töitä paikalta, jonne kumppaninkin oli helppo muuttaa. Aluksi jatkoin terapiassa matkakten kerran viikossa paria sataa kilometriä edestakaisin, mutta nyt se on alkanut tuntua niin kukkarossa kuin jaksamisessakin. Kesätauon päätteeksi laitoin terapeutille viestin, että minun on mahdoton jatkaa, en halua mennä matkakustannusten vuoksi luoton puolelle ja ajanhallinnankin kannalta tämä on hankala tilanne. Nyt tuntuu, että terapeutti ei päästäisi minua lopettamaan. Hän pyytää viesteissään, että jatkaisin koska meillä on sopiomu (totta, mutta siihen kuuluu kahden kuukauden irtisanomisaika), että ryhmä kaipaa minua ja että hän odottaa minun saapuvan ensi kerralla, jolloin voimme ratkaista ongelman. Minä en vaan halua. ☹️ Haluaisin ennemmin etsiä uutta terapiaa nykyiseltä asuinalueeltani.