Terapeutti = vihollinen
Tervehdys!
Inc. pitkähkö ja hieman harhainenkin teksti…
Minulla on hankalahko tilanne. Olen käynyt noin puoli vuotta Kelan tukemassa psykoterapiassa ja siitä on ollut suuresti hyötyä oman jaksamiseni kannalta. Ilman terapiaa olisin todennäköisesti jättänyt ainakin opinnot kesken, tai ehkäpä mahdollisesti elämänikin.
Viime aikoina olen kuitenkin ehkä kokenut, että terapeutistani on ehkä tullut minulle vihollinen. Käytän sanaa ehkä, sillä en ole täysin varma olenko minä tätä mieltä, vai kenties joku muu. Aiemmin kerroin terapeutilleni hyvinkin avoimesti asioistani, mutta viime aikoina terapiaistunnoista on mahdollisesti tullut vain osa peliä, jossa minä kerron ns. vähemmän vahingollisista asioista hänelle, kuten ihastumisista, rakastumisista (joita tapahtuu kyllä hyvinkin paljon ja usein) etc, koska saatan pelätä, että kertoessani jotain arkaluonteisempaa, hän saattaisikin käyttää tuota tietoa minua vastaan. Tämä taas olisi mahdollisesti hyvinkin tuhoisaa tulevaa uraani ja tulevaisuuttani ajatellen. En ole kyllä aivan täysin varma, onko tällaista peliä olemassakaan, vai onko se kenties kuvitelmaani. 😐
Näihin ajatuksiini ehkä liittyy sellainen seikkä, että terapeuttini kutsui tai tulee kutsumaan alle kuukauden sisällä olevaan yhteen istuntoomme erään minua kohtaan vihamieliseksi katsomani instanssin edustajan. Hänen mielestään minun pitäisi kyetä kohtaamaan ihminen, joka herättää minussa niin voimakkaita tunteita. Tämä auttaisi kuulemma käsittelemään noita tunteita. Tästä hän kertoi minulle onneksi etukäteen. Ehkäpä tuo tieto järkytti jo ennestään haurasta mielenterveyttäni. Ikäänkuin ihminen, johon olen luottanut ja jolle olen kertonut asioita, joita en ole koskaan kertonut kenellekään, kutsui vihollisen omaan turvapaikkaani. ☹️
En oikein tiedä kenen kanssa voisin ottaa puheeksi sen, että luulen terapeuttini mahdollisesti olevan viholliseni. En ainakaan koulumme TH:n, sillä luulen, että hän saattaa olla mahdollisesti kuvittelemassani juonessa mukana. Ennen luotin häneenkin. Minua harmittaa suuresti se, että olen itse asiassa todellisuudesssa yksin ja mahdollisesti suurin osa ihmisistä tahtoo minulle pahaa. Tai ainakin minua harmittaa se, että kuvittelen niin. Se on melko kuormittavaa. Saattaa olla, että hajoan iltaisin. En ole tästäkään aivan varma, sillä sekin saattaa olla vain mielikuvitustani, todennäköisesti kuitenkaan ei.
Menisin mieluusti päivystykseen, josta minut ohjattaisiin edelleen psykiatriselle osastolle, ellen uskoisi, että tuolla tapahtumalla olisi hyvinkin negatiivinen vaikutus opintojani ajatellen. Todennäköisesti laitoksen hoitajatkin halveksisivat ja päätyisivät lopulta vihaamaan minua. Jotenkin vain viime aikoina ihmisistä huokuva pahantahtoisuus minua kohtaan on kasvanut miltei sietämättömiin mittasuhteisiin. Tämä on omasta mielestäni hyvinkin ristiriidassa oman toimintani valossa, sillä olen avulias, empaattinen, useimmiten kaunis, ystävällinen ja monessa mielessä hyvä ihminen. Itse asiassa pidän itseäni usein liiankin hyvänä, ollakseni ihminen.
Melko hankala tilanne mielestäni, enkä tiedä mitä tehdä…😯🗯️