Terapeutti vaihtoon?

Terapeutti vaihtoon?

Käyttäjä kuukkels aloittanut aikaan 26.05.2019 klo 11:04 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kuukkels kirjoittanut 26.05.2019 klo 11:04

Hei vain, 

onko masentuneita, joilla kokemusta terapeutin vaihdosta? 

Olen käynyt nyt vuoden verran terapiassa, mutta tuntuu siltä, että oma vointi ei varsinaisesti parane. Terapeutin kanssa menee ihan mukavasti, mutta tuntuu että ”helpot” asiat on käsitelty, ja jäljellä on todella epämääräisiä aiheita, joihin en pääse oikein mitenkään rakentavasti kiinni. 

Psyk Polin puolelta kysellään, miten terapia mielestäni toimii, ja ehdotellaan ett terapeuttia voisi harkita vaihtaa. Samaa kommenttia olen saanut näistä erilaisista vertaistukipalveluista ja keskusteluista. Terapeutti itsekin kyselee, miten koen meidän yhteistyön ja että onko se etenemistapa mielekästä. En osaa vastata noihin kysymyksiin, muuten kuin että ei se terapia tunnu vastenmieliseltä, mutta etenee hitaasti jos lainkaan. 

En tiedä yhtään miten tämän asian kanssa pitäisi edetä, tai mitä koko asiasta pitäisi ajatella. En haluaisi olla näin yksin tämän oman hoidon suhteen, mutta jotenkin kaikki auttavat tahot työntää liikaa vastuuta minulle. Oma arviointikyky on ihan nollassa, ja pelottaa että putoan kaiken hoidon ja avun ulkopuolelle. 

 

 

 

Käyttäjä tähtitalvikki kirjoittanut 29.05.2019 klo 15:00

Kannattaisi varmaan rueta etsimään uutta terapeuttia. Yritä ajatella minkälaisen suunnilleen haluaisit. Kaikki yrittäminen kannattaa.

Käyttäjä Sateenkaaria kirjoittanut 31.05.2019 klo 15:52

Vaihtamalla ei välttämättä parane.mietin psykoterapeuttia uusimaa... Jos saisi uudelleen psykoterapiaa kelan kautta

Käyttäjä kuukkels kirjoittanut 03.06.2019 klo 16:00

No toi just on, kun en keksi millanen se terapeutti sit vois olla jos tää nykyinen pitäis laittaa vaihtoon. Puolentusinaa kävin läpi ennen kuin nykyisen valitsin.

Kun tämä nykyinen on ihan symppis mut ei liian, musta tuntuu että se ymmärtää mua melkein aina ja osaa kysyä usein ihan yllättäviäkin kysymyksiä. Oon vaan niin epätoivoinen tapaus.