Tein töissä virheitä, peittelin niitä - nyt tunnen syyllisyyttä ja pelkoa
En arvaa kertoa työnkuvaani. Elävien olentojen hengestä ei kuitenkaan ole kyse.
Mutta tein virheitä, joita yritin selvittää ja vahingossa sotkin kolme tärkeää dokumenttia. En kuitenkaan kertonut mitä tein, vaan salailin asioita, valehtelin, koska sekoittamani dokumentit olivatkin alkuperäinen enkä löytänyt backupia. Lisäksi jouduin paniikkiin kun yksi dokumenteista oli joistain kohti vajavainen. Paniikissa muutin toisia dokumentteja vastaaviksi.
Sekoilustani aiheutui toiselle työntekijälle työmäärää koska hän tarkisti muut asiaan liittyvät asiakirjat. Löysin vasta myöhemmin yhden dokumentin, jossa tilanne oli alkuperäinen. Kirjoitin löydöstäni työtoverilleni ja yritin selittää mitä tapahtui, mutta hän käsitti väärin ja vastasi, että ei usko minun saaneen tuollaista millään aikaan.
Yritin selittää esimiehelleni mitä kaikkea olin rikkonut mutta hän piti tärkeämpänä muiden asiakirjojen oikeellisuutta – varmaankin oleellistakin, mutta olisin halunnut selittää hänelle kaikki sekoiluni jotta hän olisi voinut päättää työsuhteestani. Sanoin hänelle useita kertoja, että olin valehdellut ja peitellyt, mutta hän kehoitti päästämään irti.
Asia on niin, että esimieheni ei tajua, miten pahasti olen mokannut ja valehdellut. Tuo toinen työntekijä ehkä ymmärtää, jos hänelle kerron, mutta nyt en uskalla. En myöskään koe, että ansaitsisin olla töissä ja vielä niiden ihmisten kanssa, joiden luottamuksen olen pettänyt. Asia vaivaa minua koko ajan, en saa nukuttua kunnolla, en uskalla kertoa, en haluaisi aamulla nousta sängystä. Seuraava palaveri lähestyy ja tiedän, että asiaan palataan siellä jos en kirjoita työtoverilleni sitä ennen. En koe, että minua kohdeltiin ansioni mukaan mutta nyt mietin, mitä tapahtuukaan kun saan esimieheni päähän kaiken tekemäni. Tai työtoverit – haluaisin että minua vihattaisiin eikä ymmärrettäisi niin perkeleesti koska minä vihaan itseäni.
Aamulla pitäisi mennä töihin enkä tiedä miten jaksan.