Ehkä positiivisin asia ikinä elämässäni on ollut kun olin hyvin epätoivoinen erään ongelman takia ja välillä itkin kun kärsimystä jatkui vaikka olin paljon yrittänyt ratkaista sitä aina uudestaan ja uudestaan...
Sitten tapahtui ihme, joka pidemmällä aikavälillä johdatti kohti hyviä asioita. Se suurin ihme oli se, että sain ratkaistua ongelmani (uusi elämäntilanne) ja sain sisimpääni hyvän olon. Enään ei tarvitse juosta "huumepiikkien" (ei oikeita huumeita) ja "häiriöäänien" perässä kun pitää jahdata hyvää oloa elämäänsä. Siis paljon sellaista toimintaa, että hetken helpottaa, mutta pian taas huomaa, että on tyhjä olo, joka ei tehnyt oloani aidosti onnelliseksi. Ihankuin ottaisin särkylääkettä, mutta en parantaisi sairautta.
Nyt kun hyvä olo on "vakiona" ja yleisesti koen olevani onnellinen vaikka pikku murheita tietysti elämässäni on.... Se positiivinen asia, josta saa nauttia päivittäin vaikka välillä se tuppaa unohtumaan. Viihdyn paljon kotona tietokoneen ääressä tekemättä juuri mitään repäisevää, koska "bilettäminen" tuntuu nykyään jopa vastenmielisen laimealta kun hyvä olo on jo sisällä. En tarvitse sitä "kertakäyttömaailmaa" enään tunteakseni jotain kiksejä ja eläväni, pakoillen tylsyyttä. Osaan nykyään nauttia jopa vain hiljaisuudesta kotona kun ennen se ahdisti varsinkin viikonloppuisin, jolloin tuli tehtyä myös paljon ylitöitä ihan senkin takia (ei vain rahan) ettei tarvitse olla yksin kotona.
Tänä päivänäkin mietin paljon asioita, että muuttiko se yksi epätoivoinen itkuinen rukous elämäni vuosien kamppailujen jälkeen.... vai onko kaikki vain sattumaa...
Sitä en varmaan saa koskaan tietää varmasti...
P.S. Aikoinaan ihmettelin, että miten ihmeessä narkkarit ja alkoholistit pääsevät eroon riippuvuudestaan kun tulevat uskoon ja muuttuvat aivan päinvastaisiksi positiivisiksi ihmisiksi. Nyt kun olen saanut kokea vastaavan ilmiön, niin en vieläkään osaa selittää tai ymmärtää sitä, vaikken mikään "tosiuskovainen" olekkaan...