Teema: Positiivisia asioita

Teema: Positiivisia asioita

Käyttäjä Kata_K aloittanut aikaan 05.07.2011 klo 16:41 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 05.07.2011 klo 16:41

Tähän ketjuun kerätään positiivisia ajatuksia ja asioita. 🙂🌻 Positiiviset asiat unohtuvat kovin helposti, joten välillä kannattaa oikein pysähtyä miettimään niitä oman elämän positiivisia asioita.

Olisi mukava, jos tämä ketju pysyisi aktiivisena pitkään ja mahdollisimman moni kirjaisi tähän positiivisia ja iloa tuottavia asioita.

Avasin tämän Aikuisen elämää -osioon, mutta toivottavasti myös nuoret löytävät tänne ja kirjottavat positiivisia ajatuksiaan tähän ketjuun.

Minä voin aloittaa…

Kaunis kesäinen luonto, meren tuoksu ja lintujen äänet.

Jatkakaa tästä! 🌻🙂🌻

P.S. Vain positiivisia asioita sisältävät viestit julkaistaan.

Käyttäjä PieniMyy kirjoittanut 14.09.2011 klo 19:23

kaapissa ruokaa, saa hyvää teetä
äiti, isä kummatkin
maailman ihanin rakkaus, hellä kosketus
kirjasto
runot, jotka lohduttavat
omalla voimallaan sisuskaluissa,
se on voimavara
lukutaito joka
mahdollistaa runojen lukemisen ja
kirjoittamisen(tämänkin)
päiväkirja
kynät jotka odottavat,
ystävät,ymmärtävät
uni
😳

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 17.09.2011 klo 01:03

kyllä elämä vielä voittaa

joskus

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 17.09.2011 klo 23:42

yön syli

Käyttäjä kirjoittanut 18.09.2011 klo 07:07

pakkasyö

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 19.09.2011 klo 17:58

Aurinkoinen ja lämmin päivä. Sai lekotella vielä terassilla lämmössä.

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 20.09.2011 klo 22:51

olen saanut ajan kulumaan vaikka
mitään en ole saanutkaan aikaan

Käyttäjä Saniga kirjoittanut 21.09.2011 klo 10:16

Kaksi hyvin nukkuttua yötä ilman melatoniinia ja heräilyjä. Taju kankaalla aamuun asti pitkästä aikaa kuukausiin. Hieno tunne☺️

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 21.09.2011 klo 20:45

Voin itse päättää, kiinnitänkö huomioni positiivisiin vai negatiivisiin asioihin.

Käyttäjä MareH kirjoittanut 21.09.2011 klo 22:24

-Ihanaa että on tälleinen palsta jonne voi tulla kertomaan fiiliksiä heikon hetken tullessa.
-Eilen luovutin, meinaan verta ja pelastin ehkä jopa 3 ihmishenkeä.
-Mutta parasta tässä päivässä oli se kun masentunut ihminen jota minä rakastan kertoo että rakastaa minua, kaikesta murheesta huolimatta.😍

Käyttäjä väsynyt5 kirjoittanut 23.09.2011 klo 11:18

Sain voimia siivoukseen🙂🌻

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 23.09.2011 klo 22:15

ei satanut aivan koko päivää.

Käyttäjä ElämänValo kirjoittanut 23.09.2011 klo 23:46

Ehkä positiivisin asia ikinä elämässäni on ollut kun olin hyvin epätoivoinen erään ongelman takia ja välillä itkin kun kärsimystä jatkui vaikka olin paljon yrittänyt ratkaista sitä aina uudestaan ja uudestaan...

Sitten tapahtui ihme, joka pidemmällä aikavälillä johdatti kohti hyviä asioita. Se suurin ihme oli se, että sain ratkaistua ongelmani (uusi elämäntilanne) ja sain sisimpääni hyvän olon. Enään ei tarvitse juosta "huumepiikkien" (ei oikeita huumeita) ja "häiriöäänien" perässä kun pitää jahdata hyvää oloa elämäänsä. Siis paljon sellaista toimintaa, että hetken helpottaa, mutta pian taas huomaa, että on tyhjä olo, joka ei tehnyt oloani aidosti onnelliseksi. Ihankuin ottaisin särkylääkettä, mutta en parantaisi sairautta.

Nyt kun hyvä olo on "vakiona" ja yleisesti koen olevani onnellinen vaikka pikku murheita tietysti elämässäni on.... Se positiivinen asia, josta saa nauttia päivittäin vaikka välillä se tuppaa unohtumaan. Viihdyn paljon kotona tietokoneen ääressä tekemättä juuri mitään repäisevää, koska "bilettäminen" tuntuu nykyään jopa vastenmielisen laimealta kun hyvä olo on jo sisällä. En tarvitse sitä "kertakäyttömaailmaa" enään tunteakseni jotain kiksejä ja eläväni, pakoillen tylsyyttä. Osaan nykyään nauttia jopa vain hiljaisuudesta kotona kun ennen se ahdisti varsinkin viikonloppuisin, jolloin tuli tehtyä myös paljon ylitöitä ihan senkin takia (ei vain rahan) ettei tarvitse olla yksin kotona.

Tänä päivänäkin mietin paljon asioita, että muuttiko se yksi epätoivoinen itkuinen rukous elämäni vuosien kamppailujen jälkeen.... vai onko kaikki vain sattumaa...
Sitä en varmaan saa koskaan tietää varmasti...

P.S. Aikoinaan ihmettelin, että miten ihmeessä narkkarit ja alkoholistit pääsevät eroon riippuvuudestaan kun tulevat uskoon ja muuttuvat aivan päinvastaisiksi positiivisiksi ihmisiksi. Nyt kun olen saanut kokea vastaavan ilmiön, niin en vieläkään osaa selittää tai ymmärtää sitä, vaikken mikään "tosiuskovainen" olekkaan...

Käyttäjä kirjoittanut 26.09.2011 klo 16:40

Ensi lumi on tunturissa.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 27.09.2011 klo 13:34

Luvattiin sadetta mutta aurinko paistaa ja lämmintä on 15. Loppuviikolle luvattu kans. Uutisissa kerrottiin että syyskuu on ollut poikkeuksellisen lämmin, toivon että lokakuukin ja talvi vähäluminen.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 27.09.2011 klo 15:34

Kun aurinko paistaa vielä onneksi koivuissa olevien lehtien lomitse läikehtien ja lämmittää istuessani terassilla.
Kun kuuntelen nukkumaan mennessä ja aamulla herätessäni raollaan olevasta ikkunasta tuulen huminaa ja pihakoivujen lehtien kahinaa puissa. En tiedä parempaa unilääkettä tai päivän aloitusta. Rauhoittavaa.