Teema: Positiivisia asioita

Teema: Positiivisia asioita

Käyttäjä Kata_K aloittanut aikaan 05.07.2011 klo 16:41 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 05.07.2011 klo 16:41

Tähän ketjuun kerätään positiivisia ajatuksia ja asioita. 🙂🌻 Positiiviset asiat unohtuvat kovin helposti, joten välillä kannattaa oikein pysähtyä miettimään niitä oman elämän positiivisia asioita.

Olisi mukava, jos tämä ketju pysyisi aktiivisena pitkään ja mahdollisimman moni kirjaisi tähän positiivisia ja iloa tuottavia asioita.

Avasin tämän Aikuisen elämää -osioon, mutta toivottavasti myös nuoret löytävät tänne ja kirjottavat positiivisia ajatuksiaan tähän ketjuun.

Minä voin aloittaa…

Kaunis kesäinen luonto, meren tuoksu ja lintujen äänet.

Jatkakaa tästä! 🌻🙂🌻

P.S. Vain positiivisia asioita sisältävät viestit julkaistaan.

Käyttäjä kirjoittanut 19.05.2013 klo 09:18

Eilen hiihdin muutaman kilometrin tunturissa ja lämmintä oli 22 astetta ainakin.
Välillä loppui lumi kesken ja piti kävellä.

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 19.05.2013 klo 10:28

Pääsin haravoinnin makuun...tosin alkaa jo ruoho punnertaa esiin, hiukka hankaloittaa mutta ei se mitään.
Kitkin kasvimaan...
Valoa on ja näen sen.
Positiivista!

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 19.05.2013 klo 13:18

Siilit palasivat talviunilta. Kiva seurata niiden touhuja🙂. Ruoka niille
tuntuu maistuvan. Muutenkin kiva kun muuttolinnut palanneet.
On elämää luonnossa.

Käyttäjä opettaja2 kirjoittanut 21.05.2013 klo 14:12

Otin eilen lopputilin narsistin johtamasta työpaikastani.

Nautin auringosta terassillani, edessä pitkä "kesäloma", lintunen visertää, puut vihertää.

Minä olen vapaa kahden vuoden työpaikkahelvetistä.

Tulevaisuus on auki, mutta ei pelota.

Olen niin vapaa ja helpottunut! 🙂

Käyttäjä timppa313 kirjoittanut 21.05.2013 klo 18:06

Hienoa Saru, riesa ja Ope ja kaikki muutkin 🙂🌻
Mulla oli juuri tukala hetki kun, noh.., alasti täällä maalla töiden jälkeen haloin puita sellaisella hydraulisella halkojalla ja yhden klapin kun vetäsin pois koneesta kun luulin että puu halkesi, mutta jäikin keskisormi puun väliin. eli puu käyttäytyi vähän niinku pyykkipoika ja minä sitten nakuna säntäilin halko sormessa ympäri navettaa etsien jotain työkalua ikavän ja tuskaisen tilanteen helpottamiseen mutten sopivaa löytänyt... 🤕
Onneksi sain puusta kunnon otteen hampailla ja toisesta päästä sitten vasemmalla kädellä kiinni just sen verran sain sormen vedettyä pois välistä...
Sattui kuin hitto, mutta nyt jo naurattaa 😀
Kaikkea sitä tapahtuukin.., onneksi ei mikään muu jäsen jäänyt sinne väliin 😳

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 22.05.2013 klo 08:31

Meilläkin oli siili tuossa yhtenä päivänä pihassa ja kissoille se oli ihan ihme juttu. Kumpikin seurasi sitä tuohon metsän rajaan asti ja niitä oli hupaisaa seurata.
Kesä alkoi, se on mahtavaa! Ja täällä olo tulee olemaan minimissään joten sekin on positiivista.
Koko kesä edessä.... jeeeeee!

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 23.05.2013 klo 08:56

Se on positiivista että ihmiset, jotka loukkaavat minua tai ovat loukanneet, eivät saa minua nurin vaan päinvastoin nauran heidän lapsellisille touhuilleen ja tunne että olen tuon yläpuolella on hyvin vankka. Koen tyydytystä siitä että loppujen lopuksi ovat tehneet minulle palveluksen ja saan taas kokea että jaksan. Mikä voisikaan olla positiivisempi tapahtumien kulku.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 26.05.2013 klo 15:39

Ihana ilma ulkona. Olen iatunut takapihan terassilla ja kuunnellut lintujen
laulua. Ainut häiriötekijä kun maantie menee melkein vierestä. Liikennettä
melko kovasti. Mut ihanaa kun on lämmintä. Vielä alkoi vapaa toivottavasti
säät suosii🙂

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 27.05.2013 klo 08:16

Ihania kesäisiä päiviä ja aamukahvit auringon noustessa. Sitten terassille ja käsitöiden pariin. Kissat juoksee hippaa pitkin pihaa. Välillä tulevat syliin hakemaan rapsutuksia. Tuoksuu kesälle. Kukkapenkki loistaa väreissä kun eriväriset tulppaanit aukeavat ja muut kauniit kukkaset.
Taivaallisen ihana olo kun istun omassa ihanassa lempituolissani, rottinkiriippukeinussa ja otan päivänokoset.
Olen eilen saanut uuden kissa-aitauksenkin melkolailla valmiiksi joten kisut pääsee sinne omia aikojaan.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 27.05.2013 klo 22:59

Mukava seurata siilien touhuja. Kaksi siiliä tuossa takapihalla pörrää iltaisin.
Ruoka niille tuntuu maistuvan. Alkavat pikkuhiljaa kesyyntyä. Tulevat
haisteleen kenkiä🙂.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 02.06.2013 klo 14:30

Ihana kesä ja helle 🌻🙂🌻
Aamukahvi auringon noustessa pihalla, rauha ja hiljaisuus, lintujen laulu, pääskysten taitolentonäytökset ja kissat kirmaamassa pitkin pihaa.
Hiljaisuuden voi kuulla ja aistia, sitä voi oikeasti kuunnella ja nauttia kun ei kuulu kuin luonnon ääniä.
Ilta-auringon paiste terassille ja kesätuulen lempeä lämmin hyväilevä kosketus iholla.
Pienen kissan hento ja hellä tassun sipaisu kun se kaipaa huomiota, rakastava hyrinä sylissä ☺️❤️
Kukkien kauneus ja runsaus, syreenien huumaava tuoksu.
Pojan motskarin pörähdys mammelin pihaan päiväkahvin aikaan ja lämmin hali...
Täytyy yrittää ottaa nyt näistä hetkistä kaikki irti. Ei väkisin vaan aistia ne ja rauhoittaa mielensä niiden avulla.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 25.06.2013 klo 18:28

Helteet vaan jatkuu ja olen onnellinen siitä. Kissat ei taida olla 🙄
Kudon paksusta langasta vaaleanpunaista torkkupeittoa helteellä ja nautin siitä.
Kunpa tämä ihanuus jatkusi ikuisesti. Päivänokoset terassilla linnunlaulussa. Oi että kun osaisi nauttia tarpeeksi nyt kun sitä on.
Täällä monet puhuu kuolemastaan ja toivoo sitä, itse se toive on kuin maailmankaikkeuden toisella laidalla. Elämä on lahja joka on saatu, ei itsestään selvyys ja liian arvokas pois heitettäväksi.

Käyttäjä Monange kirjoittanut 25.06.2013 klo 19:21

Kivoja ajatuksia. Kauniita ja tärkeitä hetkiä. Kiitos näistä 🙂🌻

Just nyt kivaa(?) itsellä se ajatus, kun olen päättänyt, että saan mennä nukkumaan, eikä tarvitse kokea huonoa omaatuntoa tms siitä etten mene ulos "nauttimaan auringosta". Se on helpottava tunne. Hyvää yötä nyt! 😴

Käyttäjä essukka kirjoittanut 13.07.2013 klo 02:05

Lemmikit, poikaystävä, harrastukset, perhe ja ystävät 🙂

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 14.07.2013 klo 16:10

Vähäitikkainen lämmin kesä...