Teema: Positiivisia asioita

Teema: Positiivisia asioita

Käyttäjä Kata_K aloittanut aikaan 05.07.2011 klo 16:41 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 05.07.2011 klo 16:41

Tähän ketjuun kerätään positiivisia ajatuksia ja asioita. 🙂🌻 Positiiviset asiat unohtuvat kovin helposti, joten välillä kannattaa oikein pysähtyä miettimään niitä oman elämän positiivisia asioita.

Olisi mukava, jos tämä ketju pysyisi aktiivisena pitkään ja mahdollisimman moni kirjaisi tähän positiivisia ja iloa tuottavia asioita.

Avasin tämän Aikuisen elämää -osioon, mutta toivottavasti myös nuoret löytävät tänne ja kirjottavat positiivisia ajatuksiaan tähän ketjuun.

Minä voin aloittaa…

Kaunis kesäinen luonto, meren tuoksu ja lintujen äänet.

Jatkakaa tästä! 🌻🙂🌻

P.S. Vain positiivisia asioita sisältävät viestit julkaistaan.

Käyttäjä White princess2 kirjoittanut 08.03.2013 klo 20:29

Se, että kukin työ - tai opiskelijayhteisössä ottaa itse vastuun omista tunteistaan, eikä "sylje" negatiivisia tunteitaan tuntemattomien päälle. Positiivinen ilmapiiri.

Käyttäjä kirjoittanut 10.03.2013 klo 06:59

Minä aina näin pyhäaamusin käyn katsomassa uskonsivuilta mitä sitä niinku tänään pitäsi kunnioittaa. Tänään on pyhittäjä Johannes Siinalaisen päivä josta esim sanotaan näin
"Johannes syntyi todennäköisesti vuonna 579 ". ajatella jostain ihmisestä voi tulla meille nykyajan ihmisille jotain suurta vaikka ei tarkkaan edes tiedetä koska hän meni syntymään.

Olen sellaiseen rahakeräykseen osallistunut jolla haettiin kehitysmaan ihmisille oikeutta sosiaaliturvatunnukseen. Silloin se muka tuntui tärkeältä, ettei ihminen juuri pysty mitenkään tulemaan toimeen tässä maailmassa jos ei ole sos.tunnusta.
Noin vuonna 579 syntynyt on meille ortodokseille vieläkin tärkeä ihminen.
Jonain päivänä haluaisin tutustua siihen kehitysmaan ihmiseen jonka sos.tunnuksen menin maksamaan.
Huomenna tililtäni suoraveloitetaan 12 euroa kehitystyöhön, toivottavasti sillä ostetaan jotain hyödyllisempää kuin sos.tunnus.

ps itseasiassa mie taidan olla pysyvästi pösilö, kun jatkuvasti netistä löydän jotain pohdittavaa ja vielä sen tuo posiitiivista ketjuun.
Tämä on siksi pos. juttu, kun mie olen saanut sos.tunnuksen tulemalla vain maailmaan ja vaikka äitini oli mitä oli, silti se aina muisti tarkkalleen syntymäpäiväni.

Käyttäjä kirjoittanut 13.03.2013 klo 19:25

Onpa muuten hienoa ja rauhallista seurata netistä livenä mitä savua kohta tulee piipusta.
Paavin valintaa siis seuraan.

Käyttäjä kirjoittanut 13.03.2013 klo 20:10

Valkoinen savu, paavi on valittu. kaikkea sitä saakin suorana seurata.

Käyttäjä kirjoittanut 15.03.2013 klo 06:15

41 astetta pakkasta, tästä ei kevät paremmaksi voi enää mennä.
Päivällä varmaan on pitkästi alle 10. Tänä keväänä tulee niin hyvää kuivalihaa ettei paremmaksi voi mennä.
Hitsi miten hieno aamu, ettei elämä enää voi paremmaksi tästä mennä.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 16.03.2013 klo 17:55

Vihdoinkin alkoi loma🙂. Tänään ollut aurinkoinen päivä😀

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 22.03.2013 klo 09:51

Mahtavaa! Aurinkoisia vaikkakin viileitä päiviä mutta lumi sulaa kuitenkin suojaisista paikoista ja räystäät tippuu.
Kevätpäivän tasaus oli ja päivä senkin pitenee. Kohta on jo kesäaika ja minä löysin kaupasta vihdoinkin parvekelaatikot joten saan niihin esikasvatukseen kukkien mukuloita.
Kisut nauttii ilmaa haistellen aurinkoisella ikkunalaudalla avoin ikkunan edessä.
Kaikilla kevättä rinnassa vaikka vielä joudutaan pidättelemään.

Käyttäjä susanna79 kirjoittanut 22.03.2013 klo 12:20

Valmistun yliopistosta. Olin koko nuoruuteni syvästi masentunut koulukiusaamisen takia ja melkein päädyin sairaseläkkeelle. Kärsin yhä kiusaamisen vaikutuksista. Jaksoin kuitenkin opiskella, vaikka moni sanoi ettei kannata, koska olen yli 30v kun valmistun.

Käyttäjä kirjoittanut 22.03.2013 klo 13:45

Hyvin paljon onnea valmistumisesta, Susanna79.

Minä eilen olin sosiaalisessa juhlassa mieheni avecina juhlapuvussa, enkä kertaakaan töpeksinyt enkä pyörtänyt.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 22.03.2013 klo 15:01

Oikein paljon onnea valmistumisesta susanna79🙂👍. Mahtavaa että
olet jaksanut opiskella 🙂🌻. Koulukiusaaminen vaikuttaa koko elämän ajan.
Itse kiusaamisesta kärsineenä huomannut😞

Käyttäjä kirjoittanut 24.03.2013 klo 09:20

Virpoi varpoi, tuoreeks terveeks
tulevaks vuodeks
oksan ojennan
ja elämän onnea toivotan.

Onni on siunausta,
onni on rakkautta,
onni on hyvä elämä,
en palkkaa vaadi,
enkä velkakirjaa vaadi,
vaan Jumalan siunausta toivotan.

Käyttäjä susanna79 kirjoittanut 25.03.2013 klo 17:21

sarrukka kirjoitti 22.3.2013 15:1

Oikein paljon onnea valmistumisesta susanna79🙂👍. Mahtavaa että
olet jaksanut opiskella 🙂🌻. Koulukiusaaminen vaikuttaa koko elämän ajan.
Itse kiusaamisesta kärsineenä huomannut😞

Moi! Kiitos "Sarrukalle" ja "Maanvaivalle" onnitteluista🙂 Kieltämättä nyt on huikea voittajafiilis -minä tein sen! En jämähtänyt sairaseläkkeelle, vaan helvetillisten henkisten tuskieni keskellä jaksoin sinnitellä ja sain suoritettua korkeakoulututkinnon. En pysty pokkaamaan papereitani publiikissa, tiedän, että itkisin siellä ihan solkenaan. Nyt iloitsen siitä, että en silloin koulukiusattuna onnistunut itsemurhassani, ehkäpä tällä elämällä on jotain tarjottavaa minullekin
🙂 t. Susanna

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 29.03.2013 klo 10:18

Hyvää pääsiäistä kaikille tukinetin käyttäjille🙂🌻. Kiva ilma aurinko paistaa.
Pitää varmaan lähteä vähän ulkoileen.🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 29.03.2013 klo 10:29

Nyt kyllä tuli posiitivinen olo kun vastasin tutkimukseen ja siellä valitsin vaihtoehtoja ja tuli

"Ennenaikainen kuolema (HUOM: henkilökohtaisesti ei mahdollinen)"

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 29.03.2013 klo 20:49

Hyvää pääsiäistä!
Mie laitoin ruohoa lautaselle kasvamaan ja tiput siihen niin kissa jo ehti antaa tipuille kyytiä 😋
Piti siirtää hökötys toiseen paikkaan. Säät on mahtavat ja lumet saa kyytiä. Olen ottanut aurinkoa kattien kanssa takapihalla seinän vieressä jossa on todella lämmin. Ihana kevät tulee pian.