Teema: Positiivisia asioita

Teema: Positiivisia asioita

Käyttäjä Kata_K aloittanut aikaan 05.07.2011 klo 16:41 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 05.07.2011 klo 16:41

Tähän ketjuun kerätään positiivisia ajatuksia ja asioita. 🙂🌻 Positiiviset asiat unohtuvat kovin helposti, joten välillä kannattaa oikein pysähtyä miettimään niitä oman elämän positiivisia asioita.

Olisi mukava, jos tämä ketju pysyisi aktiivisena pitkään ja mahdollisimman moni kirjaisi tähän positiivisia ja iloa tuottavia asioita.

Avasin tämän Aikuisen elämää -osioon, mutta toivottavasti myös nuoret löytävät tänne ja kirjottavat positiivisia ajatuksiaan tähän ketjuun.

Minä voin aloittaa…

Kaunis kesäinen luonto, meren tuoksu ja lintujen äänet.

Jatkakaa tästä! 🌻🙂🌻

P.S. Vain positiivisia asioita sisältävät viestit julkaistaan.

Käyttäjä kirjoittanut 22.09.2012 klo 12:00

Kiitos repukka. Mun mummokin vasta vanhana ihmisenä alkoi opiskelee muinaisuskoja, joten kyllä mie ehin myös.
Myös minä pidän myrskyistä vaikka se useimmiten tietääkin lisää töitä, kun puita kaatuu ja ne äkkiä pitää saada raivattua pois.

Tänä aamuna oli niin sankka sumu etten nähnyt kissaani vaikka se oli ihan vieressä. Onneksi tajusi naukua.
Puolukoita on hirviän paljon, saavillisen jo poimin ja vielä haen lisää. Vissiin ei mun aikana ole ollut näin runsasta satoa ennen.
(ps, nää on taas mun muisteloita jotka saattavat muuttua.)

Käyttäjä kirjoittanut 25.09.2012 klo 06:57

Pommiin nukkuminen. Enkä enää ehtinyt bussiin. Onneksi voi aina jäädä etäpäivään, koska en olisi kehannut asiaa sanoa, kun olisi mennyt kellokallen maine.

Monina aamuina on ollut jo pakkasta monta astetta. Eikä päivälläkään ole enää kuin pari astetta lämmintä. Kohta jo avataan varmasti joku tekolatu ja pääsen hiihtään.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 27.09.2012 klo 09:45

Jee, luvattu vielä reilusti yli 10 astetta lämmintä ja aurinkoa. Eilen oli kans ihana sää ja ulkoilin itseni näännyksiin mutta hyvällä tavalla. Nyt on tosin paikat kipeinä mutta kunhan tästä pääsen liikkeelle niin eiköhän helpota.

Käyttäjä kirjoittanut 27.09.2012 klo 20:50

Jee, miehen työpaikalla sataa lunta ja se peräti laittoi asiasta tekstiviestin.
En arvannutkaan, että se noin paljon musta välittää.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 28.09.2012 klo 13:35

Olipa kiva eilen ja tänään ulkoilla oikein rutkasti. Haravoin jo lehtiä kissan kanssa vaikka puissa on varmaan suurin osa, mutta kyllä se liikunnasta käy. Ja kisulla on hauskaa.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 29.09.2012 klo 15:04

Oman pienen lapsenlapsen ihana hymy ja kasvot jotka kertoo että mummosta tykätään.
Rakastan häntä niin kovin paljon ☺️❤️

Käyttäjä kirjoittanut 04.10.2012 klo 05:24

Ensimmäiset joululahjat on tekeillä.
Pihjalanmarjoja on tänä syksynä hirviä määrä ja jos nyt tekee niistä likööriä, se sopivasti on valmistä joululahjaksi. Itse en voi sitä juoda kun siihe tulee niin paljon sokeria ja vodkaakin aika tavalla. Vodkaa kyllä voisin juoda, jos pää kestäisi.

Nyt rupesikin kesken kaiken harmittaa, kun aina on jotain esteitä sairauksien vuoksi. Ettei ees vodkaa voi yhtä pullollista juoda... Kyllä biol. ukkini kääntyy haudassa tai ei käänny, kun madot sen jo ovat syöneet vaan huokaa taivaassa mun menoani.

Meni ohi otsikon. Siis, niistä pihjalanmarjoista tein myös hyytelöä joululahjaksi. Sitäkään en voi syödä, koska ..........sama kuin vodkassa mutta pään tilalle veri.
Lisäksi niitä voi pakastaa ja laittaa veden sekaa, jos tekee lumilyhtyjä.

Ja aika varma tieto, että ensi viikolla avataan tekolumiladut ja pääsee hiihtää. Sitä olenkin odottanut toukokuusta lähtien.
Ja kun alakaapi syysloma saan hiihtää koko viikon ja siitä saa jopa palkkaa.
Pikku hiljaa tästä vakkarityöstä tulee esiin hyviä puoliakin.

Käyttäjä Lumière kirjoittanut 04.10.2012 klo 13:49

+ Sain nukuttua vähän univelkoja pois, niin ei väsytä enää niin paljon.
+ Eläimet voivat hyvin.
+ Saan aloittaa pian opinnot nettilukiossa.

Ehkä elämä lähtee pian parempaan suuntaan. Pitää vaan koittaa saada raha-asiat kuntoon, niin sitten olisi puolet stressistä heitetty kaivoon. Myös opintojen aloittaminen tuo jotenkin hyvää mieltä, kun tiedän, etten joudu uudelleen koulukiusaamisen ikävään kierteeseen - siellähän ei olla missään tekemisissä ikäisteni nuorten parissa! Aivan mahtavaa! Nyt kun jaksaisin suorittaa tuon lukion hyvällä motivaatiolla ja tahdonvoimalla, niin olisi kyllä mieletöntä.. Saisin vähän kunnioitusta sukulaisiltanikin, enkä joutuisi tuntemaan itseäni syrjityksi tai jotenkin huonommaksi kuin muut. 🙂

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 04.10.2012 klo 17:30

Tänään oli lämmin ja kirkas päivä. Käytiin aamulla lenkillä miniän ja vauvelin kanssa ja sen jälkeen tein istutuksia pihaan. Eilen sain lopulta tulppaanin sipulit istutettua.
Ihanaa tulee keväällä kun kukkaloisto alkaa 😀 Syksyllä ei minua motivoi tehdä istutushommia, keväällä on ihana tehdä kun on kevät ja kaikki niin kaunista.
Käytiin vielä kissan kanssa ulkoilemassa ja se "auttoi" miuta niissä istutuksien laitossa 😋
Nyt on mukavan vetelä olo ja vedän luuni sohvalle telkun ääreen.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 06.10.2012 klo 17:41

Ihana yllätys aamulla kun oltiin kisun kanssa aamu-ulkoilemassa. Sitruunaperhonen lentää lepatteli metsässä 😀 On ressukka yksynyt väärään vuodenaikaan tai sitten olen nukkunut talviunet ja herännyt kevääseen, kunpa voisikin. No, kuollut luonto ja pudonneet lehdet palauttvat minut karuun todellisuuteen mutta oli kaunis näky, ihan tippa tuli linssiin. Päivä oli kaunis ja lämmin, ihana kova tuuli ja tuli ulkoiltua kunnolla.
llalla menen katselemaan kuuta ja tähtiä terassille ja laitan lyhtyyn kynttilän, se lohduttaa ankeudessa ja kylmyydessä.

Käyttäjä kirjoittanut 10.10.2012 klo 13:35

Ensimmäiset hiihtokilometrit hiihdetty. Onneksi suvussa on muitakin hiihtohulluja ja saa autokyydin sinne missä on lunta.
Nyt vaan pitää toivoa, että lähitunturiinkin avataan kohta latu.

Käyttäjä kirjoittanut 13.10.2012 klo 12:13

"Päivän tarkoituksena on muistuttaa, että esimerkiksi suomalaiseen kulttuuriin iskostunut epäonnistumisen pelko vaikeuttaa ihmisen kehittymistä ja unelmien toteuttamista. Päivää juhlimalla halutaan korostaa, että epäonnistuminen on osa oppimiskokemusta." IL

Eli tänään on epäonnistumisen päivä ja saa mokata niin paljon kun haluaa.

Kuitenkin sitten just tänään syntyi aivan uskomattoman täydellinen puupino liiteriin.
Siitä ei kyllä raaski ottaa puita poltettavaksi.

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 14.10.2012 klo 10:43

Positiivinen onnellinen hetki: pyöräillä töihin kiireettömästi ja havahtua siihen ihmeeseen että saan mennä töihin! Olen niin terve, että voin olla ainakin joskus töissä! Kun jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle luulin, ettei minusta enää ikinä ole mihinkään, ettei kukaan voi olla minun kans, ei kukaan huoli minua töihin, olen epäkelpo, raakki, hullu ja inhottava paskaläjä jota vain siedetään ei haluta. Nyt elän parisuhteessa, on muutama ystävä, käyn joskus töissä, maalaan ja teen muutakin vapaa-aikana. Eikö tämä riitä?

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 14.10.2012 klo 11:21

Monta päivää ahkerasti pesty kattoa ja paikat kipeänä ja väsyttää vaan ei kun uudestaan hommiin tänään. Aurinkoista säätä, +7 ja raitista ilmaa, hienoa. Katolla on oikeasti hienoa olla kun aurinko paistaa ja tuulipuhaltaa ja sattuupa joku muuttoaurakin vaikka lentämään ylitseni. Niille sanon että tulkaa pian takaisin. Mikä hienointa, ensi viikolle on luvattu melkein 10 astetta plussaa.
Lenkillä kans käyty ahkeraan ja saattaapi pari liloa jo olla pudonnut. Toisaalta, tekisi hyvää löhötä kokonainen päivä.
Koin myös ymmärretyksi tulemisen tunteen ja aidon välittämisen mikä saa mielialan nousemaan todella.

Käyttäjä syyskuu2 kirjoittanut 14.10.2012 klo 16:21

Tänään positiivista: Sain lähdettyä seurakuntaan ja sen jälkeen kävin kaupassa. Pieni sadekuuro oli kun tulin bussista. Parasta aikaa aurinko paistaa ja poutapilvistä on.