Teema: Positiivisia asioita

Teema: Positiivisia asioita

Käyttäjä Kata_K aloittanut aikaan 05.07.2011 klo 16:41 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 05.07.2011 klo 16:41

Tähän ketjuun kerätään positiivisia ajatuksia ja asioita. 🙂🌻 Positiiviset asiat unohtuvat kovin helposti, joten välillä kannattaa oikein pysähtyä miettimään niitä oman elämän positiivisia asioita.

Olisi mukava, jos tämä ketju pysyisi aktiivisena pitkään ja mahdollisimman moni kirjaisi tähän positiivisia ja iloa tuottavia asioita.

Avasin tämän Aikuisen elämää -osioon, mutta toivottavasti myös nuoret löytävät tänne ja kirjottavat positiivisia ajatuksiaan tähän ketjuun.

Minä voin aloittaa…

Kaunis kesäinen luonto, meren tuoksu ja lintujen äänet.

Jatkakaa tästä! 🌻🙂🌻

P.S. Vain positiivisia asioita sisältävät viestit julkaistaan.

Käyttäjä Sininenuni kirjoittanut 22.08.2012 klo 16:07

Hotdog eli koiraterapia -yksi koira hautoo mahapuolta ja toinen selkää. Olo on hyvä, lämmin ja hellitty☺️❤️

Käyttäjä kirjoittanut 26.08.2012 klo 18:32

Koko viikonloppu rokkia ja jalkapalloa ja kaksi mitallia perheeseen.
Tästä ei kai voi perhe-elämä paremmaksi mennä.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 27.08.2012 klo 13:58

Laitoin taimia kasvamaan, pari hortensiapensasta. Tosi kauniita.
Lämmintä vielä riittää, jee!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.08.2012 klo 17:53

Anoppi toi mansikoita teen seurana maisteltavaksi.

Jardin Prive

Käyttäjä kirjoittanut 28.08.2012 klo 05:30

Pahaa tekee tätä kirjottaa, kun olen koko ikäni yrittänyt väistellä tätä olotilaa mutta näyttää siltä, että olen saanut vakkari työpaikan. Hyi hitto, onneksi ei sentäs jakkupukua tarvihe laittaa työpäiväksi päälle eikä työaika ole kello 8-16.

Käyttäjä kirjoittanut 28.08.2012 klo 14:34

Työpaikalla satoi lunta, jeee ja nyt on vasta elokuu. Tästä varmaan tulee hyvä ja pitkä talvi.

Käyttäjä KataX kirjoittanut 30.08.2012 klo 20:33

Maanvaiva, onneksi olkoon työpaikasta (mun korviin vakkaripaikka kuulostaa tosi hienolle)! Ja toivon että täälläki sataisi jo lunta.

Mun positiiviset jutut:

-oon jaksanut 4kk (kirjotin johonkin 3kk mut se oliki 4, melkee 5kk oho!) käydä koulua jo 3 viikkoa!

-Oon onnistuneesti asunu toisten nurkissa samat 3 viikkoa, vaikka luulin etten pystyisi. Launtaina omaan kotiin!

-Oon ollu viiltämättä yli kk!

Käyttäjä repukka kirjoittanut 31.08.2012 klo 10:31

Onneksi olkoon maanvaiva ja hyvä KataX! Hienoja asioita molemmilla. Mun hyvä asia tänään on se, että olen nyt viikon verran ollut virkeämpi ja iloisempi kuin pitkiin aikoihin. Eikä ahdistakaan. Ihanaa! Syynä siihen on varmaan se, että lääkitystä on kevennetty nyt niin, etten ole ihan turtana ja horroksessa kaiken aikaa ja se, että olen urakalla lorvaillut eli antanut itseni olla väsynyt ja saamaton. Nyt se alkaa tuottaa tulosta ja jaksan taas tehdä asioita. Hyvä mieli! 🙂

Käyttäjä kirjoittanut 01.09.2012 klo 05:29

kiitos onnitteluista ja lähetän vastaonnittelut.
Eikä sitä täälläkään sen enempi satanut lunta, kun siellä tunturissa mistä haettiin poroja pois. Kun ne tolvanat jatkuvasti eksyvät väärään paikkaan mutta mun onneksi just silloin satoi lunta siellä.

Mie en vielä oikein osaa nauttia tuosta vakkarityöstä, kun olen vapaalla. Kai se onni on, kun tarkkaan miettii. Olenkin kyllä aika ahkerasti tehnyt kaiken mitä on käsketty, myös kuntoutuksessa, joten olen kyllä ansainnut vakkarityön. Tuntuu, että olen itse hankkinut työn enkä saanut sitä sukulaissuhteilla.
Aion samalla jatko-opiskella. Mutta järjestys muuttui eli ensin työ.

Käyttäjä Nano kirjoittanut 03.09.2012 klo 09:22

Positiivista on se, että jälleen voin todeta yhden viikon kuluneen. Ja olen täällä. Elämään on tullut pieniä välähdyksiä myös valosta, eikä vain pimeästä. Pystyn myös myöntämään ne valonpilkahdukset, enkä väistelemään niitä peloissani. Maanantai on monille viikon vaikein päivä, mutta koittakaa tänä maanantaina kääntää se fiilis ympäri. Lähetän omaa vähäistä voimaani kaikille muille pahan olon kanssa kamppaileville.
Päivä kerrallaan 🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 09.09.2012 klo 09:51

Työkavereiden kanssa oli ihan hauskaa viettää vapaa-aikaakin. Varsinkin, kun kehuivat minua kurmee- kokiksi. Vaikka en oikeastaan muuta tehnyt kuin heitin pataan poroa ja seiniä ja savustin siikaa.

Käyttäjä kirjoittanut 14.09.2012 klo 17:18

Koko päivän olen ollut Nälkäpäivä-lipaskerääjä ja tuntuu positiiviselta, kun pienellä panoksella voi tehdä jotain huonompiosaisten hyväksi.

Käyttäjä kirjoittanut 19.09.2012 klo 04:53

Eilen aloitin taas opiskellut työn ohessa. Olen kyllä ilmouttanut kolmelle kurssille mutta huomasin terpan avustuksella, että kaksi onkin riittävä. Eli saamea ja metsäalan jatkoa. Olen ehkä liian herkkä opiskeleen muinaisuskoja vielä tässä vaiheessa. Kun jää päälle se muinaisaika enkä välttämättä hokaa tulla takaisin tähän aikaa.

ps. en mie silti heitä kaivoon ajatusta, että olen kuitenkin tuleva suvun shamaani. Voisi sitä kyllä kutsua psykoosiksikin, jos haluaa. Olen ehkä vanhana saameksi männyistä puhuva shamaani psykiatrisessa sairaalassa.
Ilmassa on pientä katkeruutta kun en jaksa opiskella kolmea ainetta.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 19.09.2012 klo 10:01

Olipa ihanaa istua terassilla rottinkikeinuun peittoihin kääriytyneenä illasta yömyöhään ja ihmeltellä luonnon voimaa tuulen vinkuessa ympärillä. Mietin koskahan joku puu menee nurin kun oli niin voimakas tuuli. Oli kuitenkin vielä lämmin syksyiseksi sääksi ja peitteiden alla ihanan turvallinen olo.
Kynttilä oli lyhdyssä palamassa ja oli ihanan oloinen hetki.

Käyttäjä repukka kirjoittanut 19.09.2012 klo 11:35

Minä rakastan myrskyä ja sen katselua. On jotenkin niin hurjaa, kun luonto raivoaa ja näyttää voimansa. Siinä samalla saa jotenkin itsestäänkin pahaa oloa purettua.

Maanvaiva: minusta on hienoa, että jaksat ylipäätään opiskella. Kyllä sä ehdit vielä sitä muinaisuskoakin opiskella. Aikanaan. Aika hieno tuo shamaanisuunnitelma.