Teema: Positiivisia asioita

Teema: Positiivisia asioita

Käyttäjä Kata_K aloittanut aikaan 05.07.2011 klo 16:41 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 05.07.2011 klo 16:41

Tähän ketjuun kerätään positiivisia ajatuksia ja asioita. 🙂🌻 Positiiviset asiat unohtuvat kovin helposti, joten välillä kannattaa oikein pysähtyä miettimään niitä oman elämän positiivisia asioita.

Olisi mukava, jos tämä ketju pysyisi aktiivisena pitkään ja mahdollisimman moni kirjaisi tähän positiivisia ja iloa tuottavia asioita.

Avasin tämän Aikuisen elämää -osioon, mutta toivottavasti myös nuoret löytävät tänne ja kirjottavat positiivisia ajatuksiaan tähän ketjuun.

Minä voin aloittaa…

Kaunis kesäinen luonto, meren tuoksu ja lintujen äänet.

Jatkakaa tästä! 🌻🙂🌻

P.S. Vain positiivisia asioita sisältävät viestit julkaistaan.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 09.07.2012 klo 18:10

Pienen vauvan suloinen olemus, pienet ja täydelliset sormet tarttuvat sormeni ympärille ja suu mutristuu. Kaikki niin täydellistä ja pientä. Pieni elämä... ihme.
Pyöräilyreitin varrella tienposkessa tuoksuvat metsämansikat. Ihanan makuisia. Kesäisen hellepäivän huumaava tuoksu ja illan lempeä lämpö.

Käyttäjä Jasminella kirjoittanut 13.07.2012 klo 07:08

Mulla tällä hetkellä:
- yhden työpäivän jälkeen koittava viikonloppu
- parin viikon päästä alkava loma
- läheiset ihmiset, ne jotka ovat ystävällisiä ja tukevat
- kesäaamun sateinen raikkaus
- pieni oma hetki ennen töihin lähtöä
- tulevat lomarahat, jotka helpottaa hieman tiukkaa taloutta
- liikunta
- musiikki
- aurinko ja valo, lämpö (no ainakin talveen verrattuna lämpimämpää 😉
- perjantai

Käyttäjä kirjoittanut 17.07.2012 klo 16:09

Pakkasta ja lunta ja 100 km onnistunut vaellus takana.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.07.2012 klo 18:51

Jos sinulla on kaksi oletettavasti tasavertaista asiaa, etkä osaa valita niiden väliltä, on positiivista, kun toinen vaihtoehdoista ilmenee mahdotomaksi. Olo helpottuu huomattavasti!😀

Käyttäjä Vaeltaja-ihmettelijä kirjoittanut 17.07.2012 klo 22:01

Oli todella ihanaa olla uimassa, ja vettä tuli taivaan täydeltä🙂 Suosittelen, mutta ei ukkosilman aikana.

Käyttäjä kirjoittanut 18.07.2012 klo 09:49

Aamulla aikasi rämmin suolla tarkistamassa työlaskelmia ja samalla löytyi puoli sankkoa kypsiä hilloja.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.07.2012 klo 19:37

On aina ilo, kun joku vastaa viestiisi!

Käyttäjä etiäpäin elävän mieli kirjoittanut 19.07.2012 klo 13:04

Auringon pilkahdus aamulla ennen ukonilmaa Tuulen lennättämät pisarat vasten kasvoja.
Iloiset ilmeet ihmisillä näin kesäaikaan. Tuhannet pienet asiat Olla olemassa, saada elää,olla.
Mukavaa päivää jokaikiselle:🙂🌻🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 24.07.2012 klo 14:00

Yllättäen lyhyt työpäivä ja sitten lähenkin enon mukana työmatkalle ja näen veljeni.
Reppuun vaan tavarat ja huomenna menoksi.

Käyttäjä Vaeltaja-ihmettelijä kirjoittanut 25.07.2012 klo 23:32

Minä ostin tänään laatikollisen mansikoita, ja tilanne oli hauska: Mansikanmyynnin lomassa myyjä-päällikkö puhalteli pilliinsä ja kyseli minulta, että tunnistinko soitetun kappaleen. No, kyllähän minä sen tunnistin... Kun olin maksanut mansikat, päällikön apuri viskasi laatikon suojapaperin päälle muutaman herneenpalon, ja päällikkö jatkoi soittamistaan ja kysyi taas: "No, tunnistatko tätä?" Myyntikojun lähellä oli tosi hilpeä tunnelma. (Päällikkö oli vanhempi naisihminen, todellinen koomikko.)

Käyttäjä Vaeltaja-ihmettelijä kirjoittanut 27.07.2012 klo 12:46

Olin eilen veljeni kanssa autoajelulla, ja saimme jälleen kerran todeta, että kyllä meillä on kaunis synnyinmaa. Matkan varrelle osui lukuisia järviä, eikä ajamisesta meinannut tulla mitään, kun aina vain piti pysähtyä ihailemaan ja kuvaamaan kauniita järvimaisemia - ja vähän muutakin kaunista.

Käyttäjä kirjoittanut 29.07.2012 klo 13:26

Työmatka meni niin hyvin, että mulle tuli töitä ainakin täksi vuodeksi, saan jopa uuden tittelin, projektijohtaja. Huh, mikä sana, tuota en ainakaan kelleen sano, koska en sitä osaa nopeesti kirjottaa enkä ees lausua. Sanon, että oon methätyöläinen.

Lämmintäki oli viisi astetta, yksi päivä satoi räntää. Tää kesä on kyllä paras kesä koko elämäni aikana. Olen asian voinut sanoo monena kesänä ennenki. Harmi vähän, kun netissä mitään kirjotettu ei saa kokonaan pois. Voisi aina vaan sanoa, että tää on paras aika mitä on koskaan ollutkaan.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.07.2012 klo 14:19

Halusin nähdä ukonilman parvekkeeltani. Siskoni, joka oli käymässä, herätti minut joskus puolenyön jälkeen katsomaan salamointia. Upeaa! Se, mikä olisi voinut olla lisänä, oli, että ukkosen suunta olisi ollut meitä vastapäätä. Mutta hurja räiske kuitenkin!

Käyttäjä Omanlaista elämää kirjoittanut 29.07.2012 klo 20:19

Se,että minulla on eläkkeellä aikaa tehdä,mitä haluan. (Olen 40v mies) Osaan nauttia pienistä asioista ja olla kiitollinen,vaikka minulla ei ole ystäviä/ sukulaisia/kumppania. Olo palaa normaaliksi kuitenkin aina,vaikka välillä on katkera ja vihainen,kun joutuu taivaltamaan elämää lähes aina yksin. Minulla on asunto,ruokaa,vaatteita ja turvallinen asuinympäristö ja eläke takaa toimeentulon. Jaksan silti yksin porskuttaa eteenpäin,eikä mieleeni tule itsetuhoisia ajatuksia. Olla KIITOLLINEN tämän listan aloittajalle, tämä on keskusteluissa myönteinen asia pitkään aikaan,koska negatiivisia asioita vyörytetään eteemme monista paikoista. Olla kiitollinen,että osaa ja tajuaa olla kiitollinen ja huomata taas kerran,että onhan minulla moni asia hyvinkin,vaikka esim. läheiset puuttuvat Lista ja kiitollisuuden aiheet jatkuvat...

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 31.07.2012 klo 10:30

Helleaamun lämpöä enteilevä sarastus, kesäpäivän huumaava kuumuus, aurinko joka porottaa ja saa luonnon tuoksumaan metsämansikoilta ja mäntymetsän imelä tuoksu ja sirkkojen siritys. Välillä hellivä helpotus kun aurinko käväisee pilven takana. Illan lempeä lämpö ja kesätuuli joka lehahtaa iholle hyväillen ja saa maailman tuoksumaan huumaavasti. Hiljaisuus jonka voi kuulla ja aistia, toisaalta lintujen liverrys ja sirkkojen konsertti pihalla. Mustikat ja niistä tehty tuore piirakka vaniljakastikkeella. Taivas kuinka kesään voikaan mahtua asioita joista saa nauttia.
Tuon tuoksun kun saisi pulloon talven varalle, vaan eipä se sitten olisi niin ihana kesällä.