En voi valitettavasti suositella tai sanoa, että olisi loistava lääke. Jollakin ehkä toimii, mutta omalla kohdallani on pakko todeta etten enää söisi jos tietäisin mitä tapahtuu.
Minulle määrättiin viime keväänä Mirtazapinia unettomuuteen ja ahdistukseen. Isäni oli juuri kuollut ja kuukausi hautajaisista lähes 7 vuoden parisuhde hajosi. Jäin erossa täysin yksin ja jouduin muuttamaan pois yhteisestä kodista, joka myytiin. Masennuin ja valvoin yöt nukkumatta ja syömättä viikkoihin.
Mirta auttoi kyllä unettomuuteen, mutta sivuvaikutukset olivat kamalat. Ensimmäiset 4-5 päivää käytön aloituksesta olin kuin zombi. Pää aivan tokkurainen ja liikkeet kuin hidastetussa elokuvassa. Se ei sikäli haitannut, koska olin sairauslomalla muutenkin. Töihin minusta ei olisi ollut mirtaa käyttäessä. Eikä muutenkaan. Ajatus ei kulkenut moneen tuntiin heräämisen jälkeen. Vasta iltapäivisin pää alkoi selkiytyä ja pystyi muuhunkin kuin flegmaattiseen makaamiseen. Zombiuden loputtua alkoi sitten rakettimainen painonnousu, joka oli varsin hämmentävää, koska en juuri syönyt mitään. Kehoni keräsi nestettä valtavat määrät ja turposin kolmessa kuukaudessa 15 kiloa. Neljän kuukauden käytön jälkeen lopetin Mirtan syömisen, mutta paino jatkoi vielä nousuaan 5 kiloa. Tähän oli syynä käytön aikana muuttunut aineenvaihdunta sekä muuttunut elämäntapa superurheilullisesta kotona makaavaksi, jaksamattomaksi ihmiseksi.
Nyt sitten painiskelen paino-ongelman kanssa, koska yrityksistä huolimatta paino ei vaan putoa enää. Ja todellakin tämä 20 lisäkiloa on tehnyt minusta ylipainoisen, joka voi pahoin kehossaan ja on masentunut omasta ulkonäöstään. Tiedän, että täällä on muitakin, jotka jakavat saman kokemuksen kanssani.
Mieti tarkkaan haluatko aloittaa tätä lääkettä. Oletko kokeillut jo miedompia juttuja kuten melatoninia tms?