Arka, juu eläkkeet on pienet ja jos ne vielä alkaa sitä tai asumistukee pienentää ja mitä vielä ni mä olen ongelmissa. Paljon on hankittavaa, mut ei yksinkertaisesti rahat riitä kaikkeen. On jostain pakko luopuu sitten ja se sitten kohdistuu minuun. Helpompi luopua omista kun tyttären jutuista.
...
Sain nukkua ja löhötä aamulla. Mitenkään en tahtonut nousta. Päässä pyörii va kalorit ja päätinkin jos alkais teetä juomaan niin että tuopillinen (juon tuopista) tavallista mustaa teetä sokerilla ja sit seuraava on sokeritonta laihis tai puhdistus teetä. Ja sit taas mustaa teetä ja jne. Illalla pitää ruokaa tehä, kun eilen tein niin vähän ettei riittänyt. Mietin vielä mitä broikunn kanssa laitan.
Hyvin huomaa että oon vähillä energioilla ja kaloreilla. En tiä kuinka kauan mun elimistö tätä jaksaa. Mä en vaan pysty syömään enemmän. Ne kalorit alkaa ahistamaan ja tulee henkinen paha olo. tahtoisin laihtuu, mut se ei onnistu. Paino va ei putoo.
Tein tossa tossujakin eteenpäin, mut sitten tyssäs ongelma ja joutusin sitä kyselemään muilta apuu. Ootan heiltä jonkinlaista apua sitten, että pääsen jatkamaan. Ehkä tänään laitan toisiin tossujen pohjat työn alle, jos jaksan.
Tyttö lähtee taatan kanssa mun siskon luokse tupperikutsuille. Mä en sinne ole menossa, kun en kuulemma voi olla siskon miehen kanssa samassa paikassa (tä on heiltä). Mua ei o ees kutsuttukaan. SItten tyttö varmaan jää vanhemmille yöksi.
Huomenna ajattelin lähtee isoon kauppaan ostoksille, heti ku olen laskut maksanut. Niitä on ihan tarpeeksi ja pelkään ettei rahaa paljoon jää muuhun. Lankaa tarvii ostaa, kun mulla ei ole valkoista eikä mustaa. Tai tummaakaan. Ruokaa tarvii myös, ettei aina tarvi loihtii jotain muuta. Tosin en tiä mitä ruokaa ees ostaisin. Tyttö iloitti eilen että saamme kunnon ruokaa ostettuu, mut ei osannut kertoo mikä on se kunnon ruoka. Eineksiä meillä aika harvoin meinaan syödään. Tosin oli tossa pari päivää tytöllä kaupan lihapullat lautasella, kun ei syönyt mun kukkakaalilihapulliani.
Tyttö lähti kaverinsa kanssa ulos hiukaks aikaa. tekis niin mieli mennä tähän hänen sänkyyn nukkumaan. Ehkä mä teenkin sen, vaikka tyttö siitä sitten mulle huutaakin.
Eilen oli joku nainen käynyt kattomas isää ja äitiä ja karkottanut isän hoidon tarpeen. Isä on ns. kokonaan avustettava. Ruoka ja vaatteet ja lääkkeet on laitettava eteen ja pesussa tarvii apua. Miettivät että jos isä joutuisi yksin elää, paljonko tarvis kotisairaanhoitoa. Taisi se mennä siihen 2 kertaa päivässä sarakkeeseen. Nostan äitille hattua, että jaksaa 2 vuorotyötä ja sitten isää auttaa siinä lomassa ymäpäri vuorokauden. Kun äiti on töissä, mä olen täällä sitten valppaana. Niin ku viime vkl:na. Jos isä olisi vaikka keskellä yötä soittanut, ni mun olis pitänyt mennä. Onneksi nyt ollaan saatu olla rauhassa, eikä lanssia ole tarvinut pitkään (isän kuntoon nähden) aikaan.
Olen mäkin ajatellut, mikä mun hoidontarve olisi. Jos tänne tulisi joku ulkopuolinen joskus. Pystyisin hoitamaan lääkkeet suht hyvin, mut sit ruoka ja kodinhoito onkin eri asia. Lämmin ruoka on tehtävä niin että sitä joka päivä tytöllä on. Siihen on panostettava. Vaikka eilenkin oli laihaa jauhelihakastiketta, ni panostin spaghettiin ja valitsin kaapin pohjalta täysjyvää. Oli muuten ainakin se ihan hyvää. Nyt ei ole kasviksia millä mällätä oikee, joten laihaksi jää ruoka. Mut tyttö sit täytti mahansa riisipiirakoilla. Tyttö ei muutenkaan tykkää kasviksista.
En sit vieläkään soittanut hoitajalle, vaikka mielessä on ollut. En vaan jotenkin uskalla. Pelkään että se lyttää tän mun olotilan täysin. Tietenkin kysyy syömisestä, mutta hän ei tajuu etten pysty syömään enempää. Tiedän että olotila paranisi sillä valtavasti. Mut on tässä muutakin. TÄ henkinen uupumus haittaa tota syömistä paljonkin. Aina ne kysyy, onko tullu lääkkeestä. haluavat kai tuputtaa mulle lisää lääkettä naamaan, mut mä en taho niitä vetästä. En sit tiä mikä auttais. Olisiko jossain joku paikka? Osastoa olen miettinyt, mut en sit tiä otetaanko mua sinne enää.
Taidan mennä maate ja laittaa youtuben päälle ja siihen niin masentavaa musiikkia että räjähtää pää...
ps. kiitos kun jaksoit lukee tätä valitusvirttä