Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 29.03.2015 klo 09:18

Kiva, että tunnet sen sohvan hyväksi.

Minulla oli pitkään tuo suihkussa käynti ihan hukassa. Nyt olen päässyt taas normijärjestykseen sen kanssa. Olen huomannut, että ihoni ei tykkää liian pitkistä suihkuväleistä, mutta ei myös liian tiheästäkään pesusta. Noin joka kolmas päivä ja muina päivinä muuta pesua. Kesällä varmaan tulee käytyä tiheämpään, kun iho ei ole niin kuiva. Kieltämättä on aika kiva olo sen jälkeen kun on suihkussa käynyt ja puhtaat vaatteet päälle🙂 Se mikä siinä on vaikeaa mennä.. olen miettinyt, että varmaan sellainen, että ei arvosta itseään ja elämä tuntuu merkityksettömälle niin tuntuu turhalle myös se suihkussa käynti. Tulee tunne, että "aivan yhtä hyvinhän tässä voi rypeä ilman suihkuakin". Ja yleinen energian ja hyvän mielen puute (masennushan se on). No, jopas jäin tätä nyt analysoimaan, mutta kun on omakohtainen asiakin.

Minulla on yksi sellainen tosi hyvä ja raikas vihreän teen tuoksuinen vartalotuoksu, joka kruunaa sen puhtauden. Sitä on ihana laittaa, kun on pessyt ja pukenut puhtaat. Tulee freesi olo. Minua aina sellainen hyvä tuoksu jotenkin kannustaa huolehtimaan itsestäni paremmin. Ja onhan se, että kun parisuhteessa niin koko ajan vähän huoli siitä, ettei haise pahalle toisen nenään. Me kyllä aina suoraan kysellään toiselta, että "haisenko paskalle" jne. Ja sitten kun toinen on käynyt suihkussa niin haistellaan ja kehutaan, että "kylläpä nyt tuoksuu raikkaalle". Siitä on tehty semmoinen leikkimielinen juttu, että se suihkussa käynti on joku uroteko. Meillä myös sanotaan, että "taidan tulla hulluksi ja mennä suihkuun" tai pelkkä "taidan tulla hulluksi" tarkoittaa suihkuun menoa.

Pohjimmiltanihan olen aina ollut suihkussa lotraaja ja tykkään kokeilla siellä kaikkea hyväntuoksuisia aineita, hoitaa hiuksia ym.

Minulle tuli eilen vähän järkevämpi olo, kun laitoin kasvoihin sellaista kevyesti itseruskettavaa kosteusvoidetta niin ei ole ihan valkoinen naama. Kummasti piristää ilmettä. Leikkasin myös vähän hiusten latvojani ja laitoin sellaista öljyhoitoa, samaa voi laittaa hiuksiin ja iholle.

Tykkäätkö tai jaksatko sinä koskaan laitella tällaisia? Olen ainakin lukenut, että olet lakannut kynsiä ja hiuksia laittanut (?).

Kivaa sunnuntaita uuden sohvan kanssa🙂🌻

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.03.2015 klo 13:12

Ak, se on varmaan tämä pahainen masennus joka tekee sen suihkun niin ylipääsettömäksi. Ja toi on totta, kun ei täällä sellai ketään käy ja kukaan ei uskalla sanoo jos haisen. Tyttö välillä sanoo et mun kainalot haisee, mut ei muuten.
Laittelen mä välillä kynsiä, mut se on turhaa kun lakka ei kestä ku 2 päivää ja ne lohkeilee. En tiä kauanko nyt kestää ku kynnet on tosi huonona. Hiuksia hrjaan joskus ja silloin laitan ne kiinni. Mulla on ni ylipitkät, ja koko ajan takussa ja kuivat. Suihkussa laitan välillä tehohoitoo niihin ja sit suihkun jälkeen jotain suihketta.

....
Ensimmäistä kertaa mun hoitaja sano, et mun lääkkeet on tehnyt musta valaan. TÄhän mennessä hän on vaan laittanut ruuan piikkiin. Hän kauhistu kun kuuli paljonko mä painan, yli 70 kiloa mitä saan. Sanoin ihan suoraan sille että tahtoisin kokeilla lääkettömyyttä hiukan aikaa ja sitten kokeilla jotain lääkettä mikä ei lihota. Että musta tuntuu et mun aineenvaihdunta on ihan päin mäntyy.

Laitoin ohrapuuroa tulemaan. Visio on päässä, saa nähä millaista siitä sitten todellisuudes tulee. En jaksa enää tai nyt leipoa leipää enkä mussuttaa sitä iltapalalla. Kokeillaan nyt puuroa. Kaurapuuroa en jaksa tehä, joten ajattelin tehä ohrasuurimoista puuroa hauduttamalla oikee pitkää kattilassa. Saa nähä millaista tulee, tuleeko yhtikäs mitään.

Ruuaksi on eilistä jauhelihakeittoa. Sitä riittää täksi päiväksi ihan hyvin, jos tyttö päättää vielä tulla.

Olen hiukan väsynyt aamusta, kun oli aikainen herätys. Ehkä menen kohta tähän sohvalle pitkäks ja kuuntelen musaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.03.2015 klo 20:01

taas joku ihme tuntoharha tai mikä lie. Pelkään. Kipu polvesta on levinnyt nyt yläreiteen asti. TÄnään vanhempien kanssa puhuin siitä ja isä sano että se olis lihas. Tästä kipualueen levimisestä ei kukaan tiä. En uskalla kertoo siitä kenellekään, kun pelkään että jalassa on joku tulppa tai joku sellainen.

Luin oma kannasta että mulle on tullut 2 uutta dg. Ne käynnit tk:sta on tuonut dg mulle. Siellä luki myös, että seuraavaksi ku tulee verta, ni joudun jatkotutkimukseen.

Tänään sit en tiä tuliko sitä verta edestä tai takaata. Yritän pitää matalaa proffaa.

Taidan mennä selaa nettiä ja kerää lisää huolta niskaani. Onneks huomenna aamusta saa ehkä nukkua...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.03.2015 klo 13:49

pyörin sohvalla,tälläi ja tollai.Missään asennossa ei o hyvä olla. Haluaisin tehä käsitöitä, mut nekin on liian pitkävetisii. Telkkarissa pyörii joku karvisen elokuva. Haluaisin nukkua, mut ei uni tuu. Juon teetä taas litra tolkulla. Mietin mitä söisin ruuaksi, ehkä sitä eilistä puuroa. Teksi mieli va hakata päätä seinään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.03.2015 klo 17:54

on hiukan parempi olo. Nukuin hetken kun tyttö kttoi telkkaa. Äskön hän otti lukuu, kun ei oikee tekeminen onnistunut. Itellä alkoi päässä keittää heti mut yritin hillitä itteäni. Hänellä on periaate että kikki pitäisi just nyt onnistuu selli ku hän haluaa. Nyt hän sit pyörittelee noit grillitikkuja ja lankaa.

Lämmitin makaronilaatikkoa itelleni. Oli hyvää. Ei oikee ollu ruokahalua, mut söin kumminkin. Illlla puuroa sitten.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.04.2015 klo 10:04

NÄin unta että tänne tulisi palvelu että täällä pystyisi laittamaan ihan mitä kuvia vaan. Mut se on varmaan ihan sula mahottomuus. Muutenkin unessa seikkailin auton kanssa mäkiä alas ja ylös. Viime yönnä seikkailin siskon ja hänen perhetuttujen kanssa jossain majalla, joka oli puussa. Majaan tai asuntoon pääsi vaan riippu""polkua" pitkin. Kävin kalastamassa lahnoja ja kittasin siideriä kiduksiin. Ihan sekavia unia ja olen tosi iloinen, että sain ne katki ja heräsin.

Mun piti maksaa laskut, mut eipä ollu eläke tullu tänään. Täytyy maksaa tiistaina sitten, ku eläke tulee. Lupasin yhden äitin laskun maksaa, että saan vähennettyy velkaani. Muutenkin pitäisi kattoo, millä maksaa ja mitä.

isä menee sinne lääkäriin, kuuntelee tuomiota. Mikä muistisairaus (a.lla alkava) ja kuinka paha. Mikä on tulevaisuus. Äiti on alkanut kirjoja ja lehtiä ostaa muistisairauksista. Ei ole helppoa äitillä. EIlinen päivä tai ilta meni ihan ok. isä ei sekoillut ja tyttökin meni jo aikaisin sinne.

Ootan tuttua tänne. Sitten mentäis kauppaan. Ruuaksi olisi eilistä lihaa (haudutin 1½ tuntia porsaansuikaleita uunissa) ja pottumuusia. Sekoitan ne yhteen ja laitan vuokaan ja uuniin. Äiti osti eilen lihat. Kun joutusin pikahälyllä lähtee heidän kans kauppaan. Isä oli huonona ja äiti pelkäsi että jotain tapahtuu. Äiti osti myös broilerpatongin, kun tietää että mä tykkään.

Mut kaipa se olis toi aamu tee juotava ja sitten oottaa koska tuttu tulee. Kattoa sarjoja telkkarista ja levätä.

Suklaista ja hyvää pääsiäistä teille! (Myös modeille)

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.04.2015 klo 15:21

mulla huonoomatunto. pitäisi jaksaa ja pystyä, mut ku ei. tarviin apua sinne ja tänne.

miettisin tänään jo, et voittaisin viikolla tk:hon. mut se soittamisen kynnys on todella iso. mut sit taas tämä, että en saa tota polvea nostettuu ilman kipua... täytyy miettiä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.04.2015 klo 12:34

Väsyttää, mut en taho mennä nukkumaan. Jotain pitäisi tehä. TUttu jaksoi tehä mulle aamupalaa ja antoi pyytämättä käsityön eteeni. Jaksoin hiukan tehä sukkaa. Eilen aloitin TAAS uusien parien teon, vaikka en ole vanhojakaan saanut valmiiksi. Koko ajan pitää aloittaa uusia. Nytkin kutkuttais ottaa uudet langat ja alkaa aloittaa uusia sukkia.

Ajattelin, jos tekisin vohveleita tänään. Pitäisi ohje ettii netistä ekana, kun en muista kuinka paljon ja mitä siihen tulee.

Tyttö lähtee varmaan huomenna mummille. HÄn on ollut todella helppo ja ihana. Olen sen hänelle monta kertaa sanonukin

Päätä sattuu hiukan. Taitaa väsy painaa siihenkin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.04.2015 klo 11:41

pieni sämpylätaikina on kohoamassa. Ajattelin, jos alkais sittenkin tekee va 2½ dl taikinoita. Ei se mua haittaa jos joutuisin tekee ja leipoo joka toinen päivä. Sais ainakin vaihtelua leipään. Tänään laitoin hiukan talkkunajauhoa kokeeksi ja sitten muutama jauhoperunan. Saa nähä millaista tulee. Illalla saa sit iltapalaksi tuoretta sämpylää.

Mulla on taas yläreidessä mätäpatti. Se sattuu ihan kiitettävästi ja oli kipee. Saa nähä koska se puhkee ja sotkee kaiken.

Aamulla kun join smoothietäni, miettisin, jos joku kerta kokeilisin tuorepuuroa syä. En ole siihen maailmaan oikee tutustunut vielä, mut se kiehtoo aika paljon. Mahtaako maha kestää sitä.

TÄnään kämppä tyhjenee. Tuttu lähtee omille kämpille, tyttö lähtee isovanhemmille. Miten mahan pärjätä täällä, kun tulee hiljaista ja rauhallista. Yritämme vielä pestä astiat ja pyykkiä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.04.2015 klo 10:28

Sämpylät oli ihmeen hyviä, eikä se talkkunajauho (ruis) vielä ole hallaa tehnyt. Siitä 2½ dl taikinasta tuli sopivasti 6 sämpylää, ei liian isoja eikä liian pieniä.

Sain laskut maksettuu. Ei paljoo jäänyt tilille rahaa, alle 70 euroo. Tyttö haluais mennä vkl:na kaupunkiin. Mun pitäis sille vielä maksaa kuukausirahaa... Ääää.

Telkkari teki tenän, tai modeemi. Kyl mä netissä pystyn olee, mut telkkari hakee palvelinta. Just jäi ohjelma jännään kohtaan.

En saanukaan pääsiäisenä noita kesäsukkia valmiiksi. En jaksanut eilen niitä neuloa enää. No tehään tänään sit ne valmiiksi. Sit ottaa jonkun toisen kutimen ja alkaa sitä työstää loppuun. Mulla on joka puolella noita kutimia, melkein.

Olen väsy, vaikka oon nukkunut. Heräsin joskus 7-8 aikoihin pirteenä. Mä en jaksa kauan näitä unia. Olen menny joskus 0.30 jälkeen nukkumaan. Mut kaipa mä sit joskus nukun enemmän, vaikka talvella.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.04.2015 klo 12:05

Olen järkyttynyt. Tyttö sano mulle, että hän tahtoisi että hänellä olisi joku kuoleman sairaus että hän kuolisi pois. Että hän ei halua enää elää. Mitä mä voin tässä enää tehä. Hän ei taho että mummille tai opelle sanoo. Ite painin noiden asioiden kanssa. Tytöllä menee koulu aika huonosti ja epäilen että kotiolot on syy siihen. Sen pieni kroppa ei vaan kestä enää. Pieni mieli on niin hauras. En pysty ite mitenkään auttamaan. Yritän kuunnella häntä, mut tuntuu että tällä hetkellä se on tosi vähäpätöistä hänelle. Pelkään että hän tekee joskus itelleen jotain vielä, kun kulkee tuolla isojen autojen seassa tai kiipeilee puissa ym.

Sain järkytyksen tossa jokunen tunti sitten. Näin sivusilmällä että ulkona kaatuu puu. Mun parvekkeen eestä kaatui sellainen suht iso puu ja onneks parvekkeen viereen, eikä parvekkeelle tai ikkunaan.

Lähden iltapäivällä kauppaan. En jaksa nyt aamupäivästä mennä.

Aamupaino oli sekava. Olin muka 4 kiloo laihtunut eilisestä. En ymmärrä tota vaakaa ollenkaan. Päätin että en merkkaa sitä tänään, katon huomenna uudelleen.

Eilen meni syömiset hiukan harakoille. Menin pakkasesta syömään raakaa murotaikinaa. Tänään aamusta söin tuorepuuroa. Katoin miltä se maistuu. Kyl se oli ihan ok. Nyt ootan mitä maha siitä sitten tykkää. Vkl:na säin tomaattikastiketta. Ei se ainakaan tehnyt mahalle mitään. Ehkä pystyn niitä pieniä tomaattipyreitä käyttää, mut en tomaattimurskaa.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 08.04.2015 klo 13:38

Voimia päivään🙂👍

Kiitos, kun vierailit minun ketjussa. Minä en ole jaksanut oikein aktiivisesti kirjoitella teille muille, kun olen ollut todella kevätmasennuksen kourissa ja omaan ketjuun vain rykäissyt aina pikana niitä tuntemuksia. Kyllä minua kuitenkin joka päivä kiinnostaa teidän kuulumiset ja luen niitä.

Aamuisin tuntuu olevan huonoin olo ja siitä sitten päivää ja iltaa kohden paranee. Otan myös tarvittaessa apua lääkkeistä. Niillä selättää pahimmat. Tuntuu aika mahdottomalle tämä elämä, oma itse ja oma tulevaisuus. Mutta, sehän kuuluu masennukseen.

Allergiaoireita siitepölyistä ja niitä koitetaan lääkitä. Tämä päivä meinasi mennä alkuun ihan pöydän alle, kun Kestine väsytti niin maan vallan, että olin aivan koppi himmeänä. Onneksi siitä tokeni ja nyt saan jo tehtyä kotitöitä.

Muuten kevät: 😝😝😝

🙂

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.04.2015 klo 16:48

AK ☺️❤️

syön tässä samalla kinkkupatonkia. en jaksa alkaa hellan tai uunin ääres olee. joskus näinki. tä on va ni hyvää, vaikka onki majoneesii.

Laitoin eilen päivällä tytön opelle viestii tytön tilanteesta ja näistä ongelmista. Opettaja kiitti infosta. Nyt hän pystyy siellä hiukan seurailee kanssa tilannetta.

Käytiin äitin kanssa kirpparilla ja kaupassa. Kaupasta ostin ruokaa. Ostin myös kokeeks säilykemangoa, aprikoosia ja päärynää. Ajattelin jos tekisi niistä smookkia. Sain hiukan vaihteluu aamupaloihin. Tietenkin kärryihin tuli munkkiakin ja jätskii, mut en tiä koska sen jätskin syön.

Ulkona on hieno ilma. Aamulla heräsin pääsärkyyn ja jatkui pitkään, vaikka otin särkylääkkeen. Mieli on maassa, eikä jaksa uskoa ihanaa.

Isä taitaa saada uuden dg. Sen sokeriarvot on kuulemma korkeat. Se tästä vielä puuttuu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.04.2015 klo 09:20

Mun yö meni päin mäntyy. Siksi olen nyt jo hereillä. Oikeastaan olen herännyt jo 0:30, jolloin äiti soitti. Pyysi mua heille. Menin. Isä piti omaa konserttia siellä unissaan, ja mähän en siinä nukkunut. Lähdin sit tunti sitten omaan kotiin.

Päätä särkee, viluttaa. Kumpa tämä päivä menis nopeaan. En jaksais enää yhtään mennä sekunttia eteenpäin. Söin jopa aamupalan, kun tiedän että se tulee 3-5 tunnin päästä pois. Onko enää mitään järkee syä mitään.
Paino eilen noussu taas omiin lukemiin. TÄnään en ees kattonut.

Taistelen koko ajan syömisajatuksen kanssa. Onko siinä mitään järkee. Otanko tämän suupalan, vai luopuisiko kokonaan siitä. Kuinka kauan eläisin, jos lopettaisin kokonaan syömisen tai juomisen. Isoja ajatuksia, pienessä päässä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.04.2015 klo 09:37

On sulla, Saloka, ollut rankka yö! Vointisi on jo muutenkin huono, ja sitten herääminen kesken unien. Saatko päivällä yhtään torkuttua?

Mulla on paljon ylipainoa, mitä en haluaisi myöntää edes itselleni. Pari vuotta sitten oli toisin. En tiedä, mitä tekisin. Ja sitten en tee mitään asian suhteen.

Toivotan sinulle jaksamista tähän päivään!☺️❤️☺️