Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.09.2014 klo 17:32

AK, ei se sit varmaan sen halvempaa ole kun pirkan mangot. Jos ne on ihan syötäviä, ni alan ostaa ennemmin pakasteena. Marjoja en oikee uskalla ostaa, kun pelkään niissä olevan salmonellaa.

Kiitos kirjoituksesta mammasta. Mulla on ikävä häntä. Hänen ihania ruokia ja sitä aikaa. Haluaisin palata niihin hyviin ja ihaniin aikoihin. Mut tiedän että en voi. En voi enää käydä kun hänen haudalla ja sielläkin tosi harvoin.

...
Söin ruuan tossa. Eilistä. Siinä oli aika vähän, mut tarpeeksi. Yritän pienentää annoskokoja. Huomiseksi on vielä ja sit su tarvii kattoo jotain muuta.

Maha on ollut ihan ok. Ei ole tarvinut kun joku 2-3 kertaa tyhjentää. Nyt kun tämän sanon, ni tänään juostaa kilpaa. Mut olen ollut energisempi ja jaksavampi. Olen pystynyt kävelee ja mennä muuallekin ku kotona. Olen uskaltanut ajatella jo hiukan kauemmas ku tunnin päähän. Syön edelleen samaa ruokaa mitä esim. viime viikolla tai sitä edellis. Mut tuolla suolivaiva- sivulla ne sanoo, että jos on joku tulehdussairaus, ni voi tulla tälläisiä parantumisia, jolloin sit taas tulee kolikon kääntöpuoli. Tosin ei mun maha niin hyvä ole, että voisin lavatansseihin lähtee. Limaa tulee vaikka muille jakaa. Toiset niistää sitä nenästä, mä paskon. Ei tässä jaksa enää sensuroida kirjoituksia. Miksi niistä ei kerro oikeilla nimillä.

Aamupäivällä tein tytön säärystimiä. Niistä tulee hienot.

Tyttö sai synttärilanjansa jo multa. Voi sitä iloa kun uuden puhelimen annoin. Hyvä ku persettä nostaa. Mulla on samanlainen puhelin. hiukan kestää opetella,mut kaipa mä opin. Olen va 2 kertaa soittanut jo vastaajaan. Täytyy äitille sanoo, et semmoinen saa multa poistaa, jos sellainen on.

Huomenna tytöllä on koulupäivä. Hän ei tykkää ku on synttärit samalla. Su tulee muutama kaveri tänne. Mun tarvii keksiä jotain tekemistä siksi aikaa. Mahtaako ompelukone pitää liian kovaa meteliä? Ensi viikolla pitää kutsuu aikuisia tänne.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 20.09.2014 klo 09:16

Onneksi olkoon Tyttärellesi🙂🎂🌻🙂🌻

Hyvä, että vatsasi on ollut parempi. Minua ei ainakaan haittaa jos asioista puhutaan suoraan. Jos ei täällä niin missä sitten? Ei sitä tuolla kadulla voi oikein kenellekään mennä kertomaan yksityisiä asioitaan. Äidilläni on sama homma, että silloin tällöin (nykyään aika harvoin" suoli lurraa ja tulee limaa paskomalla. Silloin hän ei pysty lähtemään minnekään. yleensä päivä sellaista ja sitten se menee ohitse. Ollut jo ainakin kymmenen vuotta jos ei enemmänkin. Suoli tähystetty eikä mitään vikaa havaittu. Joku ärsyttää sitä suolta, emme tiedä mikä.

Minua pelottaa aina kun ostan Lidlistä pakastemarjoja, kun niissä on ollut ties mitä bakteereja, mutta pakko ostaa niitä, kun ovat aika edullisia. Meinaan kyllä alkaa ostamaan suomalaisia pakastemarjoja, kun nyt kerran päivittäin niitä käytän.

Toivottavasti synttäreistä tulee mukavat🙂🌻

Smoothienraikasta päivää sinne🙂👍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.09.2014 klo 11:07

AK, eilen pyörisin netissä ja ettisin smookke ohjeita, mut en jaksanut kauan niitä katella. Varmaan tohon juomaan voi ihan kaikkea laittaa, mistä tykkää ja mitä löytää. Mulla olis omenoita jääkaapissa ja mietin, voisko niitä laittaa. Toi kiiwikin jäi laittamatta, kun en muistanut. Syödään sit myöhemmin.

kiitos onnitteluista. Kerron hänelle ku tulee koulusta.

...
Jotenkin on omituinen olo. Närästää. Väsykin painaa. Ehkä tämä menee ohi, ku juon ton smookin, tai sitten ei.

Huomenna on raskas päivä. TOivottavasti olen energinen ja jaksan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.09.2014 klo 13:28

Aamulla heräsin taas närästykseen. En tiä mikä mua närästää. Onko toi smoothie tai mikä. Herään siihen aamusta. Sit helppaa kun otan mahalääkkeen. Tai yks mikä voi olla syypää, se broikku pihvin mausteet.

Olen masentunut. Haluaisin olla iloinen.

Tytön synttäreille ei tullu ku yksi.Viime vuonna ei tullu ketään. Jouduin kattomaan tytön surullista ilmettä. Kuiskasin hänen korvaan "anteeksi". Päässäni pyörii "miksi"

Huomenna on hoitaja pitkästä aikaa. Mitähän sekain kyselee. Varmaan kesästä. No se meni tossa. Nyt syksystä, sekin tossa menee. Vointi, se menee yöä ja alamäkiä. Tällä hetkellä kai alamäkee. En tiä. En jaksa ajatella enää.

Ruuaksi teen soppaa.

Smoothieksi oli kaura-mansikka-banaani-mustikka-soijamaito. Ihan hyvää oli. Pitää huomenna ostaa lisää smoothie aineksia, alkaa meinaan loppua. Harmi va ettei tossa tyhmässä lähikaupassa niitä ole. Täytyy keksiä jotain muuta sit. TOi smoothien on va ni helppo tehä. Sen ansiosta olen jopa aamupalaakin syönyt.

En jaksa enää, taidan alkaa lepämään hetken.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.09.2014 klo 20:54

Mun maha ei näköjään sulata ees muroa. Kohta olen sit pelkällä sose linjalla. Suolisto kramppaa ja sattuu aika paljon.

Tyttö tossa pomppii tasajalkaa kun on saanut hiuksensa tuuheaksi. Hänellä on nyt fööni/kuivaaja, suoristusrauta ja käherrin. Nyt hän voi hiuksiaan laittaa.

Tyttö laittoi aamupäivällä tai oliko se sittenkin eilen, mun hiukseni. Harjasi ja ns. kirosi niitä. Mulla hiukset ylettyy jo melkein takamukseen asti, riippuu miten kattoo. Ne on siis tosi pitkät ja aika paksut. Ne on oikee murheen kryynit.

Mut mä taidan alkaa bb:tä kattoo tytön kanssa. Tunnin päästä hän menee nukkumaan ja sitten mäkin alan menee hetken päästä.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 22.09.2014 klo 14:26

Saloka🙂🌻

Ikävä tuo sinun tytön synttärivierashomma. Ei se nuoruuskaan aina ole helppoa aikaa. Onneksi hänkin kasvaa aikuiseksi ja jää sellaiset nuoruuden murheet taakse. Saa opiskelut, työn, perheen, oman kodin jne. Minä olin ainakin helpottunut, kun sain koulut sun muut ohitse, eikä tarvinnut sinne mennä enää kenenkään kiusattavaksi. Vielä nykyäänkin kunnäen koululaisia menossa kouluun muistelen kauhulla sitä omaa kouluaikaa ja joka kerran ajattelen, että onneksi ei tarvi sinne enää mennä. Kiva, että hän oli iloinen lahjoistaan.

Jaa, ne hiukset. Sano vielä kerrankin, että pitkät ja paksut niin tulen sinne ja noudan ne itselleni😀 Ei vainkaan, kun olen kateellinen kun itse haluaisin niin kovasti takaisin ne omat entiset pitkät ja paksut hiukset! Kasvaahan ne, mutta ei varmaan enää koskaan niin pitkäksi, eikä ole niin paksut. Eipä ne enää tämän ikäisenä samalla tavalla kasva, kuin jos niitä on lapsesta asti kasvattanut. Byäääh! Sinulla on varmasti hienot hiukset, toivottavasti olet ylpeä niitä☺️❤️ Onko sinun tytölläkin sellaiset hiukset kuin sinulla?

Paksua minussa ei ole kuin maha, takapuoli ja reidet. Mutta niistä paksuista olen PÄÄTTÄNYT tällä kertaa hankkiutua eroon. Olen oikeasti NIIN kypsä ylikiloihini ja pelkään kaikkia sen mukanaan tuomia terveyshaittoja, että se laittaa tosissaan yrittämään. Lisäksi mietin, että jos en nyt 36-vuotiaana tee elämäntapamuutosta niin milloin sitten?!

No, nyt alan kotihommiin kun päivä mennyt asioilla luuhatessa pitkin kauppoja smootieainesten ostossa😎🙂👍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.09.2014 klo 14:35

Aamulla heräsin pääkipuun. Jaksoin jotenkin lähettää tytön kouluun ja painuin tunniksi nukkumaan. Ei auttanut ollenkaan.Otin sit särkylääkkeen. Onneks se alkoi auttaa.Mä oon ni huono syömään noita särkylääkkeitä.

Hoitajalla meni aika tahmeasti. Ei ollu oikee fiilistä olla siellä. Puhuttiin tosta suolistosta ja muutenkin mun terveydestä. Hoitaja sano että en ole työkykyinen. Se helpotti tosi paljon,kun 3 vko päästä pitäis anoa jatkoa kuntoutustukeen.

Kävin kaupasta ostaa smoothie aineksia. Niitä valmiita ja sitten suomalaisia pakastemarjoja. Hiukan tuli kauppalappuun hintaa, mut ehkä mä saan noista paljon tehtyy. Yritän smookkeja jua aamuisin, kun se on hyvää ja uppoaa. TÄnään en juonut/syönyt mitään.

Suolisto alkaa taas oireilla. Onneksi se aamuinen paha olo ei ollu tänään. Nyt alan hiukan epäillä et johtu siitä liika mausteisesta broilerin pihvistä. Täytyy kattoo mitä mieltä toi maha on elämästä. Onneks ei ole mitään menoja nyt, saa ihan rauhassa olla. Ainut on, että tytön aikuisten synttärit.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.09.2014 klo 20:06

yksinäinen, hiljainen ilta. Olo on tosi väsynyt. Olen ahdannut kurkusta alas kaikkea, ni et on huono olo.

Kumpa jaksaisin huomenna vielä ja sitten ehkä saan olla kotona ja rauhottuu. Tä on oma suunnitelmani, sitä mikä muiden, ni en tiä. Pahoin pelkään että mun suunnitelmat lyödään lukkoon.

Oon ajatellut ke leipoa näkkäriä. Netissä olis yks hyvä ohje. Jos kokeilis smookin kanssa syä vähän leipää.

Huomenna on pakko laittaa toinen kiiwi smookkiin. Se et laitanko pinaattia, en tiä. Vois mennä lisää pinaattia ostaa, ku ei se pahaa siinä smookis ollu.
Huomiseksi olisi vielä jauhelihakeittoa.
Ke pitää jotain ruokaa kehittää...

Mut nyt tv...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.09.2014 klo 18:53

Suoraan sängystä lähdin vanhempien kanssa lähi kauppakeskukseen kaupoille. Rahaa mulla ei paljoo ollut ja sain ne vähäisetkin tuhlattuu.

Ostin lisää smookki aineksia ja soijamaitoa. Nyt ei ainakaan niistä voi olla kiinni. Tarvii vaan pakastaa noi banaanit, ennen ku menee huonoksi. Ostin pakastepusseja että lajittelen siihen sopivasti marjoja.

Tänään oli myös aikuisten synttärit tytölle. Lahjat oli jo annettu. hyvin se meni.

äiti ja isä tuli vielä iltaa istuu tänne.

huomenna ajattelin kokeilla tehä leipää, tai sämpylöitä. Ostin hiivaa ihan sitä varten.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.09.2014 klo 11:13

Aika vihreä smookki tänään aamulla. Papaija-mango-banaani-pinaatti-kiwi-soijamaito. TUli tosi hyvää. TÄnään täytyy pussittaa noi banaanit pakkaseen ja samalla tehä ite niitä sekoituksia sinne. Tulee hiukan halvemmaksi, ehkä.

Veto on ihan poissa. Olen ku juna, joka on kiskoilta pudonnut. Pyykkiä tarvis pestä, leipää leipoa ja sitä ja tätä. Ehkä on parempi va luovuttaa ja levätä tänään.

Ruokaakin tarvii tänään tehä. Siinä on selvät säveleet,mitä aijon tehä.

Olen ehkä vkl:ksi lähdössä maalle. En tiä otetaanko mut mukaan, tai ei. Sisko on sinne menossa. Osittain ootan innolla, mut samalla kauhulla. Miten pärjään siellä. Joudun näyttämään kaikki "kortit" siskolle. Katotaan jos hän soittaa ja pyytää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.09.2014 klo 17:40

Hirvee jano koko ajan. Olen kohta ton pepsinkin juonut. Koko ajan pitäisi jotain jua ja jua. Mahtaa sokerit heitellä härän pyllyä.

Mun pitäis toi marjapakastin kattoo. Löysin sieltä sellaisia mustikoita, mitkä oli menny huonoksi. Olivat ihan jään peitossa ja pieniä kiviä. Ei niitä voinut smookkiin laittaa. Onneks olin just ostanut tuoreempia. Annostelin niitä pussiin mansikoiden ja banaanien kanssa. Täytyy katella, koska tuttu tulis mun kans siivoo tota pakastinta.

Kävin moikkaamassa sairasta tyttöä. Saa nähä meneekö hän huomenna kouluun. Sen näkee 21. aikoihin.

Nyt varmistui sekin, että pidän nettihiljaisuuden pe-su. Menen siskoni kanssa viettää rauhallista vkl:a. käymme vissiin sienimettäs ja tehään jotain. Otan kutimet mukaan, mut en tiä jaksanko niitä käyttää. mulla on joku ihme ongelma. Ei jaksa olla paikoillaan kauan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.09.2014 klo 11:53

taas uusi aamu, tai aamupäivä jo. Smookki tuli juotua. Tällä kertaa siinä oli ananasta,papaijaa, mangoa, banaania, persikkasoijajogurttia, soijamaitoa, kiwiä. Mahtoko siinä olla kaikki? Ihan hyvää se sotkutus oli. Huomenna vielä saan ja sitten on pari aamua, kun en juo. Miettisin, millainen viekkarit oikee saan. Ehkä ostan kaupasta soijakaakaota ja sitä juon. Onhan sekin jonkinlainen smookki. Tai sit mun tarvii äitin käskee ostaa mökille sauvasekoitin.

Saa nähä saanko mä tytön flunssan. Nenässä on räkää aika kiitettäväästi ja aivastelen hiukan.

Näin yöllä ihan ihme unta. Sellaista mikä ei ikinä tule tapahtumaan. Oli ihanaaherätä siihen, että kaikki on ok.

Tänään tarvii pakata kassi. Mitä mä mökillä tarviin?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.09.2014 klo 10:51

En ole vieläkään kassia pakannut, en tiä mitä sinne ottaa mukaan. Ehkä mä tässä alan pikku hiljaann ajattelee.

Viiminen smookki juotuna. Miten mahan pärjät 2 aamua ilman? Ensi viikolla voisi jua marjoista tehtyä. Vaihtelu virkistää luopua tosta hedelmästä.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 26.09.2014 klo 12:13

Saloka,

Ihanaa, että sinulla tiedossa tuollainen viikonloppureissu🙂🌻

Minä jo eilen höpisin miehelle, että jos menisimme jonnekin mökille (ilmeisesti menemme jos on rahaa, kun mies täyttää 50v ennen joulua) niin ottaisin blenderin mukaan sinne, koska en tulisi toimeen ilman🙂 Joo, pikkaisenko elämä pyörii smoothien ympärillä😀 Mutta eiköhän se liene positiivinen asia niin kauan kuin sinne lataa marjoja ja hedelmiä sun muita rehuja eikä ala mitään muita sekoituksia tekemään🙂

Mukavaa ja rentoututtavaa mökkireissua sinulle🙂👍

Käyttäjä RainbowD2sh81 kirjoittanut 27.09.2014 klo 07:41

Jätinkö minä tänne smoothieinnostuksen 😀
Piti rekisteröidä nikki uudelleen, kai täältä poistuu hetken käyttämättä olleet ?
Tulin vaan pyörimään ja morjestamaan.
Tilanne katsaus : Liton syönti alkoi hyvin, kunnes tipahti pienehkö pommi tuossa kuukausi sitten. Kilpirauhasen kanssa ongelmia.
Tuli paniikki ja yhdistelin oireet kaverin vinkkaamana. Hain labratulokset viime helmikuulta ennen lääkerumbaa ja luvut olivat viitteissä, mutta t4 alhainen.
Nyt kun asiaa on purettu itsekkin kilpirauhasen vajista sairastaneen kanssa, niin voi olla, että tää on ollut jo pidempään mun vaivana. Terveyskeskuksessa kun katsotaan vaan niitä viitearvoja, vaikka oireita on.

Eilen alkoi sitten tyroksiinikokeilu. Litoa ajetaan alas. Olisin niin onnellinen, jos kaikki on kiinni siitä pirun kilpparista. Mä en ole bipo, en ole uskonut siihen ikinä. Kaikki mun vaivat selittyisi yhdellä asialla.
Hupaisaa tällä hetkellä on se, että kun päässä ei ole niin vikaa nyt, niin kroppa piiputtaa 😀

Asioita on tapahtunut, olen harvinaisen zen-lehmä fiiliksellä pystynyt ottamaan ne vastaan.
Voisin sanoa olevani onnellinen. Harmittaa vaan veljen olotila. On itse sairaslomalla jaksamisen takia ja pohdin, olenko kuormittamisella edesauttanut tilaa ☹️

Pikkujuttuja tietysti on arjessa, mitkä mietityttää. Yksi on tämä tilanne tuon selän takana kuorsaavan kanssa. Yritän olla stressaamatta. Pitäisi vain avata se suu, kuten eräs työkaveri sanoi. Puhumisella pääsee pitkälle.
On se hyvä, että työtovereina on paljon oman ikäisiä ja vanhempia miehiä 😀 Niiltä saa usein aika hyviä näkökohtia. Ei naisten suhdevinkit oikeen toimi. Ensin tuntui, että minä jarrutin ja toinen oli ihan vaahtokarkkia. Sitten kun annoin itselleni luvan, että tunnen mitä tunnen, enkä ala estelemään, niin toinen ei vaikutakkaan enään niin innokkaalta.
Onhan tässä asioita, mitkä sillä on purettavana arjen kulkemisen kanssa. En voi vaatia, katsotaan miten menee.
Eilen vaan tuntui, että ollaan taas siinä vaiheessa, että saako hiplata tai kosketella, ellei olla peiton alla?
Huoh. Kai tää tästä taas, eihän sitä olla nähty taas kuukauteen. Tahtoisin vaan jotain vahvistusta ja mulle se on sitä koskettelua muuallakin kuin seksin yhteydessä.
Juon aamukahvia ja puran ajatuksiani 😀 Kohta pitää lähteä koiria käyttämään ulkona ja sitten lupasin siivota mummon luona.
Onpahan loppupäivä aikaa olla yhdessä ja touhuta juttuja.