Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.09.2014 klo 12:45

Autiotalon Kuunvalo kirjoitti 13.9.2014 7:11

Saloka, kiitos!

Shampanja=Pepsimax😀 ha haa, no niinhän se minullekin limsa on yleellisyystuote🙂

Suolistotulehduksissa juuri tuo, että väsyttää ja fyysinen suorituskyky laskee. Muistan silloin kun minulla oli niin tiesin just tuosta, että kohta alkaa..kun alkoi väsyttämään ja tuli sellainen "sairas" olo..sitten alkoikin p-aska lentämään. Se on niin syvältä😠

Toivottavasti pääset pian jatkotutkimuksiin ja hoitoon sen suhteen. Maitohappobakteerit (itse käytin LactoSeven) ja neutraali ruokavalio ovat tietty tärkeitä. Pahimpina aikoina söin melkein vain maitohappobakteeria ja niitä vauvanruokapurkkeja. Minullahan oli bakteerin aiheuttama ohut ja paksusuolen tulehdus, joka saatiin kuriin vasta lukuisien lääkekuurien ja bakteerikannan vaihtamisen jälkeen. Olin silloin tosi huonossa hapessa, laiha ja väsynyt, enkä jaksanut mitään.

PALJON jaksamista ja hyvää viikonloppua☺️❤️

Juu mä aloitan tänään sosekeittokuurin. Yritän sen kanssa saada suolistoa rauhottumaan.Muuta en enää keksi. Onneks keittojuurekset ei paljoo maksa, ainakaan pakasteet. Sit ku ite jaksaa kauppaan mennä, ni ostaa tuoreita ja laittaa ison kattilallisen tulee ja pakastaa.

Olen tällä hetkellä niin väsy. En ole oikee saanut yöllä nukuttuu ja heräsin ennen klo 8. Ajattelinkin jos lähtis päikkäreille, ennen kun tarvii alkaa ruokaa meille tekee.

AK, mulla oli jossain vaiheessans. antibioottiripuli.Onneksi se meni ohiäkkiä, mut isällä ei mennyt ja joutu syömään se todella kalliin lääkkeen.

Mut nyt mä meen lepäämään ja kerämään voimia...

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 13.09.2014 klo 15:53

Saloka,

Joo, se antibioottiripuli oli minullakin. Se on ihan kauhea. Oli vastustuskyky sytostaattien vuoksi täysi nolla ja se ripuli uusiutui monta kuukautta (välillä siis toki oireettomia jaksoja) monta kuuria jouduin syömään sitä hemmetin kallista (jotain 140e paketti) antibioottia. Luulin jo että delaan siihen ripuliin eikä niinkään siihen toiseen vakavaan tautiin. Lopulta bakteeri tuli vastustuskykyiseksi sille antibiootille. Lääkäri ois vaan sitä lääkettä tupannut lisää, mutta vihelsin pelin poikki. Tajusin, että lääkkeillä se ei koskaan lopu. Menin yksityisklinikalle, jossa mun suoliston bakteerikanta korjattiin uusiksi. Enempää en siitä viitsi alkaa selittämään, ettei kellään mene ruokahalut🙂 Siihen se bakteeri sitten onneksi taintui. Siitä ripulista on netissä ihan omat tukisivut ja foorumikin, josta saa vertaistukea kun tilanne äityy vaikeaksi ja paljon hyviä neuvoja. Mutta jos en olis sinne klinikalle päässyt niin en tiedä kuinka minun olisi käynyt.

Se bakteerihan saattaa aiheuttaa kaikkia kivoja jälkitauteja, kuten juuri noita tulehduksellisia suolistosairauksia. Mutta ei läheskään aina jos se menee nopeasti ohitse. En vieläkään uskalla käydä missään yleisissä vessoissa varsinkaan terkkareissa tai sairaaloissa, kun niissä on paljon just sitä bakteeria. Mutta eihän se niin tartu jos oma vastustuskyky ei ole alentunut jonkin muun taudin vuoksi.

Kasvissosekeitto kuulostaa hyvälle. Kaikkea mahdollisimman neutraalia kannattaa syödä ja enemmän sellaisia sosemaisia ja pehmeitä ruokia jotka ei ärsytä enempää jo ärtynyttä suolistoa. Ja ne LactoSevenit jos saat hommattua niin ne on hyvät.

Voimia ja Hyvää Lauantaita🙂🌻

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.09.2014 klo 17:47

Lähdimme eilen tytön ja hänen kaverinsa kanssa mun vanhemmille yöksi. Vanhemmat oli mökillä. Ahdisti kun tytöt ei suostunut kuuntelee ja mun omalla tytöllä oli energiaa enemmän ku lääkäri määrää. Lopulta sitten kuulin että he rauhottui ja nukkui.

Aamulla tyttö tuli mut herättämään. He oli ite laittanut aamupalaa, itelleen. MÄ söin yhden piltin.

Oottelimme vanhempia. Ja kun he tulivat, kävimme kaupassa ja sitten tulimme tänne meille.

Maha/suolisto on ihan ok, mut ei normaali. Voimia on aika vähän. Jotenkin jaksan mennä eteenpäin.

Huomenna aamusta lähtö injektiolle. Siellä tarvii olla hymyssä suin. Taidan viä yhdelle hoitajalle sitä uutta teetä maistiaiseksi. En ole sille kertonut ollenkaan että oon ostanut.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.09.2014 klo 14:01

Mä meinasin nukahtaa kun ootin. Jotenkin iski niin väsy ja voimattomuus. Silmät meni väkisin kiinni. Ohjaaja sitä kommentoikin. Mut ne näki ettei mulla ollut yhtään hätää.

Ostin kaupasta vuorisuolaa. Saa nähä millaista se on. Tänään sen sitten näkee, kun teen bataatista jauhelihakeittoa. Juu, en enää pidä kasvislinjaa. Se on ihan turhaa, kun suoli silti puskee kaiken pihalle. Mulle riitti toi 2 päivää ja se, et nyt on suoli niin kipee ku voi olla va.

En sit saanut Lildistä niitä lankoja. No onneksi mulla on täällä lankaa enemmän ja vähemmän.

Isä sai uuden senorikännykän, kun vanhasta meni laturi rikki.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 15.09.2014 klo 17:53

Saloka,

Olen 100% varma, että se väsymys ja voimattomuus varsinkin tulee sinun suolistosta. Voi kunpa saisit nopeasti hoitoa ja tutkimusta siihen.

Vuorisuola on hyvä asia, siitä saa paljon ravinteita. Ripuloidessa elimistön kalsium-magnesium-kalium arvot voivat mennä sekaisin. Nekin kannattaisi jossain vaiheessa tarkistaa, siis elektrolyytit jos ne pääsee sekaisin niin olo on todella kauhea.

Toivotan paljon jaksamista ja paljon jälkeläisiä "Ruottalaisille"🙂👍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.09.2014 klo 18:42

Kiitos AK.

Pakko tulla hehkuttaa. Tein mahottoman hyvää jauhelihakeittoa. Söin 2 kulhollista ja onneks nyt alko täyttyy. Laitoin siihen lanttua, bataattia ja porkkanaa. Jauhelihaa ja kasvis- ja lihaliemikuutioita ja vettä. Yksinkertaista, mutta hyvää. Alan tekee useamminkin sitä. On se sen arvoista, kun melkein tunnin pilkoin juurekset kiehumaan ja sain taas ton yhen sormen kipeeksi. Pitäis varmaan hankkia jostain kunnon puukot, eikä noita Ikean halppiksia.

Tyttö kävi moikkaamassa. Oli kivaa häntäkin nähdä.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 16.09.2014 klo 12:01

Saloka,

Kuulostaa hyvälle, nam!

Meillä on Fiskarsin veitsisarja ja maksoivat tarjouksessa jotain 40e ja kestäneet monta vuotta. Meille ei voi ostaa halpalaatuisia keittiövälineitä, kun mies saa raivarin aina jos joku veitsi tai muu hajoaa sen käteen ennen aikojaan🙂

Aurinkoista päivää🌻🙂🌻

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.09.2014 klo 13:16

AK, Sanoin äitille että etin sellaisia hyviä puukkoja. Äiti oli ihan samaa mieltä. En mä jaksa aina bataatin kanssa ottaa yhteen. Nytkin on sormi niin pirun kipee.

...
Kävin porukoilla asentamassa isän uuden seniorpuhelimen. vanhassa meni laturi. on nekin kehittyneet valtavasti.

en tänään teekää sitä pataa. en jaksa. Olen ihan poikki. ehkä huomenna jaksan sitten paremmin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.09.2014 klo 13:14

Mamman nimipäivät tänään, terveisiä ja onnea sinne pilven reunalle. Sulla on siellä hyvä ja vaivatonta olla. Tulen perässä joku päivä. Pidä isän koirasta huolta siellä ja kahvitelkaa kummisetäni ja muidenkin sukulaisten kanssa.

Kävin aamulenkillä, tosin linja-autolla. Piti mennä yks putki vaihtaa isän laitteeseen. Ihan ok:sti matka meni.

Nyt etin sitä kaalipadan ohjetta,jos semmoista alkaisin tässä tekee.Ei mulla kyl voimia ole, mut ei mulla ole muutakaan, mitä söisin. Toi jauheliha pitää tänään käyttää. Kaalit vie niin paljo tilaa jääkaapista. Tosin olen lukenut facesta, että ÄLÄ IHMEESSÄ SITÄ SYÖ. Mä olen päättänyt maistaa ja siinä pysyn. En mä siihen kuole, saan vaan suolen riehumaan.

Mä niin haaveilen tuoreista sämpylöistä, siis viljaisista. Pitsasta, lasangestaja kaikesta, mitä on tehty viljasta. En tiä uskallanko kokeilla ja miten ees kokeilisin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.09.2014 klo 15:04

kaalipata on hellalla hautumassa. Saa nähä mitä siitäkin sit loppujen lopuksi tulee. 5 litran kattila on piri pinnassa. Onneks isä syö vaikka pieniä kiviä.

Laitoin kaikki voimat tohon pataan. Nyt oon ihan ventti. Onneks ei tarvii tehä mitään oikee. Huomenna äiti saa tulla ton padan hakee pois.

Käyttäjä lillis kirjoittanut 18.09.2014 klo 06:30

eikös ne tossa jossain ohjelmassa telkussa tehny kukkakaali pohjasta pizzaa. mitähän siihen on tullu mutta ei siis jauhoja. jotain kukkakaali muuhennosta, tiedä sitten miltä maistuu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.09.2014 klo 11:18

lillis, täytyy katella jos netissä olis. Kiitos avusta. tai vinkistä.

...
Mä oon varmaan sairas. Söin, tai join, aamupalan. Tein smoothien ja lisäsin siihen hiukan kaurahiutaleita. Nyt sit miettiin, voiko kaupasta ostaa tuoreena vaikka mangoa ja pilkkoa se ja pakastaa. Tulis varmaan halvemmaksi, kun noi valmiit pirkan pussit. Jos tekis ite tollassia sekoituksia pakkaseen. Mulla tuli oikee himo. Vois kokeilla talvella jua tollaisia silloin tällöin. Tosin en tiä mitä toi raaka kaurahiutale tekee suolistolle, mut ei sitä ollut ku pari lusikallista, kun jäi purkin pohjalle, enkä halunnu roskiin laittaa ku se on aika kallista.

Yökin tossa meni. Kerran heräsin joskus 3 aikoihin. onneks sain nukuttuu heti ja heräsin sit tunti sitten. En ois mitenkään halunnu nousta. Laitoin cd:n pyörii ja pitäis alkaa täällä hiukan niin ku siivoo. Tiskejä laittaa koneeseen tiskaamaan, roskia kerätä ja jne jne...

Nivunen on jo parempi, eikä ole kipee. Koko ajan se on märkä, eli jotain koko ajan valuu. Onneksi ei enää satu kävelles tai olles. Ehkä mä tästäkin pääsen yli.
Nenässä on nuhaa. Mitä lie.

Tänään on broikkuu ruuaksi. Otin minuuttipihvejä sulamaan. Yrtti-valkosipulia. Saa nähä millaisia on. Teen riisiä ja kasviksia kylkeen. Sitä mä varmaan taas pari päivää syön. Riippuu kuinka paljon pihvejä pakkauksessa on.

Pitäis pakkasia syä pois. Varmaan tarvis katella, mitä tuolla 3ssa pakkasessa on,mitä vois käyttää hyödyksi puuroon tai smoothieen. Jos kokeilis taas iltapalaksi joku päivä tehä puuroa.

Tänään tarvii jotenkin kestää. En saa kofeiinia enkä jätskii. Ehkä mä otan illalla uuden smoothien pahimpiin himoihin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.09.2014 klo 20:20

tossa toisessa lähi kaupassa on pakasteena mangoa. Pussi maksaa hiukan yli euron. En tiä kuinka paljon siinä on. Yritin sieltä ettiä tuoretta mangoa, ym, mut en löytänyt. Ei taida olla sesonki nyt. mut jatkan ettimistä. Olen niin innoissani nyt tosta smoothiesta, että tätä ei saa musta pois hetkeen.

Käveltiin äitin ja isän kanssa tonne kauppaan. ostettiin 2 ämpärillistä perunoita ja 2 ämpärillistä porkkanaa. Hiukan oli tuskaa kantaa niitä kotiin. Ämpärit molemmissa käsissä ja selässä painava reppu. No nyt on sit porkkanaa.

Ruuaksi paistoin broikku minuuttipihviä, kasviksia ja makaronia. Sain vielä 2 päivän ruuat tehtyy ja tytöllekkin jäi. Pihvit oli hiukan mausteisia, vaikka oli yritti-valkosipulia. Tais mustapippuria olla liikaa.

Huomenna päivällä olisi tarkoitus treffata isä kaupungilla. Saa nähä miten se onnistuu. Ekan kerran. Mennään sitten vaihtaa mun ja tytön sim-kortit.

Mut nyt alan kattoo telkkaa ja sit mennä nukkumaan...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.09.2014 klo 10:27

Aamu alkoi kamalalla metelillä. Mun puhelin oli sellaisessa paikassa, ettei ollu kuuluvuutta. Isä siitä sit innostu huutaa. Miten mä sille voi jotain. Lopulta päätimme, että isä tulee kotiin ja mä meen yksin sinne kortteja vaihtaa. Saa isä sit rauhottuu rauhassa.

Kaikki on ok. Join tossa aamukaakaon. Tuli hiukan vvoimakasta, mut nyt sit herää hiukan ainakin.

Ajattelin, jos ottais kutimen ja alkais säärystimiä tekee. Saa tyttö sit käyttöön joskus. mulla on ni paljon töitä tekeillä, ettei tosikaan. Ei ainakaan ole ongelma mitä alkais tekee, ennemmin, milloin jaksaa tehä.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 19.09.2014 klo 12:02

Saloka,

Täällä toinen smoothieista innostunut🙂

Mango on ihanaa. Minä ostan Lidlistä pakastettuna. Vähän päälle egen 300g paketti. Mielestäni aika edullista. Joskus keväällä ostin mangoa tuoreena, mutta se oli kallista ja sottaista puuhaa, eikä minun mielestä siinä tuoreessa hedelmässä ole paljokaan syömistä, kun on se iso kivi ja kuoret. Mutta totta kait se on ihan makuasia kummasta tykkää.

Nyt eilen ostin Lidlistä mustikkaa, mansikkaa ja mangoa, sekä banaaneja. Äsken just huonosti alkaneen aamun jälkeen veivasin sellaisen mihin laitoin mansikoita, mustikoita, banaanin, turkkilaista jugua, maitoa vähän ja siitä tuli niin hyvää ja piristi minua ilmiselvästi. Mieskin meillä nyt niitä oppinut juomaan ja hyvä niin.

ViherS aion alkaa seuraavaksi testaamaan.

Ps. Se oli kauniisti ja liikuttavasti kirjoitettu mitä kirjoitit silloin eräs päivä sinun Mammasta, joka on siellä minne mekin jokin päivä menemme🙂🌻