Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 07.09.2014 klo 19:26

Saloka,

Hyvä, että olet jaksanut siivota. Nyt voit hyvillä mielin levätä🙂👍

Minäkin yritän ensi viikolla ottaa hieman rennommin, etteivät jalat sano sopimusta irti kokonaan. Toivottavasti maltan...

Meinasin kirjoittaa, että lepää rauhassa. Kuulostaa ihan jollekin hautajaisilmoitukselle. Tarkoitan siis, että nyt voit rauhassa kerätä voimia ja sitten kirjoitella taas kuulumisia, kun jaksat. Kyllä minä tänäänkin aikaisemmin mietin, että mitäköhän sinulle kuuluu, mutta muistin sitten, että teillä on se siivousurakka siellä.

Kuulemisiin🙂🌻

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.09.2014 klo 11:04

Kiitos AK.

Tulin juuri neurolta, isän kanssa. Taas alettiin ehdottaa isää laitokseen. Siihen me ei suostuta, kun pärjää kotonakin yksin vielä, paitti öisin. Isä sai lähetteen neuropsykologille. Sille tehään n. 2 tunnin muistitestit ja katotaan, voiko lääkkeellä parantaa hänen muistia. Hänellä on muistisairaus, mut ei tietoa millainen.

La ja su siivosimme... vessan kokonaan, 3 koneellista pyykkiä, mun huonetta, tytön huone uuteen uskoon, keittiön kaappeja ja lattia. Eilen käyntiin sadonkorjuu tapahtumassa, joka oli täysin floppi. Tein suht hyvää jauheliha-kasviskastiketta. La-su yöllä täällä oli tutun lisäksi tytön kaverikin kylässä.

Fyysisesti jaksaisin tehä vieläkin, mut henkisesti olen ihan loppu. Maha on kipee ja koko ajan vessahätä. Iltaisin saan vihlontaa umppari tiennoilta.Pelkään aina että se on umppari. Huomenna yritän soittaa psygan lääkärille ja kysyy, onko tuloksettullu. Pelkään va, että ne on puhtaat ja kukaan ei saa aisoihin tätä ripulointia. Tosin en ole vkl:na ripuloinut ollenkaan, mut en ole paljoo kävellykään.

Eilen laitoin stepperiin patterit. Ajattelin, jos vaikka kokeilis sillä mennä muutaman minuutin päivässä. Kai se jotain kropalle joskus tekee. Paino on parissa viikossa taas noussu pari kiloo.Pitää jättää makkara ja jätski, mut se on vaikeeta. Pitäisi yrittää jua sitä smoothietä ennemmin. Olen tosin syönytkin ku hevonen.

Mut eipä tänne tämän ihmempää. Taidan mennä siihen stepperiin hiukaks aikaa ja sitten ottaapakkasesta jätskii...

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 08.09.2014 klo 19:29

Saloka🙂🌻

Onneksi isäsi voi olla vielä kotona. Voimia teille ja Hänelle☺️❤️

Sanotaan, että suolistovaivat voivat lyödä nopeasti ketoon vaikka kuinka hyväkuntoisen ihmisen. Kun suolisto alkaa brakata niin ihminen on melko down. Suolistovaivat myös väsyttävät ja vievät energiaa aivan hitosti. Bakteerikanta menee sekaisin, ravinteet eivät imeydy kunnolla, suoliston kunnolla on yhteys myös mielen tasapainoon.

Onko ollut puhetta suolen tähystyksestä? Vai onko sellainen jo tehty? Sehän kertoo paljon onko kyseessä tulehduksellinen suolistosairaus vai toiminnallinen vaiva.

Ja ne bakteerit pitää tutkia tarkkaan, mutta niistä kait oli ne tulokset tulossa.

Lääkärithän ei näitä vaivoja yleensä ota tosissaan ennen kuin ihminen on ihan köpsis.

🌻🙂🌻

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.09.2014 klo 09:21

Kiitos AK, Ei mun suoleen ole tutkittu ollenkaan. Vaan u näytteet otettu. Mut nyt päivällä kysyn lääkäriltä tulokset ja toivon jotain... Huomaan tosiaan ettäse vetää ventiksi. Jos joutuu 6 tai useammin ravaa, ni on aika naatti, vaikka kuinka yritän jua tai syä. Syöminen tuntuu ihan tyhmältä tällä hetkellä, kun tietää että ne tulee seuraavana päivänä pois ku varpusparvi.

Mulla on psygan lääkäri vaihtunut, taas. Saa nähä millainen tämä on. Hän soittaa mulle päivällä.

Olen herännyt 8 aikoihin. Väsy olen edelleen. Päätä sattuu ja ulkona on tosi masis ilma. mitään en jaksa ajatella tai tehä. On hiukan ns. masis olo. Ei ole virtaa. Pitäis syä yks kiiwi jääkaapista, ennen ku ne menee huonoksi. Join soijakaakaota jo, mut seuraava mukillinen saa olla teetä sitten. Ruuaksi on puuroa, en jaksa ajatella mitään ruokaa nyt. Miettisin tässä, jos ostais banaaneja ja sitten pakastaisi niitä. Sit käyttäis smoothieen niitä, aina silloin ku jaksaa tehä sitä.

Mut nyt alkaa tulla niin paljon virheitä että poistun...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.09.2014 klo 12:50

MÄ en tiä mitä ajattelisin. Se u näyte ei ollut puhdas. Ei mennyt läpi niin ku verikokeet. Viitearvo siinä oli alle 100 ja mulla on 260. eli mulla on tulehdus suolistossa. Joko ohimenevä tai pysyvä. En tiä mitä ajattelen. Tätä mä niin pelkäsin. Mitä tässä jatkosta, pitää soittaa tk:hon ja pyytää aikaa ja sitten siltä lekurilta anoa aikaa tähyyn. Mä niin toivoisin että se olisi ollut ohimenevää, mutta kk kun on maha ollut sekaisin, ni en oikee usko. Onneks ne kivut oli ainakin eilen poissa.

Mun lääkäri oli ihan mukavan tuntoinen. Sain kk päätä ajan jossa katotaan kuntoutustuen jatkoa. Toivottavasti saan jatkoa tai sitten suoraan eläkkeelle.

Nyt voin mennä rauhallisesti päikylle.Ulkona saataa vettä ja on mustaa. Mahassa 1½ litraa juotavaa ja kiiwi, mut silti se möyryy ja sanoo ettei siellä mitään ruokaa ole. Tekisi mieli jotain hyvää, mut en taho mennä kauppaan. Takamuksessa ilkee tunne, koska mahtaa juoksut taas alkaa. Taidan luovuttaa ja mennä va nukkumaan...

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 09.09.2014 klo 13:16

Saloka,

Hyvä, että asiasta ollaan nyt jyvällä. Sinun oireet on koko ajan mielestäni viitanneet johonkin tulehdukselliseen suolistosairauteen ja tosiaan se voi olla väliaikainen tai sitten krooninen, mutta tärkein on diagnoosi, että päästään sitten hoitamaan. Lääkkeitä ja ruokavalioita on olemassa tehokkaita. Kun suolisto saadaan parempaan kuntoon voit kokonaisvaltaisesti paremmin. Ei ihme jos sinua väsyttää, kun on tulehdus suolistossa. Kun minulla oli kesällä 2013 se bakteerin aiheuttama paksu ja ohutsuolen tulehdus ja siitä johtuva ajoittainen ripuli niin olin aivan raato. Se vei kaikki voimat. Netistä löytyy paljon keskusteluita, foorumeja ja tietoa esim. "tulehdukselliset suolistosairaudet" ja vinkkiä ruokavalioista. En siis meinaa, että sinulla välttis krooninen olisi, mutta sieltä saa vinkkiä tai varmaan olet jo niitä katsonut.

Ikävä juttu tietysti, mutta hyvä, että jotain selvisi. Tähyhän on nyt kyllä välttämätön diagnoosin saamiseksi, jotta tiedetään minkälainen tulehdus suolessa on siis krooninen vai joku väliaikainen. Siinähän otetaan pieniä koepaloja suolen limakalvolta ja niistä saadaan diagnoosi. Olen varma, että kun hoito alkaa niin pääset paljon parempaan kuntoon.

Voimia sinne🙂👍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.09.2014 klo 18:19

Ak, tiedän että se tähy on pakollinen. Mut siitä saa sitten varmasti tietää asian. Tiedän etten voi näinkään jatkaa. Mihinkään ei kehtaa mennä,kun on yksi ajatus vaan päässä. TÄmä iso häpeä niskassa.

Viemme isän kanssa tytön pyörän huomenna huoltoon. TOiottavasti ei tule kallislasku.

Olen pari päivää syönyt mangesiumia ja jalat ei ihan ni kipeet ole. olen myös juonut appelsiinimehua, tosin en siitä terveellisemmästä päästä, kun ei ole rahaa ollut. Yritän jotenkin syä terveellistä, vaikka kauppakoriin eksyykin jätskiä. TÄnään siihen ei eksynyt limpsaa, joten askel sekin.

Äiti vaihto mun olohuoneen verhot. Nyt täällä haisee ummehtunut ja märkä ratti. Ehkä toi haju lähtee ajan kanssa pois.

Olen ihan naatti.En ole päivällä nukkunu ja heräsin aamulla jo klo 8. Pitkä päivä. Menen illalla sit joskus 23 aikoihin nukkumaan. TOivon että saan unesta heti kiinni.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.09.2014 klo 12:53

Taas sai tuntee minkälaista on kävellä hiukan pitempi matka. Onneksi ehtisin kotiin, eikä tarvinut mennä tk:hon välillä. Nyt sit ootan sitä täydellistä räjähdystä. Kaikkein kamalinta tässä on, että mun pitäisi sama matka tehä uudelleen, minkä tänään tein jo näin iltapäivällä. Mut sit on varmaan koko viikon kuntoilut tehty.

Pää on ihan tyhjä. Luulin että mulla olisi kauheasti kirjoitettavaa, mut nyt laukkaa tyhjää.

Mä näin hevosen jätöksiä kadunkulmassa. Pitäisikö itekin harrastaa sitä. Eihän kukaan tiä siitä onko se lehmän tai ihmisen lantakasa. Tai onko se kuravana. No joo, ehkä hajusta voisi luulla.

Katkasin kofeiinittoman putkeni ja ostin pepsi maxia ja kolaa. Halusin palkita itteni kävelystä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.09.2014 klo 13:01

Eilinen päivä tai iltaki oli ihan katastrofi. Taas tuli todistettuu että 2 km mä en voi kävellä. Pitää va käydä tossa lähikaupassa tai sitä kysy siskoa isompaan kauppaan.

Tein rohkean vedon, tosin yksi face kamu teki ekaks ja mä sit siitä jatkoin. kerroin facen seinällä totuuden sairauksista. kukaan ei ole siihen kommentoinut, eikä varmaan kommentoikaan, eli tais olla turha kirjoitus.

Tyttö tulee tänään kotiin loppu viikoksi. Saa nähä miten jaksan. Tänään pitäis tehä lihapullia, kun ketsuppia on tuolla jääkaapissa pullon pohjalla. En tiä mihin sitä muualle käyttää. Tyttö saa sitten perunaa ja mä teen itelle kasviksia. Kaipa tämäkin päivä tässä menee.

Ajatukset on höyhensaarilla. Ei oikee ole tässä herännyt vielä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.09.2014 klo 15:20

jääkaapissa on lihapullataikina maustumassa. Saa nähä minkä makuista on. Laitoin ketsupin loput siihen, enkä lisännyt suolaa.

Veto on ihan poissa. Jaloissa tuntuu pahalta, kun ne on väsyt. Kropassa tuntuu pahalta. Pelkään etten jaksa tätä loppu viikkoa.

Tytöllä on näköjään energiaa. Laitan sen tekemään asioita sitten ja yritän jotenkin vähentää omaa kuormaa.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 11.09.2014 klo 16:41

Saloka,

Vähänkö nauratti tuo hevosen jätös-juttu😀 Minusta on kodikasta kun näen joskus sellaisen läjän, kun hevon p... liittyi läheisesti nuoruuteeni. Ilahdun aina jos näen sitä jossain.

Ikävä tuo 2km este, ymmärsin, että tarkoitat sitä suolistojuttua. Toivottavasti saat siihen hoitoa jatkossa ja tulet parempaan kuntoon sen osalta.

Itse tänään kävellyt kilometritolkulla ja nyt jalat vähän naukuu. Henkisesti saan siitä kuitenkin paljon tyydytystä. Olen aivan varma, että sinäkin kävelet vielä enemmän kun saat itsesi/suolesi parempaan jamaan.

Mt-ongelmat jotenkin kestän, mutta fyysiset vaivat on NIIN syvältä silloin kun ne rajoittavat. Silloin tulee joskus jopa IM mieleen, mutta onneksi menee pian ohitse sitten..

Tosi iso asia tuo facessa "paljastaminen". Olet ollut tosi rohkea!

🙂👍🙂👍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.09.2014 klo 11:08

Kiitos AK.

kukaan ei ole reagoinut siihen kirjoitukseen. On sellainen paska olo. Olenko vaan sääliä hakeva muija.

Tyttö laittelee viestiä, ku ei voi juosta eikä hölkätä. Pitää ti soittaa lääkärille ja kysyy mitä tolle kylkikivulle voi tehä. onko keuhkot, sydän tai lihas. Ei näin voi jatkua.

Homenna saa onneks nukkua aamulla. Ei tarviiajatella mistään.

nyt ootan tyttöä koulusta ja sitten mennään kauppaan ostaa jätskii ja jotain muuta.Sit katotaan vaikka loppu ilta leffoja ja ollaan kahestaan. Nautitaan tästä yhestä hetkestä. laitamme tabletit ja tietsikat kii ja puhelimet tarpeeksi kauas.
Pelkään a et tytöllä on muuta suunnitelmia täksi päiväksi/illaksi.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 12.09.2014 klo 15:29

Saloka🙂🌻

Kuulostaa kivalle tuo äiti-tytär ilta☺️❤️ Toivottavasti teillä on ihanaa yhdessä. Ehkäpä porukat ei vain oikein tienneet mitä olisivat sanoneet siellä facessa. Oli se varmasti silti hyvä, että avauduit.

Hyvää Perjantaita sinulle ja tytölle🙂🌻

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.09.2014 klo 16:30

AK, kiitos.hyvää vkl:a teillekin.

Meillä alkoi nyt se ilta vasta. Tyttö avoi "shamppanja" (pepsimax) ja otti jätskii. Tietenkin söi ruuan ekana. Eka leffa on näköjään Liisa ihmemaassa. Mulla odottaa kasvikset ja makkara että söisin. Ei oikee tee mieli syä. Varpusia taas lentelee, muuallakin ku taivaalla. Jotenkin tunsin sen jo kauppamatkalla, kun askel painoi ja väsy otti voimille.

Nyt en lähe täältä kotoota mihinkään ennen maanantai aamua. En mä oikeataan tarvii mitään kaupastakaan.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 13.09.2014 klo 07:11

Saloka, kiitos!

Shampanja=Pepsimax😀 ha haa, no niinhän se minullekin limsa on yleellisyystuote🙂

Suolistotulehduksissa juuri tuo, että väsyttää ja fyysinen suorituskyky laskee. Muistan silloin kun minulla oli niin tiesin just tuosta, että kohta alkaa..kun alkoi väsyttämään ja tuli sellainen "sairas" olo..sitten alkoikin p-aska lentämään. Se on niin syvältä😠

Toivottavasti pääset pian jatkotutkimuksiin ja hoitoon sen suhteen. Maitohappobakteerit (itse käytin LactoSeven) ja neutraali ruokavalio ovat tietty tärkeitä. Pahimpina aikoina söin melkein vain maitohappobakteeria ja niitä vauvanruokapurkkeja. Minullahan oli bakteerin aiheuttama ohut ja paksusuolen tulehdus, joka saatiin kuriin vasta lukuisien lääkekuurien ja bakteerikannan vaihtamisen jälkeen. Olin silloin tosi huonossa hapessa, laiha ja väsynyt, enkä jaksanut mitään.

PALJON jaksamista ja hyvää viikonloppua☺️❤️