Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.08.2014 klo 11:15

Resepti haettu ja pitäisi alkaa tekee leipää. En tiä teenkö yhden vai kahden leivän. Ainakin yhden ekana. Onneksi mulla on monitoimikone, ni ei tarvi ku ainekset laittaa ja se sekoittaa ne.

Eilinen pirteä päivä alkaa muuttua väsymykseksi. Mut yritän puskea sitä vastaan kovin.

Mut kaipa tässä tarvii alkaa mennä keittiön puolelle...

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 25.08.2014 klo 14:41

Joskushan se pirteän päivän jälkeinen päivä onkin sitten "ei-pirteä". Muistaakseni jostakin oikein luin, että se on normaalia tietyissä masennuksissa ja muissa psyykehommissa, että mieli vaatii sen "ei-pirteän" päivän tasautuakseen siitä pirteydestä, että jos se vain jatkuisi niin mieli ei sitä kestäisi..jotenkin noin se juttu meni.

Minua pitää pirteämpänä aina jokin kiinnostuksen kohde, kuten nyt ulkoilu ja viikonloppuisin luontoretket. Ilman niitä olisin varmasti huomattavasti apaattisempi. Olen myös huomannut, että ulkoilu (aivot saa enemmän happea?) pitää minut pirteämpänä sisälläkin eikä väsytä sillä tavalla. Mutta mielialahan se rajuimmin vaikuttaa ja jos romahtaisin ei mikään ulkoilu minua auttaisi. Kun mieli on ensin enemmän ok ja sitten lähtee ulkoilemaan niin homma pysyy hanskassa.

Ilman näitä kiinnostuksen kohteita elämäni olisi melko tyhjää..

Täällä sataa kaatamalla. Minä kyllä tykkään siitäkin. Mikä ilma tahansa sen helkkarin helteen jälkeen on "hyvä".

🙂🌻🙂👍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.08.2014 klo 12:30

AK 😍

Kävin jo kaupassa ostamassa juttuja. Syön nyt 3 päivää grillattua broileria ja varmaan kasviksia. Jollen sit huomenna innostu tekemään kastiketta.

Ulkona sataa ja sataa. Oli oikeastaan virkistävää kävellä sateessa. Nyt on hiukset märät, ku ois suihkusta juur tullu.

mitään erikoista en tee tänään. Taidan va maata ja kattoa tv.tä ja koittaa neuloo sukkia. Ei oikee ole energiaa muuhun.

Pitäisikö mun tunnustaa, olen kofeiini koukussa korvia myöten. Miten mä taas tähän tulin. Miten kummassa jaksan tästä nousta taas...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.08.2014 klo 17:36

Jäin yksin tytön kanssa, kun vanhemmat lähti mökille. En tiä miten pärjään, mut yritän. Maha/suoli verottaa kyl paljon energiaa, sillä se alko tänään taas oireilla. Mikä kummassa tossa on. Olen miettinyt jotain ruokavalioo, mut en oikee tiä mitä voisin syä. Tuntuu että kaikki on kielletty, joten en ole sit sellaista alkanut tekee. Ei mun maha sellai ole kipee, pientä ärsyttävää kipua on suoliston kohalla, joten tiän että siellä ei ole kaikki ok. Mä niin haluaisin että niissä viikon kokeissa olisi ees jotain. Et saisin tähän oireiluun jonkun dg. Että voisi sen kanssa sitten pahimpien aikojen kanssa kulkea. Saisi ymmärrystä miksi joudun kesken syömisen lähtee puoli juoksua vessaan tai kesken jätskin syönnin. Miksi tulee housuihin, jollei pääse just sillä hetkellä. Tuttu ymmärtää, tytöstä en. Äiti ei ymmärrä ja isä ehkä hiukan. Sen mä tiän, että tämä ei enää ärtynyttä paksusuolta ole ja keliakia ja laktoosi on pois suljettu. Mun ruuassa ei ole kumpaakaan ollut niin kauan ku muistan.

Jotenkin nyt juomat uppoo kurkusta paremmin ku ruoka. Täytyy kattoo huomenna jos kokeilisi aamusta jua smoothien.

Tein tossa ruuan ja mulla kesti yli 30 min syä sekin. Ei va uponnut. ostin kaupasssta päivällä valmiin grillatun broileerin. Syötiin tänään sellaisena ja huomenna teen ehkä kanakastiketta siitä. Mietin tässä voiko tytölle antaa va makaronia tai riisiä kotona, jos koulussa syö? Kasviksia ku se meitin neiti ei syö. Huomenna tosin voisin keittää porkkanaa.

Olen ni totaallisen väsynyt kaikkeen huolehtimiseen. Mun sänky on ku pommin jäljiltä. En jaksa laittaa petaria kunnolla. Olkoon.
Nukahin päivällä sohvalle. Mulla oli nii taju kankaalla etten ollu kuullu et tytön kaveri oli lähtenyt tai sit tallennus loppunut.

Kaipa mä alan seikkaa netis...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.08.2014 klo 13:56

3 maidotonta unilääkettä on markkinoilla, ihan tiedoksi niille ketkä tarvii. Tämän kertoi mun lääkäri, just ku soitti. En saanut lääkettä. Ei ees kysynyt vointia eikä nukkumisista. Tosin en olis ottanutkaan.

Soitin tk:hon niistä labran soittoajoista. Olis menny kk päähän. Sit ku kysyin mitä sit tehään, en saanut vasstausta. Pitää kysyy psygan lääkäriltä n. 2 vko päästä. Ehkä hän osaa kertoo onko ne puhtaat vai ei. Mut en tiä sit jatkohoitoa. Jätetäänkö mut taas nalli kalliolle.

Jotenkin on petetty ja hylätty olotila.Kukaan ei halua auttaa mua. Ehkä on parempi itekkin ottaa se asenne ja lopettaa itteni huolehtiminen. Kulkea paskasilla vaatteilla ja lopettaa syöminen ja juominen. Mitä järkeä siinä on huolehtia itestään, ku paskaa saa niskaan.

Tyttö sai eilen tunnin yskänpuuskan. En jaksa tapella sille lääkäriä. Ei ne tk:sta sellaista kumminka anna. Yskä lähtee yskimällä, mut jos tunnin yskii ni millä se lähtee? Katoin siitepölytiedotteen ja siinä oli että homeitiöitä on poutaisin ilmassa.

Tyttö kävi kaupassa ostamassa maitoo itelleen ja banskuja. Hän on iso tyttö jo.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.08.2014 klo 13:45

paha olla. kroppatuntuu painavan miljoona kiloa. asiat tuntuu miljoona kertaa vakavemmalta jne. On va jaksettava...

Aamulla tyttö myöhåstykoulusta ku mun puh oli sammunut, vaikka oli laturissa. Mä niin ootan tytön synttäreitä, että saan uuden puhelimen.

kävin perinteisen kävelylenkin. loppu ajan olenkin sit löhönnyt va. Ei jaksa tehä mitään. kaipa tämä tässä menee ja jos ei, ni kuolema saa korjata mut pois.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.08.2014 klo 17:50

ei sitä aina jaksa panostaa ruokaan. itelle keitin riisiä ja paistoin makkaraa. tyttö ehti syömään kanaleivän, joten hänellä ei ollunälkä.

olen koko päivän maannu sängyssä, tietsikan kanssa. tässä ja sohvalla menee varmaan loppu päivä

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 29.08.2014 klo 07:13

Saloka,

Vähän surulliselle kuulostaa tuo lääkärisuhde. Mutta, sellaisia ne melkein on. Ei ole aikaa, ei välittämistä. Juuri tuo tunne, että ketään ei kiinnosta auttaa.. se on tuttu tunne minullekin ollut monta kertaa. Jos helppoa täsmäratkaisua ei heti löydy asia jää helposti silleen ja potilaan itsensä vastuulle. Voitko vaihtaa lääkäriä? Onko se mahdollista. Vai onko siellä kaikki lekurit samanlaisia?

Toivottavasti vatsasi on rauhoittunut. Auttaakohan siihen maitohappobakteerit ollenkaan. Nekin on helsukutin kalliita..toivottavasti bakteeriviljely katsotaan tarkkaan, ettei ole mitään sellaista ja toiv katsovat myös tulehdus solut siitä, ettei ole mitään tulehduksellista suolessa. Nyt minä jäin jaarittelemaan näitä asioita. mutta on niistä omakohtaista kokemustakin sen verran. Jotkut lääkkeetkin (psyyke ym.) vaikuttaa ärsyttävästi suolistoon.

Home-itiöitä on varmaan aika runsaasti ilmassa. Olen huomannut metsissä kulkiessa, että aivastuttaa (olen home-allerginen johtuen aikaisemmista hometaloissa asumisista).

Joo, ei sitä jaksa aina ruokaan panostaa. Joskus minäkin vedän jotain jopa suoraan paketista kylmänä. En pidä sitä niin pahana asiana jos kokonaisuus pysyy jotenkin hallussa.

Hyvää Perjantaita Sinulle🙂🌻

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.08.2014 klo 13:33

kiitos AK kun olet jaksanut kirjoittaa.

istun taas melko pimeessä huoneessani, sängylläni. Tästä on tullut paikka, missä olen aika paljon ollut tällä viikolla. Enää ei kiinnosta sellai ees telkkari. Jätän ohjelmia kattomatta ja kyhnytän sängyllä, yksinäisenä ja turvallisena.

Eilen mieleen hiipi ajatus tehä hallaa kädelle. Sit kattosin noita entisiä arpia, tulin järkeeni.

Tyttö lähtee mökille tänään ja tuo varmaan tuliaisena flunssan. Sisko menee sinne kuulemma kipeenä. Ei silläkään ole yhtään järkeä päässä.

Mieli on maassa. On oikeastaan epätoivoista. Yritän jaksaa mennä tytön lähdön jälkeen kauppaan. Siinä saa olla mun liikunta tälle päivää.

Olen eilen puhunut tutulle ja äitille tytön terveydestä. Se pelottaa ja saa mut huolestumaan. Tänään puhuin siskolleni. yritämme ehkä ensi viikolla saada lääkäri tytölle, jos tk antais. Pelkään että joku kerta tyttö löytyy kuoleena ja syy on joku syöpä keuhkoista joka on levinnyt aivoihin. En uskalla sitä ääneen kenellekään sanoa, mut oireita on näihin jonkun verta.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 29.08.2014 klo 20:19

Saloka,

Kyllä minä jaksan kirjoittaa. Eri asia mietin miten kukaan jaksaa enää lukea jorinoitani🙂

Voi ei, tuskin tytöllä syöpää on. Onneksi on sata muutakin harmittomampaa vaihtoehtoa, mutta tietenkin ymmärrän huolesi. Ja tietysti on hyvä löytää jatkuvalle yskimiselle syy ja tk:n ja lääkärin tehtävä ON hoitaa asia. Pitempään jatkunut yskä (?) ja en tiedä onko muita oireita, niin perusverikokeet (voidaan tarkistaa tulehdusarvo ja valkosolut, hemoglobiini ym.) sekä keuhkoröntgenkuva ovat ihan ensimmäiset perustutkimukset. Ne kertovat jo aika paljon onko tulehduksellista tms. Onkohan tytölläsi allergiaa/astmaa. Jos on niin se voisi selittää, mutta jatkuva yskä kertoo että hoito ei silloin ole riittävällä tasolla. Tehostettu lääkitys silloin. Voisiko jossain ympäristössä missä tyttösi on (esim. koulu) olla homevaurioita? Nämähän paljon vaivaavat nuoria nykyään, kun on homekouluja.

Minun mielestä sänky on paras/turvallisin paikka silloin, kun on maassa. Jaksoitkohan käydä kaupassa?

Hyvää Iltaa ja Yötä Sinulle🙂👍😴

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.08.2014 klo 11:27

AK, toi koulu missä tyttö on, menee ensi kesänä purkuun. Sisäilma ongelma siellä ainakin on ja varmaan sitä hometta. se on sellainen koulu, mitä mä kävin ekan luokan.
kävin eilen kaupassa, ostamassa herkkuja, vaikka niitä ei sais ostaa. Paino on taas ihan järkyttävä. Mut menkat on jossain kateissa. ei ole tässä kuussa ollu vielä.

...
Isällä on tänään synttärit, eikä mulla ole lahjaa sille. Soitan sille päivällä ja onnittelen.

Mietin tässä, miksi mun piti herätä. Miksen voinut kuolla viime yönnä. Mulla on miljoona työtä mitä pitäisi tehä, mut ei jaksa aloittaa mistään. Vedän makkaraa ja mehua va naamaani. Kaakao alkaa loppua. Maha/suolisto kipuilee kiitettävästi.

En va halua enää.

TÄnään tarvis kokeilla mennä suihkuun. Haisen jo niin paljon, eikä vaatteiden vaihtamattomuus edistä ollenkaan. Olen ihan umpikujassa. En osaa mennä oikealle polulle. APUA. Miten mä tästä selviin taas paremmalle puolelle.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 30.08.2014 klo 13:56

Saloka,

Ok. Niitä homekouluja suomi pullollaan. Itse aikanaan sellaisessa koko ala ja ylä-asteen, sen jälkeiset opinnot, kaikki oppilaitokset homeisia. Ilmeisesti myös lapsuudenkotini oli homeinen. Myös useat asumani asunnot olleet homeisia. Ainakin kaksi työtilaani olleet homeisia. Viimeisin homeasunto viimeksi asumamme asunto, josta muutimme viime keväänä. Näitähän piisaa. Ja ihmiset sairastuu. Minäkin syöpään asti silloin. Kamalaa.. Ja missään murjuissa en ole koskaan edes asunut vaan fiksuja asuntoja ja hyviä asuinalueita ja silti läpimätiä, paskoja ne asunnot.

Toivottavasti tyttösi vaiva pysyy aisoissa tai saa jotain apua siihen. Tuli mieleen, kun sanoit, että menkkoja ole kuulunut, että onko sinulta kilpirauhasarvot milloin viimeksi katsottu? Siihenhän kuuluu kovaa väsymystä, voimattomuutta, suolisto-ongelmia, kuukautishäiriöitä, lihomista, turvotuksia ym. Monet lääkkeet ja psyykelääkkeet sotkevat kilpirauhasen toimintaa. Kannattaa vaatia lähete verikokeeseen jossain vaiheessa jos ei ole ihan vasta tarkistettu.

Paljon onnea isällesi🙂🎂🙂🎂! Hän taisi olla siellä mökillä nyt. Toivotaan, että hänelle ei tulisi uusia sairaalakeikkoja vaan saisi kotona olla rauhassa.

Minä olen nyt helteiden jälkeen jotenkin pakottamalla saanut itseäni menemään suihkuun niin, että en ole alkanut haisemaan enää. Kyllä se vieläkin on joka kerran jotenkin vaikeaa, mutta jo helpompaa hieman. Yleensä vaan sanon itselleni mielessä, että no niin, kerää kamppeesi nyt ja mene suihkuun ja sitten yritän totella itseäni. Ensin vain kävisin siellä suihkussa nopeasti ja pesin itseni pikavauhtia. Nyt olen alkanut olemaan siellä pitempään ja tekemään enemmän. Joka kerran normaali pesun ohessa myös kasvojen ja vartalon kuorintaa, jalat huolellisesti, karvat veks jne. Onhan siinä enemmän hommaa, mutta totuttelen. Pari kertaa viikossa on kait ihan hyvä määrä. Siinä välissä päivittäiset pikkupesut niin pysyy haisut loitolla. Jos kesällä haisin hielle ja paskalle niin nyt haisen Nivealle. Onhan se vähän kehitystä kait.

Onneksi on sentään tätä huumoriakin vielä olemassa..

Minulla kans paino jotain aivan kamalaa nyt. En enää käy edes vaakalla. Olen koko ajan vain lihonut. Vaikka liikun niin tiedän, että syön liikaa herkkuja. Niitä menee päivittäin. Yritän tehdä asialle jotain, mutta vaikeaa se on.

Jaksuja🙂👍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.08.2014 klo 11:57

AK <3

TÄnään porukka tulee kotiin ja arki astuu. mietin, miten mahan jaksaa pyörittää sitä. olen niin väsy ja keskittyminen on aika nolla. yöllä alkanut kurkku kipu, mikä lie, ei auta asiaa yhtään. Olen eilisen illan juonut vaan ja miettisin miksi. koko ajan piti juotavaa hakea ja jua se. Sit sai tietenkin juosta vessas samalla mitalla.

Huomenna yritän aloitta kofeiinittoman elämän, taas. Saa nähä millaiset viekkarit saan. Onneks tätä ei kestänyt kun 1½ kk joten viekkarit voi olla va mielitekoa.

Yö meni ihan ok:sti, vaikka menin nukkumaan joskus 2 aikaa. Oli ihanaa mennä puhtaille petivaatteille. Se ihana tuoksu niissä.

Tänään teen punaisia sukkia. Tuttu sanoi värin. Eilen en paljoo ehtinyt tehä vaalean vihreitä sukkia, mut jotenkin arvasin sen. Se lanka on niin tyhmää ja mulla on vielä yksi kerä sitä jossain kaapissa. Taitaa jäädä marinoitumaan.

Tänään yritän jaksaa tehä lihapullia. Tekisin mureketta, mut en tiä kauanko se uunissa on. Laitan pullataikinaan sokerijuurikashiutaleita korppujauhon tilalle. Saa nähä millaisia tulee sit. Onko syötäviä. pitäisikö kokeilla tehä ruskee kastiketta myös. varmaan menee loput makaroonit kiehuu kattilaan tänään. Sit alkaakin riisi elämä. Riisistä sitä ja riisistä tätä. Joskus ehkä täysin kasvis vaihtoehto. Niin kauan ku pääsen joko lidliin tai sit isoon kauppaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.08.2014 klo 18:59

jaksoin tehdä 8 lihapullaa ja tyttö ku maisto, sano et ne on tähän mennessä parhaimmat pullat <3 Huomiseksi riitti peräti 2 pullaa mulle. En tehnyt kastiketta.

mä oon niin huonossa hapessa, mitä ihminen voi olla. Tunnen käsistä voimat kaikonneen jonnekkin. Silmät huutaa lepoa. En ole saanut kun yhden vajaa kerän puolitettuu. Yhtään ilmukkaa en ole tehnyt.

Mietin tässä, mitä jaksaa tehä. Tyttö kattoo peter pan-elokuvaa telkasta. Parin tunnin päästä tulee BB ja sen jälkeen voikin sit mennä nukkumaan.

Otin netistä vuokapullan ohjeen. Siihen ei tuu yhtään hiivaa.Ajattelin jos huomenna jaksais tehä semmoista vaikka.

äiti ja isä kävi juomassa teetä. Ei tuonu mulle mitään.

Kaipa tämä tässä menee, eteenpäin...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.09.2014 klo 08:38

taidan mennä takas nukkumaan ja toivoo että ottamani lääke auttaisi pääsärkyyn... Nä taitaa olla näitä kofeiinin viekkareita. Mä niin tykkään näistä.

Eilen ei tapahtunut mitään erikoista. Leivoin pikapullan ja söin sen kokonaan. Tyttö seikkaili hiukan kaempana kotoota. Ihan perus settiä.