Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.04.2014 klo 12:04

RainbowD2sh, ai susta tuli julkkis 😉 Toivottavasti tulee johonkin hyödylliseen ohjelmaan, vai mitä?
Voin uskoa. Ite olin joku vuosi sitten kans sata kiloinen. Laihsutin silloin kaiken pois. Sit kun jouduin uudelleen aloittaa lääkityksen, ni mittari ponnahti 130 kiloon. Pitäisi joku itsekuri olla. En vaan jaksa huolehtia siitä mitä syön.

...
Hirveen huono olo. En tiä närästääkö (ei pitäis, kun on lääkitys siihen koko ajan) tai mikä on. Kaupungissa alko mahakin sattuu ja aloin miettii että mitä jos joudun pääsiäisenä menee lääkäriin sen vuoksi. Olen ihan yksin täällä. Mä en tiä enää mikä mun kropassa on vialla, mut joku on nyt ja pahasti. Ehkä tämä lepo auttais nyt.

Jos vaikka ottais kutimet käteen...

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 17.04.2014 klo 17:59

Saloka,

Toivottavasti vatsakipu menee pois. Se on inhottavaa jos vatsaan sattuu. Alkaa heti miettimään, että mikä on syy ja mistä elimestä johtuu, kun vatsassa niitä on niin paljon. Jos minulla on vastakipu niin kuulostelen heti onko maksan kohta vai paksusuoli, mahalaukku jne. Ja sitten googletan ja löydän kaikki sairaudet ja alan pelkäämään, huoh..

Minulla on pääsiäinen jo täällä, kukat ja Mignonit.

Rauhaa ja pääsiäistunnelmaa sinnekin🙂👍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.04.2014 klo 19:16

Mua ahdiistaa. Tekee koko ajan mieli laittaa sormet kurkkuun. Jotenkin toi ruoka sai mut ahdistumaan taas. Onneksi mulla on suuri oksentamis pelko. Jollei olis, olisin varmaan tuolla jo tyhjentänyt itteni.

Mun on vaan painittava tämän kanssa. En saa antaa itteni siihen hulluun kierteeseen.

Kävin kaupungilla tänään. Sen jälkeen katoin hetken telkkarii ja sit menin hetkeks päikkäreille. Ne tosin venysi pariksi tunniksi. Nyt jaksaa taas hetken.

Illalla katon jotain elokuvaa, niin kun olen tässä nykyään joka ilta tehnyt.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.04.2014 klo 07:46

EIlen illalla maha oli vielä kipee kun menin nukkumaan, mut ei enää. Saa nähä mitä se sitten tekee, kun otan lääkkeet ja juon mehua.

Ahdistaa, kun on taas uniongelmia. Kello ei oo ees 8 ja mä täällä menen täyttä häkää eteenpäin. Yökin on ollut jonkinlainen. Ei paljoo ole nukuttu. Saa nähä kauanko jaksan.

Käyttäjä RainbowD2sh kirjoittanut 18.04.2014 klo 11:02

Tuli tehtyä viimeyönä kunnon lenkki. Läksin joskus kahdentoista aikaan kävelemään ja palasin vähän ennen kahta. Kilometrejä 8. Tänään kävellään samanpituinen, jos vaan jaloista irtoaa.
Naapuri mökäsi koko yön.
Nytkin siellä kuunnellaan musiikkia. Kiva jos tuo ääliö pitää neljän päivän biletysputken...
Se olisi siivouspäivä edessä.
Tädiltä tuli eilen tekstiviesti, että tulenko syömään tänään. En vastannut, leikin, etten saanut viestiä. En jaksa nyt sukulaisia.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.04.2014 klo 14:02

RainbowD2sh kirjoitti 18.4.2014 11:2

Tuli tehtyä viimeyönä kunnon lenkki. Läksin joskus kahdentoista aikaan kävelemään ja palasin vähän ennen kahta. Kilometrejä 8. Tänään kävellään samanpituinen, jos vaan jaloista irtoaa.
Naapuri mökäsi koko yön.
Nytkin siellä kuunnellaan musiikkia. Kiva jos tuo ääliö pitää neljän päivän biletysputken...
Se olisi siivouspäivä edessä.
Tädiltä tuli eilen tekstiviesti, että tulenko syömään tänään. En vastannut, leikin, etten saanut viestiä. En jaksa nyt sukulaisia.

Saisinpa mäkin tollaisia lukemia kävelyyn. Taidat pitää kävelemisestä?

...
Pelottavan hyvä olla. Menoa on enemmän kun kroppa jaksaa. Sain tunniksi itteni rauhottuu ja nukahtamaan, mut sit se taas alkaa.

700g lihapullataikinasta tehyt lihapullat on uunissa. TÄllä kertaa tein n. 35 g pullia. Tiedän että on hullua niitä laskea, mut en voi sille mitään.

Mitähän seuraavaksi tekis? Pitäisikö alkaa siivoo täällä? Vai yrittäiskö kutoa sukkaa hiukan...

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 18.04.2014 klo 17:10

Saloka,

Olet kyllä ihan huippu, kun teet aina jotain ruokaa itse. Vaikka se taitaa olla vissiin aika välttämätöntä jos on allergioita jne. Mutta silti..

Ulkona oli kyllä ihan kiva olla. Luulen, että alan harrastamaan sitä aina, kun ilma on hyvä ja niin kauan, kuin tässä asumme.

Kivaa pitkäperjantaita🙂👍

Käyttäjä RainbowD2sh kirjoittanut 18.04.2014 klo 19:28

Onhan tuo kävely aika terapeuttista. Tänään käveltiin 9 kilsaa ja alkoi olla jalat pikkasen tiukilla vikat kilsat. En pitänyt kiirettä, vaan himmasin tahtia.
Huomenna ehkä pienempi lenkki, että jalat saa levätä 😀

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.04.2014 klo 09:26

Huoli on suuri täällä päässä.

Äiti soitti hetki sitten ja kertoi että isä on tuotu lanssilla aamuyöstä tänne, sairaalaan. Oli ollut tosi huonossa kunnossa taas.
Mä huokasen helpotuksesta, kun isän piti olla yksin tämän vkl:na, mut onneks pääsi mökille mukaan. En uskalla ees ajatella mitä olisi tapahtunut, jos isä olis yksin kotona ollut siinä kunnossa.

Eilinen energia on kaikonnut ja tilalle on tullut tosi raskas ruumis joka on ihan sekaisin. Sain aamusta onneksi joten kuten nukuttuu pitempään. 7 jälkeen sellaista koiranunta, mut kumminkin. Tosin alku yö venyi ja venyi. Viimeksi katoin kelloa reilu 2 jälkeen.

Pitäis aamumehut hakee ja sitten lääkkeet ottaa. Maha ei tykänny oikee eilisistä lihapullista. Mieli tekisi suklaamunia, mut en jaksa ainakaan vielä lähtee kauppaan kävelee.

Käyttäjä RainbowD2sh kirjoittanut 19.04.2014 klo 09:55

Saloka ☹️ Hali.
Muistan itse hirveimmän puhelun, kun isäni joutui lomamatkalla sairaalaan. Joutui muistaakseni Floridan matkalla sydänleikkaukseen. Onneksi oli sydänsairaala ihan vieressä, joten oli pöydällä ennenkuin vaimonsa ehti taksilla paikalle.
Odottaminen ja uutisten saaminen sinä päivänä oli tuskaa. Mitään et voinut tehdä, kun kokonaan toisessa maassa. Selvisi onneksi ja on paremmassa kunnossa, kuin ennen leikkausta elämäntapojen muutosten takia.

Jalat on hieman jäykät, täytyy venytellä kohta. Juon aamukahvia ja sitten suuntaan Ikeaan. Lupasin noutaa veljelleni tarjoustavaraa.
Olo ihan tasainen tällähetkellä.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 19.04.2014 klo 15:59

Saloka,

Miten siellä on sujunut? Toivottavasti isäsi tila on menossa vakaampaan päin. Täällä meillä ei muuta ihmeempää, kuin olen tänään harjoitellut kesävaatteiden pitämistä ihmisten ilmoilla autoajelun muodossa.

🙂👍

Suklaamunia ei nyt just tee mieli, mutta vetäisin ison kasan makkiksia.

Käyttäjä RainbowD2sh kirjoittanut 19.04.2014 klo 22:46

Kävin Ikeassa tänään. Ostin uudet verhot. Jos ne vaikka piristäisivät kämpän ilmettä. Toinen pari oli tummanharmaa ja toinen mintunvihreä kait. Kävin ostamassa veljelle yhden kattilasetin ja sen toimittamisen jälkeen läksin kaverin kanssa vielä pyörimään toiseen kauppaan. Oli mukavaa ja shoppailun jälkeen syötiin jäätelöä kahvin kanssa.
Kävin kävelemässä iltalenkin 6km ja puistoilin koirien kanssa. Kotiin kävelin naapurin kanssa ja kälätettiin koko matka.
Ohi ajoi kahdeksan poliisiautoa pillit huutaen ja ulinaa jatkui jokusen aikaa. Nyt täytyy katsella uutisia, että mitä täällä on tapahtunut 😀

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.04.2014 klo 10:19

Olen tulossa varmaan enemmän hulluksi, mitä olen. Aamulla heräsin ovikellon soittoon, mut ei siellä kukaan oven takana ollu. Tuli mieleen ne pe-la omituiset kuulojutut.

Tänään saa olla kotona vielä, vaikka mun täytyy mennä isää moikkaa sairaalaan. Huomenna aamupäivästä tyttö tulee kotiin ja varmaan illalla äiti majoittaa ittensä meijän sohvalle.

En usko että saan noi sukat valmiiksi tänä pääsiäisenä. Riippuu saanko illalla jonkun inspiksen tehä niitä. Enää ei olis kun varret jäljellä.

Kämppä on kamalassa kunnossa. Mehupurkkeja joka puolella ja likasia astioita. Ehkä mä jaksan tänään ne kiikuttaa omille paikoille.

Käyttäjä RainbowD2sh kirjoittanut 20.04.2014 klo 11:14

Jesh, mä tein sen. Sain vihdoin pestyä tuon ison ikkunan. 😎 Syy pesemättömyyteen on ollu, että siinä on kolme ylhäältä saranoilla roikkuvaa lasia. Otin yhden huonekalun jonka päälle tuin ikkunat auki. Olen niin tyytyväinen 😀 Inhoan likaisia ikkunoita ja näkymä tuohon pikkumetsikköön meni pilalle vuosia pesemättömänä olleen ikkunan vuoksi. Uudet verhot roikkuvat nyt pestyinä ikkunassa ja likaiset menivät pesuun.
Pidän pienen tauon ja sitten aloitan imuroinnin ja tavaroiden järjestelyn. Aion siirtää lisää huonekaluja. Hullu pesäntekovaihe näin kevään kunniaksi?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.04.2014 klo 17:22

RainbowD2sh , mulla oottaa toi ikkunan pesu. Täällä ei ole ku vaivaset 7 ikkunaa, josta yksi on hehto-kokoinen ja loput 3 kertaiset. Ehkä mä joskus jaksan tarttua siihen haasteeseen.

Kiva kuulla että jaksat paremmin (?).

...
Kävin isää moikkaamassa. Hyvin osasin sinne mennä, vaikka meninkin siivojilta kysyy, missä isän huone on 😎.

Isä oli ihan väritön. Kasvot tuntui harmaalta. Sitten se aina välillä meni johonkin omaan maailmaan. EN tiä, eikö se kuullu mun puhetta tai miksi niin. Toin hänen vaihtovaatteet. En kertonut että ne haisi muulta ku hieltä. Kuume on hänellä laskenut. Keuhkoissa on jotain näkynyt. Yritimme nauraa asioille, mutta ei se oikee aina onnistunut. En vienyt hänelle mitään, mut ei se varmaan haitannut. Hoitaja toi hänelle mehua. Isä joi ja pelkäsin koko ajan että se lasi kaatuu. Isän kädet ja suu tärisi ja teki ns. epänormaalia liikettä.

Mulla on ikävä vanhaa isää. Isää jonka kanssa pystyi tekemään asioita ja menemään. Jota ei tarvinnu pelätä eikä vahtia.

Sen verran reissu otti voimille että nukuin tunnin heti kun kotiin pääsin. En jaksanut kattoa telkkaa, va rysähin sohvalle.

Nyt on hiukan parempi olo. Ajattelin alkaa neuloo noita sukkia, että saisin ne ehkä huomenna valmiiksi.