Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.04.2014 klo 10:36

RainbowD2sh, kauanko olet sitä lääkettä syönyt? Ehkä ei heti tulekaan oireita, kun sitä lääkettä on elimistössä. Mut tsemppiä sulle.

AK, kiitos.

...
Pitäis pesukone laittaa pyörii, mut en jaksa raahautuu sinne asti ja sit en jaksa vanhoja pyykkejä laittaa kaappiin, kun sinne ei mahu mitään. Mulla on liikaa vaatteita.

Riisipuuron laitoin jo hautumaan. Toivottavasti en unoha sitä sinne. Laitoin sekaisin tummaa (loput) ja tavallista puuroriisiä. Huomenna teen ne piirakat sitten.

Päässä tuntuu pientä kipua taas. Kauan se olikin särkemättä. Mun on pakko lääkärille tästä sanoa, et johtuuko lääke arsenaalista tai onko mun pääni va niin herkkä.

Aamulla tuli tekstari. Hoitajan aika on peruttu. Just ku olisin sitä tarvinut, kun piti sitä linja-autokorttia kysyy. Uutta aikaa en saanut. Kai sieltä sitten tulee uusi aika, joskus.

Onneksi pääsiäinen menee kohta ohi ja noi suklaamunat loppuu kaupoista. Sitten ei voi enää niitäkään syä.

Mut eipä tässä tämän ihmempää tällä kertaa...

Käyttäjä RainbowD2sh kirjoittanut 11.04.2014 klo 11:13

Vasta kolme viikkoa. Illalla kyllä varmaan otan taas sen.
Toi on niin masentavaa, kun odottaa sitä hoitsun aikaa ja sitten soitetaan, että on peruttu.
Mulle soitettiin klo 8 aamulla ja aika olisi ollut kympiltä. Vähän nyppi, mutta minkäs voi.
Olisin vaan ollut puheliaalla tuulella. Nyt seuraavan ajan sain eilisen jälkeen kahden viikon päähän. Kyllähän se kysyi, että käykö vasta sitten. En tiedä jos olisin halunnut käydä kerran viikossa, olisiko se onnistunut.
Täytyy vaan kirjoitella tänne, kun selvitettäviä asioita tarve saada päästä ulos.

Tein tänään vähän eri combolla smoohtieta. Mustia viinimarjoja, joista en yleensä innostu, banaania, jäävuorisalaattia, pellavansiemenmössö, ruisleseitä, inkivääriviipale, piimä, rahkaa ja protskujauhetta+vettä. Puolet tuosta lähtee evääksi töihin ja tonnikalara-raejuusto-mungpavunitu-salaattia. Kylläpä on terveellistä. Hirveä määrä ruokaa silmin katsottuna, mutta eipä noihin kaloreita paljoa tule.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.04.2014 klo 13:09

RainbowD2sh, mielenkiintoiselta sun evääsi kuulostaa. Yritin silmissä miettiä millaista on, mut enhän mä tunne noista kaikkia.

...
Tein suuren työn ja nyt huomaan että olen hävinnyt. Aloin herättyäni tekee karjalanpiirakoiden kuoritaikinaa,mut nyt huomasin että unohdin suolan siitä. Puuro oli tönkköä kun mikä, enkä uskaltanut laittaa kermaa siihen enää. Sen suolaisuutta en tiä. Eli taitaa piirakoista tulla täys floppi. Mut kasassa ne pysy ja näyttää ihan piirakoilta, vaikka onkin kauneusvirheisiä.

Eilen saatoin puolimatkaan tytön, kun hän meni leirille. Huomenna tarvis jaksaa yrittää mennä häntä vastaan aamupäivällä jo.

Olenihan loppu. Söin tossa kylmän makkaran, kun en jaksanut enää mitään muuta. Haluaisin vaan takasin nukkumaan. Ehkä tänään tarvii ottaa päikkärit jossain vaiheessa.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 12.04.2014 klo 20:46

Saloka,

Hienoa, että teet itse karjiksia. Se on aikamoinen urakka. Harmi, että suola unohtui. Minäkin söin tänään (kaikkien terveellisten ruokien päälle) kylmän hiillosmakkaran. Olin kans aika finaalissa ja haukkasin vain sitä makkaraa ja löin pullosta sinappia aina väliin, siis siihen makkaraan 🙂

Minä täällä arvon ruetako nukkumaan vain vieläkö maistaa suklaakakkua ja räpätä läppärin kanssa. Ehkä otan sitä kakkua kuitenkin..

Hyvää Yötä ja Huomenta (valmiiksi).

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.04.2014 klo 11:29

Lähdin aamusta heti herättyäni hakemaan tyttöä kirkolta.Tyttö tuli kuoroleiriltä. Harmikseni bussi oli yli 30 min myöhässä. Mä sit seisoin tunnin siellä vesisateen alla ja oottelin kiltisti. Onneksi mulla oli kuulokkeet mukana ja pystyin radiota kuuntelee ja näin meni aikakin nopeasti. Hiukan kylmä tuli, mut ei sellaista sietämätöntä.

Nyt yritän miettiä, millainen olotila mussa on. Olen samaa aikaa niin väsynyt kun ihminen voi olla, mut samalla aivot haluais tehä jotain koko ajan. En viitti ees miettiä kuinka paljon haluan vahingoittaa itteäni. Edellisyönnä näin taas ns. painajaisia exästä. Olen alkanut hänestä näkee unia ja ne ahdistaa.

Ehkä on parempi jua toi lämmin tee ja painua peittojen alle sohvalle hetkeks.

AK, mulla olis yks toinen aika vakava intiimi ongelma. En kehtaa siitä puhua kun tutulle, jolle pystyn aika paljon puhuu. Ehkä vaseliini tai bepantheeni auttaa asiaan. Pelottaa vaan se veri. Se toinen juttu on ihan ok, kai. Vuotaa ja on kamalan näköinen.

Käyttäjä RainbowD2sh kirjoittanut 13.04.2014 klo 23:10

Läksin suunnittelematta kaupoille kaverin kanssa. Löysin vihdoin tuulenpitävän lenkkitakin 40 eurolla. Piti käydä testaamassa ja kävelin kymmenisen kilsaa , eikä edes väsyttänyt. Olisin voinut kävellä aina vaan. Uudet lenkkarit ovat kyllä hyvät jalalle.
Olen syönyt herkkujakin, huomenna taas alkaa terveellinen elämä ja ruokien vahtiminen.
Mukava päivä, vaikka oma ulkonäkö häiritsi kaupoilla.
Tuntuu, että kaikki tuijottaa, kun olen niin kauhean näköinen. Kaveri taas on kaunis. Huoh, kun hiukset kasvaisivat edes pari senttiä lisää, niin ei olisi niin hirveän näköinen.
Lyhyt työviikko edessä ja pitkä viikonloppu sen jälkeen 😀 Auton renkaat on pakko vaihtaa ensi perjantaina.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.04.2014 klo 10:57

Jassoo. Pää ei sit tykkää musta yhtää ja mä en tykkää siitä. Eilen alkanut kipu sen ku jatkuu. Nyt otin heti aamusta särkylääkkeen, mut epäilen että auttaako se yhtään ees. Laitoin äitille viestin, ettätaidan tehä tämän päivän aikana kuolemaa. Mä en tiä mikä tossa päässä oikee on. Vähän vvälii se särkee. Pitää ottaa lääkärin kanssa puheeksi, jos vaikka toi cymbaltta tekee sitä tai joku muu lääke. Ei tä ole meinaan enää kivaa. Koko ajan on tunne, et joku kaivaa mun silmää pois päästä.

Tuttu sano et tekee pullaa ja mun pullahammasta alkoi sit kolottaa. Pitää ettii sopiva resepti netistä ja tehä joko tänään tai sit huomenna tai joku muu päivä. Haaveilen oikeasta kanelisesta korvapuustista täällä salaa. Mut siinä on sit aika raskas duuni edessä ja varmaan voimat loppuvat siihen, jos niitä ees kamalasti on.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.04.2014 klo 13:13

Kävin ulkona. Vanhemmilla istuessa tuntui päässä Naps ja särky lakkas. Mut alkoi uudelleen kun menin ulos kauppaan. Nyt kun tulin kotiin, alko helpottaa. Eli heti kun teen jotain voimallista, alkaa särky. Mut jos oon ihan rauhassa, ni se helpottaa. Pelkään että mulla on joku pahemmin vialla tuolla päässä, enkä tarkoita tällä hetkellä mt juttuja. Pelkään joka hetki että tapahtuu jotain. Tarkkailen kasvojen lihaksia ja muutenkin itteäni.

Pitäis alkaa kattelee sitä pullaohjetta. Ostin kaupasta raaesokeria jo. Muuten mulla pitäis kaikki ainekset olla omasta takaa. Olen vaan aika ventti. Ehkä mä menen sohvalle hiukaks aikaa maate.

Ai niin, mun uusi lempparimehu on juissin sitruuna-lime. Nyt saa k-marketeista 4 tölkkii 3,50 (muistaakseni). Ostin tota koko satsin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.04.2014 klo 15:20

Aloin tekee pullataikinaa heti kun heräsin. Tietenkin sen epäonnistuija siihenmeni kaikki energiat. Piti melkein 2 tuntia maata sohvalla "koomassa", että jaksoi pyykit laittaa kuivumaan.

Tyttö tuli koulusta tänne. Ei oltu mitään suunniteltu. Hänen uimareissu meni ihan hyvin.

Olo on aika maassa. Mietin päässä, miksi jonkun tarvii olla n. 10 vuotta kuntoutustuella ja sitä jatketaan joka vuosi vaan lisää ja sit on joku joka on 1-2 vuotta ja puhutaan jo eläkkeestä. TÄtä on sattunut jo monia. Olen lukenut netistä näitä tapauksia vähän liikaakin jo.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 15.04.2014 klo 20:09

Saloka☺️❤️

Kiitos, kun olet kirjoitellut myös tuonne minun ketjuun. Ja sorkke, että nyt vasta vastailen.. Heh, olen kuin olenkin maistanut sitä uutta Pepsiä ja se on ihan yhtä hyvää, kuin muutkin Pepsit. En ole nyt viimeisimmän Pepsisekoiluni juonut limua, mutta mietin mikä siinä on, että juuri Pepsiä tekee koko ajan melkein mieli. Ei minulla tällä hetkellä oikein muuta niin tee mieli. Yhteen väliin Cocis oli ihan must-juttu, mutta nyt Pepsi on ajanut sen ohitse ihan kirkaasti. Olen kyllä tosielämässä kuullut, että hyvin monet masentuneet varsinkin ovat aivan koukussa juuri Pepsiin. Ehkä ne piilottavat siihen jotain toimivia masennuslääkkeitä niin että siihen jää koukkuun🙂

Harmi, että sinun pullataikina meni pilalle. Ihailen kaikkia ihmisiä, jotka tekevät itse ruokaa, leipovat jne. No, minun mieshän tekee kyllä. Itse lähinnä syön kaiken raakana eli kasaan lautaselle vähän sitä sun tätä, mitä ei tarvitse laittaa (esim. valmista kalaa, kanaa, hedelmiä, vihanneksia, marjoja, pähkinöitä ja sen sellaista)

Kuule, jäin miettimään tuota mainitsemaasi "ongelmaa". Bepanthen..Vaseliini. Minun äiti käyttää jatkuvasti Bepanthenia alapäähän limakalvoille ja kaikkiin hiertymiin sun muihin. Olen käsittänyt, että se on hyvä. Mietin vain, että onko ongelmasi siis jonkinlainen kuivuusongelma ja mihin se veri liittyy? Hankaukseen? Joo, tuntuu tosi dorkalle kysellä, mutta kun puheeksi tuli..joskushan lääkkeet (ja varsinkin psyykelääkkeet) aiheuttaa vaikka mitä ongelmia juuri alapäähän, vaikka hoitavat yläpäätä.

Minulla on tänään ollut hieman sekava päivä ja olen kaivannut juoda Pepsiä ja syödä suklaata. suklaamunia olisi ihana mussuttaa, mutta yritän tehdä sen vasta pääsiäisenä. Minä himoitsen niitä Maraboun sellaisia kreemitäytteisiä "munakennossa" olevia pääsiäsimunia, joiden sisältö syödään lusikalla. kerran maistoin ja samantien jäin koukkuun. Oletkohan maistanut näitä? Sellaisessa violetissa "munakennossa" olevia, jossa on lusikka matkassa? Ja toinen on Mignon-munat, joita himoitsen varmaan ikuisesti. Nyt olen saanut itseni pidettyä kurissa, että syön vasta pääsisäisenä niitä vaikka käsi on kaupassa jo monta kertaa ollut ottamassa niitä, olen laittanut takaisin.

Niinhän se usein on, että nainen syö suklaata suruunsa. Silloin, kun olin elämääni tyytyväinen en syönyt suklaata juuri ollenkaan..sanotaan myös, että suklaan himo kielii elimistön magnesiumin puutteesta, samoin, kuin pystysuorat "viivat" kynsissä. Tiedä sitten..

🙂👍🙂👍

Käyttäjä RainbowD2sh kirjoittanut 16.04.2014 klo 08:11

Kerään rohkeutta lähteä sekoilevien ihmisten sekaan ruokakauppaan 😀 Pakko käydä ostamassa evästä nyt, kun töiden jälkeen ei varmaankaan ehdi. Venlojakin pitäisi noutaa lisää, koska loppuvat lauantaina. Mietintää siis, mihinkä kauppaan lähtisi, jossa olisi apteekki vieressä.

Eilen oli jotenkin matalalentopäivä, mutta voi johtua tulevista menkoista? Olen kartoittanut näitä ranteetauki oloja ja selkeästi joku notkahdus on aina ennen tai jälkeen. Se vaan ei ole loogisesti aina samaan aikaan? Lääkkeet taitaa puskuroida noitakin fiiliksiä, sekä pahimpia kipuja. Vaaka sentään oli tänään ystävä 🙂👍 72,0kg. Jos se vihdoin lähtisi laskuun taas. Olen syönyt enemmän, jos se siitä johtuisi. Pääsiäisenä aion lenkkeillä ihan hulluna.
Pitää vaan pysyä erossa munista 😎

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.04.2014 klo 11:05

Autiotalon Kuunvalo kirjoitti 15.4.2014 20:9

Siinä se, jos niissä tosiaan on jotain masis tai ahdistus lääkettä. Piristystä niissä pepsissä ainakin on.

Mun taikina tais mennä pilalle siksi että kokeilin tehä gl taikinaa. Se alkoi jo alusta asti näyttää epäilyttävältä. Mut tuli syötyy kaikki kivipullat.

ehkä mä revin pyyhkies sieltä jonkun ikuisen haavan auki. Nyt eilen huomasin että nivuksessa on kipee kohta ja siinä on pikku patti. EN jaksa näitä patteja enää. Pitäis kaikki karvat ajaa pois, mut en pysty. Mun mahani on tiellä.

MÄ en pysty syömään kun noita mignon munia. Ne on ainut, missä ei ole maitoa. Viime pääsiäisenä niissä oli maitoa ja en saanut yhtää munaa. Mulla on menny hervottomasti rahaa niihin jo. Ootan innolla, kun pääsiäinen loppuu ja ne munat loppuu. Muuten en saa tätä himoa katkeemaan.

Jotenkin mun itsetunto on aika matalalla tällä hetkellä. Näen vaan epäonnistumisia ja murhetta.
Tyttö pommittaa. Hän haluaa uimaan. Hän ei ymmärrä miksi mä jarrutan. Pitäisikö mun suostua ja päästää. Mut sit pelkään koko pari tuntia täällä kotona, että hän hukkuu.
Laitoin yhen viestin. Pelkään että se meni ihan päin honkia. Ehkä se vastaanottaja ymmärtää. Laitoin viestiin että siinä on hieman ongelmia. MIksi kaikki muuttuu, vai junnaanko mä paikallaan koko ajan liikaa?

Otin keltaisen lankakerän. Se pitäisi puolittaa ja sitten pääsee tekemään sukkia siitä. Ajattelin jotain keväistä välillä, vaikka mä tossa eilenkin neuloin punaista pätkävärjättyy jo.

Usko loppuu, että mulla olisi tarpeeksi sukkia jouluna, että kehtaa mennä myymään niitä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.04.2014 klo 11:07

RainbowD2sh kirjoitti 16.4.2014 8:11

Kerään rohkeutta lähteä sekoilevien ihmisten sekaan ruokakauppaan 😀 Pakko käydä ostamassa evästä nyt, kun töiden jälkeen ei varmaankaan ehdi. Venlojakin pitäisi noutaa lisää, koska loppuvat lauantaina. Mietintää siis, mihinkä kauppaan lähtisi, jossa olisi apteekki vieressä.

Eilen oli jotenkin matalalentopäivä, mutta voi johtua tulevista menkoista? Olen kartoittanut näitä ranteetauki oloja ja selkeästi joku notkahdus on aina ennen tai jälkeen. Se vaan ei ole loogisesti aina samaan aikaan? Lääkkeet taitaa puskuroida noitakin fiiliksiä, sekä pahimpia kipuja. Vaaka sentään oli tänään ystävä 🙂👍 72,0kg. Jos se vihdoin lähtisi laskuun taas. Olen syönyt enemmän, jos se siitä johtuisi. Pääsiäisenä aion lenkkeillä ihan hulluna.
Pitää vaan pysyä erossa munista 😎

Miten kauppareissu meni?
kumpa mäkin olisin noin kevyt, kun sinä. Mulla on paljon matkaa siihen. Ehkä mä joskus näen vielä kevyemmän elämän. Onneksi olkoon sulle.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 16.04.2014 klo 12:44

Kyllä sain ihan hyvin selkoa vastauksestasi, kiitos siitä!

Uskon, että sinun tyttö on niin reipas, ettei varmaan hän huku. Mutta ymmärrän huolen.
Minä painan tämän aamuisen vaakalukeman mukaan 72,2. Se on kuitenkin liikaa, koska pituutta minulla on "vain" 164cm. Oikeampi paino olisi n. 64 kg. Minulla paino seilaa riippuen syömisistä ja kk-kierrosta siinä 71kg-73kg välillä. Nopeasti lähtee nousuun jos syön enemmän herkkuja.

Se paljon kehumani Betadine-liuos (apteekista) on tosi hyvä kaikenlaisille paiseille ja näppylöille ja haavoille siis jos ovat sellaisia aukinaisia haavoja. Tulehdus lähtee tosi nopeasti sillä. Minun märkivä kynsivallintulehdus parani parissa päivässä, kun pesin varpaan ja sitten pari kertaa päivässä holvasin siihen reilusti B:a.

Keltainen lanka kuulostaa ihan pääsiäiselle. Joo, munan..siis suklaamunan ja varsinkin Mignonin himo on täällä valtava.

Rainbow, minulla ainakin viikko ennen kuukautisia (eli juuri tämä viikko) on erityisen vaikea ja tuntuu vain korostavan juuri kaikkia mielen ja ruumiin vikoja. Saan ihme kohtauksia, olen masentuneempi ja vetämättömämpi. Sitten yhtäkkiä saankin kohtauksen, että alan siivoamaan ja hulluna hääräämään ja sorrun miestä komentelemaan ja päpättämään vähän turhaan. Olen myös ylitunteellinen ja voin purskahtaa itkuun aika pienestäkin. PMS-viikolla alan yleensä jossain vaiheessa (tänä aamuna) miettimään, etten halua nousta sängystä ylös ja olisiko itsemurha sittenkin ratkaisu kaikkeen..heh. Kuukautisten alkaminen jotenkin korostaa epävakaita piirteitä. Ihan syvältä koko naisen hormonitoiminta. Viisas ajatus pysyä erossa munista..niistä ei lopulta ole kuin haittaa😉

Käyttäjä RainbowD2sh kirjoittanut 16.04.2014 klo 21:14

Saloka : Selvisin hengissä 😀 Autolle palatessa piti tehdä hieno loikkaus piiloon, kun huomasin, että kuvasivat jotain autoni takana.
Tulikohan musta julkkis ny?
Uskotko, että painoin vuosi sitten yli sata kiloa. Töitä olen tehnyt, vaikka se helpolle on tuntunutkin. Tarkoitus olisi pysä järkevässä painossa ja liikun nykyään nauttien siitä. Syöminen on aina ollut joku pakokeino. Kai nyt laihduttua on pakko keksiä keinoja pään fiksaamiseen ruoan sijaan.