Rakas Saloka☺️❤️
Ymmärrän niin hyvin. Tuollainen olo tulee, kun on kauan pinnistellyt ja tehnyt parhaansa ja sitten yhtäkkiä tuntuu, ettei se riitä, eikä mikään riitä, eikä asiat tule koskaan muuttumaan. Kaikki asiat kaatuu niskaan ja on väsynyt ja yksinäinen olo, maailman yksinäisin olo. Silloin tulee ajatus, ettei koskaan selviä siitä yli ja itsetuhoiset ajatukset valtaavat mielen. Silloin tuntuu, että paras ratkaisu on lopettaa kaikki, kuten minäkin eilen jo aloin taas suunnittelemaan.
Minä ainakaan en ole tippaakaan kyllästynyt lukemaan sinun kirjoituksia vaan luen aina heti kun olet kirjoittanut ja mielenkiinnolla. Oikeastaan se kuuluu jo "päiväjärjestykseen" lukea mitä Salokalle kuuluu tänään. Minullekin tulee usein tunne, että kukaan ei varmaan jaksa lukea minun juttuja ja että pitäisi lopettaa koko kirjoittaminen, kun samoja asioita vatvoo kuukaudesta toiseen, mutta..tämä paikkahan on tehty sitä varten, että tänne saa kirjoittaa. Ja ei minulla tosielämässä ole ketään, jolle voisin tai edes haluaisin kirjoittaa niin suoraan asioista, kuin tänne. Saan säästettyä lähimmäisiäni tunteenpurkauksiltani, kun kirjoitan ne tänne. Olen ajatellut itsekkäästi, että eihän kenenkään ole pakko lukea minun juttuja jos ei jaksa. Ja kyllä tämä paikka on aika tärkeäksi tullut ja saa täältä vertaistukea ja jakajia ajatuksilleen. Kätevä konsti saada nopeasti esittää ajatuksiaan, ettei aina tarvitse varata aikaa ja lähteä kotoa jonnekin psyk.polille höpisemään, kun minulla ainakaan ei toimi se kontakti, enkä tunne saavani siitä mitään. Se on vain rasite, kun sinne pitää joskus väkisten lähteä. Niillä on niin vähän aikaa siellä per potilas ja koko homma tuntuu vain pakolliselle rutiinille jne.
Tuntuu varmasti pahalle, että äitisi ei reagoinut. Ja vanhemmuus on todella haastava tehtävä ihan "terveillekin". Uskon, että minusta ei lopulta olisi niin suureen tehtävään ja siksi en taida koskaan omia lapsia saada aikaan, ehkä parempi niin. Tosin alkaa jo ikäkin tulla vastaan, että se siitä. Se on tosi tympeää jos on tunne, ettei voi oikeasti kellekään puhua jne. Siitä tulee niin yksinäinen ja toivoton olo. Tosin joskus sitä ei edes halua puhua, mutta joskus haluaisi. Minä en nykyään enää juurikaan rasita omaisiani synkemmillä ajatuksillani, koska tajuan kyllä, että rajansa on heidänkin jaksamisellaan, varsinki miehen. Äiidilleni puhun enemmän, mutta me olemmekin aina puhuneet kaiken.
Minulla oli välillä niin, etten pystynyt enää itkemään. Muistaakseni silloin, kun käytin Mirtatsapiinia ja bentsoa yhtä aikaa. Se oli alkuun hyvä tunne, ettei "tarvinnut" itkeä koko ajan, mutta pidemmän päälle se alkoi kammottaa, oli vain sellainen tasaisen töllerö olo, eikä se mielestäni ollut luonnollista. Nyt kun Mirta veks niin silloin tällöin (useimmiten väsyneenä) kyllä saatan itkeä, mutta en pitkään ja mieluummin niin, ettei mies näe. Salaa itken joskus.
Maailma on tosi vaativainen paikka, eikä se systeemi kaikille sovi. Minulle ei ainakaan sovi monikaan juttu ja siksi yritänkin elää ihan omalaatuista elämää, mutta joskus tuntuu, että sillä konstin irtaudun liikaa tästä maailmasta ja masennuksen ollessa päällä se menee helposti jopa psykoottisiin ajatuksiin. Tuntuu, että kun ikää tulee lisää niin mieliala ailahtelee yhä rajummin ja sitä on vaikeampi hallita. Ehkä siksi, koska on tapahtunut nopealla aikavälillä niin dramaattisia tapahtumia ja perusturvantunne elämästä on väkisten kadonnut. Sitä ei uskalla luottaa, eikä uskoa oikein mihinkään, eikä oikein enää toivoakaan mitään, ettei TAAS joudu pettymään kaikkeen. Usein sitä vain yllättää itsensä muistelemasta entisiä, parempia aikoja jne.
Onneksi on aina parempia päiviä välissä, kuten minulla oli tänään se, että viimeinkin kävelin sinne autiotalolle saakka ja sain sen "tutkittua"🙂 Jalat ei ole VIELÄ sökönä, mutta huomenna saattaa hyvinkin olla, ainakin jos vielä huomennakin rasitan niitä. Kävelymatka oli kuitenkin sen arvoinen. Saloka, luulenpa, että olet taiteellinen ihminen, koska välillä kirjoitat lauseita hyvin runollisesti. Olenkohan oikeassa?
Lämmin halaus minulta. En osaa paremmin lohduttaa, mutta minulle sinä olet ainakin tärkeä tämän Tukinetin kautta ja seuraan päivittäin kuulumisiasi. Jos et ole kirjoittanut niin alan miettiä mitä sinulle kuuluu? Kyllä tänne varmaan on ihan turvallista kirjoittaa.
🙂👍🙂👍🙂👍