Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 08.02.2014 klo 18:44

Saloka🙂🌻

Sinä olet hyvä ihminen ja sinulla on täysi oikeus rentoutua välillä. Ei pieni törpöttely sinua miksikään muuta, kenties saattaa olla vain hyödyllistä. Tuskinpa olet ainut ihminen, joka on hieman huppelissa, nythän on lauantai-ilta🙂

Eli: "Anna palaa Frank!"😀

Palaile taas, kun olet maan kamaralla.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 09.02.2014 klo 16:51

Moi Saloka,

Kävin täällä "naapurissa" kurkkimassa, että henkitatko?

Oli miten oli niin hyvää Sunnuntai-iltaa sinulle🙂🌻

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 10.02.2014 klo 10:09

Saloka🙂🌻

Minä täällä taas..olen varmaan vähän hölmö, mutta hieman huolissani, miten voit? Varmaan ihan hyvin ja ehkä lepäilet, mutta ajattelin silti kysäistä ja samalla toivottaa sinulle hyvää viikonalkua🙂

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.02.2014 klo 11:37

AK, 😍. olen hengissä, vaikka heikossa hapessa. Tuli hiukan juotuu enemmän ja vähemmän. Filmi katkes ja siivottavaa oli. Nyt ne kuuluisat sanat "en enää ikinä juo".

Juu eilen meni pelkällä vedellä ja nukkumisessa. Illalla alko olo olla ihan ok. Tänään sain jopa jogurtin alas ja lääkkeet. lääkkeiden otattaminen on saanut ns. pakko liikkeitä kroppaan. En ole ennen huomannut niitä.

Kaipa tässä elo hyväksi muuttuu...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.02.2014 klo 10:12

Aamulla heräsin TAAS remontti ääniin. Jossain täällä rempataan jotain ja se on kamalaa ääntä. TOivon sen loppuvan yhtäkkiä kun se alkokin.

Olo on tosi väsy. Menen varmaan päiväunille kohta. En vaa jaksa olla ylhäällä. Yritän jotain syä, mut ei tee mieli mitään. Peikko kummittelee olkapäällä ja haluaa että sh aktivoituu. Mä taistelen sitä vastaan, mut olen liian heikko.

Maha on hiukan parempi, onneks on lääkkeitä mitä siihen voi popsia. EN sit tiä kuinka kannattavaa se on. No en mä ota ku kuidun, maitohappo ja mahahapon. + siihen ne 4 masispilleriä. Kunnon koktailia aamupalaksi.

Mietin tässä, miten saan tämän väsyn ja voimattomuuden pois. Onko mun masis taas pahempi. Tosin en tunne itteäni masentuneeksi, ennenmin toivottomaksi. EN usko tulevaan. En usko ees huomiseen. Menen päivä, tunti kerrallaan.

Mut mä taidan alkaa lipittää tota mustikkasoppaa (s:ton) ja mennä sitten sohvalle maate. Jos vaikka jaksais tänään mennä kauppaan jossain vaiheessa.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 11.02.2014 klo 17:37

Saloka🙂🌻

Kiitos vierailusta minun ketjussa☺️❤️

Olisikohan se alkoholi voinut aiheuttaa "krapulaa", joka vielä vaikuttaa sinussa. Varmaan myös lääkitys väsyttää ja vie voimia (vaikka tietysti on tarpeellinenkin) Minulle vain silloin aikanaan, kun kokeilin tuhtimpaa lääkitystä (kun olin ollut melkein 2kk osastohoidossa ennen sitä ja siellä aloitettu aika voimakas psyykelääkitys, oli masennus, tasaavaa ja rauhoittavaa jne.) niin terapeutti sanoi kerran, kun ihmettelin, kuinka väsynyt ja voimaton olen, kuin unessa päivät..niin terapeutti sanoi ykskantaan, että se lääkitys aiheuttaa sitä. Huomasin kyllä, kun lopetin sen lääkityksen, että se totta tosiaan vei minut melko "koomaan". Mutta nämä asiat ovat aina yksilöllisiä, enkä voi tietää sinun lääkityksiä tai kuinka tarpeellinen se sinulle on tai kuinka kauan olet sitä käyttänyt jne. eikä se tosin minulle asia kuulukaan, mutta tuli vain mieleen tuo oma kokemus.

Minulla on ollut lapsesta asti "kausia", jotka varmasti voidaan lukea sh:ksi. Nuorempana meinasi hurahtaa jo melko pahaksi. Minulla psyykenongelmiin on aina liittynyt ruoan kanssa "pelaaminen" ja ruoasta ahdistuminen jne. Äidillä on aikanaan ollut erittäin vakava anoreksia, joten suvussa sellaista taipumusta.

Tsemppiä ja voimia sinulle sietää vaikeampi päivä. Varmasti tulee taas parempi päivä🙂 Pääset yli, kuten ennenkin. Niinhän me kaikki..

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.02.2014 klo 19:33

taas yksi päivä meni maatessa ja telkkarii töllätessä. Välillä olin ylhäälläkin. Kaikki mitä syön tulee läpi ja energiat on nollassa. Yritän nestettä juoda. EN osaa tästä sellai huolestua, sillä ei ole ensimmäinen kerta että ripuloin.

Äiti ja isä kävi tuomassa mulle ruuaksi nakkeja ja lisää jogurttia. En saanut itteäni liikenteeseen. Samalla äiti ehotti että lähtisin huomenna aamusta isän kans sairaalaan, mut sanoin etten tiä menenkö. Joku aika sitten laitoin hänelle viestin etten taida lähtee kun ripuloin edelleen.

Voimia on ehkä hiukan tullut, tai onko se vaan haamua. Koko ajan on varautunut olo ja sellainen pelokas.

Käyttäjä Sam kirjoittanut 11.02.2014 klo 19:36

Moi. Ikävä kuulla, että sulla on tuollasia fiiliksiä. Oli todella helppo samaistua siihen, mitä kirjoitit. Mulla olot on just samanlaisia. En ole niinkään masentunut, vaan nimenomaan toivoton, ahdistunut, menneet vuodet ovat täynnä epäonnistumisia, eikä tulevaisuudessa ole mitään, mitä odottaa. Kaikki vaikuttaa tosi synkälle. Minäkin pysyttelen yksin kotona, ruokakauppaan lähteminenkin vaatii kauheita ponnisteluja. Lääkityksen pitää olla todella hyvin kohdallaan silloin harvoin, kun pitää käydä jossain virastoissa hoitamassa pakollisia asioita. Ihmisten joukossa tuntuu sille, että kaikki tuijottaa minua. Tuntuu sille, että kaikki näkevät minussa vain negatiivisia asioita ja häpeän itseäni. Itsetunto on romutettu niin monta kertaa, viimeksi noin vartti sitten, että pidän itseäni kakkosluokan kansalaisena. Mikään ei jaksa enää kiinnostaa, elämässä ei ole ketään, jonka luokse voisi mennä kylään, tai edes soittaa. Välillä ihmettelen itsekkin, miten olen onnistunut eristäytymään niin totaalisesti muista ihmisistä. Tekisi mieli kirjoittaa enemmänkin, mutta teloin hieman itseäni ja käsi on aika kipeä. Toivotan sinulle kaikkea hyvää ja toivon todella, että saisit elämäsi järjestykseen. Tiedän aika tarkasti, millaista elämä on silloin, kun se menee kuvailemaasi tilanteeseen. Ruokakauppaan en selvinnyt tänään itsekkään, vaikka päivä alkoi hyvin. Sain hetki sitten kokea taas kerran, miten käsittämättömän törkeitä ihmiset voivat olla toisilleen ja siihen loppui hyvä fiilis. Tilalle tuli taas sama toivottomuuden ja ahdistuneisuuden tunne, mikä on ikävä kyllä tullut liiankin tutuksi viime vuosina. Saa nähdä montako päivää tässä taas menee, että saa itsensä liikkeelle. Osaisinpa sanoa jotain, mikä piristäisi mieltäsi, mutta mieleen tulee vain sanat pidä huolta itsestäsi, sillä olet ihmisenä aivan yhtä tärkeä, kuin kaikki muutkin. Luen mielenkiinnolla kaiken, mitä kirjoitat, mutta osaan harmittavan harvoin kirjoittaa mitään järkevää takaisin. Tsemppiä tuleville päiville.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.02.2014 klo 10:47

AK, sitä mäkin ajattelin, mut voiko se vielä vaikuttaa 4 päivän jälkeenkin??? Tosin jos se syvensi mun masennusta entisestään, avasi ne lukot. En tiä.

Sam, kiva kun kävit kirjoittamassa. Se on ovela tunne jos joku osaa kirjoittaa tai sanoa sellaista mitä ite ei osaa tai pysty. Koita säkin olla teloomatta itteäsi pahemmin. Me välitämme täällä susta.

....
Kävin ulkona, kävin kaupassa. Sain itteni ihan ventiksi. Oli liian raskasta kävellä kauppaan ja takas, vaikka en kävellyt kovin. Mut sainpa jotain syötävää.

Mahakin alkaa olee ihan ok. Ei ole eilisen jälkeen tarvinut ripuloida. Jospa se voimatkin tässä alkaa tulee pikku hiljaa.

Eilen olin todella pelokas ja nyt ahdistaa noi remonttiäänet. Ulkoa ei näkynyt yhtään, missä niitä tehään, mut rappiksessa haisi joku aine. Tulen hulluksi, jos noi montakin päivää vielä kestää.

Tänään ei oikee ole mitään erikoista. En jaksa mennä kurssille. Olen liian heikko sinne. Ajattelin, jos iltapäivällä koittais ommella puikoille tämmöisen http://teeitse.punomo.fi/home/amjarvi/ekotoita/puikonsuojat.html , luulis olevan sopivaa aivotyöskentelyä mun väsyneelle kropalle. Mun tosin tarvii noita tehä aika paljon ja eri kokoisia.

Eilen illalla otin kutimet käteen ja tein sukkaa hiukan aikaa. Tosin niin kauan ku käsi tuli kipeeksi.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 12.02.2014 klo 12:15

Sellaiset remonttiäänet on kyllä ihan syvältä jos niitä monta päivää joutuu kuuntelemaan. Hyvä, että olet käynyt ulkona ja hyvä idea tuo puikonsuojusjuttu (uteliaana heti katsoin linkin🙂) Kyllä minun mielestä sellainen "krapula" ja varsinkin vaikutukset mieleen voivat kestää muutamankin päivän. Jopa viikon jos on enemmän ottanut. Alkoholihan vie aivoista serotoniinia ja täten altistaa/pahentaa masennusta. Mutta eiköhän se siitä..🙂👍

Rentoa päivänjatkoa!

Ps. Kiva, kun Sam on kirjoitellut tänne. Minäkin välitän hänen, kuten teidän kaikkien voinnista☺️❤️

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.02.2014 klo 11:01

AK 🌻🙂🌻

Mulla oli kiva yllätys tilillä. Kela oli maksanut 6kk takautuvat asumistuki jutut, jotka on ollut ylimääräisiä. En osaa selittää, mut paljon sieltä tuli ja samalla se on tehnyt mun asumistukipäätöksenkin jo.

Jotenkin tuntuu etten saa olla masentunut nyt, että mun pitää olla iloinen. mut mistä kummasta mä sen kaivan sitten?

Äiti raahaa mut kai kaupoille tänään, vaikka ei yhtään kiinnosta. Ehkä palkitsen itteni sit jollakin paidalla tai langalla sitten.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 13.02.2014 klo 11:35

Saloka🌻🙂🌻

Mahtava saada tuollainen rahasumma🙂🎂

Nyt kyllä palkitset itseäsi kunnolla, mutta ei kuitenkaan millään lärveillä😀

Olen iloinen puolestasi.

Vietä kiva päivä!

Käyttäjä repukka kirjoittanut 13.02.2014 klo 14:23

Hienoa tuo iloinen rahayllätys. Sellaisia yllätyksiä on kiva saada.

Tuo puikonsuojus oli mulle ihan uutta. En ollut ajatellutkaan, että noinkin voisi tehdä. Mä en kyllä käytä pitkiä puikkoja ollenkaan vaan teen pyöröpuikoilla. Ne on käteviä, kun työn voi vetää siihen keskelle tauon ajaksi. Ei karkaa silmukat silloinkaan. Ei mulla pitkiä puikkoja edes ole. Olen tottunut noilla pyöröpuikoilla tekemään ja niitä mulla on monta eri kokoa. Neulominen on kyllä ihanaa puuhaa. Suorastaan meditatiivista ja monesti innostuu niin, ettei malta lopettaakaan. Mulla on mielessä vaikka mitä kivaa, mitä haluaisin tehdä, kun vaan kädet ehtis tuottaa töitä sitä mukaa, kun pää niitä keksii. 🙂

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.02.2014 klo 17:08

Kiitos AK, en vedä lärvejä, lupaan sen. Ostin jätskii ja pari lankakerää.

Repukka, yritän kehittää itelleni taas nautintoa neulomiseen. Se on ollut kateissa jo jonkun aikaa. Jotenkin vaan ei jaksa tehä kun hetken, mut teen sen hetkenkin.

...
Kaupoissa käyty ja rahaa paloi taas. Noi mun ruuat maksaa tosi paljon ja sitten kun löydän jotain sopivaa ja uutta, ni tulee ostettuu. En kyl tiä koska mäjollakin kastikejauheella teen.

Huomenna porukka lähtee mökille. En ole kertonut niille maanantaista lääkäriaikaa. Ne tulee vissiin joskus ens viikon puolessa välissä. Mulla on rauhaa täällä ja ei tarvii ajatella ja huolehtia ihan koko aikaa. Saa aamusin nukkua ja löhötä sängyssä pitempään.

Huomenna tarvii pest pyykkii, käyd suihkus, imuroid ja kaikkee muutakin.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 14.02.2014 klo 09:06

Hyvää Ystävänpäivää Sinulle🌻🙂🌻🙂🎂!

Toivottavasti päivästä muodostuu hyvä!🙂👍