ainutkertaisen keskinkertainen kirjoitti 18.1.2014 14:14
saloka,
sorry että taas häiritsen sinun ketjuasi, mutta kun tämä paikka tuli taas mieleeni ja kävin lukemassa näitä kirjoituksia, niin tunnen hieman huolta. En edelleenkään jaksanut lukea kokonaan läpi tätä ketjua, koska tämä on niin pitkä, mutta yksi asia näyttää aika selvältä. Aika ajoin tulet hyvin väsyneeksi ja sitten saat vatsaoireita. Tunnen pari keliaakikkoa ja tuollaisetkin oireet liittyvät siihen vaivaan. Koska siis en tunne koko tarinaasi, kysyn sinulta tässä, onko sinut tutkittu tuon asian suhteen? Ja kysyyn myös sen saman kuin se lääkäri, jolla olit käynyt, eli onko teillä suvussa ollut jotain suolistosairautta tai ylipäätään vatsaongelmia? Voisit kysyä tätä asiaa äidiltäsi ja isältäsi ja muiltakin sukulaisiltasi. Se voisi antaa vinkin siitä, mistä on kysymys.
Ja ollakseni nyt oikein setä-kaikki-tietävä-ja-neuvova, niin hommaa ihmeessä parempi tuoli kuin se korituoli tietokoneelle. Tai siis, se hyvä puoli siinä korituolissa ehkä on, että se voi rajoittaa jumiutumista tietokoneen ääreen. Paitsi omasta kokemusesta tiedän, että ei rajoita. Koneella tulee roikuttua kuitenkin ja huonosta istuimesta seuraa uusia ongelmia: selkään ja jalkojen verenkiertoon. Ei, ei ole herkkähermoisen pelottelua, ihan omakohtaista kokemusta istumatyötä tehneenä. Voin sillä kuuluisalla rintaäänellä kertoa, että varsinkin ne jalkojen verenkiertohäiriöt ovat jotain, jota varmasti et halua elämässäsi kokea, varsinkin kun sinullakin on aivan tarpeeksi tuota muutakin. Itse kamppailen nyt sellaistenkin kanssa, ja sitä operoidaankin, kunhan keritään, ja siitä saan kyllä kiittää vain itseäni. Mitä en kyllä kovin paljon tee, sillä jos ei tiedä, niin ei tiedä. Ja aina ei voi oppia naapuristakaan, kun ne yksilölliset erot.
En edes yritä syyllistää sinua tietokoneen ääressä olemisesta. Tiedän itsekin, että silloin kun muuta ei jaksa tehdä, niin tietokone on se, millä saa ajan kulumaan, ja usein vielä aika hyödyllisesti. Ja vaikka olisi ihan tervekin ja voimissaan, niin kyllä sadepäivänä voi kääriä itsensä vilttiin ja istua koneen ääreen ja ottaa siihen kenties vielä jotain naposteltavaakin. Sitten vaan nettiin, chattiin ja skypeen kaikki sivu-, sijais- ja varapersoonat jonossa, rivissä tai ihan vaikka sikin sokin.
Tekisi mieleni kertoa vielä muutakin, mutta tästäkin tuli jo sellainen virallisen terveysvalistajan olo, että melkein tuntee sutiviiksien kasvavan nenänsä alle 😋
Kaikkea hyvää sulle, saloka! Olet jotenkin mukava tyyppi.
Remember, tomorrow is there, and we all are waiting for you there.
Et sinä häiritse täällä. TÄnne saa kirjoittaa.
Mulla on katottu keliakia, mut tulos on nega. Mutta viljat aiheuttaa oireita. Olen yli vuoden (varmaan toistakin vuotta) ollut ilman viljaa. Maitoallergia mulla on.
Juu mä heitän tämän tuolin heti pois, kun saan sen mulle luvatun sohvan. Niin kauan tarvii tässä pärjätä.
....
Kotona. Hiukan pelkäsin matkaa, kun isä ripuloi koko eilisen päivän. Syytä ei tiedetä. Tietenkin pelkäsin et se on jotain mahatautia, mut ei ainakaan vielä ketään muu ole ripuloinut.
Eka yö meni ihan hyvin, mut viime yö oli painajaismainen. EN varmaan paria tuntia enempään nukkunut. Heräsin joka ääneen. Milloin paukku jossain tai patteri meni päälle tai isä yski tai sit isä puhu unissaan. MÄ olen tosi herkkäuninen. No tietenkin ahdistus lisääntyi ja laskin koko ajan sitä, koska pääsen kotiin.
Eilinen päivä meni siinä että nukuin melkein koko päivän. Oli jotenkin kumma olo heti aamusta. välillä kävin alakerrassa. Ruokailut meni päin mäntyä (jota hiukan epäilinkin). En laskenut kaloreita, mut aika vähän niitä kyl tuli. Yritän nyt sitten hiukan paikkailla ja syä tänään hiukan enemmän (nakkia ja kasviksia), Ja jua.
Käsityö oli mukana, mut en tehnyt kun hiukan. En pystynyt ahdistukselta tekemään muuta kun makamaan tai sitten istumaan. Eilisen putouksen aikana päässä soi että kumpa tääkin ohjelma loppuis äkkiä ja mä pääsisin nukkumaan.
Mut tämmöinen vkl mulla oli.