Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.01.2014 klo 14:18

Kävin isän kanssa kaupassa. Tuli jotain ostettuu itellekin. Matka ei ollut niin kylmä kun ajattelin. Hiestä olin märkänä kun kotiin tulin.

Nyt mietin, meniskö pikku päikkärille vai mitä tässä tekis. Olo on aika väsy ja voimaton. Ehkä menen kuuntelee äänikirjaa sänkyyn...

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 14.01.2014 klo 14:32

Hyvää Pakkaspäivää Nti/Rva? Salokalle🙂🌻

Sitkeä sissi oot kun meet pakkasilla ulos. Täällä ensimmäistä päivää 14 astetta, enkä todellakaan enempää ulos, kuin petivaatteita livautin takapihan kaiteelle tuulettumaan ja äkkiä takaisin sisälle🙂

Sisäkotipäivä ja kotitöitä ja vähän luovia projekteja. Huomenna olis oikein asiaa ulkomaailmaan ja pakkasta melkein yhtä paljon luvattu. Täytyy kaivaa turkikset esille🙂

Minäkin kesällä kuuntelin äänikirjoja silloin, kun en jaksanut/pystynyt keskittymään kirjojen lukemiseen. Mies kuunnellut äänikirjoja joskus autossa, kun ajeli pitkiä työmatkoja, samoin exä. Ne on ihan käteviä. Minä olen lueskellut välillä. enemmän tämä netti vetää nenää puoleensa🙂

Hyvää Päivänjatkoa!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.01.2014 klo 17:05

AK 🌻🙂🌻

Jotenkin on sekava olotila taas. jaksaa tehä asioita, mut silti ei jaksa. TÄytin tossa tiskikoneen samalla kun juurekset kiehui kattilassa, liedellä. Tein bataatti-juuressosekeittoa.
Maha tykkää taas oireilla. Eikä ihme, olinhan mä kotoota pois. Olis ollu kivaa mennä toiseen kässäkerhoon nyt illalla, mut en mä voi. Mun maha estää sen. Kumpa joskus löytyis joku lääke tohon mahaan. SIihen ei auta imodeum eikä mikään sellainen. Kokeilin yks kesä niitä.

Kävin kurssilla. Olen ns. opiskelija, koska käyn työväenopiston kurssia. Aika hassua. Tällä kertaa teimme kankaista ja huovasta/villasta kukkasia. Ensi kerralla otan kotoota kangasta siihen, nyt käytin koulun villaa.

AK, mun on pakko mennä tonne pakkaseen. Asioita on pakko hoitaa ja ruokaa on pakko hakea. EN viitsi isää käskeä roudaa mulle ruokaa, kun hän on muutenkin sairas.

Mut nyt ruuan kimppuun...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.01.2014 klo 12:01

Eilinen hyvä fiilis katosi yön aikana jonnekkin, kun tuhkana tuuleen. Nyt jäljelle jäi va pakolla tekemällä hoidetut jutut ja pahat ajatukset mielessä. Tekisi vaan mieli kömpiä takasin sänkyyn ja nukkua ja nukkua. EI jaksa kuunnella ulkona pörräävää traktoriakaan.

Raha-asiani on päin mäntyy. TÄnään tuli taas karhukirje. EN muista maksaa laskuja tai sit hukkaan laskut. Olen ihan ulapalla.

Olen taas alkanut kontroloida ruuan kanssa. Aamupala on jäänyt ja paastoan alkuiltaan asti. TÄnään sentään otin kaakaota ja juon viel toisen kupillisen. Onneks ei tarvii ruokaa muuta ku lämmittää tänään.

Olen ihan paskana, henkisesti nyt.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.01.2014 klo 20:06

En ole tänään tehnyt muuta kun istunut ja ollu koneella tai sit kattonut talletuksia telkkarista ja kutonut lapasia. Jotenkin ketuttaa että tämäkin päivä oli turha.

Illalla myöhemmin kuuluu, joudunko alkaa vielä pakkaamaan laukkua ja huomenna lähtemään mökille.

Käyttäjä ajattelia kirjoittanut 16.01.2014 klo 20:42

Joskus on sellasia päiviä, ettei mikään kiinnosta! Onko tämä sellanen? Taas kun menee pari päivää on ihan erilaiset fiilikset. Tai kerro lisää:

saloka kirjoitti 16.1.2014 20:6

En ole tänään tehnyt muuta kun istunut ja ollu koneella tai sit kattonut talletuksia telkkarista ja kutonut lapasia. Jotenkin ketuttaa että tämäkin päivä oli turha.

Illalla myöhemmin kuuluu, joudunko alkaa vielä pakkaamaan laukkua ja huomenna lähtemään mökille.

☺️❤️☺️🌻🙂🌻

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.01.2014 klo 10:26

ajattelia, mulla on aika usein sellaisia päiviä, kun ei mikään kiinnosta ja olen täysin tekemättä yhtikäs mitään.

En vieläkään tiä siitä mökille lähdöstä mitään. Tyttö sano eilen että ilmeisesti mä en lähe mukaan. Kassi on silti varmuudeksi pakattu puoliksi. Ärsyttää jos tarvii oottaa pari tuntia vielä.

Heräsin ajoissa, jo klo 9 aikoihin. Menin illalla ajoissa nukkumaan, ennen klo 23. Mulla särki päätä hiukan ja ajattelin unen parantavan sitä. Niin se tekikin sen. Nyt on hyvä olla, vaikka koko ajan on semmoinen olo että pitäis jotain tehä.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 17.01.2014 klo 10:30

Hei Saloka🙂🌻

Minulla tänään vähän jähmeä päivä. Inhottaa tuo ilma, enkä oikein osaa tarttua tekemään mitään järkevää. Yritän jotain pikkuhiljaa. En lähde ulos tuohon ilmaan, joten sisällä nysvään. Toivottavasti sinulla tänään mukavampi päivä. Oletkohan mökille menossa?

Tsemppiä!

Käyttäjä ainutkertaisen keskinkertainen kirjoittanut 18.01.2014 klo 14:14

saloka,

sorry että taas häiritsen sinun ketjuasi, mutta kun tämä paikka tuli taas mieleeni ja kävin lukemassa näitä kirjoituksia, niin tunnen hieman huolta. En edelleenkään jaksanut lukea kokonaan läpi tätä ketjua, koska tämä on niin pitkä, mutta yksi asia näyttää aika selvältä. Aika ajoin tulet hyvin väsyneeksi ja sitten saat vatsaoireita. Tunnen pari keliaakikkoa ja tuollaisetkin oireet liittyvät siihen vaivaan. Koska siis en tunne koko tarinaasi, kysyn sinulta tässä, onko sinut tutkittu tuon asian suhteen? Ja kysyyn myös sen saman kuin se lääkäri, jolla olit käynyt, eli onko teillä suvussa ollut jotain suolistosairautta tai ylipäätään vatsaongelmia? Voisit kysyä tätä asiaa äidiltäsi ja isältäsi ja muiltakin sukulaisiltasi. Se voisi antaa vinkin siitä, mistä on kysymys.

Ja ollakseni nyt oikein setä-kaikki-tietävä-ja-neuvova, niin hommaa ihmeessä parempi tuoli kuin se korituoli tietokoneelle. Tai siis, se hyvä puoli siinä korituolissa ehkä on, että se voi rajoittaa jumiutumista tietokoneen ääreen. Paitsi omasta kokemusesta tiedän, että ei rajoita. Koneella tulee roikuttua kuitenkin ja huonosta istuimesta seuraa uusia ongelmia: selkään ja jalkojen verenkiertoon. Ei, ei ole herkkähermoisen pelottelua, ihan omakohtaista kokemusta istumatyötä tehneenä. Voin sillä kuuluisalla rintaäänellä kertoa, että varsinkin ne jalkojen verenkiertohäiriöt ovat jotain, jota varmasti et halua elämässäsi kokea, varsinkin kun sinullakin on aivan tarpeeksi tuota muutakin. Itse kamppailen nyt sellaistenkin kanssa, ja sitä operoidaankin, kunhan keritään, ja siitä saan kyllä kiittää vain itseäni. Mitä en kyllä kovin paljon tee, sillä jos ei tiedä, niin ei tiedä. Ja aina ei voi oppia naapuristakaan, kun ne yksilölliset erot.

En edes yritä syyllistää sinua tietokoneen ääressä olemisesta. Tiedän itsekin, että silloin kun muuta ei jaksa tehdä, niin tietokone on se, millä saa ajan kulumaan, ja usein vielä aika hyödyllisesti. Ja vaikka olisi ihan tervekin ja voimissaan, niin kyllä sadepäivänä voi kääriä itsensä vilttiin ja istua koneen ääreen ja ottaa siihen kenties vielä jotain naposteltavaakin. Sitten vaan nettiin, chattiin ja skypeen kaikki sivu-, sijais- ja varapersoonat jonossa, rivissä tai ihan vaikka sikin sokin.

Tekisi mieleni kertoa vielä muutakin, mutta tästäkin tuli jo sellainen virallisen terveysvalistajan olo, että melkein tuntee sutiviiksien kasvavan nenänsä alle 😋

Kaikkea hyvää sulle, saloka! Olet jotenkin mukava tyyppi.

Remember, tomorrow is there, and we all are waiting for you there.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.01.2014 klo 17:42

Kiitoksia vastauksista,en nyt vastaa kenellekään, sillä täl tabletil on hiukan hankalaa.

Tultiin eilen tänne mökille. Mun pompotus alko heti. Tänään on ollu hiukan rauhallisempaa, varmaan siksi että olen nukkunu ja maanut koko päivän. Mulla on ollut hu onl olo ja ilmeisesti ahdistus muutti näin muotoa.

Huomenna tullaan kotiin jossain vaiheessa, joten sitten enemmän.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 19.01.2014 klo 09:33

Toivottavasti siinä mökkireissussa olisi jotain mukavaakin🙂🌻 Onko siellä ympärillä luontoa, jossa käydä vaikka kävelyllä? Erilaista, kuin kaupungissa. Se pompotus ei kuulosta oikein kivalle. En tiedä yhtään minkä ikäinen olet, mutta tuntuis ettei aikuista ihmistä voi silleen pompottaa. Varmasti vanhemmistasi on sinulle paljon iloa ja turvaakin, mutta jos se on sellainen symbioosisuhde, jossa myös tällaisia negatiivisia puolia on asia aika hankala. Älä loukkaannu. Minähän en tiedä ollenkaan teidän asioista, vain sen minkä täältä luen.

Nauti luonnon läheisyydestä jos mahdollista🙂

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.01.2014 klo 16:11

ainutkertaisen keskinkertainen kirjoitti 18.1.2014 14:14

saloka,

sorry että taas häiritsen sinun ketjuasi, mutta kun tämä paikka tuli taas mieleeni ja kävin lukemassa näitä kirjoituksia, niin tunnen hieman huolta. En edelleenkään jaksanut lukea kokonaan läpi tätä ketjua, koska tämä on niin pitkä, mutta yksi asia näyttää aika selvältä. Aika ajoin tulet hyvin väsyneeksi ja sitten saat vatsaoireita. Tunnen pari keliaakikkoa ja tuollaisetkin oireet liittyvät siihen vaivaan. Koska siis en tunne koko tarinaasi, kysyn sinulta tässä, onko sinut tutkittu tuon asian suhteen? Ja kysyyn myös sen saman kuin se lääkäri, jolla olit käynyt, eli onko teillä suvussa ollut jotain suolistosairautta tai ylipäätään vatsaongelmia? Voisit kysyä tätä asiaa äidiltäsi ja isältäsi ja muiltakin sukulaisiltasi. Se voisi antaa vinkin siitä, mistä on kysymys.

Ja ollakseni nyt oikein setä-kaikki-tietävä-ja-neuvova, niin hommaa ihmeessä parempi tuoli kuin se korituoli tietokoneelle. Tai siis, se hyvä puoli siinä korituolissa ehkä on, että se voi rajoittaa jumiutumista tietokoneen ääreen. Paitsi omasta kokemusesta tiedän, että ei rajoita. Koneella tulee roikuttua kuitenkin ja huonosta istuimesta seuraa uusia ongelmia: selkään ja jalkojen verenkiertoon. Ei, ei ole herkkähermoisen pelottelua, ihan omakohtaista kokemusta istumatyötä tehneenä. Voin sillä kuuluisalla rintaäänellä kertoa, että varsinkin ne jalkojen verenkiertohäiriöt ovat jotain, jota varmasti et halua elämässäsi kokea, varsinkin kun sinullakin on aivan tarpeeksi tuota muutakin. Itse kamppailen nyt sellaistenkin kanssa, ja sitä operoidaankin, kunhan keritään, ja siitä saan kyllä kiittää vain itseäni. Mitä en kyllä kovin paljon tee, sillä jos ei tiedä, niin ei tiedä. Ja aina ei voi oppia naapuristakaan, kun ne yksilölliset erot.

En edes yritä syyllistää sinua tietokoneen ääressä olemisesta. Tiedän itsekin, että silloin kun muuta ei jaksa tehdä, niin tietokone on se, millä saa ajan kulumaan, ja usein vielä aika hyödyllisesti. Ja vaikka olisi ihan tervekin ja voimissaan, niin kyllä sadepäivänä voi kääriä itsensä vilttiin ja istua koneen ääreen ja ottaa siihen kenties vielä jotain naposteltavaakin. Sitten vaan nettiin, chattiin ja skypeen kaikki sivu-, sijais- ja varapersoonat jonossa, rivissä tai ihan vaikka sikin sokin.

Tekisi mieleni kertoa vielä muutakin, mutta tästäkin tuli jo sellainen virallisen terveysvalistajan olo, että melkein tuntee sutiviiksien kasvavan nenänsä alle 😋

Kaikkea hyvää sulle, saloka! Olet jotenkin mukava tyyppi.

Remember, tomorrow is there, and we all are waiting for you there.

Et sinä häiritse täällä. TÄnne saa kirjoittaa.

Mulla on katottu keliakia, mut tulos on nega. Mutta viljat aiheuttaa oireita. Olen yli vuoden (varmaan toistakin vuotta) ollut ilman viljaa. Maitoallergia mulla on.

Juu mä heitän tämän tuolin heti pois, kun saan sen mulle luvatun sohvan. Niin kauan tarvii tässä pärjätä.

....

Kotona. Hiukan pelkäsin matkaa, kun isä ripuloi koko eilisen päivän. Syytä ei tiedetä. Tietenkin pelkäsin et se on jotain mahatautia, mut ei ainakaan vielä ketään muu ole ripuloinut.

Eka yö meni ihan hyvin, mut viime yö oli painajaismainen. EN varmaan paria tuntia enempään nukkunut. Heräsin joka ääneen. Milloin paukku jossain tai patteri meni päälle tai isä yski tai sit isä puhu unissaan. MÄ olen tosi herkkäuninen. No tietenkin ahdistus lisääntyi ja laskin koko ajan sitä, koska pääsen kotiin.

Eilinen päivä meni siinä että nukuin melkein koko päivän. Oli jotenkin kumma olo heti aamusta. välillä kävin alakerrassa. Ruokailut meni päin mäntyä (jota hiukan epäilinkin). En laskenut kaloreita, mut aika vähän niitä kyl tuli. Yritän nyt sitten hiukan paikkailla ja syä tänään hiukan enemmän (nakkia ja kasviksia), Ja jua.

Käsityö oli mukana, mut en tehnyt kun hiukan. En pystynyt ahdistukselta tekemään muuta kun makamaan tai sitten istumaan. Eilisen putouksen aikana päässä soi että kumpa tääkin ohjelma loppuis äkkiä ja mä pääsisin nukkumaan.

Mut tämmöinen vkl mulla oli.

Käyttäjä ainutkertaisen keskinkertainen kirjoittanut 19.01.2014 klo 21:13

IIIKKK... sohva! No, en ala saarnata, mutta... jos jalkasi tai pakarasi puutuvat kun istut, varsinkin jos ne puutuvat niin, että joutuu verryttelemään ennen kuin tunto palaa ja kärsii lähteä liikkeelle, niin älä jatka sitä kovin kauan, älä ainakaan vuosia kuten minä tein. Itse asiassa 2-3 vuotta riittää ja saa jotain vähemmän kivaa, ainakin tällä iällä.

Joo, no sinulle myös kerron tämän uutisen: lähimmässä ikkunassasi, joka on suunnattu itään tai etelään päin, on juuri nyt hieno kuutamo. Tai no niin, täällä ainakin on, kun ei ole pilviä.

Minulle revontulet, kuutamot, tähdenlentoparvet yms ovat the greatest show on earth. Ukonilmatkin täällä kaupungissa, missä niistä ei ole vaaraa.

Käyttäjä ainutkertaisen keskinkertainen kirjoittanut 20.01.2014 klo 15:01

No, toisaalta sohvassa on se hyvä puoli, että sopivasti tyynyillä siinä saa sellaisenkin asennon, ettei tarvitse istua vaan voi oikaista jalkansa tai nostaa ne selkänojalle välillä. No joo, ehkä tätä istuinasiaa nyt tuli jo riittämiin. Mikäkö ergonomomian erityisasiantuntija minäkin luulen olevani, kun ensimmäiseksi tavatessani ihmisen, jota en aiemmin ole tuntenut, alan luennoimaan siitä, kuinka hänen tulisi istua tehdäkseen sen oikein (minun kokemusmaailmani mukaan) 😋

saloka,

minusta on mukava lukea tekstejäsi. Vaikka joskus kerrot ikävistä asioista, niin se kuinka kirjoitat, jotenkin koskettaa minua. Kaikesta, mitä kirjoitat, huokuu esille lämminhenkinen ja mukava ihminen. Ja tarinassasi joitain sellaisia kohtia, joita olen joskus itsekin kokenut. Kuten vaikka ne villasukat 🙂

Minun isäni on kuollut, äidilleni soittelen melko usein, siksikin, että haluan tietää, että asiat ovat kunnossa.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 20.01.2014 klo 17:00

Hei Saloka🙂🌻

Toivottavasti sinulla on ollut hyvä päivä ja olet saanut rauhoittua omassa rauhassasi mökkireissun jälkeen.

Hyvää Viikonalkua!