Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 07.01.2014 klo 17:27

saloka kirjoitti 7.1.2014 10:35

AK 🌻🙂🌻, Laitoin rottinkituolin tuolin seuraajaksi, mut ei tässä ole hyvä istua montaa tuntia. Tulee kylmä ja paikat kipeeksi. Mut parempi tämä ku ei mikään. Saan (jos saan) sen sohvan joskus sitten.

Eilen taas pitkästä aikaa tuli tunne, että täällä kämpässä oli joku mun lisäksi. Mulla on ollut niitä tunteita ennenkin, mut lääkityksellä ne tunteet saatiin pois. Nyt tuli pitkästä aikaa taas se. Yritin pitää pääni kylmänä ja sanoa itelleni että täällä ei tosiaan ole ketään muu ku minä. Onneks tunne ei ollut niin vahva, että pystyin liikkumaan. Ainut oli etten pystynyt kattomaan pimeeseen eteiseen kun telkkarii kattelin. Koska siellä oli se ihme hemmo.

SIivoiltiin äitin kanssa eilen tuolin rippeitä. Paljon siitä tuli imuroitavaa roskaa. Mut nyt on sekin huoli sitten poissa.

Ja et mitä tänään... Ei oikee erikoista. Laskuja ja vuokra pitäis maksaa. Sitten kattoo paljonko jää rahaa tilille. EN tiä menenkö ulos ollenkaan tänään.

Täällä alkoi koulut tänään. Saa nähä millä mielellä tyttö on. Onneks tähän asti hän on tykännyt käydä koulua.

Saloka, tulin sitten tänne käymään🙂 Hyvä, että on joku tuoli. Jännä tuo tunne siitä, että olisi joku muu. Onko sinulla mitään paranoidia diagnooseissa? Tai psykooseja ollut? Minulla on psykoosialttius jos masennun liian syvästi ja olen ilmeisesti 2 kertaa ollut psykoottisessa tilassa, en oikein niistä muista mitään. Minulta aina kysellään, että olenko kuullut, tuntenut tai haistanut mitään sellaista, mitä ei oikesti ole. Minulla on noita henkimaailman uskomuksia jonkin verran ja ne helposti sekoitetaan, että olisin psykoottinen. Mutta eihän se kivaa ole sellainen jos kokee, että asunnossa joku muukin vaikkei pitäisi olla..minä kerran koin aika pelottavana, kun yhtäkkiä vaan tunsin, että joku seisoo huoneen oviaukolla vaikka ei siinä mitään näkynyt. Samassa tuli myös tosi kylmä koko huoneeseen ja penkillä ihan tukevasti olleet vanhat hengelliset kirjat tipahtivat jysähtäen lattialle. Olin tosi peloissani ja sanoin vain "Jeesuksen Kristuksen nimeen katoa" monta kertaa ja sitten se jokin katosi, mutta en sinä yönä paljon nukkunut. En tiedä sitten mikä se oli vai kuvittelinko vain, en usko että kuvittelisin tuollaista.

Minä olin tänään liikenteessä, mutta ei se oikein piristänyt, kun ilma on mitä on..samaa sadetta ja pimeää, yääk!

Jaksellaan ja palataan!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.01.2014 klo 18:21

Täällä on satanut koko päivän. Käytiin silti vanhempien kanssa kävellen tos yhessä lähikaupassa. TÄssä on 3 lähikauppaa. TUli ostettuu sitä ja tätä. Löysin tattarinäkkileipää ja ajattelin kokeilla millaista se on. Ei aina jaksa pakkasesta sulattaa leipää, ku sitä pitäis aika paljon mun syä. Pitääkin muistaa pakastaa toi ostamani leipä tänään.

Äiti sit kertoi että he on huomenna menossa mökille ja tulee perjantaina. Ajatus ahdisti tosi paljon. Mut kaipa mä täällä pärjään.

Nyt on pirun kylmä taas. Hain peiton jo päälle, ettei tarvii täristä kylmyydestä. Näpit on ihan jäässä. Ehkä mä jossain vaiheessa lämpenen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.01.2014 klo 11:44

nyt alkoi 3 päivän rupealma. Olen täysin yksin tytön kanssa. Pitää hoitaa hänet aamusin kouluun ja iltaisin nukkumaan ajoissa. pitää kattoo että hänellä on tarvittavat ja kuunnella jos joku murhe on.
Ehkä mä selviin, tai sit en. Yritän ainakin pärjätä.

Tänään on kurssi. Huomenna mangeetti. Mitään muuta ei tälle viikolle olekaan. Ehkä huomenna yritän jaksaa tehä lettuja meille. En tiä.

Laitoin uuden paidan päälle tänään. Huomasin että mulla on enemmän vaatteita kadonnut ku ne mitä olen nyt huomannut. Alan laittaa kohta sulun, että ne pyykit ei enää mene vanhemmille. Mä en sitä halua. Äiti va aina ottaa ne.

Mut nyt tarvii alkaa pakata laukkua ja ottaa suunnaksi kaupunki... Moido!!!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.01.2014 klo 16:33

Höh, sanon minä. Menin kurssille, mut ei sinne ketään tullu, ei ees opettaja. Kalenterissa lukee että tänään alkoi kurssi taas. Mä niin kiukustuin sisältäni. Olis ollut ihan muutakin tekemistä ku mennä tuhlaamaan linja-automatkoja kortista.

Onneks ehtisin kotiin ennen tyttöä, joten hänen ei tarvinut yksin olla.
Nyt hän on kuorossa. Mulla hetken hengähdystaukoa, ja illalla pitäisi vielä loput hänen läksyistä tehä.

Luin facesta taas että yksi kaveri on saanut tänään pojan. Toisesta viestistä luin että mun entinen kaveri on mennyt toisen luo kylään. EI täällä ketään käy ja muutenkin olen saanut olla tosi rauhassa. Ne varmaan pelkää mua. Siksi ne ei ota mitään yhteyttä ees faceen. Kavereina ne roikkuu, mut ei muuten. Ehkä tämä onkin parempi ratkaisu. Ei tarvi panikoida turhasta.

Taidan mennä hakee jätskii...

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 08.01.2014 klo 17:05

Tervehdys Saloka🙂🌻

Käyn täällä moikkuloimassa. Kiva, että sinulla on menoja. Koita jaksaa. Minäkin olen lähes joka päivä mennyt jonnekin, vaikka ei aina huvittaisi, eikä edes jaksaisi. Aina kuitenkin parempi, kuin 4-seinän sisällä, ainakaan monta päivää. Yksi lepopäivä välissä nyt on ihan ok, siis itselläni. Jokainenhan elää tyylillään.

Minä tein tänään jopa löytöjä kirppikseltä, pitkästä aikaa. Joten kyllä sinne kannatti mennä. Ei minun asiat siitä muuksi muutu, mutta ei se asioita pahennakaan🙂

Kylläpä tuli näsäviisasta tekstiä. Kaikkea hyvää sinulle ja tytöllesi🙂🌻

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.01.2014 klo 14:49

AK, niin voihan sitä 4-sisällä olla, mut monen monta päivää ei ees jaksa sitä. Kivaa että teit löytöjä. Mä en pahemmin kirppareilta löydä mitään.

Tuttu tuli meitä hiukan piristämään tänne. Samalla hän toi meille omat paistinpannut, jotka maksoin hänelle. Tyttö on iloinen. Katotaan mitä teemme tänään vielä. Menen oikeastaan tytön ehdoilla tänään, niin on parempi.

Aamupäivällä olin mangeetis ja nyt on selkä ja jalat kipeet. En tiä mikä siinä oli, mut tunsin sen ku se otti niitä kuvvia mun jalasta. TUnsin sellaista värähtelyä. En tiä sit olenko tulossa hulluksi. Nyt on sit paikat kipeenä, mut onneks ei tarvi tänään mihinkään mennä enää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.01.2014 klo 20:07

Ilta on mennyt nauraen ja jutellen tutun kanssa. Tyttö on naurattanut meitä. Tein tutulle ja itelle kuulemma hyvää ruokaa, vaikka olikin pastaa, jauhelihaa ja pikku porkkanaa. On ollut pitkästä aikaa ihan ok päivä. harmi va ku tuttu joutui lähtemään ja jäin tytön kanssa kaksin. Voisi vaikka kömpiä tohon sohvalle taas tytön viekkuun...

uomenna tarvii viä tytön tavarat porukoille. Mun näppäimet on taas sillä päällä ettei tado totella, joten kai on aika sulkee tämä ja ottaa illaksi...

hyvää yötä jos joku tänne eksyy...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.01.2014 klo 15:22

Kävin ostaa kokonaisen grillatun broilerin. Se vaan on ni hyvää. Ostin samalla pikapikariisiä. Ei haittaa vaikka se on valkoista. Siitä koostuu mun ruokani seuraavat 2 päivää.

Nukuin tänään pitkään, tosin joutusin herämään klo 7 ja lähettää tytön kouluun. EI ees väsytä niin paljoo.

Jalka on edelleen hiukan kipee. Koskakohan se menee paremmaksi. Ajatuksissa pyörii koko ajan, jollei siinä olekaan mikään vikana tai sit et jos siinä on joku todella pahasti vialla.

Isän kanssa juteltiin. Isä kertoi että hänel oli mökkimatkalla jalka pettänyt. Kuulemma uudet lääkkeet auttaa ainakin tähän asti. Lisää tutkimuksia ensi kuuksi. TÄlläst perinteistä keskustelua. EN viittinyt sit paljoo kertoa ittestäni.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 11.01.2014 klo 10:20

Saloka🙂🌻

Viimeisimmät kirjoituksesi kuulostavat hyvälle. Niissä on positiivinen pohjavire. On hienoa, että sinulla on tyttäresi ja vanhemmat lähellä. Uskon sen antavan turvaa elämään. Oli kiva lukea sinun mukavista päivistä🙂🌻

Hyvää Lauantaita sinne!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.01.2014 klo 12:25

AK 🌻🙂🌻

Täällä on maa valkoinen ja lisää tota tämän talven ihmettä tulee taivaan täydeltä. Tyttö on innoissaan ja haluaa mennä ulos. Se on ku varsa uuden laitumelle pääsystä.

Tuttu on ilmeisesti tulossa tänään tänne. Ite en usko ennen kun näen.

Mulla on kaikki jäänyt. EN ole lääkkeitä vielä ottanut enkä syönykään. Ehkä pitäis mennä se hoitamaan tässä heti.Laittaa vaikka kofeiinitonta teetä hautumaan.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 12.01.2014 klo 09:35

Hei Saloka🙂🌻

Hyvää Sunnuntaita sinne teille! Lunta on nyt täälläkin. Eilen pakastui ja satoi. Vielä toistaiseksi on maassa pysynyt. Pakkasta luvattu lisää ja ehkä lisää luntakin. Mies pääsi viimeinkin lumitöihin hankkimillaan lumivarusteilla ja oli ihan innoissaan🙂 (Varmaan yhtä innoissaan, kuin sinun tytär).

Me lähdetään talviselle ajelulle ja otan kameran matkaan, josko löytisi autiotaloja kuvattavaksi. Jotain ruokaa pitäisi myös kaupasta hakea. tekee mieli lisää salaattia! Ja jos niitä kirjojakin tänään ehtisi..

Hyvää ja Ihanaa Sunnuntaita sinne🙂🌻☺️❤️

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.01.2014 klo 12:10

Kiitos AK, hyvää alkavaa viikkoa sinulle 🌻🙂🌻

Kohta pitäisi tehdä lähtöä tonne pakkaseen. Ulkona on 12 astetta pakkasta ja mulla ei ole ees toppatakkia. Tarvii laittaa noita gollaritakkeja päälle sit tarpeeksi.

Miettisin et jos menis kattoo kirjaston tarjontaa, samalla kun menee kauppaan ja apotekkiin. Lisää lääkettä tarvis hommata. Kaupasta vois mennä kattoo mitä siellä on.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.01.2014 klo 15:48

kirjastosta lainasin 3 äänikirjaa, joita en ole vielä kuunnellut. AJattelin jos alkaisin taas iltaisin kuuntelee niitä. Sit oli joku kässäkirjakin, minkä lainasin.

Apoteekista tuli lääkkeitä 50 euron eest. Ketuttaa kun pitää yli 20 euroo kuukaudessa pistää yhteen lääkkeeseen. Toinen lääke olikin käsikauppalääke ja otin 100 kpl paketin.

Kaupasta tuli ostettuu loppu iikolle sosekeittoainekset. Huomasin pienen bataattisosepötkön ja siitä kehittelin sit keiton päässäni. Katotaan minkä makuista siitä sit vielä tulee.

Tässä pitäis alkaa tämän päivän ruokaa ajattelee. Jauhelihapastaa. Teen sitä ni et on huomiseksikin ruokaa valmiina.

Ulkona ei sellai kylmä ollut. Mulla siis tarpeeksi vaatetta. Kasvot tykkäs vähän kylmetä, mut muuten oli ihan lämmin. Lumi narskui kivasti.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 13.01.2014 klo 15:59

Hei Saloka🙂🌻

Kävin liikenteessä ja vaikka täällä nyt ei ole, kuin 9 astetta, mutta tuulee hyytävästi ja aurinko paistaa kirkkaasti niin melko kylmä siellä tuli. Huomiseksi luvattu vielä enemmän ja saattaa olla, etten huomenna poistu mökistä minnekään. Olen sellainen vilukissa muutenkin ja pelkään aina vilustumista, vaikka olis kuin paljon vaatteita päällä. Ja sitten kun on vaatteita paksusti niin on inhottavan jäykkä "topattu" olo..🙂

Toivottavasti sait tarpeeksi vaatetta päällesi. Hyvää päivänjatkoa🙂🌻

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.01.2014 klo 11:59

AK 🙂🌻

Mä niin luulin että saan tänään olla rauhassa kotona va, mut kuulemma pitää tonne ulos mennä kauppaan, äitin asioille. Ulkona on 14 pakkasta.

Huominen kurssi ei kiinnosta yhtään mitenkään. Pakko mun on sinne mennä. Istun sitten siellä ja ihmettelen sen pari tuntia.

Eilen äiti sano et ehkä mun pitää heidän kanssa lähteä perjantaina mökille. Joudun 4 seinän sisälle, eikä ole paikkaa oikeastaan mihin paeta. Olen siellä ku vankilassa. EN taho, mut ei mun mielipidettä ole ennenkään kysytty.

Olen väsy, vaikka olen yöllä nukkunut. Voimat on aika finaalissa. Halu mennä takasin nukkumaan on suuri. Kässätyöt kasaantuu.