Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.12.2013 klo 15:00

erakoksiko kirjoitti 1.12.2013 18:40

Saloka - tee broiskunkoipia, jos voit syödä broileria(nyt en muista oletko vege).
Yleensä kun en jaksa miettiä mitä söis, ostan broilerinkoipia niitä currymaustettuja,
helppo kypsentää, helppo syödä. Varsinkin jos laittaa paistopussiin johon riisiäkin maustekuution kanssa ja vettä koipien seuraksi, eikä ole kalleimmasta päästä ruokaa.
Halpaa ja hyvää.

Juu en ole vege, ainakaan vielä. Noita broikkukoipia mä välillä teenkin, mut pelkään aina että se jää raaaksi ja sairastun siitä. Helpompi ja turvallisempaa on suikaleita tehä, tosin nekin menee ylikypsiksi aina.

Äiti toi eilen mulle maksalaatikkoa, joten tänään on tehtävä ruokaa. Olen jo hommannut ainekset, eli Italianpataa. Syön sitä muutaman päivän.

Miten ihminen voi jäätyä näin paljon? Olen ihan jäässä. Sormia kiristää niin penteleesti. Ihan ku iho on kutistunut. Pitäis rasvata, mut en aina muista, vaikka pullo on tossa edessä.

Kävin injektiollakin. Alkaa ketuttaa se ja ajattelin kysyy lääkäriltä, jos vaikka saisin sen pillereinä kokeilla. Tiedän että sitten lihoon taas, mut enää sillä ei ole merkitystä. Olen jo valas, mikä ei mahu mihinkään vaatteihin. Mä en voi ees finniä alhaalta putsata, kun en näe sitä. Mun maha on niin iso. Joudun odottaa huomiseen, että tuttu tulee putsaa ja kattoo sitä. Siihen aikaa pitää vaan tottua siihen että alkkarit on veriset ja muuten likaiset.

Olo on ihan hyvä, vaikka olen väsynyt hiukan. Ei ahdista. Ei ole ahdistanut moneen päivään. Ehkä toi lääke sittenkin auttaa ja tuo mulle helpotusta. Toivottavasti se veis tämän väsymyksenkin samalla pois. Pari huonoa yötä takana, joten kaipa se taas joskus laittaa maksamaan niistä.

Mut nyt menen peiton alle kapaloon ja toivon lämpöä itteeni...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.12.2013 klo 17:19

Sain ja jaksoin tehdä 2 kakkua tänään. Maustekakun ja taatelikakun. Taatelia maistoinkin jo, mut en maustekakkua. Mun pitäis vielä pussittaa ne ja pistää pakkaseen. TOivottavasti ei liikaa murene.
Hiukan me tutun kanssa siivottiin mun huonetta. Saa nähä kauanko se on suht siistinä. Haettiin mun pyykit vanhemmilta ja käytiin kaupassa.

Jalka on tosi kipee. Yritän pärjätä kivun kanssa.
Olo on väsynyt. Välillä en jaksanut muuta kun istua ja kattoa että tuttu siivoo. Nyt on mehut aika pahasti käytetty tästä kropasta.
Huomenna tarvii tehä jotain helppoa ja vähän vaatimatonta. Kerätä voimia taas seuraavalle päivälle ja viikolle.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 03.12.2013 klo 17:56

Kiitos vierailusta! Sinulle myös jaksamista. Kiva, että päiväsi oli noin monipuolinen. Palaillaan taas.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.12.2013 klo 10:47

Autiotalon Kuunvalo <3

Olo on taas huono. Kroppaa sattuu joka puolelta ja väsy painaa. Olen eilen aivastellut illalla, mut vielä ei ainakaan ole flunssaa tullut. Ehkä langoista lähti jotain pölyä nenään.

Parin tunnin päästä tarvis jaksaa kävellä kauppaan ostaa jotain. Nyt voi hiukan rauhallisesti ottaa, kun sain kaikki laskut maksettuu. Huomasin että laskut oli erääntyneet jo aikoja sitten. Ei vielä ole tullut karhukirjettä, onneks. Mun pitäis joku systeemi keksiä, että saisin laskut maksettuu ajallaan. Pitäis varmaan alkaa johonkin vihkoon kirjoittaa koska rahaa tulee ja laskujen eräpäivät. Mulla oli semmoinen jokunen vuosi sitten, mut luovuin siitä. mut jotain on pakko alkaa tekee. En voi koko kuukauttaa elääahdistuksessa, että rahat loppuu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.12.2013 klo 20:28

tyttö tossa piirtelee taas. Pitää varmaan ostaa kohta lisää paperia hänen taideteoksille. Haluaisin niin paljon saada ne johonkin esille, mut en tiä miten. Hän piirtä ihan mahottoman hyvin ja todella paljon.Hän piirsi yks kerta isäni kuoleesta koirasta ( mikä on meille todella rakas) hienon kuvan ja se on tuolla kirjahyllyllä.

Mä kuuntelen im kappaleita. Tosin kuuntelin vaan pari ja sitten siirryin toisiin kappaleihin. Vielä en pysty joululauluja kuuntelee. Pelkkä se, että mainoksessa tulee ne laulavat hedelmät, saa mun pääni hajoamaan.

Onneks huomenna saa nukkua. Sanoin tytöllekin että aamulla täällä sit nukutaan. Annas kattoo et tyttö on 7 aikaa herillä jo.

Kävin tossa vanhempien kanssa kaupassa. Hyvin meni kävely sinne yksin. Takasin autoin vanhempia kantamaan kasseja. Mulla oli reppussa ja molemmissa käsissä kassi. Tosin mulla oli omiakin ostoksia. Mut kannoin heidän mm. perunat ja porkkanat. Äiti osti mulle salaattia sitten.

Käyttäjä kirjoittanut 06.12.2013 klo 04:54

Osta sellainen magneettitaulu mihin laitetaan magneetilla esiin piirrustuksia. Niitä on eri kokoisia. Mun siskonlapset jatkuvasti tuovat mulle piirrustuksia ja laitan niitä tuollaiseen tauluun. Kun se on täynnä, otan vanhat pois ja laitan kansioon ja uudet tilalle.
Oikein hienot laitan valokuvakehykseen seinälle. Kuten eilen sain piirroksen mikä oli lähes kokonaan sininen, ihan pieni valkoinen kohta. Piirros esitti joutsenia veden alla.

Hyvää Itsenäisyyspäivää.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 06.12.2013 klo 09:47

Hyvää Itsenäisyyspäivää Saloka ja Maanvaiva!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.12.2013 klo 19:21

Mun tarvii Maanvaiva kattoa tollasta taulua, tai sitten teen 2 reikää seinään ja laitan niihin koukun ja väliin langan tai jonkun ja siihen sitten pyykkipoikia. Mut kiitti ideasta.

Kiitos ja hyvää Itsenäisyyspäivää Maanvaiva ja AV.

Odotan tässä tuleeko tyttö ensi yöksi taas kotiin, vai jääkö isovanhemmille. Olen ite aika väsy. Joutusin tänään ottaa päikkäritkin että jaksan tätä iltaa. Jalka on todella kipeenä. Varmaan siitä eilisestä kävelystä.
EIlen illalla ahdisti,mut sain sen laukastuu ilman ongelmia.Tosin tytön mentyä nukkuu, tungin suuhuni kaikkea mitä kaapista ja pakkasesta löysin ja mitä oli syötävää. TÄksi illaksi ei olekaan muuta kun kurkkua sitten.
Odotan Uutta vuotta tosi paljon. Saan nollata ajatukset silloin. SIlloin en lupaa mitään ja pidän muutaman rauhallisen päivän sen jälkeen.

Mun mahakin on taas ok. Tällä kertaa aika ummessa. Pari päivää taukoa. Ehkä se on toi tavallinen tee, mikä saa ripulin aikaiseksi. En ole pariin päivää sitä juonut, eilen joisn kofeiinitonta teetä. TOsin en juonut eilen limppaakaan ku pienen pullon. Tänään sit juon ison pullon.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.12.2013 klo 13:24

Mahaa sattuu. Selkää sattuu. Muutenkin on huono olla. Toivottavasti olo alkais pikku hiljaa rauhottuu ja saisin ja pystyisin alkaa nauttii hiukan ees tästä päivästä, muutenkin kun vessan- olohuone akselia.

Käytiin isossa kaupassa ostamassa tytölle juhlapuvun. Hirveen vaikeeta on ostaa tytölle vaatetta. EI hänen miltymyksen vuoksi, va koon. 170 on liian kapee ja pitkät. Aikuisten s on liian pitkät ja jotkut liian isoja. Sit joutuu vaan turvautuu onneen.

Tänään en tee oikee mitään. yritän paranella kipua ja oloani. Tytölle tarvii ruokaa tehä ehkä illalla. En tiä, kun ei hän ole vielä tänne tullu. Soittaa vois, mut en jaksa.

Olo on tosi huono nyt. Juttu ei oikee kulje...

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 07.12.2013 klo 14:34

Hei Saloka!

Kiitos vierailusta. Kyllä minä seuraan sinun elämää aina kun kirjoituksia ilmestyy ketjuusi. Sinulla on kodikas tapa kirjoittaa arjestasi ja tapahtumistasi.

Kiva, että Sinulla on tyttäresi ja vanhempasi. Kyllä ne pienet, suuret hetket muodostuvat yhdessäolosta. Minulla kun ei ole täällä paikkakunnalla muita omaisia, kuin mieheni niin kyllä hän on tärkeä ja ilman häntä elämä olisi taatusti hyvin tyhjää. Vaikka parisuhde välillä kyllästyttääkin tai tuo ristiriitoja niin kyllä se kuitenkin on ainakin minulle elämän tärkein asia.

Kiva lukea elämästäsi. Tsemppiä!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.12.2013 klo 12:56

Autiotalon Kuunvalo, kiitos ihanista sanoistasi ja vierailustasi.

Tyttö kävi täällä ja lähti kuulemma taatan luokse rakentamaan legoja. Sanoin hänelle, että se kehittää hänen taitojaan, kun niitä rakentaa. Kuulemma ketään ei tule hänen kanssa ulos, joten hän on sit sisällä.

Ite tässä katon urheilua ja mietin mistä aloittaisin. Söin tossa leipää (tein eilen, mutta siihen tais tulla liikaa suolaa, vaikka ohjeen mukaan teinkin). Joulukortteja pitäis tehä ja kirjeitä kirjoittaa, mut kummasta aloitan. Suihkuunkin tarvis tänään mennä. Olen hiukan jättänyt taas tänään kaiken hunningolle.

Paikka mistä alku kuusta lohkesi hammas, on ien kipee. Jos syön jotain sillä puolen saan "sähkö" iskun. En sit tiä, pitäisikö hammaslekuriin soittaa tai pärjäänkö.

TÄnään alkoi koffeiiniton elämä. Pepsit jää kauppaan uudeksi vuodeksi asti ja tee muuttuu kofeiinittomaksi. Saa nähä mitä tämä sitten merkitsee mun tilaani. Olen varmaan väsyneempi mitä ennen, tosin olen pepsistä huolimatta väsynyt. Nyt jo on viekkuoireita, kun tietää ettei illalla ole sitä limppaa tai jätskiä. Pitää sit popsia pähkinöitä tai jäätynyttä maustekakkua.

Mut nyt kai mä alan sit vaikka tekee niitä kortteja...

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 08.12.2013 klo 18:32

Kiitos, kun vierailit minun ketjussa. Tulee siitä aina hyvä mieli, kun tietää, että joku on käynyt ja lukenut.

Kävin nyt täällä lukemassa, kuten aina. Minunkin pitäisi suihkuun mennä, vaikka ei yhtään huvittaisi. Johtuu väsymyksestä, joka aina pahenee, kun olen ahdistuneempi. Tietysti nyt, kun jännitän huomista niin en "malttaisi" tehdä mitään muuta. Se ahdistus jotenkin vie voimia ja vaatii keskittymään vaan siihen (siis ahdistukseen) eikä voimia tunnu irtoavan muuhun. Kumma juttu. Minäkin usein lipitän Coca-Colaa (vaikka tiedän, ettei se ole terveellistä, enkä tiedä virkistääkö se edes oikeasti..) Syön myös salmiakkia jonkin verran joka päivä, koska se nostaa verenpainetta (minulla on alhainen verenpaine) joka saattaa liittyä siihen kortisolihäsmäkkään. Se ehkä auttaakin hetkeksi. Ja tämä pimeyskin väsyttää, kun on koko ajan joko hämärää tai pimeää.

Kuulostaa hyvälle tuo joulukorttien tekeminen. Itse en jaksa oikein mitään askarrella, vaikka se olisi ihanaa. Jaksaisin ehkä enemmän jos saisin ahdistukseni aiheita selvemmäksi niin väsymyksestä huolimatta olisin paremmalla mielellä ja jaksaisin tehdä.

Onko sinulta Saloka mitattu noita kortisoli ja kilpirauhasarvoja? Entä hemoglobiinit sun muut? Ei tarvitse vastata jos et halua, mutta ajattelin vain. Minulla oli myös alhainen D-vitamiinitaso ja se myös väsyttää ja lisää masennustakin tutkimusten mukaan masentuneilla on alhaisempi D-taso, kuin ei masentuneilla ja esim. itsemurhaajilla on lähes poikkeuksetta ollut alhainen tuon vitamiinin taso.

Nyt lopetan nämä höpinät. Jaksamista sinulle myös. Jatketaan juttuja taas!

Käyttäjä Salaatti kirjoittanut 08.12.2013 klo 19:59

Mua harmittaa ku oon jo sairaalassa tehny niin paljo joulukortteja ettei enempää tarvi. Ihana ku sää voit vielä tehä niitä, se on niin kivaa.
Tsemppiä ja mukavia askarteluhetkiä!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.12.2013 klo 17:26

Autiotalon Kuunvalo kirjoitti 8.12.2013 18:32

Kiitos, kun vierailit minun ketjussa. Tulee siitä aina hyvä mieli, kun tietää, että joku on käynyt ja lukenut.

Kävin nyt täällä lukemassa, kuten aina. Minunkin pitäisi suihkuun mennä, vaikka ei yhtään huvittaisi. Johtuu väsymyksestä, joka aina pahenee, kun olen ahdistuneempi. Tietysti nyt, kun jännitän huomista niin en "malttaisi" tehdä mitään muuta. Se ahdistus jotenkin vie voimia ja vaatii keskittymään vaan siihen (siis ahdistukseen) eikä voimia tunnu irtoavan muuhun. Kumma juttu. Minäkin usein lipitän Coca-Colaa (vaikka tiedän, ettei se ole terveellistä, enkä tiedä virkistääkö se edes oikeasti..) Syön myös salmiakkia jonkin verran joka päivä, koska se nostaa verenpainetta (minulla on alhainen verenpaine) joka saattaa liittyä siihen kortisolihäsmäkkään. Se ehkä auttaakin hetkeksi. Ja tämä pimeyskin väsyttää, kun on koko ajan joko hämärää tai pimeää.

Kuulostaa hyvälle tuo joulukorttien tekeminen. Itse en jaksa oikein mitään askarrella, vaikka se olisi ihanaa. Jaksaisin ehkä enemmän jos saisin ahdistukseni aiheita selvemmäksi niin väsymyksestä huolimatta olisin paremmalla mielellä ja jaksaisin tehdä.

Onko sinulta Saloka mitattu noita kortisoli ja kilpirauhasarvoja? Entä hemoglobiinit sun muut? Ei tarvitse vastata jos et halua, mutta ajattelin vain. Minulla oli myös alhainen D-vitamiinitaso ja se myös väsyttää ja lisää masennustakin tutkimusten mukaan masentuneilla on alhaisempi D-taso, kuin ei masentuneilla ja esim. itsemurhaajilla on lähes poikkeuksetta ollut alhainen tuon vitamiinin taso.

Nyt lopetan nämä höpinät. Jaksamista sinulle myös. Jatketaan juttuja taas!

Mä en tiä koska mulla on kilpirauhasarvo katottu, eikä varmaan ikinä ole tota kortisolia katottu. Hb on tänä vuonna vissiin katottu. Sen tiän et b12 vitamiini arvo olis alhanen, mut saan siihen lääkitystä koko ajan. Katotaan mitä se lääkäri 19. pvä tekee tai sanoo.

Kiitos kun jaksoit käydä

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.12.2013 klo 17:39

Salaatti kirjoitti 8.12.2013 19:59

Mua harmittaa ku oon jo sairaalassa tehny niin paljo joulukortteja ettei enempää tarvi. Ihana ku sää voit vielä tehä niitä, se on niin kivaa.
Tsemppiä ja mukavia askarteluhetkiä!

Sä voit Salaatti tulla tänne tekee. Ei tarvitse kun liimata osat yhteen kortiksi. Niin pitkällä olen jo.

Kiitos Salaatti vierailusta

TÄnään en ole saanut oikee mitään aikaiseksi, kun pää on tykännyt sattua aamusta asti. Otin aamulla lääkkeen siihen, joka hiukan hillitsi, mut silti se sattuu vieläkin. EI oikee viitti rehkii. Sain onneks tunnin nukuttuu päivällä, mut kipu sen ku jatkuu. Kävin ulkonakin kävelemäs kauppaan, eikä sekään auttanut. On näköjään vaan kestettävä ja tehdä asiat sit niin että pidettävä välillä silmiä kii.

Äiti antoi jo heiltä saaman joululahjan. Sain uuden kameran, kun vanhan laturi on jossain jemmassa. Nyt tyttö saa sit mun vanhan kameran, heti kun siihen löytyy se laturi jostain. Nyt vaan mulla on paha olla, kun mulla ei ole heille yhtikäs mitään lahjaa. EN ees tiä mitä lahjaa voisin heille antaa ja jos antaisin rahana, vaikka 20e ni onko se tarpeeksi sitten?

Hyvin alkoi tämä lakko. Kaupassa olin hilkulla ostaa pepsia. Olin jo kattomassa pulloa, mut sit miettisin että mähän olen lakossa. Ajattelin pikku pulloa, mut sit mietin et se lakko. Joten menin ostaa jätskii ja teen tossa kohta mehua pulloon. Tä on va tahdosta kiinni.

Maha on tänään ollut omituinen. Ehkä toi aamun pillericoctail ei ollut oikee hyvä idis. Olis varmaan pitänyt särkylääke ottaa tunti myöhemmin tai aikaisemmin. Tai sit se on se eilinen kukkakaali joka tykkää myllertää suolistossa.

Huomenna olis tytön terveystarkastus koulussa. Pitäis sinne itteni raahata. Kysyin äitiä mukaan, kun pelkään mennä sinne yksin. Onhan äiti tytön yksi ns. huoltaja. Nyt on rytmittynyt tytön päivätkin niin et loppu viikosta hän aina tulee koulusta kotiin ja viikonloppuna la-su on mulla. Muuten hän on isovanhemmilla. TÄnään tosin tyttö tuli koulusta kotiin, kun isovanhemmat oli rillustelemassa. Voi sitä iloista tytön ilmettä, kun hän näki että isovanhemmat oli ostanut hänelle hesen aterian. Vaikka se oli varmaan haalea jo, ni silti hän oli iloinen.

Mut mä taidan laittaa kynttilät palamaan ja sitten odottaa chattiä...