Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.10.2018 klo 15:12

Jaana ☺️❤️
Voi olla että olen ollut liikaa yksin. TÄssä oli monta päivää kun tyttö ei tullu tai kävi vaan. Hyvää harjoittelua mulle.

…
Nyt sain tietokoneeni käyttöön. On tä niin erinlainen ihan näppäimistä lähtien. Ei puutu näppäimiä.

Tein riisipuuroa, kelpasi tytöllekkin.

Hän tuli eilen 23 aikoihin itkien kotiin. Tais olla vaan ni väsynyt että itki siksi ja tuntui että maailma vihaa. Otin hänet kainaloon ja peiton alle. SSilitin häntä ja annoin itkee. Kyl se siitä sitten rauhottui ajan kanssa.

Illalla tai yöllä oli sit nukahtanut ja aamulla heräsi omana ittenään, heti vauhti päällä.

Huomenna alkaakin arki taas. Tytöllä koulu ja mun pitäisi n. 8 autossa mennä ryhmään. TOsin voisin vähän joustaa niin, että olisin ryhmässä vasta klo 9 aikoihin.

Huomenna pitää mennä kauppaanki. Sokeri loppuu ja kai jotain muutakin tarvii. Tyttö maitoa ainakin.

Tappelu kelan kanssa jatkuu, saa nähä mitä ne mun viestistä sanoo. meneekö taas hakemus uudelleen käsittelyyn. TÄllä viikolla pitäisi tehä uusi hakemuskin taas. TOsin katoin että kaikki laskut mitkä löysin on eräpäivä ensi kuussa. Tarvii kattoo paljonko lääkekuluja oli ja jne.

Kaipa sitä vois mennä käsitöitä tekee, et saa huomiseksi puikot työhön. Lanka on jo valittu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.10.2018 klo 13:03

Mä niin luulin et tä päivä olis vp, se ainut, mut ei niin ei. Mulla ei ole viikossa yhtään lepopäivää enää ja suurin osa vie isä.

Katotaan kuinka kauan jaksan ennen kun lyyjistyn itkee. Pelkään et se on 5. Pvä jolloin tapaan lääkärin. Vielä jaksan n. 7-8 tunnin unilla.

Tänään kävi jotain mun päänsisällä. Olin kaupassa ja siellä myytiin puukkoja. Mun sisällä joku napsahti et ottaisko ja tekis täs lopun. Äitiki oli jossain muualla. Onneks ja onneks, miten sen ottaa, lähdin pois.

Puolitoista tuntia vielä ja sit lähtö taas.

Kumpa äiti ymmärtäisi. Kumpa siskoni ymmärtäisi, ei ku he lähtevät vkl:na tampereelle ja arvaa kenelle jää isän kattominen? Miksei mua kysytä mukaan, ikinä. Olen äitilt sitä kysyny. On ollu meikki ym kutsuja. Heillä on oma facesivu jossa on kutsut, mä en kuulu siihen.

Olen aika maassa. En saa alkaa itkee. Kyl mä pärjään. Kyl mä jaksan. Mun on pakko.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.10.2018 klo 18:43

oon niin pettynyt itteeni. MIksi mä taas tein niin. Mutta se on joku "ääni" joka käskee tekee sellai. Nyt rakennetaan taas uutta siltaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.10.2018 klo 22:47

Tyttö oli kunnon alusvaatteet löytäny 18 e. Mä löydän va 20e rintsikoita. Olen selvästi väärässä kaupassa.

Kirjoittelin tos leipien ohjeita ylös. Voi vaikka joskus tytölle viä kun muuttaa.

Mul on yläselkä ihan jumissa ja niska. Pään kääntäminenki sattuu. Toivottavasti huomenna on ok jo.

Huomenna on tiukka päivä. Pitää kotitöitä tehä ja tavata ptt ja sisko. Onneks ruoka on valmista. Pitää ajoittaa pyykkikoneen käynnistäminen niin ettei ainakaan ptt ole täällä.

Toi samperin vessakin pitäis kunnolla siivota ja en ole edelleenkä pesukonetta pessy...

Kaipa on pakko ottaa lääkkeet ja mennä maate. Tä kirjoittaminen sattuu niskaan ikävästi. Miten mahan saada tämän pois ennen ma? Ja se mistä on tullu, ni liian painava reppu ollu muutamia päiviä selässä. Mun pitäis tajuu ettei mun selkä kestä sellaisii painoi...

Mut nyt hyvää yötä/ huomenta 🙂🌻

Käyttäjä Tiffany3 kirjoittanut 24.10.2018 klo 10:00

Saloka miksi aina tuo negatiivinen asenne. Siskosi ja äitisi käyvät ansiotyössä,miksi välillä ei voisi olla pientä piristystäkin. Äitisi hoitaa lisäksi miestään ja välillä tyttöäsikin ja huolehtii sinustakin. Pitää osata ymmärtää toistenkin elämisen vaikeutta ja tarvetta irtiottoon.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.10.2018 klo 18:45

Tiffany3 kirjoitti 24.10.2018 10:0

Saloka miksi aina tuo negatiivinen asenne. Siskosi ja äitisi käyvät ansiotyössä,miksi välillä ei voisi olla pientä piristystäkin. Äitisi hoitaa lisäksi miestään ja välillä tyttöäsikin ja huolehtii sinustakin. Pitää osata ymmärtää toistenkin elämisen vaikeutta ja tarvetta irtiottoon.

en kommentoi. ☹️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 24.10.2018 klo 19:57

Tiffany, miksi aina tuo negatiivinen asennne?! Niin nyt Salokan ketjussa kuin viimeksi Rahat riittämään -ketjussa... Toivottavasti et seuraavaksi hyökkää minun päälleni. Ilmoitan nimitäin suoraan, etten sitä jaksaisi... Etsitään jotain positiivista mielummin! 🙂

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.10.2018 klo 20:45

Selkä kipeenä vieläkin. Pamol autto nukkumaan. Täytyy kattoo miten ma ryhmän käy, joudunko silloin soittaa ennemmin tk:hon. Toi on kyl tosi kipee.

Tyttö oli tankotanssimassa kaverin kanssa. Kivaa, jos jaksaa käydä siellä.

Tyttö oli saanu hyvää palautetta koulusta. Saa ehkä vapauksia.

Tyttö olis täst kaupungist saanu asunnon, mut haluaa naapuri kaupunkiin. Lähemmäs kouluu, eikä kauemmas.

O(en tänään menny ku pyryharakka. Aamulla laitoin pesukoneen pyörii ja astiakoneen. Sit päivällä vielä uudelleen pyyheliinapyykit pyörii koneeseen. Kaikki sain kuivumaan, vaik kipeetä teki.
Kastelin kukatkin ja suihkuttelin ne.
Kävin vanhemmilla päästämässä tintin parvekkeelta luontoon. Äiti antoi kassillinen käsityölehtiä.
Sit kävi ptt ja hänen kans kateltiin kukkia viel, siivottiin oloh. Ja puheltiin.
Siskokin kävi auttamas tietokoneen kanssa.

Nyt oon huolissani isästä. Onneks 30 min enää.

Huomen aamulla h.lääkäri. sit riippuu mitä siel tehään, ni jos oon ok siivoan pesukoneen ja vessan. Muuten lepään.

Käyttäjä Halti kirjoittanut 25.10.2018 klo 13:14

Tiffany3 kirjoitti 24.10.2018 10:0

No haloo! olisko vaikka se masennus mikä puhuu? Mutta ehkä Tiffany3 on yksi niistä harvoista ihmisistä tällä palstalla jolla ei ole ikinä ollut masennusta eikä tiedä kuinka negatiivisiin fiiliksiin se voi viedä. Onnea vaan hänelle 😉

Salokalle tsemppiä!

Käyttäjä kirjoittanut 25.10.2018 klo 13:33

Ei mullakaan ole koskaan ollut masennusta ja silti täällä kirjoittelen.
Enkä ymmärrä miksi täällä aina suututaan, kun joku yrittää vähäsenkään tsempata erilaiseen elämäntapa-ajatteluun. Mitä hyötyä on edes kirjoitella, jos vain hyväksyy sen näkökohdan, että on hyväksi vain maata tai olla vaan.
Kun kuitenkin jaksaa yhtä sun toista tehdä eikä ole vain vaakatasossa oleva masentunut.

Minusta salokaa on usein pyydetty mukaan mökille ym. eikä hän ole lähtenyt. Koska taitaa kuitenkin nauttia vaan olemisesta yksin. Ehkä sitten toiset ovat väsyneet pyytämään mukaan.
Ei tarvitse kommentoida, koska tämäkään viesti ei ole yleistä negatiiviusuutta suosiva viesti. Ehkä viihdytte paremmin täällä, kun kommentoitte vain viestejä jotka ovat teille mieleisiä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.10.2018 klo 13:34

Jp ☺️❤️☺️🙂🌻

Ootan et kello tuler tarpeeksi, että pääsen pennittömänä kauppaan. Äiti pyysi.

H.lääkäri meni hyvin. Puudutus loppui kun nukahin päikkäreil. Ei tarvinu siitä kärsii. N_t mietin, onko toi paikkaus liian korkee sittenkin. Samalla se hios mun etuhampaita ja kulmahampaita, niissä oli raudoissa olevaa liimajäämää. Tänään ei tehty juurihoitoo, va korjattiin se kalkin tekemä lohkeama, josta huomattiin et oli reikä ennestään, mitä tarkastuksessa ei huomattu. Varmaan tammikuussa tehään se hoito. Pelottaa nyt jo, kun toi hammas on tosi arka. Miksei poista, hyvä kysymys.

Isällä oli känkkäränkkä päivä. Tiistainakin on ollu. Varmaan siitä ettei ketään eilen käyny illalla. Tekstarimokan äiti teki ja näin ei menny viesti perille.

Pitääkin muistaa nostaa tytölle rahaa, tankotanssia varten. Ei hän saanukaan kaveria sinne yllytettyy. Kaveri oli eilen ollu, mut sanonu ei lajille.

Tyttö menee ensi viikolla katsomaa yhtä asuntoo.
Hän haluaa selvästi jo muuttaa.

Olin kadottanu yhen laskun, mut löysin sen. Maksan huomenna sen ja laitan tt:hen. Pitää va muistaa kopioida sen laskun kuitti.

Olen yrittäny venytellä ja pyörittää päätäni, että saisin ton kivun pois. Mut ei nii ei. Tätä menoo eksyn sinne tk:hon maanantaina.

Huomenna olis hoitaja. Millanen se käynti mahtaa olla. Sit sieltä isää vastaanottamaan ja kotiin.

Juttelin yhen ihanan facekaverin kanssa. Saako eläkeläinen joskus pitää tai yrittää pitää hauskaa? Jos on eläkkeellä, pitääkö sen va nyhvöttää kotona? Mennä ja tehdä robottina kaikki mitä toiset käskee. Eikö eläkeläisellä saa olla kodin ulkopuolella elämää tai sosiaallista kontaktia muuhun kun perheeseen?

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 25.10.2018 klo 14:28

maanvaiva kirjoitti 25.10.2018 13:33

Ei mullakaan ole koskaan ollut masennusta ja silti täällä kirjoittelen.
Enkä ymmärrä miksi täällä aina suututaan, kun joku yrittää vähäsenkään tsempata erilaiseen elämäntapa-ajatteluun. Mitä hyötyä on edes kirjoitella, jos vain hyväksyy sen näkökohdan, että on hyväksi vain maata tai olla vaan.

Kommentoin kumminkin, vaikka sanoit ettei tarvitsisi, koska mielestäni sanomassasi on tavallaan pointtia. Tilanteet voi tosiaan nähdä monella tavalla, ja joskus voisi olla hyväkin jos pystyisi ravistelemaan tapaa jolla omaa elämäänsä katselee. (Koska jos mikään ei muutu, mikään ei muutu.) Ehkä me liian usein hymistelemme ja myötäilemme toisiamme, silloinkin kun näemme että läheisiksi kasvaneet ihmiset tekevät omalla toiminnallaan itselleen hallaa, ehkä silloin voisi olla hyvä sanoa vastaan, avata toista tapaa katsoa tilannetta. Mutta ainakin mulle on tärkeää että yritän tehdä sen kannustavalla tavalla. En usko että aggressiivinen sävy (jota mv sun viestissäsi ei mielestäni juurikaan ollut, mutta tän keskustelun aloittaneen ti:n viestissä oli paljonkin) aiheuttaa muuta kuin saa ihmiset kaivautumaan syvemmälle poteroihinsa. Musta kuulostaa (saa toki korjata mua jos olen väärässä) että alkuperäinen viesti kirjoitettiin jonkinlaisen närkästyksen tai kiukun vallassa, mikä varmaan aiheutti sen että sen että ihmiset täällä harmistuivat siitä ja ryhtyivät puolustamaan salokaa.

Arvostan rehellisyyttäsi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.10.2018 klo 17:19

ehkä se on se mr. masennus joka estää mut näkemästä taivaalla sateenkaaria ja hattaroita.

Jotkut tekstini ehkä kuulostavat negoilta, mut joitakin kun yritän kirjoittaa kuinka posii ni silti ne ulkopuoliselle kuulostaa negana.

EN pakota kenenkään lukee mun tekstejä, vai olenko? JOkainen voi ihan hyvin missata mun kohdan aloituksesta. En mäkään lue kaikkii miljoonii tekstejä mitä tänne tulee tai siis mitä tulee aloitus sivulle.

...
Täällä sataa vettä välillä, vaikka aurinko paistaakin. Äitin kanssa kävimme kaupassa. Hän osti mulle munkin palkaksi. Äiti osti 6 callunaakin, en kyl tiä mitä se niillä tekee.

Tyttö on jossain. pitäisi varmaan soittaa sille ja kysellä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 26.10.2018 klo 02:22

saloka kirjoitti 25.10.2018

Juttelin yhen ihanan facekaverin kanssa. Saako eläkeläinen joskus pitää tai yrittää pitää hauskaa? Jos on eläkkeellä, pitääkö sen va nyhvöttää kotona? Mennä ja tehdä robottina kaikki mitä toiset käskee. Eikö eläkeläisellä saa olla kodin ulkopuolella elämää tai sosiaallista kontaktia muuhun kun perheeseen?

Totta ihmeessä saa! Luulen että jos ei töissäkäynnin tiimoilta tule säännöllisesti mentyä kodin ulkopuolelle, sitä tärkeämpää on tarttua mahdollisuuksiin lähteä kotoa muista syistä 🙂👍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.10.2018 klo 10:55

soroppi ☺️❤️

Just tulin hoitajalta ja meni oikeastaan ihan hyvin. Sain tai puhusin itsevahingoittamisjututista, joita voi tulla ihan koska vaan ja siitä että en oikeastaan enää välitä tuleeko kotona puukosta sormeen tai ei. Kerroin siitäkin etten syö enkä oikeastaan juokaan ennen iltaa. Sit puheltiin muutakin. Saa nähä mitä viikon päästä lääkäri sanoo.

Sain yhen laskun maksettuu ja laitoin sen tt:hen heti. Kauheaa näpertämistä tietokoneen ja puhelimen kanssa. Pitää varmaan tsekata saako tota puhelinta kytkettyy jotenkin tähän tietsikkaan. Vai onko harras haave vaan.

Muutaman tunnin päästä pitää isää mennä vastaan. Sitten vois mennä ainakin multaa ostamaan lähikaupasta, että sais noi loput avokadot purkkeihin ja kattoo mitä vielä tarvii purkittaa. Paprikan istutan keväällä sit ja appelsiineihin kosken keväällä sitten.

Mulla on maha kipee hiukan. En tiä onko jännityksestä tai mistä. Menen kohta päivälevolle, jos se parantaisi sen kivun. Ärsyttää ku on somaattisii kipuja joka puolella kehoo. EIlen oli tissistä toiseen. Joskus se on sellaista että joudun oikee tutkii ettei rinnassa ole mitään.

Tänään vois kirjastossakin käydä, viemässä osan kirjoista pois, kun en eilen käyny.

Isän telkkariin tarvii tehdas asetukset laittaa, kun teksti hävis. Emme tiä mitä näppäintä isä on painanut, joten muta vaihtoehtoo ei ole.

Mut nyt päivälevolle...