Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä kirjoittanut 13.09.2018 klo 08:17

Niin en nyt tarkoita ettei 600 euroa olisi paljon munkin kukkarossani mutta se on 50 euroa kuussa mikä tuntuu sitten pienemmältä summalta. Maksaisin 600 eurolla yhden kuukauden asuntolainaerän tai ostaisin paljon polttopuita jne. Eipä ole paljon valinnan varaa mutta onneksi on tuo lääkekatto ja noita 4.50 euron lääkkeitä, koska mulla muuten menisi melkein 2000 euroa vuodessa lääkkeisiin. Tai sairaalalaskuihin vielä enemmän, jos ei siinäkin olisi kattoa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.09.2018 klo 12:54

Ok maanvaiva.

Isästä on tullu herkkä. Nyt ku se pääsi pitkästä aikaa yhteen kerhoon, alko heti itkee siellä. Käyn hakemassa hänet kotiin sieltä.

Mun muisti on huonontunu tosi paljon ja puheen ymmärtäminen. Nytki täytyy koko ajan kattoo kelloo ja piti varmistaa äitiltä 3 kertaa, koska se isä haettiin.

Tyttö menee sitä tukiasuntoo kattomaan tänään. Hän jo suunnittelee muuttoo ym.

Huomen tyttö onkin kotona, hammaslääkäri klo 10 ja koulu loppuu klo 12. Vois kysyy tytöltä, jaksaisko siivota mun kaa huomenna sit, riippuu kuinka kipeenä tulee h.lääkäristä.

Se ois vkl taas tulossa. Mitäs teette?

Käyttäjä September kirjoittanut 13.09.2018 klo 14:29

Hei saloka,

Kurja juttu tuo muisti homma. Muistia voi parantaa erilaisilla harjoituksilla, mutta luulisin, että niitä pitäisi jaksaa pitkäjänteisesti tehdä. Masennus on kyllä mainio muistinviejä. Pahimmillaan ei muista edes, onko alku vai loppuviikko.

Piti ihan käydä tarkistamassa oma lääkekertymä Kelan asiointipalvelussa. Ei tule minulla katto täyteen eikä lääkekorvattavuuksia ole. Tai no lääkkeet on täysin korvattavia, mutta minulla ei ole päätöstä. Tosin ei se mitään, kun kaikki lääkkeeni on halpoja nyt kun kesällä kallis lääke vaihtui toiseen.

Minulla on ihania viikonloppusuunnitelmia! Lähden ystäväni kanssa ilman lapsia viikonloppureissuun. Tiedossa on ruukkeja ja retkeilyä kansallispuistossa. Ennen lähtöä on tapaaminen lääkärin kanssa. Haluan puhua lääkkeistä ja töihin palaamisesta. Jostain syystä jännittää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.09.2018 klo 19:09

September, sulla on ihania suunnitelmia. YRitä nauttii ja toivottavasti sääkin suosii.

Mulla oli varsin mukava keskustelu perhetyön kanssa. Juteltiin aika paljon ja asiaa. Ei ahistanut oikeastaan ollenkaan.

Käyttäjä September kirjoittanut 14.09.2018 klo 09:19

Kiva juttu saloka, että perhetyön kanssa meni hyvin.

Minulla jää tänne kipeä perhe taakse, kun lähden reissuun. Nuorin ja vanhin eivät menneet kouluun eikä tuolla miehelläkään kovin hyvä olo ole. En aio sen kuitenkaan antaa häiritä reissuani ellen sitten sairastu itsekin

Hyvää viikonloppua!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.09.2018 klo 14:16

September kirjoitti 14.9.2018 9:19

Kiva juttu saloka, että perhetyön kanssa meni hyvin.

Minulla jää tänne kipeä perhe taakse, kun lähden reissuun. Nuorin ja vanhin eivät menneet kouluun eikä tuolla miehelläkään kovin hyvä olo ole. En aio sen kuitenkaan antaa häiritä reissuani ellen sitten sairastu itsekin

Hyvää viikonloppua!

Toivottavasti sulla käy yhtä hyvä tuuri kun mulla, tyttö sairasti ja äiti sairastaa, mä oon terveenä vielä.

Ostin monivitamiinia. Katon, syön ton 100kpl. Jollei o mitään hyötyy, lopetan.

Olin kaupungilla. Nyt oon rättiväsy. Ei jaksais mihinkään ryhtyy tai tehdä. Ehkä pieni lepo tässä auttaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.09.2018 klo 22:48

Väsy on mulla ihmeellistä. Vaik olisin kui väsy ja silmät menee kii ja pää painaa, ni silti ei saa unta. Ei se ole univäsyä. Onko se sit uupumusta va.

Kaupunkireissun jälkeen en ole saanu mitään aikaiseksi. Istunu ja kutonu.

Tyttö tuli suht ajoissa kotiin, hiukan anelin sitä. Nyt hän luulee et oon vihane tai jotain.

Musta tuntuu tai on sellainen tunne, etten pärjää tytön muuton jälkeen rahallisesti. Mun pitäis kirjoittaa kaikki ylös, kui pal menis rahaa. Laskee paljonko jää ruokaan sitten. Vakuutuksesta joudun tiistaina soittamaan ja irtisanoo pari juttuu. Sähkölaitos vois joka kk lähettää laskun. Toinen pankkitilin vois irtisanoa. Mitään muuta en voi tehä.
Perhetyö haluaa et mun lääkkeet tarkistetaan.

Huomen pitäis pest pyykkii, jos vihdoin saisin omat petivaatteet pesuun.
Tiskejäkin on taas kertyny ja ne joutuu koneeseen laittaa.
Roskia kerääntyy ja pitäisi viä.

Kuulin tänään äitiltä, et siskon kissa olis viikoks tulossa tänne jossain vaiheessa. Sillä viikolla mun täytyy peruu menemiseni sitten, kun en voi olla ku 30min pois, muuten mun kukat on entiset. Tyttö saa silloin iltaisin olla kotona viihdyttämässä kissaa, jos mä oon päivisin.

Jalkoja sattuu. Pitää löytää hyvä asento sängys. Tääl on myös hiuka kuuma.

Mut kai mä alan kohta puolin nukkuu, saa nukkuu ainakin pitkään....

Käyttäjä September kirjoittanut 15.09.2018 klo 10:04

Toivottavasti asiat järjestyvät, jos tyttö muuttaa tukiasuntoon. Yleensä asioilla on tapana järjestyä, vaikka se ei varmaan nyt lohduta uupumuksessasi.

Minullakin oli nukkumisvaikeuksia viime yönä, mutta se jonhtui siitä, että lääkkeet jäi ottamatta. En osaa enää nukahtaa tai nukkua yhtäjaksoisesti ilman lääkkeitä. Tänään suunnataan kansallispuistoon parin tunnin katkonaisilla unilla. Vettäkin sataa kaatamalla, mutta ei haittaa. Haluan vaan luontoon rauhottumaan.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 15.09.2018 klo 11:01

saloka, mukavaa kuulla että perhetyön tulee hyviä keskusteluja 🙂 Varmaan olet oikeassa siinä että osa hoitajan ikävältä kuulostavista lausahduksista liittyy siihen, että hän turhautuu kun ei pysty auttamaan sinua paljoakaan.

Pidätkö kissoista tai muista eläimistä? Vahtimista siinä viikonloppuvieraassasi kyllä varmaan on. Mun tomaatti (joka ei ehtinyt kukkimaan asti tänä vuonna) värjöttelee vielä parvekkeella. Elättelin vähän toiveita että jos se haluaisi pitää mulle täällä seuraa ensi talven, se voisi ensi vuonna olla riittävän iso kukkiakseen, mutta olen vähän skeptknen sen suhteen pysyykö se hengissä. Ainakin mun pitäisi ehkä järjestää kukkien kastelija tai viedä se jonnekin hoitoon siksi aikaa kun olen muualla.

Hyvää viikonloppua joka tapauksessa sulle 🙂

(Ja september, toivottavasti reissusi menee hyvin!)

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.09.2018 klo 15:49

soroppi kirjoitti 15.9.2018 11:1

saloka, mukavaa kuulla että perhetyön tulee hyviä keskusteluja 🙂 Varmaan olet oikeassa siinä että osa hoitajan ikävältä kuulostavista lausahduksista liittyy siihen, että hän turhautuu kun ei pysty auttamaan sinua paljoakaan.

Pidätkö kissoista tai muista eläimistä? Vahtimista siinä viikonloppuvieraassasi kyllä varmaan on. Mun tomaatti (joka ei ehtinyt kukkimaan asti tänä vuonna) värjöttelee vielä parvekkeella. Elättelin vähän toiveita että jos se haluaisi pitää mulle täällä seuraa ensi talven, se voisi ensi vuonna olla riittävän iso kukkiakseen, mutta olen vähän skeptknen sen suhteen pysyykö se hengissä. Ainakin mun pitäisi ehkä järjestää kukkien kastelija tai viedä se jonnekin hoitoon siksi aikaa kun olen muualla.

Hyvää viikonloppua joka tapauksessa sulle 🙂

(Ja september, toivottavasti reissusi menee hyvin!)

Ei kissa vielä tullu. Enkä tiä tuleeko. Se riippuu siskostani.
Tomaatista en tiä mitään. Isä yritti v. 12 kasvattaa, mut sit tuli tulipalo ja ne paloi.
Kyl mä kissoista pidän, jollei ne hajota huonekalujani. Isällä oli koira, jota hoidin paljon. Mut sit se jouduttiin lopettaa, syöpä.

Olen taas oksennellu. Menin syömään aamupalaks piirakkaa ja pullaa, virhe. Join toisen kupin teetä, virhe. Nyt en tiä uskallanko enää syä mitään. Tosin voisin jossain vaiheessa nudelit laittaa tulee.

Tyttö heräs ja lähti melkein samantien. Meni naapuri kaupunkiin ja sit tulee tänne kaupunkiin ja menee illal leffaan.

Aamulla pesin koneellisen astioita, nyt on pyykkikone päällä.

Olen niin väsy. Nukuin va reilu 9h viime yönnä. Nukuin pikku päikkärit. Jos illalla yrittää men ajoissa nukkuu, riippuu koska tyttö kotiutuu.

September, juu tiän et kaikellä on tapana järjestyy. Mulla on vaa tapana saada kaikki just nyt heti selville, tai sit mä alan vatvoo asiaa päässäni ja ahdistun enemmän ja enemmän.

Taidan alkaa koittaa sukkii neuloo....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.09.2018 klo 22:14

Tyttö ajaa mun yli. Käyttää mun sairautta hyväksi. Ainakin niin musta tuntuu.

Osa musta haluis et tyttö sais nopeesti asunnon, osa sit taas haluis pitää hänet kotona.

Ongelmia on joka päivä jostain.

Sain sukat valmiiksi ja pääteltyy ne ja edelliset. Huomen kuvaan ja laitan ig:hen. Huomenna tarvis keksii jotain työtä käsille. Meidän pitäis kattoo se tuntematon sotilas. Ehkä otan va jonku lankarullan ja alan siitä tekee sukkii. Se näkee langasta sit millaiset siitä tulee.

Ylihuomen on aikane herätys. Olen jo langan ja puikot valinnu. Mennään nyt ku kerta pakko on. Seuraavalla viikolla mietin. Sanon ohjaajalle et meen päivä kerrallaan.

Saa nähä koska pääsen nukkuu. Olisin ihan valmis jo, mut tyttö huinii tuol ulkona jossain.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.09.2018 klo 13:39

Tyttö päätti et aletaan klo 9 kattoo tuntematon sotilasta. Luulin et saan nukkuu pitkään, ku huomennakin on aikainen herätys. Ja p!

Leffan jälkeen menin suihkuun ja tyttö teki lähtöö ulos. Sil oli kiire päästä pois näköjäään.

Mulla on maha ongelmia. En syöny eilen ruista yhtään, ni tiesin tämän. Tänään on pakko syä. Olen vettä tos juonu.

Mul on villasukat jalassa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.09.2018 klo 18:29

Mahaongelmat jatkuvat. En päässy ryhmään, kun yöllä alkanu pääsärky ajoi sänkyyn. Päätä sattuu edelleen, vaikka oon ottanu lääkkeen siihen.

Sain 20 sukan tilauksen, mut en tiä otanko vastaan sitä. Tienaisin va 50e. Ja mulla ois kamala kiire tehä niitä ja tehä joulumyyjäissukkii ja lapasia yhtä aikaa.

Pääsärky tekee sellaiseksi ettei huvita mikään.

Huomenna tyttö värjää hiukset. Sai mummilta rahaa, ku to on synttärit.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.09.2018 klo 20:42

Hei, Saloka! ☺️❤️☺️

Nyt pahin olo on helpottanut. Jaksoin käydä suihkussa. Tunnen itseni puhtaammaksi. En niin töhryiseksi ...

Hipsutellaan molemmat sitten villasukissa!😉

JP

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.09.2018 klo 13:37

Jp ☺️❤️☺️ villasukat on ihania.

Tulin koittaa kirjoittamaan. Ahdistaa niin paljo et sattuu.

Mun pitäis yksi päätös tehdä. Sain sukkatilauksen, enkä tiä selviinkö siitä. 20 paria marraskuun loppuun mennessä. Saisin va 50e siitä. Samalla pitäisi lapasia ja varrettomia sukkii tehä joulumyyjäisiin. Mun pitäis miettii kumpi on tärkeempi. Molempiin en pysty satsaa. Paitti jos alan 24/7 sekee sukkii. Kysyin äitin mielipidettä ja hän sano ettei kannata tilausta. Tuttu joka tilas, sano et pystyn siihen.

Ahdistaa sekin, ku tyttö värjää hiuksensa tänään, kampaajalla. Mitä jos ne hiukset lähtee.

Mulla on kaikkii kauhukuvia silmlssä.

Alan olee aika väsy ja uupunu tähän päivään jo. Jos lepäis hetken ja sit jatkais kutomista. Mut kumpaa, tilausta vai myyjäisiä?