Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 05.08.2018 klo 23:46

Miten sait saloka avokadot itämään? Mulla on jemmassa siemeniä vaikka kuinka mutta viime aikoina eivät ole lähteneet.

Toivottavasti olosi paranee. Ehkä siitä voi seurata hyvääkin jos vähän itkuräjähdit, ainakin läheisesi saavat siitä selvän viestin että nyt et jaksa, nyt on liikaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.08.2018 klo 13:17

Soroppi, laitan ne heti kolmella tikun avulla vesilasiin niin että n. Kolmas tai neljäs osa on pinnalla.

Sain vihdoin ne "kylvättyy" avokadot. Purkit ei riittäny, va sain 4 purkkiin va.

Olen tos kutoillu, laitoin tiskit koneeseen. Vois mennä laittaa pesuklneen päälle vielä.

Siskolta pitää kysyy jos sais pari isompaa kukkapurkkia ja näin saa noi pienemmät avokadoille. Pari kukkaa tarvii vaa uudet purkit.

Olo ei ole yhtään hyvä. Masentaa, uuvuttaa, voimia ei likee ole. Nukkuu tekis mieli, mut en viitti...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.08.2018 klo 13:02

Hei, Saloka!☺️❤️☺️

Miten voit ja mitä olet jaksanut tehdä?

Mä istun pitkälti tässä koneella. Aamun juoksentelin pyykkituvalla. Nyt pitäsi saada muutakin tehtyä... Harmittaa...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.08.2018 klo 00:43

Jp ☺️❤️☺️

Tänään on ollu rankka päivä. Aamulla perhetyö tuli ja oli huolissaan musta ja mun jaksamisesta. Kun hän lähti, oli pakko suunnata nokka kaupunkiin teinin kans. Hänelle hommata uusi bussikortti ja tilata koulukirjat. Sit tultiin onneks kotiin jo. Kotona aloin heti tekee ruokaa meille. Jossain vaiheessa nukahin sänkyyn.

Teini oli hiustenleikkuus ja puolet lähti pois ja syöpäjärjedtö sai hiuksii.

Huomenna lähtee multa hiuksia. Teini pääsee operoimaan, kun ei ole varaa kampaajalle.

Pe porukka lähtee laivalle ja mä jään isän vahdiksi. Pitäkää 🙂👍 että kaikki sujuu hyvin.

Alan olla aika väsy jo, joten laitan puhelimen laturiin ja musan päälle ja alan nukkuu....

Hyvää yötä tai huomenta.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 09.08.2018 klo 11:20

Huomenta saloka 🙂 Kiitos avokado-vinkistä, pitääpä kokeilla.

Kappas, en jotenkin tiennytkään että hiuksia voi lahjoittaa syöpäjärjestöille vaikka joku systeemi kai siihenkin on oltava. Tehdäänkö niistä peruukkeja sitten? Kivaa että tyttö pystyy leikkaamaan sulta hiuksia, mäkin olen käynyt vaan kotikampaajalla muutaman vuoden 🙂

Miltä susta tuntuu se että perhetyö on huolissaan sinusta?

Toivon sulle hyvää vointia ☺️❤️ Mä uskon kyllä että selviät viikonlopusta, mutta ymmärrän että ajatus siitä voi ahdistaa tai pelottaa. Kirjoita tänne, jos tuntuu pahalta!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.08.2018 klo 16:00

soroppi kirjoitti 9.8.2018 11:20

Huomenta saloka 🙂 Kiitos avokado-vinkistä, pitääpä kokeilla.

Kappas, en jotenkin tiennytkään että hiuksia voi lahjoittaa syöpäjärjestöille vaikka joku systeemi kai siihenkin on oltava. Tehdäänkö niistä peruukkeja sitten? Kivaa että tyttö pystyy leikkaamaan sulta hiuksia, mäkin olen käynyt vaan kotikampaajalla muutaman vuoden 🙂

Miltä susta tuntuu se että perhetyö on huolissaan sinusta?

Toivon sulle hyvää vointia ☺️❤️ Mä uskon kyllä että selviät viikonlopusta, mutta ymmärrän että ajatus siitä voi ahdistaa tai pelottaa. Kirjoita tänne, jos tuntuu pahalta!

ole hyvä Soroppi. Ne avokadot on kauniita sitten kun ne kasvaa. Mulla tuli ekan kerran nyt kaksihaarainen ja toivon että se säilyy.Jos avokado selvii ekaks vuodesta, ni sillä on mahdollisuus selvitä tulevaisuudessa.

Tytöltä lähti niin paljon ja niin pitkät että niistä saa jotain. Ilmeisesti just peruukkeja. Mun hiukset lyheni aamusta. Musta on hiukan vielä liian pitkät, mut ymmärrän ettei tyttö halua että äitillä on samanlaiset hiukset.

Hiukan Hämmennyksessä olen ton perhetyön kanssa. Laitoin eilen illalla vielä viestin sille. TÄnään ei ainakaan ole tapahtunut mitään. Ehkä ensi viikolla sitten kun sossu tulee lomalta.

Äiti soitti aamusta ja sano että isän vkl hoitajat perutaan. Viikolla vielä käy. Saa nähä koska sekin perutaan. Ja kaikki muukin.

Kotikäynti kävi viimisen kerran tänään.Saa nähä näenkö mä sen heidän kirjoituksensa.

Söin äskön hapankorppuu meetwurstilla. Ei oikee tee mieli syä mitään. Hiukan väsyttää. Kämppä on yksi huone täynnä teinejä ja meteli sen mukainen.

Tyttö saanut jostain ihottumaa. Tiedän ehkä mistä, kerroin hänelle.

laitoin hoitajallekkin viestii. Hän on kuulemma kaivannut mua niin paljon, mut ei silti ole mullle soittanut. Saa nähä vastaako ees tohon viestiin joskus. Jollei, ni sit saakoon olla. en mä ala temppuilla jonkun hoitajan kanssa enää. Yritän saada itteni kuntoon, kumminki syksyllä tulee ehkä romahus. niinhän se ain syksyllä. Lääkitykseni on pepusta, kun joku lääke ei imeydy aina mulla. Epäilen voxraa, mut en voi olla 100% varma, muuta kun jos se noukitaan ja viedään labraan.

nyt kämppä tyhjenee näköjään, aahhh hirjaisuus valtaa. Taidan ottaa pikku päikkärit....

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.08.2018 klo 19:09

Hei, Saloka!😍

Tarkoittaako äitisi, että sinä vastaat isästä yksin koko viikonlopun? Eihän tuo ole kohtuulllista!
😐

Mikä on käsityötilanteesi? Mulla on monta projektia kesken. Tänään sentään maalasin magneetteja... Ja olen minä virkannut mattoakin...

Hoitotahojen kiinnisaaminen on välillä tosi hankalaa. Varsinkin loma-aikoina. Onneksi mun lääkäri tuli tällä viikolla töihin takaisin, ja sain häneen tänään yhteyden. (Hidastettiin tilapäisesti Opamoxin vähennystä.) Sullakin on ongelmia lääkkeen kanssa. Vaan ihan toisia kuin mulla.

Voimia viikonloppuun!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.08.2018 klo 23:16

Jp 🙂🌻
En mä tiä mitä äiti suunnittelee tai tarviiko mun suunnitella salaa siskon kanssa niitä käyntejä. Eihän mul ole ees avainta sinne. Pitääkin muistaa teiniltä pyytää se.

Mahoitko jotain muuta kysyy. Hmm... on hiukan aivot seisahtuneet iltalääkkeistä.

Uskalsin ekan kerran maistaa omaa tekemääni mehua. Nyt ootan huomista, miten maha reagoi.
Söin tänään myös vähän ruishiutalepuuroa. Se oli ihan hyvää. Voin ihan hyvin vkl syä sitä. Luulin sitä kamalemmaksi.

Huomenna olis tarkoitus tyhjentää ketsuppipurkin loput ja tehdä ISO lihapullataikina. Tällä kertaa laitan va purjoa joukkoon. Liha menee va vanhaksi ja on helpompi tehä siitä pullia.

Toivottavasti isällä ei ole vakavaa. Sen silmät on tänään alkanu punottaa. Ennen jo sillä alkanu taas verta tulee nenästä. Pelkään et kohta sil on aivois verenvuoto. Muuten sil on kaikki ok. Kuulemma.

Tyttö menee aamulla lääkäriin. Yksin.

Mut kaipa mä juon ton lopun mehun ja alan nukkumaan....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.08.2018 klo 17:32

Kissan kanssa menee jo paremmin. Aamulla tosin oli klo 4 herätys.

Isä söi klo 12 aikaa leipää ja vanukkaan. Klo 16 jälkeen ei syöny enää mitään. Isällä oli myös yöllä tullu tosi paljon verta nenästä.

Lasken tunteja että porukka tulee. Olen ahdistunu ja tekisi ennemmin mieli tehä pahaa ku jatkaa elämistä.

Söin jätskin päivällä ja oksensin pois. Maha kurnii ja yritän pepsillä sammuttaa sitä. En halua enkä keksi mitä söisin. Yks olis munaa, mut en jaksa riskeerata jos toi kissa päättää kokki kolmoseksi.

Sain mä pyykit pestyy tänään kans.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.08.2018 klo 13:45

Päivät menee ja tuska lisääntyy. Onneks tyttö käy kouluu ja jotenki viihtyy siellä.

Sunnuntaina tein pakkaseen 1.4kg lihapullia. Eilen tein ruuaksi kesäkurpitsaperunasosekeittoo. Tänään on broilerkasviskeittoo. Sitä keittoa syyaan huomennakin ainakin.

Itsevahingoittamis ja im ajatukset pyörii päässä. Haluan kaikki selvyyden heti, mikä on mahottomuus joskus. Tuntuu etten pysty pitää lankoja käsissä. Tiedän että kuljen palavilla hiilillä. Mutta mun täytyy hoitaa asioita, vaikka en jaksa.

Tänään oon tehny kotitöitä. Pessy pyykkiä, pessy astioita ja viikannu yhen korillisen vaatteita. Tuntuu et teen kaikki ropottina. Et mitä taakse jätän, tuntuu vieraalta, olenko sellaistakin tehny.

Torstaina laitoin hoitajalle viestin, eikä hän ole kommentoinu siihen mitenkään.

Perhetyö ei onneks vielä ole sekoittanu asioita. Eli puhunu sossulle. Tai mistä mä sen tiän. Mulle asti ei ainakaan ole tullu mitään.huh.

Vielä pitäis korillinen pyykkiä viikata ja pytty pestä ja roskat viä. Nyt vaan ei oikee jaksa. Jos lepään hetken ja katon sit...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 14.08.2018 klo 18:33

Hei saloka,
Mietinkin juuri tänä aamuna sinua ja miten viikonloppusi meni, mutta en sitten siinä välissä jaksanut ryhtyä kyselemään. Viikonloppusi ei ilmeisesti ollut helppo.

Mä pelkään sun puolesta, että yrität kestää ja purra hammasta etkä näytä tunteitasi (pelkäätkö ehkä että jos teet niin, ne mitätöidään tai jätetään huomiotta? Musta vaikuttaa että äidilläsi on paha tapa tehdä niin, vaikka hän ehkä kuvitteleekin toimivansa sinun parhaaksesi) kunnes ajaudut tilanteeseen jota et enää kestä. Ymmärrän että et halua jättää vanhempiasi pulaan, mutta joskus tulee tilanteita joissa on pakko asettaa oma hyvinvointi toisten edelle. Musta tuntuisi kamalalta jos ajautuisit tekemään itsellesi jotakin. 😭

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.08.2018 klo 15:05

soroppi 😍
En voi lopullisesti sanoo, etten tekisi itelleni mitään.

...
siivosin vessan kaapin. Vielä pitäisi jaksaa joku päivä ottaa urakaks keittiön kaappien siivous. Jotenkin haluan kaiken olla järjestyksessä ja helposti löydettävissä. Samalla tehdä vähän inventaarioo, jos jotain tarvii. Mut laitan itteni ihan puhki näillä siivouksilla.

Se se hoitaja soitti. Mulla on pe aika sinnekkin. Jälkeenpäin muistin, et munhan pitäisi silloin olla isää vastassa, mut voi voi, nyt kävi näin. Ihme ettei äiti käskeny aikaa vaihtaa.

Isä menee kuulemma su intervallille ja on muutaman päivän. Saa nähä miten menee.

Tyttö ei oikee tykänny keitosta, mut mun on pakko se syä. En mä rupee roskiinka heittää.

Rahat on ihan loppu, enkä tiä tuleeko 11 päivän päästä vasta seuraavaksi. Onneks laskuja ei ole, ennen loppu kuuta. pitää va pakastinta syä ja voihtii niistä jotain maittavaa ruokaa. Esim. vkl ajattelin laittaa broilerin jotain haudutettavaa lihaa uuniin riisin ja porkkanan kanssa. En sit tiä, syökö kukaan sitä.

jotenkin mulla on ongelmia ruuan kanssa. En yksinkertaisesti syö. Mut en laihukaan. Kyl mä sit taidan syä tarpeeksi.

eilen katoin verenpaineet ja oli mahtavat 100/77. Miten kummassa saan ton yläpaineen nostettuu, niin että hengenahit ja huippaamiset loppuisivat..

taidan mennä lämmittää sitä ruokaa ja syä sitä. Ongin ne kanat sieltä pois ja heitän loput pois. Huomenna sit uutta ruokaa...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.08.2018 klo 00:50

Kukkuu........

Ei oikee nukuta. Kuuntelen ulkoilman ääniä. Ne pelottaa. Maha on hiukan kipee. Rasvasin jalkani, käteni ja kasvot. En tiä oliko rasva vanhaa.hyvin imeyty käsiin ainakin.

7 tunnin päästä on herätys. Tyttö herää ite, mut mulla on varmistus.
Tänään hän haki 6 kirjaa. Selailin, aika mielenkiintoista. Täytimme pari lappua myös.

Huomen, tai tänään, vois pestä pyykkii ja lajitella pyykit. Loppu ajan vois va olla ja kattoo telkkaa. Mun pitäis saada kuulokkeiden akku tyhjäksi, et voin ladata perjantaiseksi.

Kohta pian tarvii toi peikko ottaa sisälle parvekkeelta. Vielä ei näkyny ötököitä, mut ajattelin silti pestä sen ja vaihtaa kunnolla ainakin päälimullan. Saan ehkä siskolta isomman purkin, ni saa se tilaa enemmän kasvaa. Pelkään va et se tuo jotain örkkejä tänne.
Mulla on toinenki kukka siel. En yhtään tiä mihin sen talveks laitan. Siinä on urakkaa joka lehti pestä, kun kasvin korkeus taitaa lähennellä 150cm. Mulla on sama kasvi jo sisällä ja se kutittelee katon rajaa. Ja siitä on ilmeisesti 3 kertaa pätkitty tai jotain, mut 3 pienempää mulla myös on, pöytäkukkana (toinen kyl vessaan unohtunu)
Mun kunkku voi harvasti. Se puskee uutta lehtee ja samalla lakastuttaa vanhat. Se on altakastelevassa, joten vedestä ei ole puute. En ymmärrä.
Niin ku en ymmärrä mun vanhempia avokadoja. Lehdet kuivuu ja sit ku ne ittaa pois tai tippuu, alkaa päästä syntyy uusia lehtiä. Äiti ne viimeks uitti oikee kunnolla enkä tietenkään muistanu koittaa multaa kun laitoin altakastelevaan vettä.
Vessas on muitakin kukkia. Pyykkitelineen alla on pari oksaa sitä isoa puuta ja sit on joku joka tykkää alkaa kukkii siellä. Kolmas kukkaa en tiä. Nä saa joka suihkukerralla maasta vettä ja ovat pimeessä. On siel pari avokadookin, en vaa tiä mihin laittaisin ne. Ne ei ole altakastelevissa, joten tarkkailen niitä. Tällä hetkellä voivat hyvin.
Keittiös on 3 murheen kryyniä. 2 rönsyä jotka kukkii koko ajan ja tekee uusia alkuja. Jollen paljoo valehtele alkuja taitaa olla lähemmäs 50 kasvamassa.
Sit on enkelisiipi joka on juoppo. Koht varmaan saa taas alkuja siitä ottaa. Äiti on jo 2 kertaa mun toiveesta ottanu ja kuinka monta kertaa ominpäin.
Äitillä itellä on pienii alkuja nokkosia ja enkelisiipiä, mitä täältä on vieny. Nokkosta mulla ei ole vielä.
Eikä tässä o kaikki mun kukat viel. Perhetyö onki sanonu tätä sademetsäksi.

Mut tolle peikolle tarvii paikka keksii ja hoitaa se ennen pakkasia.

Tuli pitkä liuta tekstii kukistani. Ehkä on parempi alkaa nukkuu jo...

...hyvää yötä ja huomenta!....

Käyttäjä September kirjoittanut 16.08.2018 klo 09:35

Minulla ei ole viherpeukaloa lainkaan. Eikä viherkasveja. En saa pidettyä niitä hengissä. Leikkokukkia ostan joskus piristykseksi.

Kesäkukkani terassillakin ovat jo kuolleet. Minulla on piha, jossa ennen tykkäsin puuhailla, vaikka en puutarhan hoidosta mitään ymmärtänytkään.

Sitten tulivat vainoamisajatukset. Luulin, että naapurini seuraavat jokaista liikettäni. Aloin saada paniikkikohtauksia omalla pihallani. Olin niin kauhuissani, etten enää voinut pihalle astua. Nyt tiedän, että pelkoni ovat epärealistisia, mutta paniikkikohtauksien takia välttelen yhä paikkoja ja tilanteita.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.08.2018 klo 17:36

September ☺️❤️
Harmi noi vainoomisjutut ja tuntemukset. Toivvottavasti pääset joskus niistä eroon ja pystyisit nauttimaan omasta pihastasi.

...
Mua harmittaa kun oon syönyt niin paljon tänään ja sit tietenkin kroppa ottanut ilon irti ja pisti mut nukkumaan 2ksi tunniksi päivällä. Sen jälkeen vielä söin leipää ja oon ku nukkuneen rukous.

Tänään on muutenkin ollu huono ja laiska päivä.

Tyttö tuli just koulusta, oli tukihenkilöllä koulun jälkeen.

Tossa ystävä (joka piti hiljaiseloo toukokuun jälkeen) puhkes kukkaan ja kysy kuulumisia. Samalla sain tietää ettei kässäryhmääkään enää ole.

huomenna on sit hoitajan tapaaminen. Ahdistaa edelleen pelkkä ajatus. Sanoin tutulle että on puhelimen päässä sitten, että pääsen purkaa tuntojani, jos niitä enää on.

Tytöllä huomenna 8 aamu. Joutuu jo 7ltä lähtee kotoota melkein. Voi pientä. Onneksi sit on 2 aamua kun saa nukkuu....