Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.05.2018 klo 19:46

Isä tuli kotiin. Kun kävin, oli nukkumassa. Mietin va, miten se pärjää yksin pitkät päivät. Käynhän mä kattomas ja varmaan joku muukin, mut silti....

Jouduin ottaa särkylääkkeen pääkipuun. Yritän levätä nyt et lähtis pois.

Tein pienen lihapullataikinan kuivatulla sienellä. Maistoin ja on mahottoman hyvii. En syöny ku yhden. Huomenna syön ruuaksi niitä.

Tänään on ollu +23. Mullakin vihdoin kesävaatteet päällä.

Sain kaikki keskeneräiset sukat nyt neulottuu. Aloitin sit tekee lasten sukkia, jotka äitini tilasi ystävälleen. Pitäis 2t tehdä, pitsisukat. Onneks ne tulee nopeesti valmiiksi, sain yhden sukan varren melkein tehtyy, harmi va ku pääkipu iski.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.05.2018 klo 18:29

Isä kotona vielä.

Olen henkisesti loppu. Kaikki tekemiset viivästyy, pillerit unohtuu, ruoka jää myöhäseks ja ravintoarvoltaan surkee. Menen nukkumaan aamuyöstä ja herään n. 5-6 tunnin päästä. En va jaksais enää.

Yritin tehä sukkii aamupäivän, mut luovutin ja tulin sänkyyn takas. Olen katellu telkkaa ja lukenu.

Huominen mehulingon ostaminen peruuntu. Ei mulla ole niin paljoo enää rahaa, vaikka siihen tarvitaan alle 50e. Ennemmin sen pistän ruokaan.

Joku päivä pitäis tehdä kasvislinssisosekeittoo. Ainekset siihen on jo hommattu, mut se jaksaminen että tekee sen. Ehkä mä joskus jaksan.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 13.05.2018 klo 19:53

Kyllä sä saloka joskus vielä jaksat 🙂 Yksi linssikeitto (tai päivä) kerrallaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.05.2018 klo 17:08

+28 ollu tänään, huh.

Kiitos soroppi ☺️❤️

Jaksoin siivota vaatekaappini tänään. Sit kävelin vanhemmille ja sieltä lähdin äitin ja isän kanssa lähikauppaan. Äiti suunnittelee isän kans huomenna tuloa meille. En oikee innostu ajatuksesta. Isä kaipaa ryhmään "pöpilään" niin ku hän ekan kerran sano.
Pakosta sitä tulee suunniteltuu kaikkee, vaikka ei sais.

Huomenna saa olla vielä, tosin en tiä tuleeko tuttu meille ja äiti puhu jotain että mentäis isoon kauppaan. Mulla tosin ei ole rahaa enää.
Keskiviikkona on raskas päivä.

Tyttö aloitti migreenilääkityksen tänään. Toivottavasti auttaisi pääkipuihin ees vähän.

Olen väsynyt, masentunu, kiinnostus melkein nolla. Istun va ja toivon että aika kuluisi. Juon kofeiinia, että pysyn hereillä. Tein ruuaksi va riisii ja lihapullia. Huomenna on lopuista riiseistä, jauhelihasta ja kasviksista risottoo.

Hoitajasta ei ole vieläkään kuulunu. Häntä ei vissiin kiinnosta mun hyvinvointini yhtään. Ehkä mä lopetan kokonaan hoitajalla käynnit. Miksi käydä sellasen luonna, jota ei potilaan vointi kiinnosta. Onneks mul on perhetyö. Muuten olisin ihan yksin. Lääkäriä en viitsi vaivata. Kumminki lisäisi va lääkkeitä. Mitä lääkkeitä ees voi mulle lisätä. Ja mitä sanoa. 'Hei, olen masentunut ja mietin erinlaisia im juttuja. Olen myös henkisesti loppu, eikä mikään kiinnosta'.

Pääsin mä päivällä suihkuun asti....

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.05.2018 klo 20:53

saloka kirjoitti 14.5.2018 17:8

+28 ollu tänään, huh.

Kiitos soroppi ☺️❤️

Jaksoin siivota vaatekaappini tänään. Sit kävelin vanhemmille ja sieltä lähdin äitin ja isän kanssa lähikauppaan. Äiti suunnittelee isän kans huomenna tuloa meille. En oikee innostu ajatuksesta. Isä kaipaa ryhmään "pöpilään" niin ku hän ekan kerran sano.
Pakosta sitä tulee suunniteltuu kaikkee, vaikka ei sais.

Huomenna saa olla vielä, tosin en tiä tuleeko tuttu meille ja äiti puhu jotain että mentäis isoon kauppaan. Mulla tosin ei ole rahaa enää.
Keskiviikkona on raskas päivä.

Tyttö aloitti migreenilääkityksen tänään. Toivottavasti auttaisi pääkipuihin ees vähän.

Olen väsynyt, masentunu, kiinnostus melkein nolla. Istun va ja toivon että aika kuluisi. Juon kofeiinia, että pysyn hereillä. Tein ruuaksi va riisii ja lihapullia. Huomenna on lopuista riiseistä, jauhelihasta ja kasviksista risottoo.

Hoitajasta ei ole vieläkään kuulunu. Häntä ei vissiin kiinnosta mun hyvinvointini yhtään. Ehkä mä lopetan kokonaan hoitajalla käynnit. Miksi käydä sellasen luonna, jota ei potilaan vointi kiinnosta. Onneks mul on perhetyö. Muuten olisin ihan yksin. Lääkäriä en viitsi vaivata. Kumminki lisäisi va lääkkeitä. Mitä lääkkeitä ees voi mulle lisätä. Ja mitä sanoa. 'Hei, olen masentunut ja mietin erinlaisia im juttuja. Olen myös henkisesti loppu, eikä mikään kiinnosta'.

Pääsin mä päivällä suihkuun asti....

Hei, Saloka! ☺️❤️☺️ Mun pitäisi käydä läpi talvitakit, ja saada ne pois naulakosta kesän ajaksi.

Lämmintä on ollut täälläkin. Pitkälti tykkään tästä lämmöstä. Pitäisi saada kesäksi sandaalit. Mutta mistä ja millä hinnalla?😐

Nyt mun on pakko alka mennä sänkyyn! Nousin aamusta jo kuudelta, joten unta kaipaan! 😴

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.05.2018 klo 12:13

Kiitos jp 🙂🌻

Odotan tuttuu kylään. Onneks tapaaminen on rentoa.

Kävin isossa kaupassa ostamassa pari caprit ja tytölle uintievästä.

Olen tässä pikku hiljaa siivoillu myös. Sain astiat koneeseen. Saa huristaa se. Vielä olisi paljon tekemistä, mut en ota paniikkii niistä. Teen mitä jaksan ja sit kun jaksan.

Ruuaksi helppoo ja kevyttä. Silti pitää hellan ääressä olla. Huomenna ei ehkä tarvii ja torstaina teen sitä kasvislinssisosekeittoa. Tyttö kyl linssien kohdalla oli hiukan epäilevä. Mut niitä oon päättäny laittaa. Protskuu vähän.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.05.2018 klo 10:01

Eilen kärrättiin isä meille tytön kanssa. Raskas oli matka, kun meillä isä väsys. Tyttö leikkas vielä taatan hiukset ja sit kärrättiin taata takas kotiin.

Eilen aamulla olin suht isolla kävelyllä ptt:n kanssa.

Iltapäivällä mentiin ostaa viimisillä 20e tytölle kengät. Sen jälkeen oli tytön psyka lääkäri. Tyttö kärsii masennuksesta ja ahdistuksesta.

Nyt mulla on peskone päällä. Pitäis teetä mennä hakee ja ottaa lääkkeet. Sit pitää alkaa juureksia pilkkoo ja tekee ruokaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.05.2018 klo 16:38

HUH, olipa ukkoskuuro mut selvisin siitä. Pelkään ukkosta ihan tosi paljon. Nyt olin yksin kotona vielä. Laitoin puhelimesta ohjelman pyörii ja keskittysin siihen.

TOinen pyykkiä pesussa. Piti tytön märät vaatteet laittaa pesuun ja tietenkin hikiset. Sit mulla on kaikki pesty taas hiukaks aikaa.

Päätä vielä sattuu, mut johtuu kai ilmasta. Painostava.

Tein kasvislinssisosekeittoo. LAitoin siihen yhtä sosekeittomaustetta, mut mun suuhuni se on liian tujua. Pitää vielä kysyy tytöltä, millä mieltä hän on siitä. En mä isälle uskalla sitä antaa. Plussaa siitä on, ettei linssit maistu ollenkaan siinä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.05.2018 klo 13:54

Päivämäärät on sekaisin, kellonajat on sekaisin. Kaikki tuntuu sekaisin päässäni.

Eilen sain kuulla et isällä on vaikea alzi. Eli ilmeisesti aika loppuvaiheen, mitä netistä luin.

Kärräsin eilen yksin isää. Käytiin suht pitkällä lenkillä.

Tänään oon koittanu siivoilla. En jaksa ku hetken jotain tehdä ja sit pitää levätä.

Ruoka ei maita. Teetä litkin. Sokerit kohdillaan. Päästä heittää, kroppa tuntuu väsyneeltä.

Koht pitäis ruokaa tehä. Ei jaksa purra. Sosekeitto meni pakkaseen. En tykänny ja tuttu saa sen. Otin j.lihaa sulamaan. Pitäisikö laittaa sitä kasviksien kans. Katoin täytettyjen kreppien ohjeita. Helppoja, mut ei ole aineksia. Yksi puuttuu ja juustoraaste. Haluan jotain muuta välillä.

Miettisin, jos soittaisin lääkärille ensi viikolla. Mut sit siihen tulee eteen se, mitä sanon. Olen masentunut, mut toimintakyky on, kun pakotan itteni. Silloinki jaksan hetken. Poissaolokohtauksia tulee, on alkanu tulee. Tuntuu koko ajan yhdeltä isolta kohtaukselta.

Haluaisin olla isän kans, mut en pysty. Kärräes en ahdistu, mut väsyn siitä todella paljon. Haluaisin auttaa isää, parantaa hänet. Mut se ei ole mahdollista. Isä alkanu krohisee taas, onko nestettä taas keuhkoissa vai keuhkokuume tulossa. Tarkkailen isää kun olen lähellä. Kotona ajattelen isää koko ajan. Kun lähdelle ulos, laitan tuolin, puen kengät, vaatetan. Kun tulemme teen samat+ vien hänet tuolille. Pelkään et isä kaatuu ja loukkaa. Siksi talutan häntä sisällä.

Olen väsynyt. Olen tänään keittiötä siivonnut. Tiskit hoidin ja tasot pesin. Matot kasasin pesuu varten. Olen olohuoneen ison maton kasannut ja pytyn pessyt. Yritän tehdä jotain heti ku jaksan. Ei maistu käsityötkään. Yritän tehdä jotain silti.

Onneksi tänään on viileetä. En ois kuumaa jaksanukaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.05.2018 klo 11:16

Mietin, onko millään välii. Onko elämällä väliä. Onko päivällä väliä. Kukat jaksaa elää ja kasvaa pelkällä veellä. Miksi ihminen ei jaksa. Autoon laitetaan polttoainetta, että se jaksaa kulkee, miksi ihmiseen ei. Miksi sokeri ja ruoka väsyttää. Miksi istuminen väsyttää. Miksi ajatteleminen väsyttää.

Robotti-saloka asennettu....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.05.2018 klo 16:36

Harmittaa
Miksi olen heikko
Miksi en ole rohkea

En vieny isää ulos. Olin yli tunnin hänen kanssa kotona. Tuntuu ettei se riittänyt.

Pelkään että isä menee huonompaan kuntoon. Sen kädet alkanu taas täristä. Nyt otti rollon käyttöön sisällä ehkä ekan kerran viikkoon. Tai yli viikkoon, eihän se sairaalassakaan rolloo käyttäny. Nukkues rohisee, taas.

Ei! Mä vaan luulen ja pelkään. Isällä on kaikki hyvin. Huomenna se jo nauraa mun jutuille. Tai sit ei...

Oppisin uuden pitsimallin sukkaan. Tein sitä ennen jo, mut ei onnistunu. Nyt onnistuu.

Ruuaksi on pakkasesta jauhelihakeittoo...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.05.2018 klo 19:27

Hei, Saloka!😍

Odotat ja ehkä pelkäätkin isäsi kuolemaa. Mikä siinä on tuskallisinta? luopuminen, toisen katoaminen vai mikä? En osaa ajatella itse tuota sinun tilannettasi. Mun isäni kuoli, kun olin teini-iässä. Ja odottelen tietyssä mielessä äitini kuolemaa, eikä sekään tunnu kovinkaan pelottavalta. Hänellä on jo niin paljon sairauksia...

Se, mitä näin masentuneena (olen sitä taas) pelkään, on se, että tytölleni kävisi jotain.

Voimia sinulle ja sinun elämääsi!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.05.2018 klo 16:10

Jp, se on varmaan se luopumisen tuska ja sitä ettei enää näe häntä.

Olen fyysisdsti väsynyt ja henkisestikki. Kävin kaupassa äitin kans. Nyt oon poikki. Koitin soittaa aamulla lääkärille, mut soittoaika on vasta ke.

Tein riisipuuroa aamupäivällä, se on vielä lämmintä.

Isä on väsynyt, mutta ylhäällä (ei nuku). Syöminen on vähäistä.

Sain yhdet sukat valmiiksi.

Söin aamupäivällä 2 kauhallista puuroa. En halua enempää syä, mut maha on erii mieltä. Pitää varmaan ottaa lisää puuroa.

Huomen aamulla tulee ptt. En jaksa mennä ulos kävelee. Haluaisin olla kotona va.

Tyttö lähti saaristoon uimaan. Oli aamupäivällä salilla ja uimassa. Mahtaako mennä huomenna kouluun.

Olemme molemmat tälläsii. Ilme pitäisi olla iloinen ja aurinkoinen, mut masentaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.05.2018 klo 21:06

Oon n. 18 asti maannu sängyssä ja keränyt taas voimia. Ei tä ole enää kivaa.

Tyttö on iloinen kun ostin hänel homejuustoo. Syö sitä.

Huomenna tarvii varmaan mennä kauppaan. En tosin tiä paljonko rahaa on siihen. Leipää täytyy ostaa. Tyttö saa syä kasviskeiton ja mä puuron huomenna.

Tyttö on polttanu itsensä saaristossa. Rasvasin.

Menen kohta varmaan nukkumaan. Jos lukis hetken ja sit. Tääl kyl on ni valoisaa, mahtaako uni tulla.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.05.2018 klo 11:51

Voimat lähti kun käytiin ptt.n kans kaupassa. Tulin sänkyyn maate. Saa nähä kuinka kauan tässä tarvii olla