Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.02.2018 klo 08:42

Jaana, ei mulla ole seuraavaa aikaa hoitajalle vielä. Enkä ottanu sitä pahasti. Ihan järkevän kysymyksen kysyit. Yleensä on 3vko välein.

...
Äiti yrittää mua kaupungille vielä tänään. En millään jaksa. Saa nähä miten käy...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.02.2018 klo 08:46

Sympsymp kirjoitti 12.2.2018 16:50

saloka kirjoitti 10.2.2018 20:57

Katoin et ke olis kotikäynti taas. Sitä ennen ti on perhetyö. Ma pitäis jaksaa mennä ryhmään ja torstaina, joten vapaapäivä olis pe seuraava. Huomenna pitäis jaksaa siivota täällä ja laittaa tiskikone päälle ja ehkä pyykkikoneen.

On sulla kyllä paljon ohjelmaa. Mulla kun on koulutus tiistaisin, niin jos viikossa toisena päivänä on jotain, niin siinä on jo ihan riittävästi. Toki aina ei itse pysty vaikuttamaan siihen, että paljonko ohjelmaa on - on mullakin välillä niitä viikkoja kun on enemmän menoja kuin lepoa.

Juu mulla nyt tuuppaa kasaantuu kaikki menot. Sit kun on 3 vakkarimenoa viikossa vielä. Plää. Ensi viikolla olis sylin keikka taas. Sitä ennen perhetyö tulee aamusta. Miten kerron heille etten jaksa, et oon väsyny. Kumminki alkaa ruokailusta ja liikunnasta höpisee. Pitää va taistella tätä vastaan jotenkin...

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 13.02.2018 klo 10:16

Hei saloka.
Sano vain suoraan että oon väsynyt. Ymmärtävät sen parhaiten. Ja niille voi soittaa ja
sanoa ettei nyt käy, kuin olen niin väsynyt. ☺️❤️☺️

Voimia ☺️❤️☺️

Käyttäjä Joie kirjoittanut 14.02.2018 klo 11:46

saloka kirjoitti 13.2.2018 8:46
Sitä ennen perhetyö tulee aamusta. Miten kerron heille etten jaksa, et oon väsyny. Kumminki alkaa ruokailusta ja liikunnasta höpisee. Pitää va taistella tätä vastaan jotenkin...

Ei kai se mitää höpinää oo. 😐 Tottahan syöminen ja liikunta on voinnin ja jaksamisen kannalta hirmu tärkeitä.

Käyttäjä Tammyka kirjoittanut 14.02.2018 klo 12:34

Olen Joien kanssa samaa mieltä. Jos noin paljon panostetaan hoitoosi ja hyvinvointiisi ei kai se höpinää ole hoitavan tahon puolelta. Pitäisi edes joskus olla kiitollinen ja myönteinen siihen, että yleensä hoidetaan. Se ei näytä olevan itsestään selvyys monenkaan kohdalla, kun näitä tarinoita lukee.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.02.2018 klo 17:16

Joie kirjoitti 14.2.2018 11:46

saloka kirjoitti 13.2.2018 8:46
Sitä ennen perhetyö tulee aamusta. Miten kerron heille etten jaksa, et oon väsyny. Kumminki alkaa ruokailusta ja liikunnasta höpisee. Pitää va taistella tätä vastaan jotenkin...

Ei kai se mitää höpinää oo. 😐 Tottahan syöminen ja liikunta on voinnin ja jaksamisen kannalta hirmu tärkeitä.

Musta vaan tuntuu etten tee tarpeeksi niin että saan hyväksynnän toisilta ja toiset eivät ymmärrä sitä että olen poikki nyt.
Olen kiitollinen siitä että mulla on ihmisiä ympärillä. Ja siitä että he auttavat, vaikka ainna en sitä tänne kirjoita.
Tiedän että liikunta ja syöminen on tärkeetä, mut sh kärsineenä olen aika huono syömään. Se että syön n. 3 kertaa päivässä on jo tosi iso saavutus mulla. Mutta multa vaaditaan melkein tuplat siihen verrattuna ja kun en onnistu, ni petyn itteeni.

...

Päätä sattuu omituisesti. Kävin äitin kanssa aamusta kaupungilla ja sen matka oli aika raskas. Vieläkin on kauppakassi tyhjentämättä. Kotiin tultaessa, nukahin sänkyyn. Palaveri meni ihan ok. Saatiin asioita puhuttuu ja sain sanottuu olotilani, tosin he varmaan sen hiljaisuudesta jo näkikin. En o oikee juttu tuulella kun olo on ni kamala.

Tyttö on taas kärsinyt miggestä. Tuli kesken koulun tunniksi lepäämään ja lääkkeen ottamaan. Nyt on särky laantunut niin että pääsi sokkotreffeille.

Paistoin tossa jauhelihaa ja vihannessekoituspussin. Hyvää ja halpaa. En jaksa panostaa mihinkään isoon, kun ei kerta tyttökään syö kotona. Varmaan ensi viikon syön samanlaista ruokaa kun tyttö on poissa.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 15.02.2018 klo 07:41

Hei saloka.
Päivät kuluvat nopeasti kuin niitä ajattelee jälkeenpäin, mutta kuin ne ovat kohdalla ne
kuluvat kovin hitaasti, ja etukäteen voi suunnitella mitä vain. 😍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.02.2018 klo 14:10

Olet aivan oikeessa Jaana 🙂👍

...
Mulla on mureketaikina maustumassa. Teen siitä pihvejä tällä kertaa.

Aloin juomaan teetä taas. Saa nähä koska maha kertoo omaa tarinaansa. Tä teelakko aiheutti sen isomman väsymyksen ja +4kg. Tänään oon vielä väsy, kjn heräsin 5ltä.

Tyttö on tänään flunssan vuoksi kotona. Aamulla oli niin kipee kroppa ettei saanu puhelinta nostettuu. Yrittää huomenna mennä taas. Ei sillä kuumetta ole.mut räkänen. Ootan kauhulla, iskeekö se muhun muuten kun aivastelulla, ja pääkivulla.

Sain tytön ystävänpäiväsukat valmiiksi tänään. Lanka riitti.mulla on samaa lankaa, mut eri värein hommattu.

Tänään ruuaksi pihvii, ruskee kastike ja pottumuusi. Toivottavasti tulee hyvää. Pihvissä on suppista vielä.

Mut kaipa mä alan valmistautuu keittiöö kohen...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.02.2018 klo 17:03

sain ruuan tehtyy ja syötiinkin jo. Kesti siinä kun teki kaikki ite, mut onpa huomiseksi ja lauantaiseksi ruokaa.

Olen hiukan pirteempi. Nukkumaan en aijo. Pitäisi jotenkin keksii jotain tekemistä ettei nukaha.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.02.2018 klo 13:10

Katoin illalla ettei ruokaa jääny molemmille täksi päiväksi. Pitää jotenkin järkätä ni et muusi riittäis.

Tulin juur isosta kaupasta ja ostin ensi viikoksi ruokaa. Laitoin astiakoneen päälle. Viel pitäis keittiöö siivota.

Kyl kauppareissu vie mehut. Söin hot dogin ku tulin kotiin ja join puol litraa teetä. Silti oon naatti.

Huomenna ja su saa onneks olla ja kerätä voimia. Tosin toi vessa pitäis pestä katosta lattiaan. Äiti tulee ehkä tänään auttaa siivoamaan täällä hiukan paremmin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.02.2018 klo 06:18

saloka kirjoitti 16.2.2018 13:10

Katoin illalla ettei ruokaa jääny molemmille täksi päiväksi. Pitää jotenkin järkätä ni et muusi riittäis.

Tulin juur isosta kaupasta ja ostin ensi viikoksi ruokaa. Laitoin astiakoneen päälle. Viel pitäis keittiöö siivota.

Kyl kauppareissu vie mehut. Söin hot dogin ku tulin kotiin ja join puol litraa teetä. Silti oon naatti.

Huomenna ja su saa onneks olla ja kerätä voimia. Tosin toi vessa pitäis pestä katosta lattiaan. Äiti tulee ehkä tänään auttaa siivoamaan täällä hiukan paremmin.

Mä nousin neljän aikoihin aamulla. Nyt kuuden aikohin väsyttää. Menen ehkä vielä kokeilemaan nukkumista. Luultavasti en... Olen kuitenkin nousemassa aikaisin, kun olen viikonlopun yhdellä kurssilla.

Saitko siivottua? Tuliko äitisi avuksi? Mulla on koti nyt kuin räjähdyksen jäljiltä...🙄

Hyvää sunnuntaita sinulle!😍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.02.2018 klo 12:30

Elämä vakavasti masentuneena ei ole kivaa, eikä se et monisairas isä on huonona. En tiä mitä ajatella ja mitä tehä. Pääni sisällä lyö hautajaiskellot, vaikka toinen elää.pelkään jokaista hajua ulkona, jokaista hälytysneuvoa, jokaista soittoa.

Viikon loma ehkä alkaa maanantaina. Uskallanko silloinkaan rentoutuu. Annanko itelleni sen mahdollisuuden.

Olen innostunut koukkuumisesta. Aloin eilen uudelleen tekee lapasia kun edellinen oli liian pieni ja purkasin. En tiä kenelle teen. Jotenkin noi värit sopis siskonpojalle. Siskolle pitää tehä akryylistä ainakin. Itellekkin vois tommoset tehdä jossain vaiheessa.

Ei tullu äiti silloin siivoo, onneks. Olisi ollu taas koko kämppä mullin mallin.

Hain eilen vanhemmilta kukkapurkkeja. Toi mun kunkku tarvii äkkii uuden purkin ja avokadokin tarvii. Nyt pitäis vielä multaa saada.

Taidan mennä hakee kaakaota. Teetä en juo. Ei maha kestäny sittenkään. Harmi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.02.2018 klo 19:33

Loma alkoi ja samalla kevennetty viikko. Jää aikaa levolle ja ittellekkin.

Olen 2 päivää taas oksentanut. En va taho pitää ruokaa sisälläni. Se on ku joku myrkky, joka pitää poistaa.

Ympärillä kaikki tuntuu olevan kipeitä, mut mä en. Saa nähä koska muhun se sit iskee.

Äiti soitellu tänään tk;hon ja geriatriselle ja päivystykseen. Kukaan ei neuvonut ja joko käski soittaa seuraavaan paikkaan. Tai sit ei vastannu. Äiti sano et hän epäilee isällä parkinssonia. Jos näin on, ni se on jo todella pitkällä.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 20.02.2018 klo 11:29

Hei saloka.

Älä tule kovin sairaaksi, äläkä oksentele kovasti. 🙂👍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.02.2018 klo 21:12

Vielä terveenä, ihme ja kumma.

Olen ollu aamusta asti aktiivinen ja päivällä sosiaallinen. Tapasin yhtä ainutta ystävääni. Käytiin kaupassa ja sit tultiin kattoo suomen peliä ja syömään mun aamulla leivottuja sämpylöitä.

Nyt ajattelin alkaa nukkuu jo. Ptt tulee aamu 9.