Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.02.2018 klo 21:11

Soroppi ja jp ☺️❤️☺️

Ei oikee jaksa enää. Puhuttiin tytön kans yli tunnin. Mm taatasta ja musta.

Eilen menin nukkuu jo puol 10. En va jaksanu enää. Nytki tekis mieli mennä, mut pitää sinnitellä 23 asti. Sit otan yhen lääkkeen.

En o tänään syöny kun leipää. En jaksanu tehdä ruokaa. Alan taas väsymään niin, etten jaksa.

Pe pitäis isän kans men mangeettiin. En haluis, mut yksin sitä ei voi sinne pistää. Tyttö haluis tulla mukaan. Hän pärjää taatan kanssa ja mun kanssa.

Tyttö muuttaa jatkokoulutus suunnitelmia. Nyt hän ei sittenkään haluis tarjoilijaksi. Siskoni kaveri ehdotti sihteeriä yms. Ja se innosti tyttöä taas eteenpäin ja sit joku sisustusjuttu. Perjantaina ollaan viisaampia.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.02.2018 klo 14:42

Jaana, ei tässä ehi oikee "laakereilla"lepää ennen lauantaita. Mut sit saan 2 ruhtinallista päivää vaan olla ja möllötellä yksinäni. Kunnes alkaa maanantaina taas menoa sinne ja toinen tonne. Ehkä jos muistan hatarasti, ensi viikko on hiukann kevyempi. Onneks.

...
Labra meni hyvin. Eilen illalla kun otin lääkkeen, pelkäsin että joudun koko yön vessas ramppaa, mut onneks se oli vaa se alku jännäri tai jokin. EI sattunut ollenkaan, kun piikki laitettiin. Mulla joudutaan aina ottaa tosta samasta kädestä. Verta oli sit tullu lappuun aika paljon, vaikka yritin 2h sitä taitteessa pitääkin.

Sit ootin 2h tyttöä sairaalalle. Hännellä oli vihdoin neuro. Hän hoiti asiansa ihan hyvin, mä olin vaan apuna lääkkeissä ja kuuntelemassa loppu "tuomion". "palkinnoksi" tai eihän tollainen teini palkkaa tarvii?, sai pullan ja kuuman kaakaon.

Sieltä sitten tultiin linja-autolla kotia kohen. Tyttö meni kouluun opolle ja mä suuntasin vanhemmille. Näin isänkin taas pitkästä aikaa. Juttelinkin hänen kanssa, mitä nyt pystyy dementoituneen ihmisen kanssa juttelee. Kerrattiin taas viikon juttuja.

Sieltä sitten menin äitin kanssa kauppaan ja apteekkiin.

Kotiin kun tulin, aloin heti maksaa laskuja ja nyt on ruokakin tehtynä. Pääsee syömään ekan kerran klo 21 jälkeen.

Huomenna ois kauppapäivä. Lähikaupassa ois tarjouksia, liian hyviä. Saan paljon tavaraa, aika halvalla. Pakko tarttuu tilaisuuteen. Alkaa muutenkin jo kaapit tyhjetä.

Mut nyt lippu lataamaan ja sitten syömään jauhiskeitto (tiedetään että TAAS, mut tyttö pyysi).

Käyttäjä Sympsymp kirjoittanut 08.02.2018 klo 10:36

Heippa!
Pitkästä aikaa lukemassa täällä. Toivottavasti tytölle saatiin jotain apua tai edes selvyyttä ongelmiin siellä neurolla.

Ikävä lukea sun isästä - ja äidistä. Toivottavasti äitisi tajuaa, ettei tilanne kotona voi jakua enää pitkään - ellei hän itse jää pois töistä, mitä hän varmaan ei tee kuitenkaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.02.2018 klo 17:44

Sympsymp kirjoitti 8.2.2018 10:36

Heippa!
Pitkästä aikaa lukemassa täällä. Toivottavasti tytölle saatiin jotain apua tai edes selvyyttä ongelmiin siellä neurolla.

Ikävä lukea sun isästä - ja äidistä. Toivottavasti äitisi tajuaa, ettei tilanne kotona voi jakua enää pitkään - ellei hän itse jää pois töistä, mitä hän varmaan ei tee kuitenkaan.

Se on jo edistystä että hän on hankkinut isälle hoitajan la-su. Tosin mä jousun menee huomen ekana aamupäivästä sinne viemään isän kuviin ja sitten tulen kotiin ja illalla joudun menee kattoo et isä on ottanut lääkkeet ja laittaa hänet nukkumaan.
Äiti on jo kysellyt intervallijaksoja, mut ainut paikka missä vapaana, on äitin osasto ja sinne ei voi mennä.

...
Tänään on vaikee päivä. Pitkästä aikaa tuli ajatus että tämä on tässä ja tosiaan teen itelleni jotain. EN vaan jaksanut enää. KAikki tuntui olevan suuren muurin takana. Jaksaminen oli kortilla. Sit nukuin melkein 2 tunnin päikkärit ja sain hiukan voimia lisää tehä osaksi tytölle ruuan ja itelle kokonaan. TYttö söi makaronia ja tonnikalaa ja aura-juustoo. Eihän se ravintorikasta o, mut saapa jotain vatsantäytettä. Mä en vaan tällä hetkellä jaksa ajatella ruokaa ja sen tekemistä. En ees sitä mitä syötäis tänään. Kysyn tytöltä, mitä syötäis. Sit hän sanoo lihakeittoo tai jotain sellaista.

Mulla on tosi vaikee jakso menossa, isan sen vuoksi etten saa tarpeeksi lepoa. Ei mulle riitä yöunet eikä päiväunet tällä hetkellä. Sit kun ajattelen tyttöö ja isää koko ajan. Tuntuu et pää hajoo. Ja jollei hajoo, ni et hajotan sen sitten.

Tein kaupan valmispullista laskiaispullia tos äskön. Lupasin jo eilen, mut en jaksanut alkaa tekee. Tyttö tykkää onneks soijavaahdosta enemmän kun kermavaahdosta, ni voidaan molemmat syä samaa pullaa.

TÄnään juoksin tarjouksien perässä. Sain 2 kassillista tavaraa, kun kävin superpäivillä. Nyt harmittaa kun en muistanut tytölle kivennäisvettä ostaa. Mut kyl hän pärjää, ni et huomenna meen ostamaan hänelle. Mut nyt on tytölle herkkuja ostettu ja mulle vähäksi aikaa. Sit ostin itelleni j.lihaa, että saan vkl:na kasviksien kanssa sitä. Ostin kasvispussin, ni ei tarvii ite alkaa pilkkoo.

Huominen päivä tulee olemaan tosi raskas, enkä tykkää siitä yhtään. En tästä iltakeikasta. Juu, se on mun isä ja mun tarvii ajatella hiukan. Mut toiset ne vasta ajattelee, kun menee mökkeilee ja rentoutuu ja jättää mut isän kanssa tänne. Ilmoittaen mulle va et, ai nii, sun täytyy hoitaa pe iltafugi. TÄytyy toivoo et isä on yhteistyökykynen ja kaikki sujuu hyvin.

Tyttö otti ekat migge estolääkkeen tai sen miranaxin estoon ja ainakin tähän särkyyn auttoi. Positiivista. On ihme jollei 1100g särkylääkettä tehoa. Pitääkin yrittää muistaa antaa tytölle huomenna kouluun lääke ja mökille mukaan.

Kävin suihkussakin ennnen kun nukahin sängylle. Olin nii solmussa sängyssä kun olin poikittain nukkunut. Onneks mulla on 120 cm levee sänky, mut silti puolta metsii liian pieni. Onneks ei o pahemmin paikat kipeet. Pirun väsy vaan olen. Voisin mennä takas nukkuu, mut en kehtaa. muuten en nuku yöllä sit ollenkaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.02.2018 klo 13:06

Isän sairaalareissu suoritettu. Kaikki meni hyvin.

Kohta kauppaan hakee alkoo. En jaksa muuten tätä päivää.

Olen nii väsy taas. Mut kohta onneks pääs÷e kotiin päikkäreille.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 10.02.2018 klo 09:19

Hei saloka, miten sujui eilen isän kanssa? Miten sulla nyt menee?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.02.2018 klo 20:57

Soroppi, isän kans meni ihan hyvin. Menin 21 aikoihin laittaa hänet nukkuu ja antaa lääkkeet. Sen jälkeen en o kuullu isästä. Hänellä on 3x käyny tänään hoitaja.

Mun jaksaminen on aika huono. Olen nyt jo nukkumiskunnossa ja meenki koht nukkumaan. Syömiset on päin honkii, ku ei jaksa panostaa. Koneellinen pyykkiä sain pestyy ja pytyn pestyy. Muuten olen va maanut.

Katoin et ke olis kotikäynti taas. Sitä ennen ti on perhetyö. Ma pitäis jaksaa mennä ryhmään ja torstaina, joten vapaapäivä olis pe seuraava. Huomenna pitäis jaksaa siivota täällä ja laittaa tiskikone päälle ja ehkä pyykkikoneen.

Mut jos nyt alkais nukkuu, et jaksais huomenna jotain.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 11.02.2018 klo 11:44

Toivottavasti sait nukuttua ja jaksat nyt paremmin, saloka!

Pytyn pesu tekisi kyllä hyvää täälläkin, mut katsotaan mihin mun jaksaminen ja viitseliäisyys riittää. No, jos ei tänään niin jonain päivänä ensi viikolla sitten.

Keskeytin mun Kalevana-tilkkujen virkkaamisen, ja aloin neulomaan villasukkia. Tykkään kovasti tuosta väristä (petrolinsininen, kai) vaikka en ole siitä mitään aiemmin tehnyt. Kokeilen ehdinkö tehdä ne valmiiksi ennen kuin ensi viikolla näen tyyppiä jolle ne ajattelin antaa. En kyllä ole kertonut hänelle tästä suunnitelmastani, joten on mulla myös takaportti että jos en saa niitä valmiiksi olen vain ihan hissukseen koko asiasta. 🙂

Onko sulla jotain lempivärejä mitä tykkäät käyttää neuloessasi?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.02.2018 klo 16:51

Hei, Saloka!☺️❤️☺️ Miten koet perhetyön? Onko ne tuki ja turva vain ihan turha? Mä saan kotiin tukea, mutta ei se näy asunnon siivossa. Tai oikein missään 🙄 Tyttö ei onneksi valita siitä! Olen väsynyt taas. En haluaisi mennä kuitenkaan päikkäreille.

Tahtoo nukkumaan!😴 Ja tahtoisin syödä (Tosin muuta kuin kakkua...) 🙂🎂

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.02.2018 klo 20:12

soroppi kirjoitti 11.2.2018 11:44

Toivottavasti sait nukuttua ja jaksat nyt paremmin, saloka!

Pytyn pesu tekisi kyllä hyvää täälläkin, mut katsotaan mihin mun jaksaminen ja viitseliäisyys riittää. No, jos ei tänään niin jonain päivänä ensi viikolla sitten.

Keskeytin mun Kalevana-tilkkujen virkkaamisen, ja aloin neulomaan villasukkia. Tykkään kovasti tuosta väristä (petrolinsininen, kai) vaikka en ole siitä mitään aiemmin tehnyt. Kokeilen ehdinkö tehdä ne valmiiksi ennen kuin ensi viikolla näen tyyppiä jolle ne ajattelin antaa. En kyllä ole kertonut hänelle tästä suunnitelmastani, joten on mulla myös takaportti että jos en saa niitä valmiiksi olen vain ihan hissukseen koko asiasta. 🙂

Onko sulla jotain lempivärejä mitä tykkäät käyttää neuloessasi?

Meil on ihmeellinen pytty ku se vesi muuttuu aika äkkiä ruskeeksi. Olen siitä sanonut huololle ku samalla pytty haisee myös. Ei ne keksiny syytä.

Mä käytän kutoes hiukan kaikkea väriä. Mun lemppäriväri on vaaleet värit.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.02.2018 klo 20:18

Jardin Prive kirjoitti 11.2.2018 16:51

Hei, Saloka!☺️❤️☺️ Miten koet perhetyön? Onko ne tuki ja turva vain ihan turha? Mä saan kotiin tukea, mutta ei se näy asunnon siivossa. Tai oikein missään 🙄 Tyttö ei onneksi valita siitä! Olen väsynyt taas. En haluaisi mennä kuitenkaan päikkäreille.

Tahtoo nukkumaan!😴 Ja tahtoisin syödä (Tosin muuta kuin kakkua...) 🙂🎂

Onko sulla juhlat?

Kyl perhetyö on ihan ok. Ei ole viel tullu sitä ketutusta, ku silloin ku niiden mielest mulla on energiaa mennä ja tulla ku normi ihminen.

...
Tyttö tuli taas kipeenä mökiltä. Jippii😐

Ite mietin jos menisin jo nukkuu. Aamulla olis 7-7.30 aikoihin herätys. Olen ihan poikki vaikka oon päivällä torkkunu.

Isällä on kaik ok. Hyvin ilmeisesti menny vkl.

Mut nyt ei jaksa enää, huomen lisää...

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 12.02.2018 klo 09:48

Hei saloka.
Migreenikö taas tyttöäsi vaivaa? ☺️❤️
Miten usein sinua oikein hoidetaan? ☺️❤️

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.02.2018 klo 12:16

Jaana, onneks ei se, mut flunssan alku. Kurkkua valitteli ja yskii.

Mitä tarkoitat tolla et miten usein mua hoidetaan? Lääkärin käyntiä en muista, hoitajan käynnit avoinna. Et oikeastaan aika huonosti.

...
Jaksoin 1 1/2h neuloo sukkaa. Ajatukset harhaili. Pitkät yöunet ei tunnu missään. Silti voisin nyt nukkuu taas päikkärit.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 12.02.2018 klo 15:05

Hei saloka.
En minä mitään pahaa tarkoittanut. Minulla käy hoitaja 2 viikon välein, nyt 3 viikon väli,
kuin sillä on lomaa viikko välissä. Kysyin vain kuinka usein sinulla käy hoitaja? Vai, etkö
tiedä vielä? Anteeksi, että olen vähän epäselvä. 😍

Jaana6 😍

Käyttäjä Sympsymp kirjoittanut 12.02.2018 klo 16:50

saloka kirjoitti 10.2.2018 20:57

Katoin et ke olis kotikäynti taas. Sitä ennen ti on perhetyö. Ma pitäis jaksaa mennä ryhmään ja torstaina, joten vapaapäivä olis pe seuraava. Huomenna pitäis jaksaa siivota täällä ja laittaa tiskikone päälle ja ehkä pyykkikoneen.

On sulla kyllä paljon ohjelmaa. Mulla kun on koulutus tiistaisin, niin jos viikossa toisena päivänä on jotain, niin siinä on jo ihan riittävästi. Toki aina ei itse pysty vaikuttamaan siihen, että paljonko ohjelmaa on - on mullakin välillä niitä viikkoja kun on enemmän menoja kuin lepoa.