Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.12.2017 klo 20:01

Hja755 kirjoitti 18.12.2017 19:18

En lukenut kaikkia 546 sivua joten en tunne tarkemmin asiaa mutta omasta kokemuksesta tiedän, että aina, löytyy jotain syytä jokaiselle meistä olla ja elää, parhaimmillaan jopa nauttia elämästä. Tämä ihmisen elämän on kovin lyhyt ja ainutlaatuinen. Sinua ei ole kuin tuo uniikki kappale ja olet arvokas ihminen.

kiitos sanoistasi. Hyvää joulua sinulle Hja.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.12.2017 klo 20:03

soroppi kirjoitti 18.12.2017 16:32

Halaus sulle saloka! ☺️❤️

Ei sun kyllä mun mielestä tartte kantaa huonoa omaatuntoa siitä ettet auta äitiäsi aina kun hän pyytää. Onhan hän nyt kuitenkin aikuinen ihminen, ei sun tartte olla aina se joka huolehtii ja on käytettävissä! Kuulostaa siltä että hänellä on vähän suhteellisuudentaju hukassa, kertomasi perusteella teette paljon asioita yhdessä.

Mulla oli ahdistunut viikonloppu, mutta eilen alkoi helpottamaan vähän ja tänään olo on vähän kerrassaan parantunut.

kiitos soroppi sanoista. Oikee hyvää joulua sinulle.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.12.2017 klo 17:22

sain huomiseksi toisen 70 e lahjakortin, ruokatarpeisiin. Nyt mulla on 140 e. Mitä kummassa ostan sillä, kun oomme niin pieniruokaisia. Kai me saadaan se kulutettuu. Olen iloinen, mutta samalla ahdistunut asiasta.

TYtöllä oon taas kaveri täällä, poika, tällä kertaa hänelle kelpasi kahvikin ja jäi juomaan meidän kanssa.

Tänään kävi sossu täälllä. Ensi viikolla alkaa perhetyö ja mun pitää alkaa keksii tekemistä niiden kanssa. Ne puhui jotain että perhetyö tulisi 2 kertaa viikossa. Tietenkin ainuat mun vapaapäivät menee heihin. Saa nähä kuinka piippuun meen, jos joka päivä on jotain ohjelmaa.

Laitoin keittiön ikkunalle kynttilälyhyn ja olohuoneen ikkunalle valot. Nyt ei tarvii valoa kun kutoessa. EI mulla siltikään o joulufiilistä. Ulkona ei taia olla enää yhtään lunta.

Huomenna menen tytön kans kattoo meille uusia sänkyjä. Huom. kattomaan. Jos siellä on ihan kelvolliset ja sillä hintaa ku meidän ajatus lehden mainoksessa on, ni ostamme heti. Kyl nä vanhat saa kaatikselle sitten joku kerta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.12.2017 klo 20:44

paljon saatiin 140 e ostettuu ja nyt on kaapit täynnä. Olen iloinen, että meitä autettiin.

Äskön tein jotain, mitä ehkä kadun hiukan aikaa. Tilasin itelle ja tytölle uudet sängyt. Pelkäsin soittaa äitille ja tyttö onneks rohkeasti soitti ja kerto.

Ostin uutta iltateetä. Ajattelin tänään kohta kokeilla, auttaako se uneen. Olen aika ahdistunut tällä hetkellä ja tuntuu ettei nukkumisesta tuu yhtään mitään. Päässä pyärii miljoona asiaa.

Huomenna tyttö haluaa tehä itelleen kunnon aamupalaa. Mä en sitä voi syä. Rentoudun huomenna tai yritän ainakin. Sunnuntaina teen herättyäni puuron. Voi olla että syömme huomenna jo laatikoita ruuaksi.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 23.12.2017 klo 06:09

Kivaa että löytyi ruokarahalla mieluisaa ostettavaa. Ja myös että sait sängyt tilattua, nehän ovat nyt kuin joululahja sulle ja tytölle! 🙂

Mä heräsin ja hain kinkun eteisestä huoneenlämpöön. En osaa oikein nukkua, ja on asioita jotka mietityttää/huolettaa mutta ei pahemmin kuitenkaan ahdista. Hassua.

Miten sä nukuit, saloka?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.12.2017 klo 17:21

Mä nukun jotain 10h tai enemmän ja tänään tunnin päikkärit, soroppi. Olen tai heräilen ton 10h aikana jonkun kertaa.

Meillä ei ole kinkkuu. Syötiin maksalaatikkoo ja tyttö lisäks perunalaatikkoo. Aamulla puuroa.

Luin netistä ettei sais käsitöitä tehä. Mä rikon tota oikee urakalla, kun eilen tein sukat ja tänään aloitin taas sukkii.

Päätä sattuu ja ahdistaa noi kynttilät. En anna ahille valtaa.

Tyttö lähtee vielä isovanhemmilla käymään.

Ei tä mitenkään erikoinen päivä ole.

Mulla on taas pissaamisen kanssa ongelmia. Juon ja juon, mut ei paljoo mitään tuu. Pelkään tosiaan munuaisen puolesta. Ei mulla ole kipuja, joten mikään ei o tukkeessa. Enkä hikoile. Olen va eilen n. 2kg lihonnut.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 25.12.2017 klo 12:43

Hei saloka.
En ole pitkään aikaan ollut täällä. Mitä sinulle kuuluu? kuinka voit? Jaana6

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.12.2017 klo 12:47

perinteiset riidat on alkaneet. Vanhemmat huutaa keskenään ja tappelee. Tyttö itkee murheita kun jää siihen väliin. Mummi kielsi yhden hänelle ostetun lahjan saamisen, lupasin maksaa sen, kun kertoo hinnan. Mut ei suostu. Mummi jo kielsi tytön ottamasta isänsä lahjaa vastaa.

Ei näköjään tarvii mummille rahaa antaa. Tyttö oli ymmärtänyt väärin, tai mummi oli selittanyt väärin. Tiedä sitten.

Pesin jo koneellisen pyykkii. Ei meillä pääse kotitöistä eroon ees jouluna. Vielä pitäisi kuivuu pistää. Tiskikonekin pitäisi tyhjentää ja täyttää ja laittaa päälle.

Lahjoja sain. Erinlaisia runo ja kässäkirjoja. Pahaa marmeladia. sukkia, tupperin tavaraa. Olen ihan iloinen.

Mut nyt kai alan mennä laittaa niitä pyykkejä...

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 25.12.2017 klo 14:56

Hei saloka.
Äläkä välitä. Jokaisella perheellä on omat konstinsa selvitä tilanteistaan. Ehkä mumminne on
jo rauhoittunut, ja antanut isällenne anteeksi. Jokaisen olisi kuitenkin saatava lahjansa, olet
ihan oikeassa, myös tyttäresi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.12.2017 klo 14:11

En usko Jaana että vanhempien välit paranee. Äiti ei vaa ymmärrä isän tilannetta. Ei isä paha oo.

...
Söin suklaarasian ja oksensin pitkästä aikaa. Nyt on paska olla.

Tyttö lähti mökkeilee. Tulee viikon päästä. Sillä aikaa mun pitäis siivota täällä. Aina on tiskejä ja roskia. Mä en jaksa.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 26.12.2017 klo 18:41

Hei saloka.
Ajattele asian valoisampaa puolta, saat olla ihan rauhassa viikon. Pikkuhiljaa teet mitä jaksat.
Olethan ollut tohvelin alla koko joulun, ja kuunnellut riiteleviä vanhempiasi.
Lepää ensin kunnolla, ja tee itsellesi jotain mitä olet jo pitkään halunnut, laita hiuksesi uudella
lailla, lakkaa kyntesi ja ole ihan hiljakseen, äläkä syö liikaa ja oksenna.
Sitten aloitat pikkuhiljaa seuraavana päivänä, etkä tee liikaa kerralla, sinulla on viikko aikaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.12.2017 klo 19:44

Oliskin Jaana se noin helppoo. Että vois vaan olla. Mut ei. Nyt sain onneks siivottuu niin että tänne voi jonkun käskee. Kävin apteekissa, mut en saanut yhtä lääkettä. En pettynyt, kun en haluais sitä ees syä. Liian kallista mulle se lääke.

Söin suklaalevyn ja ...

Huomenna aamulla on aikainen herätys ja perhetyö tulee. Saa nähä mitä me tehään. TUtustutaanko tälläi ekalla kertaa tai viekö ne mut ulos.

Jotenkin masentaa taas kaikki. Tossa miettisin, jos huomenna päivällä alkaisin tätä oloh. siivoo ja vaihtaa huonejärjestystä.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 28.12.2017 klo 13:43

Hei saloka.
Hyvä että jaksoit siivota, ja huonekalujen paikan määrittelet sinä itse. Minulla ei oletarvetta
vaihtaa huonekalujeni paikkoja, eikä täällä niitä saisikaan toiseen järjestykseen oikeastaan
mitenkään, olohuoneeni on keittöni jatketta.
Mitä se puhe perhetuesta oli?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.12.2017 klo 16:30

Jaana, meillä aloitti perhetyö taas.Ne yrittää saada meidän asiat kondikseen ja samalla seuraa hiukan mua tässä.

En mä jaksanutkaan enkä oikeastaan ehtinyt tänään siirrellä mitään. Ehkä huomenna, sitä ei tiä. EN mä paljoo pysty mitään järjestyä muuttaa, mut jotain uutta ilmettä.

Kävin tänään lähikaupan -30 %:sillä. Ostin 3 kassillista ruokaa. Nyt ei tarvii kauppaan mennä ruuan takii. Emme tarvii ku leipää ja maitoo ostaa. Mut ruoka-aineksia on ihan riittävästi.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 29.12.2017 klo 07:40

Hei. Minun pitää tänään mennä ottamaan injektio psyk.pol.lle ja saattaa olla että pääsen vielä
juttelemaan muutaman sanan sijaisen kanssa. Pitää myös käydä kaupassa on maito loppunut. Illalla menen sitten saunaan.
Kiva että sinä saat perhetukea ja sinusta pidetään huolta.
Minulla käy hoitaja auttamassa kodin kunnossapidossa parin viikon välein, ei se paljoa tee,
kunhan joku seuraa että saan hankalimmat kotityöni tehtyä. Ne joita lykkään aina pari viikkoa.
Minulla on kissa, joka on minulle rakas.☺️