Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.09.2017 klo 17:01

Tyttö on iloinen lahjastaan. Tai hän sen tilasi, mä maksoin.

Oon yrittänyt tehä käsitöitä mutta ei niistä mitään tuu.

Söin tossa, en oksentanu. Koko ajan päässä huutaa mörkö että pitää oksemtaa. Pidän tiukan linjan ja ei.

Huomiseksi pitäis jotain ruokaa kehitellä. Mulla ois vielä kinkkusuikaleita. Ja vege juustoraastetta. Kinkusta voisin tehä salaattia tai mössöä makaronin kanssa, mut mihin laitan pahan makuista raastetta? Ehkä vois tehä makaronimössöö niin paljon että sit tekee keskiviikkona laittaa sen vuokaan ja munaveen päälle ja raasteen. Tekee ns. Makaronilaatikon. Jep. Jep. Nyt on suunniteltu 2 pvä euoka ehkä 3.
Se on vaikeeta keksii pakastimen antimista ja makaroni/pastasta jotain. Kun ei o ees riisiä, enää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.09.2017 klo 16:44

tein sittenkin laatikkoa, perunasipulisekoitusta ja herne-maissi-paprikaa ja kinkkuu. Nyt sitä voi kolmisen päivää syä.

Tyttö on kiukkune ku ampiainen. Ollaan äristy toisillemme ja kiukutellaan. Hän lähti ulos jonnekkin, en tiä mihin ja kenen kanssa. Ja koska tulee. Ruokaan ei koskenutkaan.

Mua ahdistaa tämä tilanne. Yritin tossa syä, mut oksentamiseksi se meni. Nyt maha kurnii, joten sain sen aika tyhjäksi ruuasta. En saisi olla iloinen, mut olen.

En o tänään kun nukkunut pitkään ja neulonut noita pussukoita. Nyt roikun netissä ja mietin jos hakis mehua itelleni. Vielä joutuu monta tuntia oottaa että saa leipää syä. Kello käy todella hitaasti tänään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.09.2017 klo 20:12

Päivällä olin isossa kaupassa äitin kanssa.
Ilta meni siivotessa. Nyt on kämppä siivottu.
Tyttö tekee lähtöä kaverinsa luo yöksi.

Olen väsynyt ja kipuinen. Onneks yön saan nukkua.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.09.2017 klo 05:20

Hei, Saloka!☺️❤️☺️

Mä tein maanantaina uuunissa munakoiso viipaleita. Söin. Söin ne kaikki. Vähän jo sillä ajatuksella, että oksennan ne pois. Ja oksensinhan minä. Harmittaa. Ne oli hyviä. En tiedä, onko tuo jo bulimiaaa...? Ainakaan se ei ole fiksua...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.09.2017 klo 12:22

Jp. Mulla lääkäri sano et tä ois ns bulimiaa, mut ei sitä ole kirjoitettu mihinkään.
Söin eilen 2 munkkia ja piti oksentaa pois, mut en saanu kaikkia. Illalla söin sit va porkkanaa.

Mulla on imeytymisessä vissiin jotain häikkää. Juomisen jälkeen tulee huono olo.

Laatikon laitan pakkaseen ja tänään on ranuja ja kana-porkkana nugetteja. En jaksa mitään erikoista.

Olen väsynyt. Ei oikee päivä lähde käyntiin. Makaan sohvalla ja katon telkkaa ja kutoon. Astiakoneen sain päälle. Pyykit oottaa kaappiin menoo ja samalla pitäis oma kaappi siivota.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 14.09.2017 klo 13:29

Jardin Prive kirjoitti 14.9.2017 5:20
Mä tein maanantaina uuunissa munakoiso viipaleita.

Millonkohan munakoisojen paras satokausi on? 😐 Aina jossain kohtaa vuotta niitä on saanu halvemmalla, ja oon oottanu sitä ku kuuta nousevaa... rakastan uunissa paahdettua munakoisoa. 😋 Tosi herkkua.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.09.2017 klo 16:08

Munakoiso on hyvää! Onko sinulla Joi antaa jotain reseptiä siihen? Mä laitan vähän öljyä viipaleille, suolaa ja mustapippuria, Uuniin 20 minuutiksi. Sitten lisätää tomaattisiivut (ei pakko, tekee munakoisosta vetisemmän) ja fetaa muruina. Ja takaisin uuniin 10 minuutiksi. Nam.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 15.09.2017 klo 09:27

Jardin Prive kirjoitti 14.9.2017 16:8

Munakoiso on hyvää! Onko sinulla Joi antaa jotain reseptiä siihen? Mä laitan vähän öljyä viipaleille, suolaa ja mustapippuria, Uuniin 20 minuutiksi. Sitten lisätää tomaattisiivut (ei pakko, tekee munakoisosta vetisemmän) ja fetaa muruina. Ja takaisin uuniin 10 minuutiksi. Nam.

Hyvältä kuulostaa! 😋 Pitänee kokeilla. Mä oon tehny vaan silleen, että oon halkassu munakoisot pitkittäin ja sitten tehny niihin puolikkaisiin ristiviiltoja pohjaan asti. Niihin viiltoihin oon sitte laittanu valkosipulisilppua ja öljyä. Uunissa se paahtuu ihan pehmeäksi.

Toinen mistä tykkään on tehä tomaattikastike ja siihen munakoison ja herkkusienen palasia. Sit syödä pastan kanssa ja paljon juustoraastetta päälle. 😋

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.09.2017 klo 20:49

Ei onnistunu käsityö, ei syömiset. Mitää järkee täs on enää? Huomen tyttö tulee kotiin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.09.2017 klo 07:05

Kiitos, Joie vinkeistä!

Pidätkö sinä, Saloka, munakoisosta? Tai valkosipulista. Toivoin ruokajonosta patonkia. Olisin tehnyt siitä margariinillla ja valkosipulilla valkosipulipatonkia. Mutta ei ollut vaaleaa leipää lainkaan...

Meidän ruokajonotusta järkeistetään. Ensi viikosta alkaen jaetaan numerolaput sattumanvaraisesti eli ensimmäisenä lapun ottava voi olla viimeinen ja toisinpäin. Eii tarvitse mennä niin aikaisin jonottamaan eivätkää rollaattorilla tulevat pääse aina ensimmäisinä sisään... Tuntuu kohtuuliselta.

Väsyttää.

JP

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.09.2017 klo 18:35

Jp. En o oikee munakoison ystävä, mut valkosipulia käytän melkein kaikkeen, hyvä etten puuroon sentään.

Mun kurkku on omituinen, kuiva. Muutenki oon sängyssä viihtyny melkein koko päivän. Tein ruuan ja oksensin osan pois. Pesin koneellisen pyykkiä. En jaksanu formuloita katella. En jaksa katella yhtään telkkaa. Se vaan on päällä.

Kysyin äitiltä taas päikkyä. Hän ei viitsi enää kommentoida.

Huomen olisi kahvitus mummilla tytön synt. Vuoksi. Taidan skipata ne niin ku rippijuhlatki. Ei siel mulle o tarjottavaa ja ahdistaa mennä jo nyt sinne. Tyttö ei ole mitään kommentoinu. Kysyn myöhemmin vielä.

Huomenna pitää peruu tytön fysio. Tyttö pärskii ja sinne ei saa kipeenä mennä. Kouluun hän saa mennä.

Huomen aamulla pitäis jaksaa mennä 8 autolla kaupunkiin. Haluaisin va sinne soittaa ja peruu, mut...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 18.09.2017 klo 16:38

Hei saloka! Kurjaa että olet väsynyt ja kurkkukipuinen (ärtyyköhän se oksentamisesta? Vatsahappoja siinä tulee ylös kumminkin).

Ihan kyllä ymmärrettävää että ihmisten ilmoille lähteminen on raskasta, mut sinänsä se on harmi kun neljän seinän sisään jäämällä myös menettää paljon... Tai siis, eristäytyminen ei yleensä tee mielenterveydelle hyvää.

Mä en ihan ymmärrä, miksi tarttet äidiltäsi luvan päikkyyn menemiseen 😑❓ Jos muut saa mennä päikkyyn sairaana, niin mikset sinäkin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.09.2017 klo 16:06

soroppi, voi olla että kurkkuni on jo ärtynyt, tai sit on joku virus, kun tyttökin oli flunssassa. Sen näkee ajan kanssa.
Olin mä eilen ryhmässä, mut sen jälkeen tulin kotiin ja sänkyyn. Olishan sitä hyvä muita nähä, mut tällä hetkellä ei oikee kiinnosta ja sellai.

TÄnään oon ollut ahkerampi. LAitoin 8lta pesukoneen jo käyntiin ja ripustin ne heti pestyäni. Nyt jyllää astiakone. Ruuan olen pikaisesti tehnyt kanakasviskeiton. Tyttö syö pamolia, kun fysio sai hänen päänsä särkee.

Huomenna pitäisi jotain extraa keksii. Suunnittelen mansikka piirakkakakun tekoa. Mutta se riippuu jos tyttö tuo piirakkapohjan kaupasta. Voisin itekkin mennä huomenna kauppaan, mut kaikki rahani on tytöllä

Koitin tossa tehä lapasia taas muutaman kerroksen. Hitaasti, mutta varmasti ne valmistuu.

Ruokailu meni penkin alle. Koitan nyt sit teellä korvata sen ja kohta mehulla. Illalla näkkäriä sitten taas kun en jaksa pakkasesta etsii ruisleipää.

Ootan että äiti ostaa mehumaijan, saan alkaa ite tekee mehua ja mehusta vispipuuroo ja vaikka jua sitä. Onhan se oma parempaa kun kaupan, ehkä. Samalla saan pakastimen tyhjemmäksi marjooista. Siellä on mustikkaa rapasperii ja puolukkaa ainakin.

Mökillä kasvaa luumuja ihan sairaan paljon. Marjojakin tulee. TOivottavasti nyt ei pakkanen vienyt niitä. Mansikoita ei tänä vuonna tullu ja äiti onn mansikkamaata isontanutkin. ja laitellut.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 20.09.2017 klo 10:48

Aa, no voihan se sit olla flunssaakin. Oli mitä oli, toivon sulle (ja tytölle) pikaista paranemista!

Vähän kyllä kadehdin sun marjapakastinta. 🙂 Mulla on lakkoja ihan mukavasti, mut mustikoita en jaksanut tänä vuonna kerätä niin niitä on vaan vähän.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.09.2017 klo 18:09

kyl se yrittää flunssaa mulle kehittää, mut nuhaherra on erii mieltä. tänään ollaan sit oltu vaan ja koitettu kärsii.