Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.08.2017 klo 16:53

ahdistus hiukan laantunut, mut väsy ei. TOivon että saan ensi yönnä nukuttuu sitten oikee kunnolla, jollen muuten ni otan ahdistuslääkkeen.

Tilattiin kebabit tytön kanssa. TYttö ei jaksanut syä omaansa. Mä söin ja oksensin. ☹️

Huomenna tyttö menee taas mökkeilee. Saa nähä millainen mun vkl on. Ehkä mä tosiaan lepään, kun täällä on kaikki hoidettu.

Tyttö oli koululääkärillä. Hän sai kokeiluun migreeniestolääkkeen. Parempi sekin kun ei mitään. KOtimatkalla hän oli isänsä taas nähnyt ja järkyttyi. En osaa siihen tilanteeseen sanoo mitään oikee.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.08.2017 klo 11:12

syvä väsymys iski.

Aamulla kävin apteekista ostamassa tytölle lääkkeitä. Samalla siellä näin tutun ja hän kysy onko kaikki ok. Tä tuttu oli entinen osastolainen. ALoin miettii, näytänkö tosiaan ihan freesiltä enää.

Apteekista mentiin äitin kanssa leipomoon. Tuli hiukan leipää ostettuu ja pullaa. Selvisin helpolla ja halvalla.

Sain nukuttuu ahdistuslääkkeen kanssa. Onneks ensi yönnä saa nukkuu kunnolla. Pääsee illalla ajoissa nukkuu ja saa nukkuu aamulla.

Nyt pitäisi mennä pakastimen kimppuun ja kattoo soppa-aineksia. TÄllä kertaa marjasoppa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.08.2017 klo 21:19

Äkkiä tämäkin päivä meni. Tuskainen ja väsyttävä. Sain mä sentään pyykit pestyy ja kuivumaan. Muuten olen kyenny va makoilee.

Maanantaina alkaa aamusta taas ryhmät. Saa nähä miten kyen käymään. Odottanu olen, kun tahdon oppia tekee onteloneuletta.

Kohta rauhottava naamaan ja oottaa unta.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 27.08.2017 klo 12:05

Heippa saloka, miten nukutti?

Mitä onteloneule on, en ole kuullutkaan? 😐 Mäkin voisin ehkä kaivaa pian viime talvena kesken jääneen pipon naftaliinista. Farkkujakin kyllä olis vielä paikattavana, ne on olleet tämän kesän projekti.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.08.2017 klo 21:25

Soroppi. Onteloneule on semmoista että tehdään esim lapasiin päällinen ja vuori yhtäaikaa ja jos tahtoo kuvion niin vaihtaa lankoja. Työssä koko ajan 2 lankaa va.en tiä ymmärsitkö.

Niin väsyttäviä ja raskaita päiviä ollu että nytki makaan sängyssä jo miettien, meniskö jo nukkumaan. Muutenki on heikkoja noi päivät.

Tänään säin ruuan ja leipää. Tunnen itseni possuksi. En oksentanu. Tunnen ku se imeytyy, tosin tänään on joku ihme päivä kun jos on syöny, möyryy maha silti.

Lääkäri ei ole soittanu ja mä en sille. En tiä mitä sanoa sille. En uskalla tunnustaa että oon huonommassa kunnossa koko ajan.

Torstaina pitäis ryhmään men, mut joudun kai peruu. Olen siihen aikoihin aina niin väsy ja heikko.

Tänään ystävä vei mut kauppaan ja postiin, en uskaltanu ite mennä yksin.

Tyttö valittaa huonoo oloo. Tais panadol laittaa närästämään sitä. Joka kerta sen jälkeen valittaa huonoo oloa. En tiä mikä siinä on. Parasetamooli pitäis olla hellä mahalle. Pitää kai ostaa pamolia, sitä se on pienenä pystyny syömään.

Mut nyt meen ottaa iltalääkkeet...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 30.08.2017 klo 12:37

Hei,saloka!☺️❤️☺️ Kerro lääkärillesi koko vointisi. Ehkä hän voisi auttaa sua silloin paremmin.

Mulla on jotenkin hankala olo, vaikka olen edelleen miehen luona. Tekisi niin mieli satuttaa itseäni.

Voimia ja jaksamista.

JP

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.08.2017 klo 17:27

kiitos JP kun jaksoit kirjoittaa.

Jaksoin nousta sängystä vasta puoli kolmelta. Ja koko ajan tekisi mieli painuu takasin nukkuu. Sain onneks astiat koneeseen ja koneen päälle, ruuan tehtyy (joka ei oikein maistunut mulle) ja leiposin yhden helpon kakun, jota tyttö tuolla mussuttaa. Olen vaan niin äärettömän väsynyt ja heikossa kunnossa. En ole eilen oksentanut, enkä tänään. Paino nousee ja se ahdistaa. Haluaisin sen laskevan. Haluaisin olla laiha taas. En halua että peilistä kattoo tankkeri. Finninaamainen olio.

Eilinen syömäjuttu selvvisi, menkatkin piru alkoi. Ne vielä enemmän väsyttää. Otin särkylääkkeen kun jalkaa sattu niin penteleesti.

Ootan vielä sitä lääkärin soittoo. Saa nähä koska se tänään soittaa, jos soittaa. AIjon ainakin b12 pyytää taplettina. Jos sitten muistaisin sen paremmin ottaa. Ehkä se kysyy vointii, pakko sille on totuus kertoo sit.

Huomenna olisi ryhmä taas. Saa nähä aamulla miten menee. Otan illalla rauhottavan, ehkä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 31.08.2017 klo 16:56

Luulen tajuavani millaista siitä tulee mutta en kyllä yhtään hiffaa miten sitä tehdään 🤨 Onko molemmille kerroksille eri puikot tai jotain...

Saitko kerrottua lääkärille olostasi?

Mun tekis niin penteleesti mieli venyttää päiviä, aina iltapäivällä hirmu kamppailu sen kanssa malttaako lähteä töistä kotiin. Vaikka tietää että lepostelu olisi tarpeen, ei sitä niin helppo ole toteuttaa. Silti, toivon leppoisia hetkiä sulle!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.08.2017 klo 18:22

soroppi. ei kun siinä neulotaan samalla puikoilla molempia puolia, eli työssä on tupla määrä sulmukoita. Joka toinen vaikka valkoisella oikein ja joka toinen vaikka punaisella nurin.

EN mä kamalan paljoo puhunu sille lääkärille. Se puhelu oli melkein kiitos ja hei. Ei suostunut b12 vitamiinia pillereiksi. Huomenna pitäisikin pistää sitä taas, viime kerrasta taitaa olla puoli vuotta kun en muistanut. Jotain intervallista se puhui.

...
tänään olen ehkä hiukan pirteempi, nousin jo 12 aikoihin sängystä. olen tosin litkiny teetä tässä. Menkkakivut oli iltapäivällä vielä, mut ei enää. Kohta ne onneks loppuu taas kuukaudeksi. RUoka ei oikee maita, ennemmin ällöttää.Tein sit porkkanaraasteen, jonka oksensin pois.

Tytöllä onneks on vkl;na ohjelmaa, että ei mun tarvii hänen perässä kulkea. Meillä on muutenkin sukset hiukan ristissä.

en menny ryhmään. en tiä, pitäisikö peruu koko torstai ryhmä tai pistää hiukaks aikaa jäihin.

Äiti ehotti et menisin ma isän jalkahoitoon, veisin ja hakisin isän. No way. Pakko oli sanoo et on ryhmä. ei se kans ajattele mitään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.09.2017 klo 15:53

nousin taas aikaisemmin ja oon rätti poikki väsy. Suunnittelen kauppaan menoa, kun raha tulikin jo tänään. Kysyin ystävältä, mut ei hän ole vastannut. Taidan mennä ite bussilla sinne sitten. Onneks toi toisiks iso kauppaan pääsee bussilla melkein ovelta ovelle.

Sain vakuutuslaskut maksettuu, joten ei ole pelkoa niiden katkeamisesta.

Leiposin kuivakakun tänään, kun tyttö halusi jotain hyvää. Se hiukan epäonnistui, kun piti kuorruttaa niin ku tosakakku, mut kuorrutus levisi pitkin pöytää kuivettuneena. Tekemällä sitä oppii.

Voisin ihan hyvin mennä nukkuu, mut yritän taistella ja mennä vasta illalla nukkuu.

Huomenna tytöllä on menoja, joten mulla rauha. Hn on yönkin pois, joten saan mennä ajoissa nukkumaan. Sunnuntaina jo vanhemmat tuleekin ja arki astuu voimaan.

olen tossa neuloskellut sukkia ja sitten noita tuplalapasia. Pitää aloittaa toinen lapanen ja piirtää uudelleen peilikuvana toi siili, että saan toista lapasta tehä. Pystyy sitten maanantaina kysyy apua peukaloon.

Täällä on imurillekkin käyttöö, mut enpä o jaksanut. Hyvä ku roskat oon jaksanut viä ajoillaan ja tiskit tiskata. TÄnään onkin tiskikone ja pesukone ollu päällä, joten illalla onkin sitten pyykkien ripustusta.

Mut mä taidan alkaa lähtee sinne kauppaan, ei se ystävä soita mulle...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.09.2017 klo 22:06

Herättiin molemmat tytön kanssa aikaisin, vaikka ois saanu nukkua hiukan pidempään. En jaksa enää iltaisin valvoa.

Tänään en o tehny oikeastaan muuta ku koneellisen pyykkiä pessy.

Mietin taas päikkyy. Maha on todella huonossa kunnossa. Syömiset päin mäntyy. Voimat ihan loppu. En va jaksa enää muistaa paljon mitään tai olla. Nukkuisin koko ajan, jos annettais mahdollisuus.

Tyttö oli siskoni kanssa yhdessä hauskassa tapahtumassa. Menee ensi vuonna taas. Ihanaa että sisko jaksaa viedä tyttöäni jonnekkin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.09.2017 klo 01:45

Hei, Saloka!😍 Valvon, vaikka on yö. Odotan että pääsisin takasisin nukkumaan... Ei vielä väsytä...

Etsin illalla villapaidan tekeleen. Tekee mieli alkaa neuloa sitä. Yksi virkkuasprojektii on ehkä ennen sitä, muta tekee mieli pääästää vähän neulomaan. Kaunis väri. Edelleen se tuntuu siltä, vaikken ole neulonut puseroa vuosiin. Ensin jännäsin, minkä kokoista olen ollut neulomassa, kun kokoni on vuosien varrella muuttunut niin paljon. Mutta näyttää siltä, että mahtuu pääälle tämänkokoiselle minulle...

Mulla on jonkinlainen käsitys ontelokuteesta (vai mitä teitkään?). Saat lämpimät lapaset aikaiseksi. (Nimittäin jos olit tekemässä ontelokuteesta lapasia...😉 )

Hyvää sunnuntaita sinulle!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.09.2017 klo 21:02

Jp. Juu teen lapasia onteloneuleesta. Tosin tänään tein pari kukkaroa valmiiksi asti. Huomen tai joku päivä pitää yrittää tytöltä kysyy jos tulis mun kans varastoon hakee lankaa. Mä en va yksin sinne pysty menee...

Mietin, lähdenkö aamulla ryhmään. Kroppa on tosi kipuinen. Joka paikkaa kolottaa.

Suihkussa löysin kainalosta patin. Se iho on punainen, joten voi olla tulehtunu karvatuppikin, mikä lie. Ei se satu eikä kutia. Löyty va kun pesin kainaloa.

Hiukan mä siivosin kun äiti kävi. Äiti vei isän kukkaron samalla ja parit valmiit sukat.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.09.2017 klo 22:16

Olen taas tuhlannut kaikki rahat, tällä kertaa tyttöön. En uskalla sille sanoa, ettei hänelle tuu paha mieli. Jätän takin ostamatta itelleni. Säästän siinä 20-40 euroa. Pitää huomenna kerätä laskut ja laskea saldot ja tulot ja menot.mä en jaksa tätä soutamista ja huopamista enää.

Ystävä on tosi kipeenä. Sillä on armoton flunssa ja sit sai migreenin päälle. Mä ehtisin 15 min ennen manaamaan migreeniä hänelle. On paha mieli, vaikka selvitettiin se.

Olen koko päivän istunut ja neulonut tai virkannu. Mun pitäis saada valo tohon tuolin viereen, ni voisin kauemmin tehä jotain.nyt pimeys tulee jo puol 9. Tosin se on hyvä rauhottumisaika.

Huomenna pitäis leipoa kinkkupiirakkaa. Laitan mahdollisimman paljon kasviksii sekaan. Sitä me syödään sit muutama päivä, niin oon ainakin ajatellut.

Toivottavasti saan ensi yönnä unesta kii. En eilen ottanu ahdistuslääkettä, ni en saanu unta. Pari kk voin vielä niitä käyttää ja sit ne menee vanhaksi. Marraskuussa tarvii keksiä joku muu keino rauhottuu ja nukahtaa.

Kävin täyttämässä pillerivarastoni apteekissa. Vielä yksi kallis lääke (ravintolisä) jäi tilaukseen. Saan huomenna sen. Meille tuli perjantaina oma apteekki ja se oli vähän hidas ja lääkkeitä ei ollu.

Mut joo, tarvii varmaan alkaa nukkuu...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 05.09.2017 klo 17:22

Kivaa saloka kun kerroit kuulumisiasi ☺️❤️

Toi kinkkupiirakka kuulostaa tosi hyvältä. Mä ajattelin et tänään on kalahampurilaispäivä, sit joskus kun pääsen kotiin.

Pidätkö yleensä syksystä? Pimeä tulee jo aikaisemmin, täälläkin. Työkaveri on luvannut myydä/antaa mulle otsalampun, jota ne oli jo pois heittämässä. Pitäis vaan muistaa pyytää se.