Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.04.2017 klo 17:26

tein herkkua meille, soijavaahtoo, mansikoita ja marenkia. Ite en tällä hetkellä pysty paljoo syömään, mut jotenkin sain ahdettuu lasillisen sitä. Tyttö otti toisen satsin.

Mulla on jokin ihme juttu menossa taas. Eilen illalla alkoi tutut leivät äklöttää ja tökkii. TÄnään kaakao ja ruoka ja nyt toi herkku. Kaikki mitä laitan suuhunu, äklöttää, mut silti on pakko syä ja jua jotain. Maha tuntuu koko ajan täydeltä ja tuntuis hiukan närästystä, vaikka on siihen estolääkitys koko ajan. Olo on heikko, kun en pysty syömään enkä ees juomaan. Olen pirun väsynyt koko ajan. Viime yönnä meni kello melkein ympäri ennen kun heräsin kunnolla ja koko ajan tekisi mieli vaa nukkuu.

Ootan että tulee torstai ilta, tyttö lähtee vissiin silloin jo mökille. Pääsen to jo aikaisemmin nukkumaan, jos näin paljon väsyttää ja saan nukkuu aamulla kuinka kauan tahansa.

Mun piti niin hienosti siivpta. No tiskit sain koneellisen tiskattuu ja roskia siiottuu. Teen loput sitten joskus.

Oon miettinyt noita lakanoita.Meillä on niitä ihan tolkuttoma määrä. Jos osan pistäisi välillä vaikka varastoon ja vaihtais aina silloin tällöin. Tulisi liinavaatekaappiin tilaa enemmän. Nyt se pursuu yli äyräiden ja joka kerta kun sinne menee, toivoo ettei olisi mennyt. TÄytyy tytölle sanoo että valitsee vaikka 2 pussilakanaa sieltä ja tyynyliinat. Ite valitsen kanssa ja loput sitten menee varastoon. Saa nähä koska mä jaksan sen kaapin kimppuun mennä.

Huomenna on tytön tk lääkäri, päänsärkyjen takii. TÄnään hänellä on ollut 2 ns. kohtausta joihin nyt jälkimmäiseen ainakin otti särkylääkkeen. Toivon että lääkäri huomenna ottais kantaa niihin ja tekisi jotain muuta ku peukaloita pyörittäisi. Tytöllä on joka päivä kuulemma pää kipee, mut joskus se yltyy todella pahaksi ja sitten se helpottaa.

Torstaina tytön psykan lääkäri ja sen jälkeen menemme kauppaan ja sieltä tyttö tulee yksin kotio ja mä menen ryhmään, jos jaksan. Voi olla niin että menen sinne ja sanon et moikka tulin ja moikka lähin. En mä jaksa tällä väsymyksellä tehä mitään muuta ku levtä.

Onko tämä sit sitä että vauhti loppui ja sen aiheuttama väsymystä tämä on. Vai mikä, en tiä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.04.2017 klo 11:33

On niin kamlan vaikeaa tytön herätä aamuisin. Jäisi mielummin kuulemma sänkyyn nukkumaan. Mutta pakko on koulussakin käydä.

Tyttö sai migreeni diagnoosin tänään ja sit hänellä on niska jumissa. Niskaan hän menee johonkin infoon loppu kuusta ja migreeniin sai särkylääkettä.

Mä sain jo tyhjennettyy tiskikoneen ja täytettyy sitä. Vein haisevan roskiksen ulos. Muutakin pitäisi tehä, mut ei oikee nappaa. Äiti pyysi sinne, mut ei nappaa. Haluaisin va mennä nukkumaan.

Sukat valmistuu. Jos huomenna tekisi niihin alaosan sitten ryhmässä.

Nyt alko mahakin sattuu... Taidan mennä maate...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.04.2017 klo 06:33

Hei, Saloka!☺️❤️☺️ Meneekö tyttösi pääsiäiseksi mökille? Mulla menee toisin päin, eli mulla tyttö tulee mulle pariksi päiväksi. Sataa lunta. Joko tätä sanotaan takatalveksi? Puut ei ole vielä vihertäneet...

Mä pyykkään nyt aamusta. Pesen peitonkin. Kun talossa on kuivausrumpu, niin saan senkin kuivaksi ensi yöksi. Oma pesukone on hajalla. Haluaisin siitä eroon, mutta pois kuljettaminen kai maksaisi aika paljon. Kun ei ole edes autoa, mihin tuo mahtuisi... Odotan sitä, kun talon eteen tulee roskalava, jonne saa viedä tavaraa. En vain muista, tuleeko se keväällä vai syksyllä.

Hyvää pääsiäistä sinulle!

JP

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.04.2017 klo 13:16

JP juu menee tyttö mökille.

...
Tulimme juuri tytön psykan lääkäriltä. He pahoitteli kun tytön hoito on keskeytetty, vaikka se pitäisi olla käynnissä koko ajan.
Tyttö on henkisesti ihan hajalla. Kerran tyttö repesikin itkemään ja loppu ajan pidätti itkua. Tyttö nukkuu liian vähän ja meille sanottiin että voi kokeilla melatoniinia.
Tyttö on puhunut siellä itsetuhostakin tai niistä ajatuksista.. Onneksi tällä hetkellä hän sano ettei ole sellaisii ajatuksia.

Olen huolissani tytöstä. Haluaisin rutistaa häntä niin kovaa kun voi vaan, mut ei hän halua. Tein sit toisen laisesti. Mentiin kauppaan ja hän sai mitä halusi, melkein. Hän piristyi ja jopa naureskelikin. Mutta silti en taho häntä yksin jättää tämän psykan jälkeen. Tulimme kotiin ja ilmoitin ryhmän ohjaajalle etten mene.

Mulla on vaikeuksia ruuan kanssa, taas vaihteeksi. Eilen kello tais olla 18.30 kun söin ekat leivät vasta. EI vaan ole nälkä, tai olisko sitä joskus ollukaan. Mut se "peikko" sisällä va kannustaa paastomaan kauemmin ja kauemmin. Nyt se peikko käskee syä ostamani suklaat kaikki kerralla ja oksentaa pois.

Oon ihan sekaisin tuolta päästä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.04.2017 klo 04:23

Näin sit meni tämäkin yö, valvoes. Kamala väsy olis, mut unta ei tuu.

Mietin et käviskö päivällä hakee kebabin. Jaksanko kävellä ton hirmumäen ylös.

Leipoa olen ajatellu. Tehdä vähän herkkua pakkaseen pitkästä aikaa.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 14.04.2017 klo 16:29

Hei, sinä se jaksat uurastaa kotitöiden parissa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.04.2017 klo 17:47

Olen itteni kanssa taas ihan pohjamudissa, syömisien kanssa. Kun tyttö on kotona, ei ole niin pahaa oloa ja mikään ei käske tekemään mitään tyhmää, mutta kun oon yksin, menen siihen piirileikkiin mukaan. Suunnittelen kuinka paljon pystyn ahtaamaan itteeni syötävää ja sit... Nyt sit juon vettä, kun alkoi päässä tuntuu sellaiselta et taju lähtee kohta.

Leiposin aamulla mustikka-jogurttipiirakan, väärin oli sekin. Mut mun on keksittää noille mustikoille jotain, niitä on ihan sairaan paljon pakastimessa. Ainut on, et alan tekee mustikkakeittoo, mut mua ärsyttää se kun joutuu niin paljon sokerii siihen laittaa.

En o juonu teetäkään tänään, mut ei ole mahakaan oireillu. Olisiko se tosiaan toi tee, vaikka se on kofeiinitonta ja vatsaystävällistä.

EN käynyt ulkona tänään. Keittiön ikkuna oli auki, mut sit alkoi kuulua niin että täällä kämpässä oli joku, ni suljin.

Olenko masentunut. ahdistunut ainakin olen. Äiti vähättelee tyttöni tilaa ja tivas eilen illalla kuka sano ja mitä sano ja se on ihan väärin koska tyttö on iloinen hänen kanssa ja jne. Ei se ole ikinä hyväksyny munkaan masennusta tai mitään mun sairauksia. Ei varmaan olis nokkaansa kohauttanut, vaikka oltais löydetty syöpä. Varmaan sanois et niin hänelläkin ja onhan isälläkin ja ihan hyvin tossa menee. Mun isällä on vissiin koteloitunut syöpä keuhkoissa. Älä kysy mitä se tarkoittaa.

En o jaksanut paljoo ees sukkii neuloo. Yö ku meni ihan pipariksi, ni se verottaa koko päivästä sitten. TOion että ensi yönnää saan nukuttuu jo normisti, ilman ihme unia ja ilman valvomista.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.04.2017 klo 07:21

Hei, Saloka!😍 Miten olet saanut nukuttua? Mä nukuin viime yönä reilut yhdeksän tuntia. Olen kuitenkin jotenkin väsynyt vielä...

Tein eilen pikkuisen käsitöitä. Helpotti oloa, kun sai jotain aikaiseksi. Tänään aion tehdä käsitöitä enemmän. Leikkaan ainakin kankaita. Ja toivon, että saan alettua ompelun... Yksi malli on ainakin niin yksinkertainen, kaksi kangaspalaa (ja tietysti päärmeitä, ym.), että uskon saavani sen valmiiksi. Alan kankaiden leikkuun kunhan aamukahvilta ja koneelta kerkiän.

Mä kuvitelin saavani paikat kuntoon pääsiäiseksi, mutta mitä siitä tuli? Ei mitään. Siivo taas ihan hurja. Keittiön ruokapöytä on kuitenkin kohtuu siisti, kun olen sen päällä piirtänyt kaavoja. Ja kohta menen sinne kankaan leikkuuseen.

Suihkussa pitäisi käydä! En ehkä haise, mutta hiukset on likaiset. Ja tietysti muukin kroppa.

Kotia voisi laittaa kesäkuntoon, vaihtaa tyynynpäälliset sohvalle ja torkkuviltin...

Voimia sinulle tähän päivään! On hankalaa, kun läheiset ei usko sanoja ja ajatuksia, jotka itse tietää tosiksi. Yritä kuitenkin jaksaa ja kestää!

JP

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.04.2017 klo 14:07

JP, yöt on ollut kolme kertaa jo huonoja. Herään n. 2 tunnin päästä nukahdettuani ja enkä saa unta heti. Pyörin kämpässä ja mietin mitä alkaisi tekee. Sit saan unen päästä taas kii ja parin tunnin päästä samoin. TÄtä tä on ollut nyt 3 yötä.

Mä olen tänään jo käynyt kaupassa, kun en jaksanut enää taistella tätä paskaa vastaan. Raahasin n. 60 euron eestä tavaraa kaupasta. Ostin niksi-pirkka kakkapaperia ja runo kakkapaperia. Ajattelin jos niitä laittais sitten kun saan joskus ton vessan siivottuu.
Sain liinavaatekaapinkin siivottuu. Yli puolet meni vanhemmille ja varastoon ja tilaa tuli tosi paljon. Vielä pitäisi säkkeihin noit ylimääräiset laittaa.
Laitoin pesukoneenkin jo päälle. Pitäisi viikata kuivat pyykit jettä saa märät narulle. Muutenkin niitä on kerääntynyt jo jonkin verran.

Avasin siiderin joska ostin kaupasta. Olen sitä juonut samalla kun teen töitä. Haluan nauttii tästä illasta vielä kun voin. EN mä humalaan noista 4 stä tuu, mut ainakin hikiseksi tuun.

Kerroinko jo, että sain eilen ne sukat valmiiksi mitkä aloitin maanantaina. Aloitin uudet, mut taidan purkaa tekeleet ja aloittaa toisenlaisesti. Käytän niihin 3 väriä.

Kasvojen iho kutii ja sattuu. Se on ihan kuiva kun sieni. olen sitä rasvannut, mut en halua käyttää tota ihan rasvasta rasvaa, kun se on kadoksissa ja se aiheuttaa finnejä. Täytyy vaan taas laittaa tota lievempää rasvaa ja rasvata monta kertaa päivässä.

Ai nii, piti mehuu ostaa. Voi vitsi mun tyhmyyttäni. Täytyy kysyy, jos tyttö menisi viikolla ostaa, jollen ite mee kauppaan.

Mahani on ollut omituinen koko yön ja nyt tämän päivän. Hyvä ku kauppaan uskalsin mennä. Toivon sen rauhottuvan tässä ennen huomista.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.04.2017 klo 16:50

Maha on taas erii mieltä. Tosin on se ollu jo pidemmän aikaa, mut nyt räjähti. Miten saan tämän aisoihin taas...

Tyttö tuli. Sain sanomista ku en ollu pessy kaikkii pyykkei. Aina se mäkättää jostain. Nyt on jo kavereiden kanssa. Huomen aamulla alkaa tappelu että ku kouluun pitää mennä.

Jään koko viikoksi yksin tytön kanssa ku vanhemmat menee mökille. Saa nähä miten menee.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.04.2017 klo 20:44

Mä jouduin ottamaan tänään kaikki tarvittavat. Väsyttää! Meen nukkumaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.04.2017 klo 13:14

maha oireilee vieläkin. En keksi mitä alkaisin tekee. Pitää varmaan kokeilla tänään ruisleipää, jos se auttaisi. Nä päivät va vetää niin piippuun ku kaikki menee läpi.

Tytön kanssa oli vaikeuksia kouluun lähön kanssa. Meni tunnin myöhässä.

Olen jo pessy 2 koneellista pyykkiä ja laittanut ne kuivuu. Huomenna olisi tarkoitus pestä vihdoin vessa. Vielä ku astiat saan pesuun, ni päivän kotityöt on tehty. Ruuaksi ajattelin tehä kastiketta ja spaghettii. Tytön lempparii.

Kasvoni on niin karseessa kunnossa, vaikka rasvaan niitä melkein koko ajan. Aamulla laitoin ceralania, illalla laitan varmaan bepanthenia. Aamulla sai raaputtaa kuolutta ihoa pois kasvoilta.

Yö meni hiukan paremmin, mut heräsin turhan aikaisin, kun olisin saanut nukkuu. No katotaan miten ensi yönä sitten.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.04.2017 klo 06:35

Miten sait nukuttua? Mä heräsin tänään vasta lähempänä viittä. Silti vähän väsynyt olo.

Meen pyykkituvalle nyt aamusta. Haluan kutistaa pari uutta kangasta, jotka ostin. Vaikken ehdi niillle tekemään mitään ennen ensi viikkoa. Tai ehkä huomenna on vähän aikaa...?

Mukavaa tai edes siedettävää päivää!😍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.04.2017 klo 15:17

JP kiitos viestistä. Nukuin ihmeen hyvin, mut aamusta säikähin että olin unohtanut kellon, mut sit muistin että eihän tyttö ollukaan kotona.

Olen tänään pessy vessan ja maha ei oikein tykänny siitä tai sit ei tykkää teestä tai banaanista. En tiä, pitäisikö mun tosiaan lopettaa kokonaan syöminen ja juominen ja sitten mennä yksi aines kerrallaan. Nytkin on ni huono olla henkisesti ja fyysisesti kumma olo. Henkinen tyhjyys kun ei ole sellai mitään tekemistä. En viitti alkaa imuria käynnistää enää tänään. Ennemmin teen aamusta duunit ja lepään p'äivällä. Henkinen tyhjyys siitä että olen edelleen huonossa kunnossa, vaikka siivoilenkin. Olen henkisesti aika kaput. TOi siivoaminen on pakokeino ilmeisesti pahaa oloa pakoon. Ja samalla pääsen tuottaa toisille hyvää oloa ja enkä saa valituksia siitä että makaan kotona.
Tein masennustestin netistä ja sain 50 pistettä ja kehotuksen hakemaan apua.
Fyysisesti olen ton mahani takii huonossa hapessa. Koko ajan pitää jua että ei tulis va nestevajaus. Mut en sit tiä, onko nä oireet sitä tai sit johtuuko va lääkkeistä tai jostain muista. Ja mä en lääkäriin me, ennen ku on pää kainalossa tai sit ennen ku joku tosiaan mut pakottaa menee sinne.

Olen tota sukkaa kutonut. Joutusin eilen purkaa kokonaan sen toisen sukan tekeleen, mut olen jo samassa kohassa. Äiti on edelliset jo päätellyt kuulemma. Saa nähä millaiset näistä tulee. Ajatus on silmieni eessä.

Tyttö tosiaan oli kaverillaan viime yönnä. En yhtään tiä miten on mennyt. Tyttö ainakin ei halua kouluu käydä ja haluaisi va kotiin ja olla kotona. Onneks ensi viikolla hänellä on psyka ja hän saa siellä jutella, kun mun kanssa ei sellai halua. Toivon tosiaan että tyttö saa lukkonsa auki vaikka kaupunki tämän hoidon "katkaisikin" melkein puoleksi vuodeksi. Toivon että tä reilu kuukausi menisi hänellä hyvin ja hän jaksaisi käydä tyhmää kouluu ja sitten sen jälkeen hän jaksaisi käydä rippikoulun. Sitten on loma. Onneks toi rippileiri on heti koulun päättymisen jälkeen, joten saa kaikki siitä samalla pois kerralla.

HUomenna voisi kuivat pyykit laittaa ja viikata ja sitten vois kattoo, jos jaksais imuroida. Mut voi olla ni että en jaksa tehä yhtään mitään.

Käyttäjä Vanillaninja kirjoittanut 19.04.2017 klo 18:41

Vanillaninja täällä moi!

Olen uusi täällä. Mielettömän hienoa löytää tällainen vertaistukikanava! Hirmuisen pitkä ketju luettavaksi kokonaan läpi, mutta toivoa antavia juttuja ja kannustavia ihmisiä.

Tällä hetkellä elämä on aika synkkää...Bipo-diagnoosi vuosia sitte, johon en koskaan uskonut. Lähdin omin neuvoin laskemaan Ketipinoria+Lyricaa ja metsään meni että heilahti. Pari viikkoa pientä hypomaniaa ja nyt sitten sukelletaan syvällä, tosi syvällä siis!

Olo on arvoton.
Olin +10v erittäin vaikeassa suhteessa, josta lähdin reilu vuosi sitten. Nyt on hieno mies, mutta minä en kykene luottamaan häneen/ihmisiin ollenkaan. Kaikesta epäilen, kyttään ja vahdin. Epäilyni alkavat olla jo harhaisia ja pakkomielteisiä, tiedän tavallaan tsekin, mutta en osaa kierrettä katkaista. Syytä ei pettämis-ym epäilyille ole, joten korvien välissä kaikki.

Joka päivä on jokin epäilyn aihe ja hän on luonnollisesti lopen uupunut tilanteeseen. Rakastaa kyllä paljon, mutta hänen kärsimyksensä näkeminen huonontaa omanarvontuntoani entisestään.
Siltikin epäilen koko ajan ja kaikkea...

Miten saada itseluottamus kasattua ja tajuaisi, että kelpaa ja riittää juur tällaisena?

Onko täällä muita sairaalloisen epäluuloisia ja epäileviä ihmisiä? Mustasukkainenkin tietyllä tavalla olen ja niin hemmetin epävarma itsestäni.

Blaah, tuli varmaan aika sekava teksti, mutta kun ajatukset virtaa ihan sikin sokin täällä päässä just nyt.