Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.03.2017 klo 14:43

Ihme olotila jatkuu, mut alkaa pikku hiljaa hiipuu ja muuttua masennukseksi taas. Toivottavasti en tipu kamalan alas.

Olen tänään saanu lihapullia tehtyy ja tiskit koneeseen. Muuten oon istunu sohvalla ja kutonut. Uusia lankoja en ole viel koskenu kun sopivat puikot on muussa töissä.

Pelkään että oon huomenna ihan maassa, kun pitäis ryhmään mennä. Tosin jos menisin ajoissa nukkumaan... en tiä. En jaksa ajatella enää.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.03.2017 klo 07:25

Hei, Saloka!😍 Mikä on vointisi? Jaksoitko mennä ryhmään?

Mä katselen kankaita. Käsityötarkoituksiiin... On vain niin paljon kivaa tehtävää, ja minä en saa tehtyä oikein mitään... Inhoan itsessäni tätäkin...

Palaan tänään sairaalasta kotiin. Parin päivän intervalli. Toivottavasti saan tänään tehtyä jotain. Muuten inhoan itseäni vielä enemmän.

Tytölle kuuluu hyvää. Koulu menee mukavasti. Tykkää käydä siellä. Se tuntuu hyvältä. Kaikkea en ole onnistunut sotkemaan.

Huomaan, että tätä viestiä kirjoitaessani taidan olla melko masentunut, teksti niin itseinhon täyteistä. Toivottavasti sinulla menee paremmin!

Voimia ja iloa tähän päivään!🌻🙂🌻

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.03.2017 klo 11:56

JP, juu menin sinne ryhmään kun heräsin jo 5:ltä tänään. Saa nähä miten nä mun uneni nyt menee. Pelkään sitä että alan taas kohta valvomaan ihan järjettömiä määriä.

Jotenkin tuntuu että muutenkin tänään on parempi päivä mitä eilen. Pääsin siitä väsymyksestä eroon. Tai sit se on vaan toiveajattelua.

Tytöllä on ollut tankotanssia tänään. Saa nähä miten sen varvas on siitä tykännyt. Hän astui eilen partahöylän päälle ja varpaaseen syvä palkeen kieli.

Aloitin taas uudet lapaset ryhmässä. Nyt pelkään ettei lanka riitä niihin. No katotaan sitten mitä tehään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.03.2017 klo 12:14

Sain tänään nukuttuu pitempään, mut illalla ja yöllä oli vaikeeta nukkua.

Mun pitäis siivota, mut kiinnostus on nolla ja jumalaton hiki, kun join teetä. Se näköjään pistää mut hikoiluttamaan, kivaa. Laitoin musiikin jo soimaan, vaikka koko ajan pelkään et se on liian kovin, vaik en keittiöön sitä kuulekaan.

Pakko kai sitä on yritettävä siivoo. Olo on kyl aika heikko, joten varovainen pitää olla. Jos laittais parvekkeen oven auki?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.03.2017 klo 18:22

En tiä, mut pitääkö olla huolissaan jo?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 23.03.2017 klo 19:42

Hei, Saloka!😍 Mä sain tänäänkin tehtyä käsitöitä. Huomenna on kurssi. Väsyttää. Nukuin viime yönä paljon, vaikka olinkin hetkittäin hereillä ja ihan sekaisin. Miten se sinun lapasten neulominen?

Hyvää jatkoa sinulle!🌻🙂🌻

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.03.2017 klo 10:26

Moikka JP

Lapaset jatkuu aina silloin tällöin kun sängyssä teen. Eilen sain melkein loppuun yhet perus sukat, vähän vielä pitää toista sukkaa neuloo. Sit laitan kai lapaset sille puikoille, tai pistäiskö uudet langat jo kehiin...

Eilen pyöriteltiin tytön kanssa ajatusta, millä pärjätään. Nyt laitoin sille viestii että sain laskut maksettuu ja rahaa jäi. Olen niin paljon tuhlannut rahaa ja ostellut postimyynnistä tytölle, et...

Heräsin 6.30 ihan pirteenä, mut sain 8 jälkeen nukuttuu lähemäs tunnin vielä.

Eilen sekoilin sanoisani pahasti ja tyttö naureskeli sitä. Saa nähä meneekö tänään kuinka sekaisin sanat.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.03.2017 klo 12:37

TÄmä vkl alkaa menee loppuun. Ollaan hengissä vielä, vaikka väsyttääkin odella paljon. En sellai sitä väsymystä tunne, koska koko ajan on meno aika paljon päällä. Mut sit sammun sohvalle, ni ku äskönkin. Silmät menee väkisin kiinni ja pitää ottaa pikku torkut.

Olen eilen ja tänään herännyt 8:lta. Huomenna tarvii 7:lta herätä ja lähtee jo 8:lta. Päivät on ollut pitkiä ja yöt lyhyitä.

Eilen tein tai paistoin tytölle aamupalaksi pekonia ja keitin munia. Askartelin hiukan tuotelappuja töihini. Olen kuvannut pari sukkaa, jotka on tässä valmistunut. Aloitin uudet lapaset tekee, jotka melkein valmistu eilen. Tänään huomasin sitten, että lanka taitaa loppuu. En tiä mitä sitten teen. Lisää tota väristä lankaa ei ole. Mut sit tarvii jotain muuta lankaa käyttää.

Olen juonnut teetä ni, että sokeri on loppunut. Maha on huonossa kunnossa ja saa vessassa rampata koko ajan.

Paino on noussut uusiin kymmenlukuihin, ehkä sitä teetä ja muuta juotavaa tuli eilen litkittyy liikaa. Syönnyt en ole tätä kiloa lihonnut.

Eilen pesin pyykkiä kaksi koneellista. Sain kaikki pyykit kkuivumaan, vaikka siihen meni koko ilta.

olo on... hmm... väsyny. Ei niin masentunut. Menohaluja ei ole niin paljoo, mut ideoita olisi pää pullollaan. Haluaisin aloittaa sitä ja tätä ja tota ja tätä. Haluaisin aloittaa miljoona käsityötä. Pitääkin kattoo jos puikkoja on, ni vois laittaa kevät sukat puikoille ja näin ollen ottaa ne huomenna mukaan sitten. Mukaan kässäryhmään ja tehä ne siellä loppuun. Jollen sit innostu tänään tehä niitä loppuun. Musta ku ei ikinä tiä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 26.03.2017 klo 14:58

Eipä tosiaan saloka 🙂 Oot sä vaan aikamoinen noiden puikkojesi kanssa. Teetkö sä nyt ihan myyntiin niitä neuleita?

Mun paino on kans tasaisen ylhäällä. Mut eipä sille ehkä hirveesti voi, silloin pitää levätä kun väsyttää 😴

Onko sulla töitä arkisin vai mihin menoihin pitää herätä seitsemältä?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.03.2017 klo 10:28

Soroppi mä vaan teen oikeastaan noita käsitöitä ja sit annan niitä muille. Se on mulle vähän nii ku huumetta. Pakko saada tehdä.
En mä töissä oo. Mun olis pitänyt ryhmään mennä aamusta, mut en jaksanut. Muutenkin kun tytöllä on kasin aamu, ni pitää seiskalta herätä.

Tyttö oli liikuntatunnit koulussa ja tuli kotiin. Kamalat kivut ja huono olo. Nyt yrittää teetä jua, jos se hiukan auttaisi oloo ja menee lepämään. Mut me hiukan arveltiin jo tä, ku koulussa oli potkunyrkkeilyä. Toivottavasti huomenna pääsee kouluun jo. Hän joutu ottaa astmalääkettäkin jo.

Olen tänään nukkunut pitkään. Heräsin kun tyttö tuli kotiin. Nyt ajattelin, jos suihkuun menisin pitkästä aikaa. Sit jos jaksan, ni alan kutoilee taas. Eilen sain yhet lapaset valmiiksi ja toiset on peukkuja vaille valmiit. Aloitin eilen sit tekee kevätsukkia, en kyl tiä millaista kuvioo jalkapöydän päälle laittaisin. Ideoita on monia.

Mut nyt sinne suihkuun ja sitten teetä naamariin...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.03.2017 klo 15:33

tänään on huono päivä. päätä särkee, vaikka olen ottanut lääkettä siihen jo aamusta ja nukuin päiväunet ja olen syönyt. En tiä mitä enää tekisin. TÄ on ärsyttävää, joka lamaannuttaa mut henkisesti.

Pitäisi kohta jaksaa mennä paistaa jauhelihaa ja keittää makaronia. En kye tekee kastiketta ja tyttö hyväksyi tämän. Pitää syä ja ottaa lääkettä lisää, jos sitten helpottais hiukan.

Yritin kässäjuttuja tehä, mut ei siitä mitään tullu.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.03.2017 klo 20:34

Hei, Saloka! ☺️❤️☺️ Saitko tänään tehtyä käsitöitä. Menikö päänsärky ohi?

Mua alkaa väsyttää. Oon noussut aikaisin.

Hain, ja sain, toimentulotukea. Ilahduin!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.03.2017 klo 12:25

JP, juu helpotti se kun sain sokeria ja mustaa teetä. Taisi olla kofeiinin puutosta. En ole sen jälkeen ottanut lääkettä kipuun. Haluaisin vierottaa itteni taas mustasta teestä, kun siihen menee ni paljon sokeria, mut ei se näytä onnistuvan.
En tehnyt eilen paljoo käsitöitä. TÄnään olen hiukan.

Mulle kävi hassu juttu. Mun pitäisi olla tällä hetkellä linja-autossa ja kohti ryhmää, mut unohin lähtee. Olen niin paljon tässä tehnyt kaikkee. Laittanut astiat koneeseen, ollu hetken parvekkeella, huoltomies kävi ja jne, että kello käi liian nopeesti. Nyt mietin, uskallanko ilmoittaa hoitajalle että unoohin lähtee. Ei mulla ole enää mitään järkee lähtee, kun tunti menee matkoihin ja se loppuu puol 3. Pelottaa laittaa hoitajalle viestiä.

Terv. kesk. lääkärin pitäisi mulle soittaa tänään tosta kaulasta. Saa nähä mitä se sanoo. Mitä sille tehän, jos tehään yhtään mitään. Se on alkanut taas vaivaamaan.

Tytöllä alkoi tänään tet-jakso. On huomennakin. Hyvin kuulemma on pärjännyt siskoni luonna. Siskoni on perhepäivähoitaja. Kävelly tyttö ainakin tänään on.

olo on ihan ok. väsyttää, mutta silti on energiaa. Aika kuluu kun siivillä. Koko ajan pitäisi jotain tehä, et on helppo olla. Paikoillaan ei pysy millään. Tässä koneen ääressäkin vaihtelen asentoo koko ajan.

Isä meni tänään sovitusti sairaalaan. Pääsee huomenna tai lauantaina kotiin. Isä on jo kuulemma testamenttia ja hautajaisilmoitusta tehnyt. Isä tiedostaa että aika käy vähiin, sen tiedostan mäkin. Mut en vaan hyväksy sitä. Isä joutui tekee hoitotahonkin. kyl mä sen tiän ettei isä enää haluu että häntä elvytetään. Isällä on koko ajan vaara että menehtyy. Hänellä on yön aikana niin paljon hengityskatkoja ja varmaan niitä on päivisinkin. Jos joku kerta ei sitten alakaan hengittää, ni se on siinä. Tai jos sydän ei tahdistimella menekään päälle. Isällä on niin monia sairauksia jo. Hän ei kulje enää ulkona, muuta kun sitten ku on pakko (lääkärit ym). Käveleminen jo hengästyttää, koska keuhkot on ihan loppu kuulemma jo. Jokainen kuumepiikin kun hän saa, saa pelätä, selviikö. Emme tiä selviikö hän tytön rippijuhliin asti (kesäkuun alussa9. Menemme nykyään va päivä kerrallaan, tai oikeastaan minuutti kerrallaan. Niin ku isä yksi kerta hoitajille sano, että aamulla herää, ni 15 minuutin päästä voidaan mennä pillit soiden sairaalaan jo.

TÄ on tätä mun elämää.

Tuli haikee olo. Tekisi mieli itkee, mut en saa itkua tulemaan. Tekisi mieli heittää tä tietsikka pitkin seiniä ja riehuu oikee kunnolla. Mut mitä se hyödyttää. Kuka siitä ymmärtäis kuinka paha olo mulla on sisältä. TÄllä hetkellä tukahutan sen tekemiseen ja olemiseen. Mut se kiristävä vanne keuhkojen päällä estää hengittämisen.

En tiä onko mulla liian paljon lääkkeitä, tai tekeekö joku lääke, vai oonko mä tosiaan näin sokia. En saa selvää mitä ruudulla lukee, mut silti näen käsitöitä tehä. En näe enää kauas. Pitäis varmaan tilata aika johonkin optiikolle tarkistuttamaan toi näkö. Mut pelottaa. Ei mulla ole varaa ostaa laseja. Eikä mulle ees sovi sellaiset. Mulla oli ennen voxraa jo näitä näköhommeleita silloin tällöin, nykyään n e on joka päiväisiä ja koko aikaisia. Voiko liikalääke tehä tämmöstä? Pelottaa. En näe ees linja.auton numeroa, kun tulee kaukaa. Sitten vasta kun on lähellä.

laitankin äitille viestiä heti, mitä mieltä hän on asiasta. Sitten laitan sille hoitajalle viestiä, pahoitteluni. Maanantaina mun on pakko mennä sinne ryhmään, vaikka mikä olis. Ei tosin o mitenkään iloista mennä sinne, kun ei näe paljoo mitään mitä ympärillä näkee. Nenä kiinni työssä, niin kaikki on hyvin, mutta kun pitäisi ympärille kattoo ni kaikki ääriviivat on sumeet.

Tulenko mä sokeaksi????

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 31.03.2017 klo 07:36

Saloka, soittiko lääkäri? Mikä se kaulalla oleva pattisi on? Voimia sinulle!☺️❤️☺️

Käyttäjä kirjoittanut 31.03.2017 klo 08:58

Kyllä tuo sun näkösi taitaa vaan kaivata silmälaseja etkä ole tulossa sokeaksi.
Etkö saa toimeentulosta rahaa rilleihin?