Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.11.2016 klo 16:50

Kiitos Jaana ja JP kirjoituksista. Olen hiukan sekaisilla mielin. EN tiä mitä ajattelen. Mikä on oikein ja mikä väärin. Ajatusmaailmani on ihan sairas.

Olin rt tänään ja hän sano että mulla on vaikea anoreksia. Miten läskillä voi sellaista ees olla. Yleensä ne on langan laihoilla ihmisillä. Olen vakavasti aliravittu vissiin. Onneksi purkista syön vitamiineja, muuten olisin vielä huonommassa kunnossa. Mun käskettiin ostaa soijaproteiinia ja käyttää sitä. Olen ihan kauhussani sitä määrää, mitä mun pitää päivän mittaan joskus syä ja syä tota proteiinia.

Söin kahessa erässä hiukan erinlaista. n. 300g (sattui olemaan purkissa) kesäsalaattia (nam, mut niin kallista) ja sit joku 30 min päästä metwurstii ja yhden leivän. Nyt tuntuu että kaikki puskee ulos, mut nielen ja nielen. Mulla on noi 3 leipää tossa vielä oottamassa ja aijon ne tänään viel syödä. Proteiinia en tänään tee, kun en keksi mihin sitä sekoittaa. Tarvii tutkii nettiä ja ottaa sieltä mallia. smoothiehen sitä vois huomenna kokeilla.

jaksoin käydä isossa kaupassa tänään. 3 kassillista tavaraa tuli ostettuu. nyt mulla on lämmin pipo 🙂 täällä on ihan sairaan kylmä ollu ja liukasta.lunta ei ole paljookaan.

...
rt=ravitsemusterppa

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 02.11.2016 klo 21:11

Hei saloka
Jos sun maha ei kestä lihan syöntiä, syö jotain muuta.☺️❤️

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 03.11.2016 klo 06:42

Hoi saloka,

Kivaa että sait pipon! Mä olen hukannut kaikki joita tykkään käyttää. Aloitin neulomaan uutta, mut sen valmistumisessa menee aikaa. Pitäis ehkä kaivella kaikki kaapit läpi, kyllä siellä vielä joku pitäisi olla kun vaan tietäisi missä.

Mä en tiedä mitään sun painosta, mut sen perusteella mitä olet kirjoitellut, olisin taipuvainen uskomaan rt:tä sen anoreksian suhteen. Ostitko jo soijaa jossain muodossa? Se kannattaa liottaa ja maustaa ennen kypsennystä (vähintään 10 min, mut olettaisin että mitä pidempään, sen paremmin sulavaa siitä tulee). Mä syön sitä usein kasvisten sekaan wokattuna, tai pastan kanssa, mut rouheesta voi hyvin tehdä jauhelihakastikkeen tyyppisiä ruokia.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.11.2016 klo 10:58

Hyvä, Saloka, kun kävit ravitsemusterapeutilla. En ollut osannut ajatella sulla vaikeaa anoreksiaa, mutta nyt en ihmettele sitä. Jatkaako ravitsemusterapeutti vielä kanssasi tai onko joku mukana ravitsemuksen hoidossa?

JP

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.11.2016 klo 17:12

Kiitos kaikille 😍

Ostin sitä soijaprotskuu, mut en ole uskaltanut vielä kokeilla. Siinä on joku ihme juttu. Muutenkin tänään syöminen on taas tosi vaikeaa. Olen nesteillä ollut tähän asti ja tonne keittiöön meno ahdistaa. AI niin, söin mä muutaman vaahtiksen.

Nyt on smoothie:hen kaikki ainekset, kun avokadot oli yhessa kaupassa suht halpoja. Mut se tekeminen ja se syöminen on nyt vaikeaa. Mä en käsitä.

Oltiin tytön kanssa kaupassa. Tyttö halus mennä sit "kahville". Hän otti sit 3 dl kolan ja jonkun kermavaahdolla ja hillolla täytetyn munkin. Mä tyydyin 3 dl fanttaan. Katoin tyttöä ja yritin että olisi tullu sellainen paha mieli tai jotain, että olis ruokahalua tai jotain himoa tullu, mut ei. Siinä mä istuin ja litkin sitä fanttaa.

Nyt just tulin äitin kanssa lähikaupasta, josta ostin äitin laskuun ne avokadot, tytölle pitsaa ja itelle limun. Kattelin siellä, mut mikään ei hoututellut.

Äiti ei ole sanallisesti eikä eleellisesti reagoinut mun eiliseen uutiseen. Mä en viitti ees ottaa asiaa enää puheeksi. Muutenkin mun pitäisi tytön kanssa puhua. Mut se, miten menen selittää hänelle, on eri asia.

Miettisin tytön kanssa, jos pitäisin tämän kuun vapaata perhetyöstä. Mulla ei yksinkertaisesti ole kalenterissa aikaa. Mä en uskalla ees ajatella, millainen ensi viikko on, joka päivä taas mentävä jonnekkin. Huomenna onneks on ns. vapaapäivä, mut silti täällä oottaa pesukone jolla tarvis pyykkiä pestä ja tiskikone, joka oottaa käynnistämistä. Omat petivaatteet vois kans pestä. Imuroida pitäisi. Joten ei sitä silloinkaan saa levätä.

Tyttö on huomenna lähössä siskoni ja isäni kanssa mökille ja tulee sunnuntaina. Miten mä pärjään sen aikaa täällä. Mukaan en mee. Saan onneks sit lauantaina ehkä levätä.

Käyttäjä KatjaEliza kirjoittanut 04.11.2016 klo 12:25

Moikka saloka 🙂

Onko sulla lisää ravitsemusterapeutin tapaamisia? Itse kävin pari päivää sitten ja seuraava aika sovittiin kuuden viikon päiväsairaala kuntoutusjakson jälkeen. Näkee sitten onko päiväsairaalasta apua syömisongelmiin.

Voimia ja tsemppiä syömiseen 🙂🙂

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 04.11.2016 klo 12:28

Hei saloka
Mukavaa että sinulla on tekemistä, kunhan et väsytä itseäsi liikaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.11.2016 klo 14:36

Juu Katjaeliza, tässä kuussa, lopulla, on taas tapaaminen. Pelottaa mennä sinne, kun en ole tota protskuu vielä ottanut, enkä tiä pystynkö sitä 100 g päivässä ottamaan.

Jaana, toivon kanssa etten väsytä itteäni. Tänään on onneks saanut nukkuu, kun tyttö on ollut koulussa. Tosin kotityöt on jäänyt tekemättä ☹️.

.,.,.,.
miten ihminen voi olla väsynyt. Vieläkin vois laittaa peiton korville ja nukkua, mut en oikee kehtaa. On jotenkin pysyttävä hereillä iltaan asti ja sitten mennä vasta nukkumaan ja nukkua aamuun asti. Kai ne kotityöt voi huomennakin ja sunnuntaina hoitaa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 05.11.2016 klo 08:15

Saloka, tarvitsisitko lisää hoitoa anoreksiaasi? Riittääkö harvakseltaan oleva ravitsemusterapeutti? Kunpa voisin auttaa sua syömään...😍

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 05.11.2016 klo 10:06

Hei saloka
Hyvää pyhäinpäivää sinulle.

Olen tässä miettinyt sitä kuinka lyhyt minä olenkaan (165cm), Kuin minun pitää avata ovi,
Seison varpaillani koska avaimeni ovat housun lenkissä kiinni. Joskus kuin pitää ottaa jotain
kaapin ylähyllyltä joudun hakemaan keittiötikkaat, samoin myös silloin jos on laitettava
jotain ylähyllylle. Sen tähden ylähyllyillä on vain sellaista jota käytän harvemmin.

Olen yrittänyt alkaa taas lukemaan, mutta saatuani sen kiinnostavan kirjan päätökseen,
en ole löytänyt yhtä hyvää kirjaa kirjahyllystäni. Oletko sinä luku ihmisiä?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.11.2016 klo 16:53

Jaana, tiedän ton ylähyllyongelman. It olen jo 170 cm ja silti tuntuu että hyllyt on tarkoitettu 200 cm ihmisille. Ärsyttää kun äiti pistää tavaroita niihin, kun niissä on tilaa, sit saa keksiä kaiken maailman venytysliikkeitä että saa jonkun sauvasekoittimen takas käsiin.
Kyl mä joskus luen. Mulla on vaan semmoinen ongelma ollu koko ikäni, etten muista aina lukemaani. Voin lukee saman kirjan moneen kertaan. Nyt mun pitäisi lukea noita Remeksen kirjoja ja Mäen kirjoja, joita oon haalinut joskus. Mut ei oikee ole semmoista fiilistä ollut. Pitää varmaan illalla kaivaa joku kirja ja lukea hiukan. Kiitos muistutuksesta ja hyvää pyhäinpäivää sinullekkin.

JP, Mistä sitä hoitoa hakee. Päivystys ei ota täällä ja lääkäri on lomalla. TÄnään olen 3x15 ml sitä protskuu ottanut ja olen ihan täynnä. Keksisin sekoittaa sen soijakaakaoon. Kauhulla ajattelen, että pitäisi jotain syäkin tänään. Ehkä skippaan sen ja juon jotain. Olen tosiaan ihan täynnä.

.-.-.-.-.
Äiti tuli tänne iltaa istuu, tai nukkuu sohvalle. Saa nähä koska kotiin menee. Jotenkin fiilis on että menis pois jo äkkiä. Mun masennus tämän tekee. Masennus tekee senkin että tekisi mieli ottaa puukko ja vetästä maha auki. Tai onko se sh. Olen ollut nesteillä ja protskulla koko päivän, aineenvaihdunta toimii. Juon vissiin liian nopeesti. Pitäisi niin kun sanoin, syä, mut ei tee mieli. Toi protsku on vienyt viimisenkin ruokahalun ja mä en ole sitä ees murto-osaa syönyt. Kurkku on hiukan kipeenä, en tiä miksi. Illalla tarvii taas yrittää muistaa rasvata kasvot, iho kesii hajalle. TÄ atoopikko ja pakkaset on huono yhdistelmä.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 06.11.2016 klo 09:43

Hei saloka, on tainut talvi tulla tänä vuonna hyvissä ajoissa jäädäkseen, ulkona on pakkasta
ja vähän on satanut lunta. Nyt ei auta kuin odotella ensi kevättä. Taitaa tulla pitkä ja luminen talvi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.11.2016 klo 11:16

taas on flunssainen olo. En sit tiä saanko tosta soijasta kurkkukivun. täytyy katella.

Join päivän ekan 2x15ml. Eilen onneks sain sit myöhemmin leipää syötyy, ettei ihan nesteillä mennä. Tänään täytyyhiukan hellemmin jua.

Mieliala on väsynyt. TÄnään tytt tulee ja pitäisi taas pestä pyykkiä kuulemma. Tyttö sanelee mulle tehtävät ja mä teen robottina ne. Suihkussakin pitäisi käydä. Hiukset on ni rasvaset jo, että voisi leivän voidella.

Isän sukkia tossa muutaman rivin tein. Ei ne valmistu viikossa, jollei nyt ala ihan hikihatussa tekee.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 06.11.2016 klo 17:31

Hei saloka, oletko yrittänyt saada tyttöäsi tekemään itse kotitöitä, eikä olemaan aina päällysmiehenäsi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.11.2016 klo 17:02

Jaana, olen mä yrittänyt ja aika hyvin onnistunutkin jossain asiassa.Kaupassa hän käy suurimmaksi osaksi, jos jotain pientä tarvitaan. Mä käyn ne isot ostokset sitten, isossa kaupassa. Joskus sain sen tiskit laitettuu tiskikoneeseen. Hän huolehtii ite omasta huoneesta ja sit auttaa satunnaisesti muualla. Kuivat pyykit hän on alkanut omista huolehtii kaappiin.

.,-.,-.,-.,-

TÄnään on ollut laskujenmaksupäivä, löhöpäivä. Aamu/päiväteet oksensin pois. Nyt yritän rakentaa uutta runkoa tähän päivään. Olen huomannut että mahani reagoi siihen proteiiniin hiukan huonosti, joten en uskalla tänään sitä huomisen menon vuoksi ottaa. Mahani tuntuu turvonneelta ja isolta, mut en varmaan ole sitä. Söin jo pari leipää ja ootan että tyttö tuo vaahtokarkkia mulle. En mä varmaan montaa jaksa syä, mut jotain herkkua sentään.

Huomenna aamusta pitäisi jaksaa lähtee jo 7 autossa kohti kaupunkii ja 8:lta olisi tytön astmakoe ja sen jälkeen lääkäri. Sit kuulemma pitäisi jaksaa mennä isoon kauppaan, taas.

Tuntuu ettei noi isän sukat ikinä valmistu. Niitä saa tilkuttaa ja tilkuttaa. Tänäänkin hiukan aikaa tein niitä, taas.