Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä…

Tällä hetkellä ei oikeastaan millään enää ole väliä...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2012 klo 17:19

Yritän kovasti koittaa saada ajatukseni jotenkin järkeviin ajatuksiin, mut tuntuu vaan että elämä koettelee meitä todella apäoikeudenmukaisesti. Miksi kaikki menee yhessä perheessä niin päin mäntyy?

Olen viikon jaksanut suht hyvin. Ehkä jaksan eteenpäinkin. En tiä. Tällä hetkellä itkun keskellä tuntuu kaikki niin vaikeelta ja turhalta.

Lähetin isän koiran (joka on mulle tosi tärkeä ja rakas) viimiselle matkalle. Otin juuri ennen lähtöä muutaman äkkiä kuvan. Kuiskasin korvaan heipat ja annoin pusuja. Koira itessään luulee että pääsee ulos lenkille tai auto ajelulle. Se ei tajuu että tämä on viiminen matka.

Tämän kaiken kruunas se, että äiti joutui muuttaa su illalla mun luokse, eli aamusin on todella aikaset herätykset ja koko ajan ahdistava olo. Kuulemma jos viel jaksan pe asti, ni hän lähtee. Sit alkaa se ahdistava olo siitä että miten isä ja hän pärjää siellä siaiskämpässä. Ja miten mä pärjään (jos mulle ees annetaan) tytön kanssa täällä ihan yksin.

En tiä mitä tai miksi tässä kirjoitan. On ni paha olla. Ruoka on syömättä, kun en keksi mitä syä. Maha oireilee. Söin tossa jätskin, joka tuntuu jäävän kurkkuuni. Pitäis kai jua jotain, mut en jaksa raahautua keittiöön, kun siinä välissä on Benin kipot ja tulee olo että Beni tulee ja on täällä.

Mä taidan lopettaa tämän, kun ei tässä ole mitään järkee…

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.09.2016 klo 10:01

23-7 unta, JEE!!! 🙂🎂 , mut ei se onnea tuonnut tähän aamuun. Ei millään jaksa nousta ja koko ajan on parempi olo, kun makaa. Mulla huippaa päästä aika useasti jo. Pelkään että joku kerta taju menee jossain ja siksi en halua mennä mihinkään yksin. Päätä särkee edelleen, sellaista pientä ja ärsyttävää. TOi käden kipu on loppunut. Nyt en tiä oliko lääkkeestä tai mistä.

Sain pari laskua maksettuu, jee. Nyt ei tarvi enää tässä kuussa huolehtii rahasta tai laskuista. EI kyl tilille paljoo jäänyt.

TÄytyy varmaan lopettaa, alkaa heikottaa taas. Yritän appelsiinimehuu jua, jos se auttais hiukan. Huomenna lääkäri soittaa ja yritän sille sanoo et nyt stoppi. Mut jos se ei välitä, ni en tiä mitä tekisin.

ai ni, pitää sonerallekkin soittaa....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.09.2016 klo 12:57

Eilen tuli taas oksenneltuu pitkästä aikaa. Aloin miettii, koska olisin viimeks mut en muista. Tarvii varmaan täältä sitä katella.

Tyttö oli aamusta verikokeilla. 9 putkiloo ja pissaa otettiin talteen. Saa nähä, löytyykö niistä mitään, vai oliko turha käynti ja myöhästyminen koulusta.

Ootan perhetyötä. EI o mitenkään fiilistä ottaa häntä vastaan, mut pakko on. Pitäisi tukihenkilöhakemus tehä. Tiedä sit.

Taas ei oikee uppoo nesteet mun kurkusta. Just ja just sain lääkkeet alas ja nekin osa tarttui kii, vaikka oli pienen pieniä.

Täytyis varmaan tänään jotenkin päästä päikkyyn. Mitähän kerron äitille? Sitä mä en huolii ainakaan mukaan. Ehkä mä sanon va, et lääkäri käski mennä tarkastamaan itteni. Olen ni huonossa kunnossa, et kävelen ku haamu. Pää painuu koko ajan melkein ja tekee mieli va maata ja pistää silmät ki, jos vaikka uni tulisi. EIlen kuulin ekan kerran (ehkä) ääniharhankin. Ihan ku tyttö olisi tullu ja huutanut HEI, mut ei se tullukaan, eikä ovikaan käynyt. se oli niin selvä hei, et hätkähdyin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.09.2016 klo 19:29

en sit menny päikkyyn, va hain uutta lääkettä apteekista. Äiti ylipuhui mut ja alkoi lirkutella ja larkutella.

Perhetyöntekijä kuulemma puhuu sossulle musta ja nyt pelkään että musta tehään lasu, taas. PTT oli muutenkin huolissaan musta. Ei uskaltanut mua jättää kotiin. vakuuttelin että pärjään ja en tee mitään itelleni.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.09.2016 klo 14:12

sossu ja ptt haluaa tavata mut preilun viikon päästä. Samalla he haluaa että tyttö ja äiti on mukana. Mä jotenkin tiesin tämän, ku eilen ptt kävi. En voinut estää tätä millään.

Tuttu tuli hiukan vahtii mua, tai onko tälläsessä sängyssä makoilleessa oliossa vahtimista. Voimat ei riitä ku välillä istumiseen. Päässä heittää ja on huono olla. Voimat ihan loppu. Pelkään jokaista ääntä mitä täällä tulee.

Tyttö tulee vissiin tänään kotiin, taas. Huomenna pitää jaksaa 7ltä herätä taas. Viime yö meni ihan penkin alle. heräsin taas pari tuntia nukahtamisen jälkeen ja valvosin puol 6 ja heräsin ennen 10.

Alan pelkäämään jo itteäni.

Eilen aloitin taas uuden lääkkeen. Ei ainakaan vielä ole tehoa. Samalla aloitin kalaöljyn, joka ilmeisesti laittaa närästää, kivaa.

En jaksa enempää istuu... kuullaan taas....

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.09.2016 klo 05:02

Hei, Saloka! Kuulostaa tosi kurjalta! Kunpa voisin auttaa! Soittiko lääkäri jo?

Mä en voinut/halunnut käyttää kalaöljykapseleita juuri tuon närästyksen vuoksi. Nyt käytän kaupasta ostettavaa pellavansiemenöljyä ruokalusikallisen päivässä. Siinä on hyviä rasvoja ja kolmea eri omega-öljyä vai mitä lie. Mä oon sillä saanut hyvän kolestrolin nousemaan, kun sekin oli alhaalla kuten kaikki muutkin kolestrolit, joita mitataan.

Minkälainen sun uusi lääkkesi on? Onko se masennukseen vai mihin?

Mä oksensin eilen kahdesti. Ei hyvä! Olin ostanut mango-piimää, joka on hyvää. Mä en osaa olla syömättä kaikkea hyvää heti tai melkein heti pois. En voisi ostaa mitään hyvää tänne kuin aivan pienissä pakkauksissa. Ja piimää ei siten saa. Olin tosin syönyt muutakin...

Pelkäätkö tytön huostaanottoa? Olisiko mahdollista, että siinä tapauksesssa hänet sijoitettaisiin äitisi luokse? Musta tuntuisin varman aivan hirveältä tuossa tilanteeessa. Olet ajatuksissani!😍

Jaksamista!☺️❤️☺️

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.09.2016 klo 12:02

Kirjoitin ison pätkän, mut en jaksa enää kirjoittaa uudelleen...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.09.2016 klo 05:56

Jardin Prive kirjoitti 29.9.2016 5:2

Hei, Saloka! Kuulostaa tosi kurjalta! Kunpa voisin auttaa! Soittiko lääkäri jo?

Mä en voinut/halunnut käyttää kalaöljykapseleita juuri tuon närästyksen vuoksi. Nyt käytän kaupasta ostettavaa pellavansiemenöljyä ruokalusikallisen päivässä. Siinä on hyviä rasvoja ja kolmea eri omega-öljyä vai mitä lie. Mä oon sillä saanut hyvän kolestrolin nousemaan, kun sekin oli alhaalla kuten kaikki muutkin kolestrolit, joita mitataan.

Minkälainen sun uusi lääkkesi on? Onko se masennukseen vai mihin?

Mä oksensin eilen kahdesti. Ei hyvä! Olin ostanut mango-piimää, joka on hyvää. Mä en osaa olla syömättä kaikkea hyvää heti tai melkein heti pois. En voisi ostaa mitään hyvää tänne kuin aivan pienissä pakkauksissa. Ja piimää ei siten saa. Olin tosin syönyt muutakin...

Pelkäätkö tytön huostaanottoa? Olisiko mahdollista, että siinä tapauksesssa hänet sijoitettaisiin äitisi luokse? Musta tuntuisin varman aivan hirveältä tuossa tilanteeessa. Olet ajatuksissani!😍

Jaksamista!☺️❤️☺️

Juu soitti se lääkäri. nyt kokeillaan mirtzaa. Kolmas yö menossa.
Soitti hoitajakin. Kerroin sille missä mennään. Hän sano että mulla on ah puhjennut pahaksi. Tiedä sitä sitten. Musta tä on väsymystä. No olkoon mitä on.

Mulla ei ole enää närästänyt ne kapselit. Iltaisin otan. Menee tosi liukkaasti ja ei paljoo röyhtäisyllä maista sitä makua. Mä ku inhoon kalaa.

Mä pelkään menettäväni tytön kokonaan, ihan mihin tahansa. Sitten mulla ei ole enää mitään välii. Kyl noi sossut ja ptt sanoo ettei niin tapahu, mut en mä usko. Mulla on koko ajan sellainen tunne että niin tapahtuu.

...
Äiti kysy eilen, tuleeko tuttu vkl:na mun luo. Ekan kerran kysy. No mä kysyin ja ehkä hän tulee. Ulkona on ollu kamala myrsky. Pitää käskee tytön laittaa paksumpi takki päälle nyt aamulla, ei ohut pidä tota sadetta ja tuulta.

Olen ollut 3sta asti ylhäällä. Kivaa. ootan et tyttö lähtee kouluun ni menen takasin nukkuu. Enää en viitti tunniksi mennä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.10.2016 klo 11:30

tyttö valittaa lonkkiaan. Kumpa verikokeiden tulokset tulisi nopeesti ja kumpa niistä tulisi selvyys kipuihin. Pyysin tyttöä tulee kotiin, jos on paha olla, mut hän meni kaverinsa isän luokse silti. TÄnään kuulosti jo hiukan pirteemmältä.

Äiti painostaa mun tekee isälle sukkii. Ei mulla ole tyhjänä yhtään puikkoo. Tosin voisin kattoo jos jotenkin saisin tyhjäksi ja näin alkaa tekee isälle niitä sukkia.

yöllä tuli taas heräiltyy aika monta kertaa. Sen huomaa tässä päivässä. Koko ajan tekee mieli pitää silmii ki ja vaipua uneen, joka ei tule.

Eilen iski ahdistus. Söin 2 hotdogii (kaupan) ja hiukan metukkaa. TUli tunne että se oli jo liikaa. Miten teen tahalleni itteni taas läskiksi. Ihan sairaat mielikuvat ja ajatukset mun päässä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.10.2016 klo 11:04

aöoitin eilen tekee isälle sukkia, mut en o jaksanut niitä paljoo tehä. En va jaksa istua enää kauan.

Tyttö nukkuu vielä. En tiä koska on menny nukkuu. Pitää mennä kohta herättää, että illalla menee sit ajoissa nukkumaan.

mulla on tosiaan voimat loppu. Äiti ei vastaa puhelimeen eikä viesteihin. mun on va jaksettava joka päivä. Huomenna aamusta taas soittaa ryhmään et en tuu. Samalla kysyy ainakin muutaman viikon lomaa sieltä, molemmista. En jaksa joka kerta soittaa ja peruu.

Ensi viikko on tappoviikko. Joka päivä jotain ja johonkin. Miten mä jaksan. Nyt on jo olo tämmöinen, entä sit ku jos joudun menee joka paikkaan. Mietin ja puhun tytön kanssa, jos peruun ja vaihdan hänen psykan ajan. Ei tyttökään vois tällä hetkellä olla oikee koulusta pois.

Yöllä sain sentään nukkuu, tosin unen päästä oli vaikeeta saada. Aina joku ongelma siinä nukkumisessa. Saa nähä millainen ensi yö on, kumminkin aamusta on klo 7 herätys.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 02.10.2016 klo 16:47

Hei, Saloka! On tosiaan kurjaa, jos ja kun ei saa nukuttua kunnolla. Mulla ja sulla on siitä ainakin kokemusta. Mulla alkoi pyöriä hoidot joka arkipäivä. Tuntuu jo etukäteen, etten jaksa.

Mua itkettää nyt väsymyksestä.

Oon oksentanut viikon joka päivä eilistä lukuun ottamatta. Söin sitten äsken oksentamisen jälkeen kaksi palaa leipää. Ja oksensin nekin pois.

Mä haluan nukkumaan. Menenkin varmaan päikkäreille.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.10.2016 klo 18:53

ystävä soitti ja pyysi lähtee hänen kanssa kauppoihin. Tietenkin menin kaikesta huolimatta mukaan. Tiesin että jos mulle tapahtuu jotain, hän osaa hoitaa mua. Lopuksi ystävä tuli meille. Ystävä osti 10 twiksejä (suklaata) mun tytölle. Nyt tyttöni ekan kerran näki mun ystävän. Loppu puolella äitikin tuuppas tänne ittensä ja huomasin sen kireen ilmapiirin. Onneks äiti lähti sit siskoni kanssa kaupoille.

Olo on väsynyt. Söin äskön tumman reissumiehen. Jotenkin aivot antaa käskyn, että sekin on liikaa. Mut en mee oksentaa, vaikka mielessä kävikin.

Tyttö oli iloinen, kun jääkaapissa on taas ruokaa hänelle.

Huomen aamulla soitan ryhmään ja pyydän parin viikon lepoa ainakin. Tosin ystävä pyysi mua menemään sinne silti. En jaksa ajatella.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.10.2016 klo 06:12

Ilahduttaa, että sinä pystyt vastustamaan oksentamisen halua! Mutta syötkin niin vähän, ettei siinä olisi paljoa oksennettavaa... Mulla oksennus tulee yleensä normi-aterian tai sen jälkeen, kun koen syöneeni liikaa kaloreita tai tunnen muuten oloni huonoksi. Tai siten vain siitä, kun en halua pitää ruokaa sisälläni... Mutta kannustan sinua tosissani tässä asiassa!🙂🌻

En nyt osaa kirjoittaa enempää. Tuntui hyvältä sekin, että kävit kaupoilla ja ystäväsi tuli käymään teillä!

Olet ajatuksissani! Voimia!😍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.10.2016 klo 11:21

kiitos JP. kiitos että jaksoit kirjoittaa. TOi on totta, että syön ni vähän että sitä on melkein vaikeaa oksentaa pois. TOsin jos tekisin sen, olisin vielä heikommassa kunnossa.

...
En menny ryhmään. SOitin ja peruin torstaisenkin vielä. ENs ma on pakko yrittää mennä, jos kotona oon. TÄnään täytyy mennä suihkuun. ALkaa hiukset kutia.

Eilen sain vedestä ahaa elämyksen. Se oli ihan hyvää, eikä mahakaan tullu kipeeksi eikä tullu huono olo. Harmi va, ku ei siinä ole mitään ravintoarvoa.

Mä oon ieläkin väsynyt. Voisin nukkua koko päivän.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.10.2016 klo 14:38

Eilen tuli oksennettuu kaikki ruuat vege ja tänään sit pisteen iin päälle ripuloinut ne vähäisetkin pois. Tätä mun elämä on.

Aamulla piti 1½ tuntia istua ja sekin oli jo vaieeta. Koko ajan oli tunne että taju lähtee ja pitää mennä maate. Lopuksi kun ptt lähti, niin väsähin ja menin maate. JOin 2 mukillista sokeriteetä. EN vieläkään jaksa kauan istuu. Olen niin väsynyt, vaikka toi mirtza onkin antanut hyviä öitä. Nukahtaminen va on niin pirun vaikeaa.

Lääkäri ei ole vielä soittanut. Olen katellut hammasjuttuja valmiiksi. Olen valmistautunut päivystykseen, vaikka se on vaikeeta mennä sinne. Viimeistään viikon päästä joudun menee sinne, varmaan. Olen katellut että kaikki on täällä valmiina, laskut ym.

En jaksa tunnissa olla ku ehkä 15-30 min ylhäällä, enää. Sit alkaa päässä tuntuu että on paree mennä maate. En haluais mennä mihinkään, haluaisin olla kotona va. Näen tytön silmistä sen että hänkään ei taho että meen. Hän on ainakin 2 koulukaverille kertonut musta. Sitten häntä alkoi kaduttaa, mut on kuulemma saanut asian sovittua.

TYttö myöhästy koulusta tänään. Luulin että menee 15 yli kouluun. Saa nähä miten on selittänyt asian. Hänellä on myös terveystiedon koe ollu tänään. HUomenna olis hissan koe, mut joko on koe tai sit mennään sinne psykalle, riippuu lääkäristä.

tuntuu pahalle, kun oon sekoittanut kaiken taas. En mä mun sairaudelleni tosin voi mitään ja sitä että toukokuussa jätettiin hoidot kesken, tai koko talvena siitä ei välitetty. Tiesin että romahan, mut en ihan näin pian. Onneks toi unettomuus on nyt hiukan paremmalla mallilla, mut ei se auta. Aamusin olen pitkään todella väsy. Illalla vasta "herään" ja jaksan ehkä jotain enemmän.

😭

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.10.2016 klo 14:11

F33.30 Toistuvan masennuksen vaikea, psykoottinen masennusjakso mielialan mukaisia psykoottisia oireita, siinä mulla taas uusi dg. Päivätty 3. pvä. En tiä olenko iloinen vaiko surullinen. Jotenkin mietteliäs.

Tytön psyka meni ihan hyvin. Vastattiin mitä kysyttiin ja lopuksi tytöltä kysyttiin, haluaako jatkaa. Nyt hänelle tulee joskus sitten aika sinne keskusteluun.
Uskalsin vihdoin äitillenikin sanoo siitä. Hän ihmetteli, mut ihmetelköön.

Mulla onn hiukan parempi päivä tänään. Olen ollu pystyssä aika paljon ja kävellyt. Kävin kaupassa ja vanhempien luonnakin jo. Nyt kulutan sit loppu ajan.