Hei kaikille!
Olen tässä tainnut tuntikausia lukea viestiketjua läpi. Paljon on tuttua, todella paljon! Minäkin elän Oxaminin avulla, olen elänyt jo yli 15v. Ilman sitä en olisi pystynyt koskaan valmistumaan (minulla on maisterin tutkinto, jolla en tee mitään). Olen yh-äiti, teen satunnaista keikkaa, kylläkin vaativaa ja mielenkiintoista, mutta ei varsinaista koulutustani vastaavaa. En pystyisi menemään edes ruokakauppaan ilman Oxaminia, puhumattakaan, että voisin työtäni hoitaa. Olen kärsinyt tosi vaikeasta sairaasta häpeästä ja syyllisyydestä lapsesta saakka, 16-v:na se muuttui ihan invalidisoivaksi, enkä edelleenkään esim. pystyisi syömään ruokapöydässä ilman lääkitystä vieraiden kanssa.
Olen ollut uskossa lapsesta saakka, ja kyllä varmaan ilman Jumalaa olisi nuorena itsemurhayrityskin onnistunut, ihmeellä pelastuin. En kuitenkaan pystyisi menemään edes kirkkoon ilman lääkitystä. Vuosia uskoin, että vielä tulee jotain, jonka kautta paranen normaaliin elämään... mutta terapiasta nuorena ei ollut mitään hyötyä, ei sielunhoitajallakään käymisestä, vaikeisiin tilanteisiin meneminen vain pahensi pelkoja entisestään, ja lopulta myönsin, että mikään ei minua paranna, lääkitys on minulle kainalosauvat, joiden avulla pystyn jotenkin elämään, tosin aineellisesti hyvin köyhää elämää. Olen sairastanut hyvin vaikean masennuksen aikoinaan kun olin avoliitossa narsistiehen kanssa, ja senkin jälkeen kokenut aivan uskomattomia vaikeuksia... lapeni onneksi voivat hyvin, ihme kyllä, mutta niin kovilla olen ollut, että ilman lapsia olisin varmasti päättänyt päiväni oman käden kautta, vaikka uskossa olenkin.
Minulle ei ole tullut sivuoireita Oxaminista enää vuosiin, mitä lievää väsymystä välillä, mutta syön niitä paljon enemmän kuin sinä, 'Arka', tosin milligrammamääräni on tosi vähäinen, eikä sitä ole koskaan nostettu. En ole kokenut mitään vieroitusoireita, enkä edes muista koko lääkitystä, jos olen vain kotona lasteni kanssa tai yksin, sairas häpeä siis liittyy vain sosiaalisiin tilanteisiin aikuisten kanssa, mutta se on täysin lamaannuttava.
Tälläinen minun tarinani... tuntuu joka tapauksessa helpottavalta lukea, että on olemassa muitakin, joilla on samoja kamppailuja... tsemppiä niin teille kaikille!☺️❤️