Hei!
Perjantaikin meni ilman rauhoittavaa töissä. Lääkkeet kyllä kulki mukana taskussa, sain siitäkin voimaa,
Nyt on sitten viikonloppu, ja pitäis keksiä jotain mielekästä tekemistä joka ei maksa mitään. Ainahan vois siivota, mutta en jaksa ja mies on viikolla hoitanut pahimmat sotkut pois. Meneeköhän torkkumiseksi koko päivä?
Tämä on vähän raskasta, kun ei nauti samalla tavalla vapaapäivistä kuin ennen. Nämä minua kiusaavat ajatukset kuten menneitten virheratkaisujen katuminen ja kuvitelmat siitä, miten kaikki olisi nyt hyvin jos en olisi keskeyttänyt opintojani, painavat päälle.
Tiedän, että on turha kelata asioita joille ei enää mitään voi,mutta en tunnu saavan tuota jossittelua pois päältä. Mieleni on niin kipeä siitä, haluaisin pystyä keskittymään tähän päivään ja haluaisin vapautua katumuksesta vihdoinkin,mutta miten?
Olen jo aika pitkän aikaa kärsinyt näistä ajatuksista, tosin hieman vähemmän kipeästi ne nykyisin koskevat. Aiemmin oli niin, että ravasin kotona edestakaisin sohvalta keittiöön tai ulos tupakalle ja taas takaisin sohvalle, uudestaan ja uudestaan. En pystynyt rauhoittumaan katsomaan telkkua enkä lukemaan. Ajatus siitä, että olin ollut niin vähällä onnistua mutta kuitenkin menettänyt loppupeleissä tutkintoni ja ammattini, oli niin hirveä ja koski niin vietävästi, että ilman rauhoittavaa en tahtonut pärjätä ollenkaan.
Sairaalaankin jouduin ja osastohoitoon, kun tuntui etten jaksa enää. Sairaalassa en kovin paljoa puhunut kipeimmistä ajatuksistani, en kehdannut. Tulin siihen tulokseen että tavoitteekseni otan kuitenkin pärjätä ilman sairaalahoitoa, avohoidossa.
Kuinka pääsen irti menneestä? Miten antaa itselleen anteeksi? Mistä saa voimia? Näiden kysymysten kanssa kamppailen. Itsemurhaa en harkitse, perheeni pitää minut elämässä kiinni. Heille olen tärkeä. Sanotaan että aika parantaa haavat . Minä niin toivoisin että minunkin haavani lakkaisivat sattumasta ja saisin enemmän mielenrauhaa. Tuntuu pitkältä ajalta koko loppuelämä, jos joutuu koko ajan kelaamaan näitä samoja asioita.
Toivotan voimia kaikille meille, joilla on haavoja. Toivutaan!