Moi.
Mä kuuntelen noita rock-elämänkertoja bookbeatista...kuuntelu rauhoittaa.
Mietin tänään sellaista kun nuorempi tyttäreni lähetti illlala viestin "Jumala sanoo usko hänee ja saatana usko itseesi". Ajattelin että tavallaan mutta tavallaan ei. Sitten yritin sanoa mitä mä ajattelen.
Eli jumala ja saatana on jo meissä kuten koko maailman kaikkeudessa joka on yhtä. Yhtä siksi että kvanttifysiikka kertoo kaiken olevan energiaa...erilaisia tihentymiä...kuten me ihmisetkit. Me ihmiset, tähdet, kivet, kirjatkin ovat erilaisia energian tihentymiä...kirja on jo olemassa puun siemenessä, josta kasvaa puu, tehdään paperia, jne.
Me ihmisetkin ollaan kait olemassa jo ennen syntymää/ilmentymistä...eikä me kait mennä mihinkään kuoltuakaan...me ei vaan ilmeennytä samalla tavalla.
Mutta se mikä on kaikenkattava kysymys onko kaikki yhtä...siis sitä samaa energiaa eri tihentymissä...mitä mieltä oot 89?
Mä lähden siitä ajatuksesta et kaikki on yhtä...mutta sallin toisille erilaisia mielipiteitä.
Hindut sano jo 4-5-tuhatta vuotta takaperin että kaikki on yhtä Siwa vain "tanssittaa" energiaa erilaisiin ilmentymiin.
4-5-tuhatta vuotta sitten ei ollut Juutalaisuutta, tai Kristillisyyttä..Ei Budhalaisuutta, Zeniä, Taokin oli vielä uinumassa.
Ei silti en katso tekeekö jonkun tradition pitkäaikaisuus uskottavimman...tuskin.
Erottelu on saatanasta "me ollaan oikeessa ja mennään taivaaseen...muut on väärässä ja menee helvettiin"
Me ollaan kaikki samassa veneessä uskonnoista riippumatta eletään, kärsitään, joskus hetkittäin iloitaan, sitten kun aika on ei enään ilmennytä...mutta joku osa ehkä meissä jatkaa.
Edelliset on taas samoja teesejä joita toistelen osaksi itselleni, mutta myös siksi että tulisin "näkyväksi" siten että joku vastaa omilla ajatuksillaan mun ajatuksiin.
Oon lähdössä sinne tähystykseen...pistän viestiä jos/ja kun selviän sieltä takaisin kotiin.
Arvostan 89 sinua koska olet jaksanut elää ja kirjoitella...mennään näin jatkossakin.