Olen tässä lukenut filosofiaa ja luulen että se masentaa jonkin verran. Olen silti koukussa siihen.
Jordan Petersonin videoitakin kun katsoo, niin hän puhuu hirveän synkistä aiheista. En tiedä kannattaako niitä videoita edes katsoa.
Maailma muuttuu jotenkin synkäksi, vaikka toisaalta ei tämä nyt niin synkkä paikka ole. Onhan tässä maailmassa vikoja, mutta se on oikeastaan aika turhaa silti vain velloa synkkyydessä. En tiedä miksi teen niin.
On vain pidettävä elämä simppelinä. Pitää nähdä maailman kauneus. Mitä sillä toisaalta on väliä vaikka maailmassa on surua ja murhetta? Onhan meillä toisaalta kaunis luonto ja paljon hyviä ihmisiä. Miksi pitäisi välittää siitä että maailmassa on kurjuutta? Minun mielestä pitäisi välittää siitä että maailmassa voi ylipäätänsä iloita jostain. Eikö se juuri ole ratkaiseva asia? On aina helppo synkistellä, mutta ilon kautta pitäisi kuitenkin toimia. Ilo auttaa jaksamaan.
Kyllä minä tiedän mitä se kipu ja tuska on. Mutta mitä jos itsekään en vain ajattelisi koko ajan niitä. Ennen kaikkea minullekin on annettu tämä arvokas elämä. Camus'kin totesi että me kaikki olemme etuoikeutettuja kun saamme elää.
Ja mitä sitten vaikkei ainakaan vielä ole työpaikkaa? Minulla kuitenkin on tämä rakas elämä. Varmuudella minulla on tämä maanpäällinen elämä. Se on ainut varma asia. Minun ei ole pakko ottaa sitä vastaan, mutta kuitenkin otan sen vastaan.
Elämä voi olla silkkaa helvettiä, mutta kuitenkin se on arvokasta.
Luulen että vain tällä elämällä loppujen lopuksi on jotain merkitystä. En minä tiedä niistä kuoleman jälkeisistä olotiloista. Maailma on täynnä teorioita niistä. Kaikenlaisia näkyjä ihmiset ovat nähneet, mutta ei niistä voi olla varma.
Ihmisellä pitää olla vain se rohkeus ja tahto elää ja tehdä asioita. Me tarvitsemme toisia ihmisiä. He ovat kuin peilejä meille.
En minä tiedä tämän elämän varsinaista tarkoitusta. Ei sitä varmaan ole. Tai ehkä se on yksinkertaisesti että täytyy vain elää niin kauan kuin pystyy.
Se on kyllä toisaalta totta että ihminen ei ole kone. Me olemme jotain paljon enemmän.
Pitää vain nauttia kurjuuden keskellä siitähän tässä kaikessa on kyse.