Taistelu im:ää vastaan.

Taistelu im:ää vastaan.

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 06.05.2020 klo 20:34 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 06.05.2020 klo 20:34

Mitkä on hyviä keinoja välttää im-ajatukset, puhumattakaan teoista? Miten selvitä arjessa näitten ajatusten kanssa ja miten välttää joutumasta ojasta allikkoon? Olisi hyvä kuulla kokemuksia, että miten pärjäätte im-ajatuksien kanssa? Ja miten päästä elämässä eteenpäin vaikka välillä on sellaisia? Perustin tämän ryhmän, koska itseäni vaivaa usein kyseiset ajatukset. Ja haluaisin kuulla että miten muilla asiat? Hallitsevatko ne teidän elämää?

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 30.01.2021 klo 15:52

Moi.

"istuta vielä se omenapuu - vaikka tuli jo tukkaasi nuolee" -Juice

Nyt päivällä pystyin pelaamaan Tammea tyttäreni kanssa, ajatuksella.

Pistän auton lämpiämään ja haen Jäätelöä, makkaraa krillattavaksi, ja maitoa.

"Tänään ei ole se päivä jolloin kuollette - te Rohanin ratsastajat" - Tolkie. Taru sormusten herrasta.

Ei mitään uhmaa, mutta päivä kerrallaan!

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 30.01.2021 klo 16:01

Tirppa!

"Joskus tuli noita aso-asuntoja katsottua, mutta niissä on nykyään hirveät vastikkeet, vuokra-asunto voi olla halvempi. Olen itsekin miettinyt muuttoa. Tässä on kirppistelty, konmaritettu, ja kuolinsiivottu, niin että nykyinen kämppä on turhan iso. Olisi kiva jos tytöllä olisi oma huone, mutta kolmioon ei ole varaa. Tyttö taas haluaisi asua lähempänä koulua ja kavereita. Minkä ikäisiä tyttösi ovat?"

Katsoin kunnan vuokra-asuntoja.(KAS)..niissä on varallisuus rajat. Yksin elävällä ei saa olla varallisuutta yli 36-tuhatta. Mulla on tässä kämpässä kiinni 35-40-tuhatta, ja yhteistä asunto velkaa 82-tuhatta. Miten varallisuus tulkitaan? Mun varat tässä talossa on summa X jos tää talo myydään summalla X.

Mun tytöt on 15-vuotta (ysillä) ja  toinen viikon päästä 18-vuotta (lukion kakkosella)

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 30.01.2021 klo 17:43

Olen ollut melkein koko päivän sisällä. Ei viitsi lähteä mihinkään.

Huomasin sen että silloin kun olin nukkunut vain neljä tuntia, niin päivällä tein paljon enemmän kaikkea ja menin moneen paikkaan.

Välillä sitä menee sellaisella selviämisvaihteella ja välillä taas liikaa tulee oltua sisällä. Tosin välillä tekee ihan hyvääkin olla vain kotona.

Paistoin kanaa tänään. Kävin kaupassa ja kävelyllä. Sitten katsonut vain jalkapalloa.

En tiedä miltä tuntuisi olla parisuhteessa. Kyllähän tämä elämä näinkin välillä toimii...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.01.2021 klo 20:20

HerKaramazov kirjoitti:
Katsoin kunnan vuokra-asuntoja.(KAS)..niissä on varallisuus rajat. Yksin elävällä ei saa olla varallisuutta yli 36-tuhatta. Mulla on tässä kämpässä kiinni 35-40-tuhatta, ja yhteistä asunto velkaa 82-tuhatta. Miten varallisuus tulkitaan? Mun varat tässä talossa on summa X jos tää talo myydään summalla X.

Yksi vaihtoehto: Voisithan myös ostaa itsellesi uuden asunnon ja käyttää siihen tuon entisessä asunnossa olevan omaisuutesi pesämunaksi? Ostaisit vähän halvemman kuin edellinen yhteinen? Entinen yhteinen asunto pitää myydä ja jakaa rahat, tai sitten jompi kumpi teistä voi jäädä siihen ja maksaa toiselle osuutensa. Tai ehkä ajattelit ensin muuttaa pois, ja siihen vuokra-asunto on nopein vaihtoehto. Ja vasta sitten miettiä, millä tavalla ratkaiset asumisen. Sekin voi olla hyvä vaihtoehto. Vuokraan kuitenkin hupenee rahaa sitten heti jatkuvasti. Saman rahan voit halutessasi laittaa omistusasuntoonkin, kun alkupääomaakin on valmiina, jos vaan sopiva asunto löytyy ja pankissa asiat järjestyvät. Aina voi yrittää. Tilanteesi kuulostaa siltä, että se tarjoaa eri mahdollisuuksia.

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 31.01.2021 klo 10:52

Moi.

Talo tarvii ensin myydä - ja me asutaan haja-asutusalueella. Täällä taloja myydään 1-4-vuotta.

Pankki sotki meidän omistus suhteet ja vetäytyi viimetingassa kun piti korjata hedän moka. Johtava asianajaja oli korjaamassa virhettä, mutta kun tahoitus vastaava astui kehiin...pankki kielsi kaikki...sana sanaa vastaan. Kuka lähtee pankkia vastaan oikeuteen? Seuraava siirto on kulutta asiamies.

Tämä säätö Tampereenseudun osuuspankin kanssa on kestänyt jo viimekesästä asti.

Lyhyesti:Sain perintöä...halusin maksaa asuntolainaa pois...pankkivirkailija sanoi että on tehtävä kauppa tai toinen osapuoli joutuu maksamaan lahjaveroa. Uskoimme virkailijaa teimme kaupan jossa hän sekoitti talon omistus suhteet laskukaavalla jota ei pankki suostu paljastamaan...

Johtava pankin asianajaja sanoi "virhe korjataan ja edelliset omistus suhteet palautetaan" koska verottaja sanoi "heille on ihan sama kuka maksaa asuntolainaa (ei oilisi tarvinnut tehdä kauppaa, tai maksaa lahjaveroa)

Pankin rahoitus vastaava lähti kääntämään koko jutun päälaelleen, ja he ei ole vastuussa mistään...

Ei taida selvitä ihan hetkessä...omistus suhteet ovat minun puolellani "paremmat" mutta en halua lähteä käymään oikeutta vaimoa tai ylipäätään ketään vastaan.

Yksinkertaisesti pankki ei kanna vastuutaan!

Miten tää oikaistaa rasittaa...rasittaa mieltä, parisuhteen rippeitä, uskoa koko pankki systeemiin!

Minulla on mtt:sä erikoistuva mukava lääkäri mutta hän ei uskalla tehdä ratkaisuja. Tuputtaa ssri lääkeittä kokeiluun setsemän lääkettä kokeiltu...viisi alkoi nostaan verenpainetta...kaksi viimeistä ei tunnu missään.

Olen kysellyt sähköä...ei kuulemma käy kun mulla on persoonallisuus häiriäö...rajatila vetäytyvä ja epäilevät piirteet...sähkö ei sovi persoonallisuus häiriöiselle.

Edellinen tk-lääkäri kirjoitti neuroleptideitä ssri tueksi viisivuotta takaperin silloin se toimi. Nyt ei tipu kuin uniläälleeksi neuroleptidiä.

Mä en haluisi syödä mitään lääkettä mutta en pysty nukkuun ja im.-ajatukset velloon - nyt olen siinä vaiheessa että syön ja otan mitä tahansa apua vastaan jotta voisi hetken levätä ajatuksilta.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 31.01.2021 klo 14:13

Onko olotilasi mennyt nyt ihan hiljattain noin pahaksi, että koko ajan on im-ajatuksia? Vai onko tämä ihan samanlainen tila jatkunut vuosia?

Pystytkö tekemään asioita kuitenkin tällä hetkellä? Siis niitä arkisia asioita?

Ainakin omalla kohdalla toiminta auttaa. Saa tuuletettua ajatuksia.

Toki en tarkalleen tiedä tilannettasi...

Käyttäjä Harmaatirppa kirjoittanut 31.01.2021 klo 15:46

Minäitse89: ”En tiedä miltä tuntuisi olla parisuhteessa. Kyllähän tämä elämä näinkin välillä toimii…” Toivottavasti minä ja HerKaramazov ei olla liikaa peloteltu näillä parisuhdeasioilla. Uskon että olet meitä fiksumpi tässä asiassa. Sanoisin että tärkein asia parisuhteessa on avoin kommunikointi, ja siinä sinulla tuskin on ongelmaa. Sitten kun korona on selätetty, liikkeellä on varmasti paljon yksinäisiä ihmisiä, jolloin mahdollisuus kohdata joku mukava ihminen kasvaa huomattavasti.

Tämä elämä on tällä hetkellä lähinnä ajan tappamista. Mä olen vähän kateellinen sinulle, että jaksat tehdä kaikenlaista. En tiedä mistä itse saisin energiaa ja motivaatiota.

HerKaramazov: Kuulostaa ihan älyttömältä tuo pankkiasia. Kyllähän pankin pitää kertoa mitkä ovat kiinteistön omistussuhteet. Ainakin kauppakirjassa sen pitää olla merkittynä, muuten muutos ei ole lainvoimainen, ja omistussuhteet ovat edelleen 50/50. Se miten laina on laskettu uudelleen on eri asia. Ei pankki voi olla tulppana talon myynnille ja ositukselle.

Toivottavasti pankkiasia selviää, ja talokin menisi kaupaksi inhimillisessä ajassa. Taloudellista tappiota ei ainakaan kannata miettiä, haja-asutusalueiden talojen hinnat ovat tulleet reilusti alaspäin. Täällä Keravallakin vanhojen asuntojen hinnat ovat jo vuosia pysyneet samana, vaikka sijainti on hyvä.

Tyttöni on 11 (neljännellä). Murrosikä on jo selvästi alkamassa. Sen on jännä miten lapsi tuntuu kasvavan nopeasti, mutta muuten aika tuntuu menevän hitaasti. Olen myös aina ihmetellyt niitä vanhempia naisia, jotka kokevat nuortuvansa vanhetessaan. En ole vielä löytänyt tätä puolta itseäni, ja tuskin löydänkään.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 31.01.2021 klo 18:44

Harmaatirppa: Olis se kiva kyllä jos tapaisi jonkun jonka kanssa olla. Tuo Korona kyllä sotkenut kaikki kuviot.

Täytyy vain uskoa, että jonkun vielä löytää. Kuitenkin pystyn olemaan yksinkin. Minulla pitää vaan olla tarpeeksi tekemistä.

Alkuun voi olla vaikeaa tehdä erilaisia asioita, mutta sitten jossain vaiheessa tulee se tila, että haluaa ohjelmaa. Ja lähtee mielellään joka paikkaan. Selvästi piristää paljon kun on tekemistä. 👍

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 31.01.2021 klo 19:13

Moi89

Torstain jälkeen olo on ollut todella huono? Torstaina oli luomi leikkaus paikallispuudutuksella. Toisaalta Pankki ei vastaa nyt sille esitettyyn kysymykseen miksi se ei pysy factoissa.
Fyysisessä tilassa närästys on kiusannut, mutta ei tässä mitään muuta radikaalia ole sattunut?
Tirppa; Kyllä tän talon varmaan voi myydä ei pankki sitä voi estää...

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 01.02.2021 klo 10:46

Okei. Itse olen vähän tylsistynyt elämään välillä. Vaikka taito sekin, että kestää tylsyyttä.

Ulkonakin niin hirvittävän kylmä ettei viitsisi sinne mennä.

Sitä mietin että onko millään mitään tarkoitusta? Että saisiko sen tarkoituksen jostain työstä vai olisiko siltikin vielä sama olo?

Luin tuossa vähän Viktor Franklin kirjaa siinä sanottiin että tällaiset eksistentiaaliset ajatukset ovat täysin normaaleja ihmiselle. Ettei aina niitten takana ole esim. masennus.

Sehän on aina vaikeinta ryhtyä tekemään jotakin, kun miettii ettei sillä kuitenkaan ole väliä. Mutta toisaalta, mistä sitä tietää? Voihan kaikella olla jokin tarkoitus.

Kun jää kotiin pitkäksi aikaa, niin ajatukset synkkenevät.

Olen yrittänyt elää Jordan Petersonin oppien mukaisesti. Ei se ole helppoa, mutta eihän mikään ole. Elämä vain sen takia niin kummallista, että kaikki on vaikeaa. Tarvii vain sitkeyttä. Se on se olennainen asia.

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 01.02.2021 klo 11:30

Moi

Olin käsittäny että unta antavaa tasaavaa lääkettä otetaan vain iltaisin. Luin omakannasta että 2+2+2 on ohje.

Olen syönyt illalla vain kaksi...siirryn tuohon ohjeistukseen jos se tasaisi mielen heittelyjä? Väsyttää ihan pirusti kun söin parituntia takaperin  tuota tasaavaa 2-pilleriä.

Pakko mennä lepään hetkeksi...ajatus ei kulje...ei edes im.-ajatus...jotain positiivista.🦋

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 01.02.2021 klo 12:35

Olen miettinyt tuota että mitä jos itselläkin olisi sellainen lääkitys että menisi ihan tokkuraan päiväksi? Joskus muistaakseni olikin joitain sellaisia lääkkeitä.

Mutta en sitten jaksaisi maatakaan koko päivää.

Mun päiväni on vain kulunut tietokoneella. Mietin että onko se vanhentuminen sitä, että alkaa vain nauttimaan pienistä asioista? Ei enää yritä saada mitään kuuta taivaalta, vaan tyytyy tähän tavalliseen elämään? Onko teillä käynyt niin esim. 30-vuotiaana tai myöhemmin?

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 01.02.2021 klo 15:10

Elämä kyllä kummallista kun me olemme täällä vain kerran. Ja tulisi selvitä vain hengissä mahdollisimman pitkään.

Jotkin synkät asiat joskus parantavat oloa, niin kuin olen puhunut. Synkät ohjelmat tai kirjat. En tiedä mistä se johtuu. Aivan kuin ne kuvaisivat hyvin elämää...

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 9 kuukautta sitten. Syy: Kirjoitusvirhe
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 02.02.2021 klo 11:17

Mites teillä menee? Itsellä ihan ok olo.

Eihän se olo ikinä mikään täydellinen ole, mutta pääasia että siedettävä.

Täytyy vain löytää harmonia.

Elämähän on usein vaikeaa. Eipä sille oikein mitään voi, täytyy vain taistella vastaan.

Se on oikeastaan vaikeaa että tuntuu siltä kuin pitäisi olla koko ajan jokin sielunrauha, mutta kun elämässä tekee asioita niin se sielunrauha usein järkkyy. Sitten sitä menee sellaiseen tilaan ettei tiedä miten päin olisi. Jotenkin sellainen jännittynyt tila.

Stoalaisethan halusivat vain sielunrauhan. Mutta en usko että koko ajan pystyisi olemaan rauhallinen. Ei tämä elämä ole sellaista... Vai onko teillä sitä että ajoittain jokin rauhattomuus sisällä ja sitten voi kestää jonkin aikaa että taas tasapainossa?

Saan hirveästi voimaa Cmx yhtyeen sanoituksista. Ne on usein synkkiä, mutta niissä on totuutta.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 9 kuukautta sitten. Syy: Lisää tekstiä
Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 02.02.2021 klo 11:37

Moi.

Tänään on vähän parempi. Lähden käymään Kankaanpäässä.

Pohdin tuossa aamulla puhelimessa lääkärin kanssa mielen notkahdusta. Ehkä se johtui siitä kun aloin tiputtamaan rivatril lääkitystä omatoimisesti?

Minulle riittää että elämä on siedettävää - sitä "kauhuntunnetta" en meinaa kestää.

Kiva ilma pihalla aurinko kurkkiin.

CMXllä on hyviä sanoituksia. Jotkut Apulannan (valopimeyksien reunoilla)  sanoitukset on hyviä.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 9 kuukautta sitten. Syy: Lisäys