Yleensä helpottaa kun lähtee liikkeelle. Olen pystynyt vähentämään Temestaa lyhyessä ajassa jo paljon. Kohta ei tarvitse ottaa enää ollenkaan.
Mietin tässä että kyllä minulla on ollut haasteellinen elämä. Ja nytkin hirveästi haasteita.
Arvostan kyllä paljon tuota että olet selvinnyt kunnioitettavaan ikään. Minä mietin että en tiedä näenkö viittäkymmentä. Nyt jo niin hirveästi vaivoja.
On haava selässä, joka on kipeä. Sitten nämä lääke kuviot. Ahdistus. Masennus. Toivottomuus, että miten tässä elämässä käy?
En enää ihmettele yhtään minkä takia jotkut juo viinaa. Tiedän mitä tämä elämä on, nyt tässä iässä. Tiedän että tämä on kauhujentalo.
Vaikkei ole sotaa tms. Niin jonkinlainen sota tämä elämä on minulle ollut. Kun mietin nyt tarkkaan mennyttä, niin ihmettelen miten olen edes selvinnyt kaikesta. 13 pitkää vuotta tullut sairastettua.
On tämä elämä vain niin julmaa. Niin se varmaan menee niin kuin Raamatussa sanotaan "Ne joilla on, saavat lisää. Ja ne joilla ei ole, viedän sekin pois mitä ei ole." Tai jotenkin noin.
Tiedän että teilläkin vaikeaa. On tämä vain niin väärin että joudumme kärsimään.
Olen miettinyt että mikä itu tässä elämässä on?
Mietin paljon kuolemaa. Se on niin kamalan synkkä asia. Siis että kuolemassa varmaan kaikki häviää. On vain mustaa. Koko tietoisuus hajoaa.
Mutta mikä on vaihtoehtona? Kärsimys. Hirveät kivut. Masennus. Ahdistus.
Tuntuu kuin olisi Jeesus ristillä. Ainakin nämä kivut ovat sitä luokkaa. Mutta en halua ottaa kipulääkettä. Minä kärsin nämä vapaaehtoisesti.
Ja maailma jatkaa vain pyörimistä. Se ei piittaa ihmisestä yhtään.
On tämä kovaa tämä elämä... 🙁