Tuntuu että sitä on saanut aika hataran olemuksen.
En tiedä miksi minusta tuntuu että olisin jo todella vanha. Vanha sielu kai sitten.
Olen vähän saanut lääkettä nihilismiin kun olen tutustunut noihin kuoleman jälkeistä elämää koskeviin asioihin. Emme me ihmiset oikeasti tiedä, onko kuoleman jälkeen mitään. Kaiken näköisiä viestejähän toiselta puolelta on tullut ihmisille. Mutta ei näistä asioista tiedä. Ainakin vähän auttoi tuohon toivottomuuteen.
Minullakin tuossa rintalastassa sellainen tulehdus, joka tuottaa kipua. Se on vaivannut jo monta vuotta. Se on yksi syy minkä takia elämä tuntuu niin vaikealta.
Olin jo eilen lähellä im:ää. Tai ajattelin että olisin ottanut yliannostuksen lääkkeitä, mutta sitten otin puolikkaan rauhoittavan ja tilanne laukesi.
En tiedä miten jatkaa tämän kaiken kivun kanssa? Tottakai elämää arvostan. Mutta jossain se raja tulee vastaan.
Olen ottanut viime aikoina Buranaa, joka auttaa vähän.
Rokote kai suojaa muunnoksiltakin. Itse otan sen mahdollisimman pian. Heti kun saa.
Olen alkanut viime aikoina ymmärtämään kuinka haasteellista elämä on kaikille. Esim. se kaverin itsemurha. En ole mitenkään itsemurhan kannattaja, mutta tavallaan sitä jotenkin pystyy ymmärtämään että hänen elämänsä oli niin vaikeaa ettei nähnyt muuta ratkaisua. Toki itsemurha on väkivaltainen tyyli lähteä. Mutta jollakin tavalla ymmärrän häntä. Ja toivottavasti hän on nyt taivaassa. Siellä missä ei tarvitse enää kärsiä tätä maailmantuskaa. Annan hänelle anteeksi. Hän eli vaikean elämän. Minäkin olen elänyt vaikeaa elämää. Pystyn kuitenkin vielä jatkamaan. Elämä on jostain syystä meille näin vaikeaa. En tiedä miksi?
Toivottavasti meidän olotila vähän edes paranisi. Kannattaa varmaan välttää liian synkkiä kirjoja tai elokuvia. Huomasin omalla kohdallani että luin niin synkkää kirjallisuutta että se ajoi minua kohti nihilismiä ja toivottomuutta.
Toki tässä maailmassa ei voi välttyä synkiltä asioilta. Kuolema on faktaa. Sairauksia on ja koronaa. Jotenkin täytyy vain nousta sieltä pimeimmästäkin onkalosta ja aina uudestaan ja uudestaan voittaa maailma. Täytyy vain pyörittää tätä oravanpyörää. Ihmisen osa on niin pieni tässä maailmankaikkeudessa, että emme voi muuta kuin rukoilla ja toivoa. Toivoa että elämä ei olisi liikaa meille.
Kyllä tästä vielä jotenkin noustaan. Pakko on yrittää.👍