Moi!
"Minua kiinnostaa heidän usko. Mikä heitä on kantanut? kuka rakastanut?"
On vaikea tietää mihin edellämainitut filosofit uskoivat loppu metreillä? Nietzschen elämän viimeiset vuodet olivat historian mukaan mielisairauden ja pedin sävyttämät - hänen siskonsa piti filosofia välillä esillä rahaa vastaan...aika kauheeta.
Sartren ehdoton vapaus oli se mitä hän painotti joka oli hänen uskonsa, muistelisin? Kierkegaad oli ristinuskon rakasta mutta ei yltänyt kristityksi omin mittapuin mitattuna.
Mikä kantaa ketäkin? Toisia kantaa viha, usko erilaisiin traditioihin, usko itseen kantaa kunnes sairastuu, usko toisiin ihmisiin, usko hyvän voittamiseen.
Mitenkä mitataan tai määritetään kuka on rakastanut? Rakastanut Jumalaa, hetero miehenä naisia, maailmaa/maailman kaikkeutta?
Mä rakastan lapsiani, koiriani, kissojani välillä yritän rakastaa apstraktia käsitettä maailman kaikkeus. Rakastan keskustella merkityksellisistä asioista esim. usko, on varmaan paljonkin asioita joita rakastan mutta masennus sairaus meinaa estää näkemästä niitä.
Luovuutta minusta tarvitaan elämässä. Kovuuden näen periksiantamattomuuteta joka on jotain uskoa moraaliin ja omiin tekemisiin.
Totuuden nimessä aika orpo olo kun jää yksin tänne kotiin metsän keskelle kun tyttäret lähti. Tunteet alkaa ottaa vallan yksin jäämisen pelosta...tai en kai yksin voi jäädä koska olen samaa energiaa kuin koko maailmankaikkeaus, silti maailmankaikkeus on niin apstrakti käsite että sen kanssa kommunikointi on haasteellista.