Minulla on ihan sama homma, että sosiaaliset tilanteet väsyttävät hirveästi. Jotkut ei live-maailmassa sitä ymmärrä, kun sanon niille että haluan olla yksin. On hirvittävän raskasta koko ajan olla aktiivinen. Kun siinä jo tekemistä että pysyy hengissä. Että syö ja nukkuu tarpeeksi.
En tiedä miksi minun elämästäni on tullut tälläistä yksinäisyyttä. Uppoan vain johonkin kirjaan tai musiikki teokseen ja yritän siten elää.
Minä en vain kestä olla ihmisten parissa 24/7. Vaikka maailmassa sitä juuri suositaan. Eikö se riitä että on hengissä? Eikö se ole kuitenkin ihmisen perustehtävä evoluutionkin mukaan, että me vain taistelemme eloonjäämis taistelua.
Elämä on usein ongelma. Siis se että miten tulisi elää. Kun ei voi vain olla hedonistikaan. Tai voi, mutta en ole varma mihin se johtaa. En tiedä että onko hedonistilla sitten katkera loppu. Toisaalta minä olen jo nähnyt sen verran elämää, että tiedän hedonian olevan välillä hyvä ratkaisu. Mitä muutakaan ihminen voi elämässä tehdä kuin nauttia kohtuullisesti eri asioista.
Ja silti ihminen pakotetaan tekemään jotain tylsää työtä, jotta hänen statuksensa nousisi ja hän olisi hyödyksi yhteiskunnalle. Mutta minua vaivaa kysymys: Miksi?
On se kumma kun tänne maailmaan on pakko syntyä. Eikö Jumala olisi voinut kysyä ensin minulta että haluanko täällä olla. (Jos siis Jumalaa on)
Jos tietäisi ennen syntymää että mitä joutuu kestämään, niin olisi hyvä että voisi sanoa Hänelle että ei kiitos. Toisaalta Jeesus kärsi hirveästi. Mutta miten voi luottaa sellaiseen uskontoon, joka on lähtenyt siitä, että sen alulle panijaa kidutettiin hirveästi ja hän totesi kaiken lisäksi että: "Miksi minut Jumala hylkäsit?". Ja hän ei ole tullut meitä enää moikkaamaan. Vaikka niin lupasi ja siitä on jo 2000 vuotta.
Mutta jos ei tarraudu mihinkään uskontoon tai ideologiaan, niin mitä jää jäljelle? Pelkkä mässäily ja nihilismi. Siihenkö tässä lopulta päädytään? Voi olla...