Moi89
En ajattele että mikään on erillään toisistaan luonto, eläimet, avaruus, ihminen, jumala. Kaikki on kiinni toisissaan jo sen kvanttifysiikan energian takia.
Jos ajatellaan kuka jaottelee eri asiat niin se on ihmismieli ja se osa mielestä joka tuo sitä ahdistusta, luulen?
Ollaan ihmisapinoita joille on kerääntynyt liikaa kapasiteettiä ajatella ja ahdistua🙈
Paitsi että apinat, koirat, kissat voivat ahdistua ja masentua siitä on ihan tieteellistä näyttöä.
Joissain eläintarhoissa eläimet voivat joutua epätöivoon ja silloin ne alkavat toistaa jotain juttua päivästä toiseen.
Jos epätoivo syntyy kun ihminen tai eläin eriytyy liikaa luonnosta? Tai se pakotetaan johonkin "muottiin", tai ihminen itse luo itselleen oman muotin "norsunluutornin"
Se että ihminen luo itselleen ahdistus "kuplan" josta on vaikea päästä pois niin masennus on jonkinlaisessa epätoivoisessa kuplassa olemista.
Vaikka korona, ilmastonmuutokset, sodat, im., on realiteettejä niin miksei siitä kärsimisen ajattelusta pääse eroon.
Mutta millä rikkoa tämä "helvetin kupla", se on se kysymys, luule? Lääkkeet jelppii vähän, sitten tarjotaan uskontoa joka jelppii vähän, mulla kvanttifysiikan ajattelu jelppii. Mutta ei kai meidän kohdalla ole yhtä selkeää keinoa päästä tästä kuplasta ulos, mitä luulet?