Pahoilla ihmisillä tarkoitan nyt erityisesti niitä, jotka ovat erityisen epäsosiaalisia. Siis siinä mielessä, että heiltä saa aina tylyn vastauksen. Joskus kaupan kassatyöntekijät voi olla sellaisia. Yleisesti ottaen he ovat mukavia. Ainakin tuossa mun lähikaupassa. Mutta on siellä niitäkin, jotka eivät halua vaihtaa sanaakaan ja ovat jopa vihaisia jos heille sanoo jotain. Omassa lähipiirissä ei ole erityisen pahoja ihmisiä. Toki ehkä jotkut heistä on ajoittain töykeitä. Mutta aika harvoin.
Toki sitten on sitä äärimmäistä pahuutta, mitä esim. Putin edustaa.
Jokaisessa ihmisessä toki on varmaankin ripaus pahuutta, mutta sen voi pitää aisoissa.
Aina sitä toki voi pohtia, että jos olisin syntynyt jossain toisessa maassa, niin olisinko ihan erilainen ihminen ja olisinko mahdollisesti julma luonteeltani. Mutta fakta on se, että olen nyt tällainen, eikä tämä tästä muuksi muutu. Ja olen nyt syntynyt tähän maahan...
Toivoisi vaan että elämässä olisi enemmän iloa. Niitä pieniä iloja.
Pitää vain toivoa, että viisikymppisenä olisi perhe ja työpaikka. Mua vaan ottaa niin päähän, kun olen menneisyydessä tehnyt niin paljon vääriä valintoja. Ja niistä kaikista oon saanut maksaa ison hinnan. Toki en valinnut sairauttani. En voinut sille mitään, että niin nuorena jo jouduin kärsimään niin paljon. Sairaus tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Oikeastaan nyt 15 vuotta olen vain yrittänyt jälleen saada elämän kasaan. Vaihtelevalla menestyksellä.
Ei toki tiedä tulevaisuudesta. Lääketiedekin kehittyy niin nopeasti koko ajan.
Elämä vaan on niin pirullista, kun ajattelee sitäkin, että mulla oli silloin lukiossa suuria haaveita tulevaisuutta silmällä pitäen. Ja juuri kun olin aikuisuuden kynnyksellä niin sairaus iski. Toki on niitä haaveita vieläkin, mutta aika monta haavetta on vuosien mittaan karissut pois.
Pitäisi kai vaan olla kiitollinen siitä, että on elossa ja jalat ja kädet toimii. Pystyy ulkoilemaan yms. Vaikka toki se, että kädet ja jalat toimii, harvoin tekee ihmistä kiitolliseksi.
Ei tämä elämä kyllä mikään riemukulkue ole, mutta toki tätä pystyy kuitenkin elämään. Se on varmaan se tärkein asia kuitenkin...
Onneksi on tämä tukinetti. Vaikka toki tämä ei live-kohtaamisia korvaa, mutta ainakin on edes tämä paikka missä voi purkaa oloa, kun oikein missään muualla en voi...