Kannustan teitä Karamazov ja Minäitse etsimään tinderistä ym. tilanteista ystäviä, vaikka se olisi turhauttavaa. Yrittäkää halveksia turhautumia, kolauksia, epäonnea. Se on juuri kuten sinä Minäitse sanot aiemmassa viestissäsi Petersonia lainataksesi:
"Mun mielestä pitää vain lopulta kahlata aika yksin elämä läpi. Ellei sitten sattuisi tulemaan vastaan jotain elämän mullistavaa ihmistä, mutta niin harvoin tapahtuu."
Mielestäni ystävyys, parisuhde tms. ihmiskontaktit, vuorovaikutus, yhteistyö, yhteisöllisyys, keskusteluryhmät, ovat väliaikaista lomaa yksinäisyydestä. En luota ihmisiin enkä rakkauteen. Tämä on vain minun mielipiteeni ja minun näkökulmani, minun kokemushorisontista syntynyt. Ne ihmiset jotka ovat reippaampia (narsistisia?) eivät koe elämää minun tavoin. Niinpä minä oletan että vaikka kaikilla ihmisillä on huolia, murheita, turhia toiveita, kolhuja ja hylkäämisen ja toiseuden kokemuksia, niin vain herkät ja empaattiset ihmiset kärsivät näistä koska narsisteilla tms tahtoihmisillä on jo reagointivaste korkealla, he yksinkertaisesti eivät huomaa kolhuja, siis ihan fyysisiäkin kolhuja, kun törmäilevät kyynärpäätaktikoidessaan.
Pinnallinen nykymaailma ei ole ainoa nykymaailma, esim tinderin ym hömpän julma naminami positiivinen nokkimisleikki on vain yksi todellisuus. Toinen on yksinäisyys, kuten minulla. Kolmas on näiden em kahden välillä oleva eli etsiminen. Ja on yksinäisyyttä montaa lajia. Minä kommunikoin ihmisten kanssa kuten kumppanin, kollegoiden, mutta kukaan ei ymmärrä minua, kukaan ei välitä minusta, kukaan ei osoita aitoa halua ja yritystä ymmärtää minua. Siispä vastoinkäymiset, epäonnistumiset ja tämä ihmisten halpamaisuus saavat minussa aikaan sen että en jaksa kiinnostua mistään, ahdistun ja eristäydyn. Esimerkiksi opiskeleminen on minulle käynyt mahdottomaksi. Tietäminen ja tutkiminen herättää sekalaisia häpeän tunteita mm muistoja pilkallisista älykkäistä lukeneiston ihmisistä, katkeruutta heidän etevämmyydestä, katkeruutta omasta luki ja keskittymisvaikeudesta, luopumista kaikesta, jopa viimeisistä kuvitelmista saavuttaa jokin viisaudeksi nimitettävä status kirjoittamalla tai keskustelemalla, taiteen tai runouden tai mietiskelyn tai uskonnon avulla...
Kirjoitin sekavasti mutta toivottavasti jotain selvästi.