Moi.
Se terapeutti on tavallaan "mielenpeili" josta peilaa omia ajatuksia, mutta siinä on melko tärkeetä että on luottamus.
Siihen dialogiseen peilaukseen terapia perustuu pitkälti. Yksin ei voi olla itselleen peili, vaikka jäsentääkin ajatuksiaan päässään...jotenkin noin se menee.
Kaiken lisäksi se terapia suhde etenee hitaasti. Sitten tullaan siihen mitä "koulukuntaa" terapeutti edustaa, ja miten terapeutti itse on käynyt terapiansa. Tiesit varmaan että jokainen terapeutti on itse joutunut käymään terapian.
Tunnen yhden terapeutin....en o hänen potilas. Kun ihmisiä valitaan terapeuteiksi, niin heillä kuuluu olla "omaa problematiikkaa" jonkin verran jotta he voivat kouluttautua terapeuteiksi...aika jännä juttu.
Nykyään terapeuttien "kenttä" on niin kirjava etten osaa edes nimetä kaikkien koulukuntien edustajia.
Siitä resilenssistä ja itseensä tutustumisesta on kai kyse. Periaatteessa terapeuttikin oppii jotain itsestään terapian aikana jos se on vuorovaikutteinen...ainoo et potilas maksaa (ja Kela)...terapeutit ovat maksaneet oman terapiansa, ja aika kalliin koulutuksen.
Edellinen mitä höpötin ei o varmaan mitään tieteellistä totuutta, mutta jotain sinne päin, luulen?